Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Inlägg av Kall-El »

För at få stabilitet och säkerhet i spelet krävs det duktiga centrar. Centrar som kan slå passningat, skära av ytor samt känna av när man skall hålla i och när man skall släppa pucken. Bra centrar innebär också att det blir lite enklare för backarna att sköta uppspelen.

Vi har tappat en enorm mängd centrar utan att ersätta dessa alls annat med en junior, som visserligen är en av få godkända spelare så här långt men det är en annan historia. Några hävdade att Ekman, Krüger och Eklund kunde spela center med framgång. Hittills har vi inte sett mycket av detta. Vi har köpt på oss massor av forwards, men vi har inte spelare som kan slå passningarna till anfallarna. Kuggningen mellan försvar och anfall saknas helt enkelt.

Att vi sedan tappat flera bra backar och inte valt att ersätta dem heller gör inte saken bättre, men att tro att forwards som Ekman och Widing skall kunna ersätta Josefsson, Zigge och Engqvist är helt enkelt fel. Just den sistnämnde saknas något enormt för övrigt.

Centerbesättningen blir ju inte starkare av att Falk tvingas spela back.

Ett annat intessant faktum var att vi förra säsongen var ett av elitseriens bästa lag på att teka. Nu ligger vi skit i den statistiken också. Falk saknas något oerhört som smart tekare oxh att vi torskar så många tekningar gör också att vi buder på chanser samtidigt som vi tappar flera gratischanser som skapades just tackvare bra tekningar förra säsongen.

De som ansvarat för värvningarna inför denna säsong borde ärligt talat förklara sig för att inte ersätta tre naturliga centrar med något alls är inget annat än tjänstefel. Att tre viktiga backar inte finns tillgängliga och inga förstärkningar görs där heller är lika illa det.

Widing och Ekman köptes in och även där skulle man vilja veta varför?

Dessutom finns det visst utrymme för Mackan NIlsson, men ingen annan anfallare. Mackan NIlsson är forward och ingen naturlig center. Återigen undrar man vad de ansvariga tänker med?

Bärvningen av Widing kommer jag antagligen aldrig att begripa mig på då den alltmer börjar lukta total desperation.

Undertecknad varnade för både center- och backsidans svagheter och tyvärr har detta besannats rejält.
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Inlägg av rikkard »

Fy fan vilka jävla sopor vi är. Allt ifrån enkelspåriga Hardy (vi är sönderlästa!!!!) till usla Ridderwall (hur i helvete kan de satsa på den sopan, Elitseriens sämsta målvakter finns i Dif) Det är bara juniorkedjan som kämpar. Ölvestad Ottosson är såna jävla skämt! Ekman Widing Floppar det grövsta! Nu är vi tillbaka till 2005. Kvalserien nästa! På nästa hemmamatch sitter det 3500 på läktaren. Kaxiga Dif är visst inte så kaxiga längre.
Blå ängel
Inlägg: 40
Blev medlem: 2009-10-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Inlägg av Blå ängel »

rikkard skrev:Fy fan vilka jävla sopor vi är. Allt ifrån enkelspåriga Hardy (vi är sönderlästa!!!!) till usla Ridderwall (hur i helvete kan de satsa på den sopan, Elitseriens sämsta målvakter finns i Dif) Det är bara juniorkedjan som kämpar. Ölvestad Ottosson är såna jävla skämt! Ekman Widing Floppar det grövsta! Nu är vi tillbaka till 2005. Kvalserien nästa! På nästa hemmamatch sitter det 3500 på läktaren. Kaxiga Dif är visst inte så kaxiga längre.

:evil:

"Kämpa Djurgården"
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Inlägg av Mash »

rikkard skrev:Fy fan vilka jävla sopor vi är. Allt ifrån enkelspåriga Hardy (vi är sönderlästa!!!!) till usla Ridderwall (hur i helvete kan de satsa på den sopan, Elitseriens sämsta målvakter finns i Dif) Det är bara juniorkedjan som kämpar. Ölvestad Ottosson är såna jävla skämt! Ekman Widing Floppar det grövsta! Nu är vi tillbaka till 2005. Kvalserien nästa! På nästa hemmamatch sitter det 3500 på läktaren. Kaxiga Dif är visst inte så kaxiga längre.
Vad fan är du för något? En äcklig råtta? Vill du hellre har Owuya i buren? Första kedjan kämpar på bra den oxå, så för fan ta och skärp dig med ditt skitsnack om laget. Minns du förra säsongen hur den började? Ungefär likadant, 10min kvar, gott om tid!
Martin86
Inlägg: 21
Blev medlem: 2009-10-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Inlägg av Martin86 »

5-2 Vad fan är detta!? Pinsamt!
tomten
Inlägg: 1007
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Inlägg av tomten »

Åt helvete...........
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Inlägg av warrant »

rikkard skrev:Fy fan vilka jävla sopor vi är. Allt ifrån enkelspåriga Hardy (vi är sönderlästa!!!!) till usla Ridderwall (hur i helvete kan de satsa på den sopan, Elitseriens sämsta målvakter finns i Dif) Det är bara juniorkedjan som kämpar. Ölvestad Ottosson är såna jävla skämt! Ekman Widing Floppar det grövsta! Nu är vi tillbaka till 2005. Kvalserien nästa! På nästa hemmamatch sitter det 3500 på läktaren. Kaxiga Dif är visst inte så kaxiga längre.

Titta på laguppställningen och titta efter hur många nya spelare DIF har till denna säsong.
Det tar tid att spela ihop ett nytt lag.
Martin86
Inlägg: 21
Blev medlem: 2009-10-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Inlägg av Martin86 »

Det spelar ingen roll hur många nya spelare vi har. I ett derby kan man inte vika ner sig, man måste ju för fan spela för märket på bröstet, usch! Ajk har väl lika många nya spelare dom ???
Blå ängel
Inlägg: 40
Blev medlem: 2009-10-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Inlägg av Blå ängel »

Det gör ont inom mig.

Det här vill jag inte vara med om.

Men, det känns att laget behöver spela ihop sig och förhoppningsvis kommer de starkt närmare jul..

Tomten jag har varit snäll i år!!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Inlägg av Kall-El »

Den är nog tyvärr inte bara tiden som saknas utan tyvärr också vissa spelartyper som saknas, se mitt inlägg ovan.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

warrant skrev:
rikkard skrev:Fy fan vilka jävla sopor vi är. Allt ifrån enkelspåriga Hardy (vi är sönderlästa!!!!) till usla Ridderwall (hur i helvete kan de satsa på den sopan, Elitseriens sämsta målvakter finns i Dif) Det är bara juniorkedjan som kämpar. Ölvestad Ottosson är såna jävla skämt! Ekman Widing Floppar det grövsta! Nu är vi tillbaka till 2005. Kvalserien nästa! På nästa hemmamatch sitter det 3500 på läktaren. Kaxiga Dif är visst inte så kaxiga längre.

Titta på laguppställningen och titta efter hur många nya spelare DIF har till denna säsong.
Det tar tid att spela ihop ett nytt lag.
Tror du på det där snacket?
AIK har lika många nya.....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Inlägg av Bigge »

warrant skrev:
rikkard skrev:Fy fan vilka jävla sopor vi är. Allt ifrån enkelspåriga Hardy (vi är sönderlästa!!!!) till usla Ridderwall (hur i helvete kan de satsa på den sopan, Elitseriens sämsta målvakter finns i Dif) Det är bara juniorkedjan som kämpar. Ölvestad Ottosson är såna jävla skämt! Ekman Widing Floppar det grövsta! Nu är vi tillbaka till 2005. Kvalserien nästa! På nästa hemmamatch sitter det 3500 på läktaren. Kaxiga Dif är visst inte så kaxiga längre.

Titta på laguppställningen och titta efter hur många nya spelare DIF har till denna säsong.
Det tar tid att spela ihop ett nytt lag.
Eller så är det så enkelt att årets upplaga inte kan spela den spelide som vi hade förra året. Vi har ehelt enkelt inte fått in samma typ av spelare som vi hade förra året.

Spela ihop laget? Är inte det som försäsongen är till för? inte att använda de första 10-12 omgångarna till det.

Skit samma är bara så satans besviken just nu....
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Inlägg av crike »

Jag skiter i hur dåligt dom spelar jag tänker dock aldrig tänka tankar som kvalserie och uttala mig om hur jävla dåliga alla är, dom behöver vårt stöd än mer nu. Sen om jag tycker att det är så hemskt att torska mot råttorna att jag vill ta till pistolen så är det mitt val. Min stöttning fortsätter från graven.
Jaaakkob
Inlägg: 10
Blev medlem: 2008-09-25
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Inlägg av Jaaakkob »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jaaakkob skrev:Bänka Printz, slarvar för mkt!
Och honom ersätter vi med ...?!

Vad fan som helst. Söder skulle fan gjort det bättre, så jävla pinsamt allt ihop.
Känns som att Järlan borde agera nu alltså.
p79
Inlägg: 19
Blev medlem: 2010-09-04

Re: Aik Solna - Djurgårdens IF, 28/9 2010

Inlägg av p79 »

Vad händer!?
Att man saknar energi i början av denna säsongen är väl ingen hemlighet men att man inte kan tända till i ett derby förstår jag verkligen inte. Sen så ser tyvärr Riddarn väldigt obekväm ut i kassen, hoppas han kan få lite hjälp från restan av laget att få tillbaka lite självförtroende.
Ser inte bra ut!
Skriv svar