Flytt till Globen?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av pulverapa »

Jag är helt för att flytta matchen den 26 december (fredag) mot Leksand till globen - om globen är ledigt... De ska inte få ha någon klack heller, vi säljer ut arenan själva i alla fall.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av Andy »

Jag är helt för att alla matcher där vi har 10.000+ spelas i Globen. Det är bra för ekonomin och dessutom kan det bli ett sjuhelvettes drag i en full och kokande Glob. Minns några galna slutspelsfester på 90-talet och också undre senaste silveresäsongen.

Vore också rätt kul om man kunde skrva bort en del säten och göra en utökad "riktig" ståplats i hela kurvan (vilket går att göra) och på så sätt slå publikrekordet för Hockey i Globen.

Jag älskar Hovet och är ju uppvuxen där, men tycker inte att det är värdigt DIF att spela i en så sunkig arena. Djurgården är lite finare och lite bättre. Vi ska självklart ligga i framkant och ha Sveriges bästa och coolaste arena. Minns själv hur lyckliga vi var när vi lämnade Hovet för Globen och fick en arena som passade oss. Att det blev tomt på läktarna och dåligt drag beror mer på hur Djurgårdens sköttes och vilka publikmässiga prioriteringar man gjorde än på att Globen är en dålig arena.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av pulverapa »

Globen ser ledigt ut i mellandagarna i alla fall!!

http://www.globearenas.se/sv/besokare/evenemang.aspx

Boka Globen den 26 december nu! :)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

pulverapa skrev:Globen ser ledigt ut i mellandagarna i alla fall!!

http://www.globearenas.se/sv/besokare/evenemang.aspx

Boka Globen den 26 december nu! :)
Låter som en utmärkt idé.

Sedan tror jag på att påbörja en form av tradition att spela just mellandagsmatchen i Globen.
Man brukar ju få hemmaplan antingen 26 eller 28.
Borde kunna bli ytterligare en match med stort M. Efter den väntar ju Järnkaminernas dag.

En annan tanke som jag har är att även ha premiären i Globen. Då skulle vi kunna ha 3 större och utsålda matcher, premiär (Globen), mellandagsmatch (Globen) och JK-dagen (Hovet).
Men vid just premiären gäller det ju att få med sig JK på den idén. Fattar om en hel del hellre vill ha Hovet då.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av android »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
pulverapa skrev:Globen ser ledigt ut i mellandagarna i alla fall!!

http://www.globearenas.se/sv/besokare/evenemang.aspx

Boka Globen den 26 december nu! :)
Låter som en utmärkt idé.

Sedan tror jag på att påbörja en form av tradition att spela just mellandagsmatchen i Globen.
Man brukar ju få hemmaplan antingen 26 eller 28.
Borde kunna bli ytterligare en match med stort M. Efter den väntar ju Järnkaminernas dag.

En annan tanke som jag har är att även ha premiären i Globen. Då skulle vi kunna ha 3 större och utsålda matcher, premiär (Globen), mellandagsmatch (Globen) och JK-dagen (Hovet).
Men vid just premiären gäller det ju att få med sig JK på den idén. Fattar om en hel del hellre vill ha Hovet då.
Jag ser självklart den ekonomiska vinningen med att köra premiären i Globen. Däremot så är inte jag så sugen på att inleda säsongen på en annan arena än våran egentliga hemmaplan. Att sätta ett statement på den arena där vi ska spela majoriteten av våra matcher. Jag kommer gärna till hovet och sitter på min plats den första matchen.

Samtidigt så måste det bli fullt. En premiär säljer inte sig själv. I år var det väl te.x inte fullt i premiären? Visst skulle det antagligen bli fullt i år men det är ju inte helt säkert. Blir det 10-11 000 så spelar jag nog hellre på hovet.
En mellandagsmatch kan jag tänka mig. Många utflugna djurgårdare är hemma under ledigheten och det öppnar upp fler platser så att man kan gå med gamla kompisar etc utan att få risiga platser.

Som sagt viktigt att förankra med supportergruppen.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av Andy »

android skrev:
Som sagt viktigt att förankra med supportergruppen.
Absolut - jätteviktigt att förankra och få med sig supportrarna. Här skulle Järnkaminerna på ett mycket tydligt sätt kunna visa vilken otroligt positiv och stöttande kraft de kan vara. Att hausa en eller flera Globen matcher och hjälpa till att skapa det tryck som krävs för att fylla arenan och dessutom skapa en fantastisk inramning skulle vara välbehövlig suport till Djurgården Hockey.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av Debacle »

Plast.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av android »

Debacle skrev:Plats.
FYP.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

android skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
pulverapa skrev:Globen ser ledigt ut i mellandagarna i alla fall!!

http://www.globearenas.se/sv/besokare/evenemang.aspx

Boka Globen den 26 december nu! :)
Låter som en utmärkt idé.

Sedan tror jag på att påbörja en form av tradition att spela just mellandagsmatchen i Globen.
Man brukar ju få hemmaplan antingen 26 eller 28.
Borde kunna bli ytterligare en match med stort M. Efter den väntar ju Järnkaminernas dag.

En annan tanke som jag har är att även ha premiären i Globen. Då skulle vi kunna ha 3 större och utsålda matcher, premiär (Globen), mellandagsmatch (Globen) och JK-dagen (Hovet).
Men vid just premiären gäller det ju att få med sig JK på den idén. Fattar om en hel del hellre vill ha Hovet då.
Jag ser självklart den ekonomiska vinningen med att köra premiären i Globen. Däremot så är inte jag så sugen på att inleda säsongen på en annan arena än våran egentliga hemmaplan. Att sätta ett statement på den arena där vi ska spela majoriteten av våra matcher. Jag kommer gärna till hovet och sitter på min plats den första matchen.

Samtidigt så måste det bli fullt. En premiär säljer inte sig själv. I år var det väl te.x inte fullt i premiären? Visst skulle det antagligen bli fullt i år men det är ju inte helt säkert. Blir det 10-11 000 så spelar jag nog hellre på hovet.
En mellandagsmatch kan jag tänka mig. Många utflugna djurgårdare är hemma under ledigheten och det öppnar upp fler platser så att man kan gå med gamla kompisar etc utan att få risiga platser.

Som sagt viktigt att förankra med supportergruppen.
Premiären är jag också tveksam till. Din argumentation för Hovet räcker bra.

Men mellandagen tycker jag vore toppen och då gärna ett återkommande inslag.
Sedan då i framtiden få till någon match till. Möjligen i populära hemmamatcher, som Leksand.
Förutom en trevlig upplevelse att 2-3 ggr per säsong vistas i Globen så är det främst för ekonomin (sponsorer och locka ny publik).Vi kommer aldrig de närmsta åren få till en jämlik kommundoping. Vi måste hitta andra alternativ. Detta kan bli ett av dem. Sedan har vi då JK-dagen och Djurgårdshjälpen. DH är för övrigt det bästa som hänt DIF senaste åren.

Vi behöver fortsätta utveckla det vi har som gigantisk fördel, nämligen publiken, mediala fokuset och fansen.
Skapa en ännu mer attraktiv produkt och då kommer vi kunna arbeta mer mot sponsorer.
Att som förening gå och vänta på att rättvisa ska falla från skyarna kan bli förödande. Ibland blir det för mycket "tycka synd om oss".

Sedan gäller det att hela tiden hålla en dialog med klacken som är den enskilt viktigaste faktorn för att få en fantastisk produkt. Här behöver båda parter kunna ge och ta i en öppen och bra dialog för att tillsammans lyfta DIF tillbaka till toppen igen.

Saknar Ednerz (stavning?) eller liknande person som kan ta tag i dessa viktiga frågor.
Kanske jobbas det på i det tysta med dessa frågor, men som enkel supporter får jag känslan av att det borde kunna göras mer.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av Godnoken »

Debacle skrev:Plast.
Vad är plast? Globen? Utveckla.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Steef
Inlägg: 357
Blev medlem: 2008-03-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av Steef »

Varför nöja sig med Globen? Varför inte stockholmsarenan. Visst att det har gått inflation i utomhusmatcher men känns som det skulle kunna bli riktigt bra.
*skriv signatur här*
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av Henke_F »

Steef skrev:Varför nöja sig med Globen? Varför inte stockholmsarenan. Visst att det har gått inflation i utomhusmatcher men känns som det skulle kunna bli riktigt bra.
Någon gång i framtiden skulle ju det vara ett roligt jippo mot något av de gamla klassiska lagen, men inte i år.
Tror som övriga varit inne på att det går att köra någon match i Globen mot kanske lag som Leksand, Färjestad, Brynäs. Går säkert att fylla 13850 säten då om det kampanjas lite.

Men hemmapremiär mot Växjö, nja tror nog också ett fullsmockat Hovet är det bästa till den matchen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Underbara nyheter med flytt till Globen i några matcher. Helt rätt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av Mattias_87 »

Håller helt med. Att köra tre matcher i Globen är perfekt. Jag älskar både Globen och Hovet och ser fördelar med båda. I framtiden kanske vi kan köra fler matcher där.

Sen är ju min dröm att vi ska slå publikrekord i en match i Sverige också och då måste vi ju inta Tele2. Men det får bli en annan säsong.
Avskaffa tre mot tre.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Flytt till Globen?

Inlägg av Kall-El »

Kan möjligtvis köpa någon enstaka match på Globen varje säsong, men då skall det vara typ JK-dagen mot rätt motstånd. Läs arenan måste verkligen säljas ut.

I övrigt vill jag att vi skall köra på Hovet.

Bara bra om vi får fullt ofta, det skapar hype och folk köper biljetter till andra matcher istället.
Skriv svar