Brynäs IF - DIF, 13/12 2008 - JK arrangerar resa!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
eliaus
Säsongskort: Ja

Re: Brynäs IF - DIF, 13/12 2008 - JK arrangerar resa!

Inlägg av eliaus »

Joo men om du kollar på hans kapacitet just nu så var han grym i den matchen.Ta inte ifrån honom det
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

GavleDIF skrev:Saxat ur Gävletidning (Arbetarbladet):
...till Brynäs hejaklack, samt alla andra besökande på Läkerol Arena i lördags. Ni kunde höras bättre. Det var över 7 000 besökare men det lät som 150. Ta lärdom av Djurgårdens hejaklack!
Kul att djurgårdens satsning var så pass lyckad och även uppmärksammas, men när man läser sånt här i Gävle Dagblad så blir man ledsen, hur jävla svårt ska det va att sköta sig?! :|

"Bortasupportrar på etage 3 kastade ner saker på publiken under, bland annat ölmuggar, snus och flaggor."
"En toalett som bara djurgårdsfansen hade tillgång till förstördes. Enligt Hans-Göran Karlsson blir det Djurgården som klubb som får ta på sig kostnaden för reparationerna."
"Vid visitationen i samband med insläpp beslagtog polisen ett antal pyrotekniska pjäser."

Ja vad säger man!
Tur att DIF Hockey fick pengar över efter Axelsson, så kan vi pröjsa muggen!
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sthlm_dif »

Emil Svelander skrev:Det jag syftade på var att Wesslau inte storspelar under någon match någon gång. Han släpper enormt mycket returer och står fel i målet. Därför valde jag att bara rycka ur det mest intresanta i din text. Kan du nämna någon match där Wesslau har storspelat?
DIF - Färjestad är hans absolut bästa match i år. Han storspelade i den matchen, inget snack om den saken. Sen DIF - MoDo, men som du skrev släppte han returer, men han reparerade även misstagen med sjuka räddningar ibland (när det behövdes). Och om man räddar 38 skott är det ju inte bara tur, eller hur?
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

sthlm_dif skrev:
Emil Svelander skrev:Det jag syftade på var att Wesslau inte storspelar under någon match någon gång. Han släpper enormt mycket returer och står fel i målet. Därför valde jag att bara rycka ur det mest intresanta i din text. Kan du nämna någon match där Wesslau har storspelat?
DIF - Färjestad är hans absolut bästa match i år. Han storspelade i den matchen, inget snack om den saken. Sen DIF - MoDo, men som du skrev släppte han returer, men han reparerade även misstagen med sjuka räddningar ibland (när det behövdes). Och om man räddar 38 skott är det ju inte bara tur, eller hur?
Var nämnde jag att det var tur?
Sjunger avgå Johnny...
r-a

Inlägg av r-a »

Först och främst, till alla som klagar på DIF-supportrarna i Gävle: vart fan var ni i lördags? Ni sitter hemma framför tv:n och ser matchen och klagar på oss som var där efter att ha läst något i tidningen... Ni litar alltså fullt ut på det som står i tidningen?

Vissa kommentarer orkar jag inte ens svara på, enbart pinsamt.

Du som klagade på pyron: jag slår vad om att du tycker bilderna från marschen är snygga, men så fort det står något i tidningen om pyrobeslag ska det klagas. Om du på allvar tror att folk hade tänkt använda några pjäser inne på arenan så är det ju bara sorgligt.

Inte konstigt att forumet håller sån låg nivå, de flesta som hänger härinne gör det väl för att de ej har tillgång till något annat forum.

Angående matchen så måste jag säga att det känns snöpligt att bara få en poäng sett till hur matchen utvecklade sig, även om jag trodde på förlust innan.
Oavsett om ni vill ha kvar Wesslan eller inte, så länge han spelar i DIF förtjänar han vårat fulla stöd!
jensa85

Inlägg av jensa85 »

r-a skrev:Först och främst, till alla som klagar på DIF-supportrarna i Gävle: vart fan var ni i lördags? Ni sitter hemma framför tv:n och ser matchen och klagar på oss som var där efter att ha läst något i tidningen... Ni litar alltså fullt ut på det som står i tidningen?

Vissa kommentarer orkar jag inte ens svara på, enbart pinsamt.

Du som klagade på pyron: jag slår vad om att du tycker bilderna från marschen är snygga, men så fort det står något i tidningen om pyrobeslag ska det klagas. Om du på allvar tror att folk hade tänkt använda några pjäser inne på arenan så är det ju bara sorgligt.

Inte konstigt att forumet håller sån låg nivå, de flesta som hänger härinne gör det väl för att de ej har tillgång till något annat forum.

Angående matchen så måste jag säga att det känns snöpligt att bara få en poäng sett till hur matchen utvecklade sig, även om jag trodde på förlust innan.
Oavsett om ni vill ha kvar Wesslan eller inte, så länge han spelar i DIF förtjänar han vårat fulla stöd!
Där kom iaf erkännandet av personen som tog med "pyropjäsen" in på arenan :wink:
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av KRNI »

Först och främst "r-a" så var jag på plats lika mycket som du själv, såg snusdosor åka in på isen och prylar som försvann ner på etaget under. Det enda jag inte vet något om är toaletten, men varför skulle det ljugas om det. DIF Hockey kanske kan publicera kvittot så får vi se om det va sant eller ej!

"Om du på allvar tror att folk hade tänkt använda några pjäser inne på arenan så är det ju bara sorgligt."

Trodde inte att nån skulle ta in en bengal på förra säsongens storsatsning heller, men...
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
r-a

Inlägg av r-a »

jensa85: Somna om. Jag skulle aldrig ta med någon pyro in på någon hockeymatch, enbart fruktansvärt onödigt. Vart ser du något som ens antyder det i mitt förra inlägg?

KRNI: Varför tar du överhuvudtaget åt dig om du var på plats? Om du läser mitt inlägg igen så ser du att det riktade sig till dem som ej var på plats, de som satt och klagade på internet under matchens gång. Jag vet också att det flög prylar, och det är absolut inte något jag försvarar eller står bakom, men nu var det ju heller inte det mitt inlägg handlade om, eller hur?
Skriv svar