Brynäs IF - Djurgårdens IF, 13/2 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Ja den mackan var helt jäkla otrolig. Så underbart skönt att vinna ikväll. Och på torsdag kan vi ju bara inte förlora. Det ser åtminstone halvbra ut nu.
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Det första målet var ju helt underbart. Pucken gick som på ett snöre. Sen är Jiris passning så fenomenal så att det finns inte. Bra av Otto att inte finta och hålla på utan att bara sprätta upp den 8)

Linkans mål var lika skönt som det var konstigt.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Diffe89 skrev:Det första målet var ju helt underbart. Pucken gick som på ett snöre. Sen är Jiris passning så fenomenal så att det finns inte. Bra av Otto att inte finta och hålla på utan att bara sprätta upp den 8)

Linkans mål var lika skönt som det var konstigt.
Det finns aldrig något som är konstigt med Linkans mål, tror att allt är välplanerat.
#25 SuperMicke Johansson
Inlägg: 138
Blev medlem: 2006-10-16

Inlägg av #25 SuperMicke Johansson »

Fattar mej kort, just hemkommen från en korphockeymatch!

Underbar seger
Underbart nytt poängrekord Linkan!
Vilken lagmoral, gav inte Brynäs nån chans..
Ser vi till å dänga dit Timrå då vi hyllar Micke Johansson!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kan väl aldrig vara en Gävlebo som sammanfattat matchen...?
"DIF gjorde mål på alla sina chanser, Brynäs var skitsämst".

Som det brukar låta när DIF vinner på bortaplan :wink:


http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=153926
DIFGUTE
Inlägg: 99
Blev medlem: 2007-01-09

Inlägg av DIFGUTE »

Jag är så stollt att vara Djurgårdare idag.
Det var aldrig snack om saken. Kanske inte världens bästa match men oj vilken dissiplin och ett otroligt försvarspel.

Nu har vi tre otroligt viktiga och fullt möjliga matcher att ta 9 poäng.

Fan jag är bakis men så otroligt glad.

LINKAN FOR PRESIDENT
DIFGUTE
Inlägg: 99
Blev medlem: 2007-01-09

Inlägg av DIFGUTE »

Vi inte bara vann matchen vi vann den på läktaren också.

HÄRLIGT JOBBAT SAMTLIGA SOM VAR DÄR
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Måste säga att jag hade mina tvivel inför den här matchen. Hade varit nöjd med en pinne...men vilken jävla insats vi gör på isen, helt sjukt!

Verkar som hela laget lyft sig efter uppehållet och när skotten duggade tätt måt vårat mål så stod han där, den finska muren!

Vad spelar det för roll att han släpper lite returer rakt ut, våra spelar har lärt sig nu och är alerta på eventuella andra våger från motståndarna.

Och sen Linkan...jag njuter bara av varje sekund han är på isen, jag saknar ord!

Kul att Bäcker och Otto målade, det är två spelare som behöver komma upp ett par pinhål i produktion för att vi ska kunna nå slutspel!
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Jordan
Inlägg: 322
Blev medlem: 2006-01-26
Ort: Hufvudstaden
Kontakt:

Inlägg av Jordan »

Lee Harvey Oswald skrev:Kan väl aldrig vara en Gävlebo som sammanfattat matchen...?
"DIF gjorde mål på alla sina chanser, Brynäs var skitsämst".

Som det brukar låta när DIF vinner på bortaplan :wink:


http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=153926
"Djurgården försvarade sig inte direkt bra"
Öhh...? Såg inte killen matchen eller? :?
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n


Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Användarvisningsbild
DIFmanglarn
Inlägg: 76
Blev medlem: 2005-10-25
Säsongskort: Ja
Ort: Bagis

Inlägg av DIFmanglarn »

Härlig seger och rolig resa! Kanske det bästa läktarstödet vi haft iår bortsett från Saik hemma då... Men jag VET att det var nån som smög omkring i klacken med en kamera... Snälla, dela med dig av dina bilder!
JK_Bollnäs
Inlägg: 6
Blev medlem: 2006-11-06

Inlägg av JK_Bollnäs »

Instämmer! Härlig match, och härlig stämning hela matchen tyckte jag!



Kung Bremberg!
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

Rash skrev:Måste säga att jag hade mina tvivel inför den här matchen. Hade varit nöjd med en pinne...men vilken jävla insats vi gör på isen, helt sjukt!

Verkar som hela laget lyft sig efter uppehållet och när skotten duggade tätt måt vårat mål så stod han där, den finska muren!

Vad spelar det för roll att han släpper lite returer rakt ut, våra spelar har lärt sig nu och är alerta på eventuella andra våger från motståndarna.

Och sen Linkan...jag njuter bara av varje sekund han är på isen, jag saknar ord!

Kul att Bäcker och Otto målade, det är två spelare som behöver komma upp ett par pinhål i produktion för att vi ska kunna nå slutspel!
Precis, det är faktiskt många målvakter som agerar så, att de medvetet släpper returer och gärna ut i sarghörnen för att slippa tekning i egen zon och samtidigt att chans att ställa om till kontring. Det gäller bara att backarna (spelarna överhuvudtaget) är med på detta och på tårna. Om detta är av medvetenhet i Lassilas fall eller ej låter jag vara osagt men hursomhelst kan det faktiskt vara till en fördel och keeperns huvuduppgift är rent krasst sett att vara puckstoppare, oavsett hur det ser ut.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

spiik skrev:
Rash skrev:Måste säga att jag hade mina tvivel inför den här matchen. Hade varit nöjd med en pinne...men vilken jävla insats vi gör på isen, helt sjukt!

Verkar som hela laget lyft sig efter uppehållet och när skotten duggade tätt måt vårat mål så stod han där, den finska muren!

Vad spelar det för roll att han släpper lite returer rakt ut, våra spelar har lärt sig nu och är alerta på eventuella andra våger från motståndarna.

Och sen Linkan...jag njuter bara av varje sekund han är på isen, jag saknar ord!

Kul att Bäcker och Otto målade, det är två spelare som behöver komma upp ett par pinhål i produktion för att vi ska kunna nå slutspel!
Precis, det är faktiskt många målvakter som agerar så, att de medvetet släpper returer och gärna ut i sarghörnen för att slippa tekning i egen zon och samtidigt att chans att ställa om till kontring. Det gäller bara att backarna (spelarna överhuvudtaget) är med på detta och på tårna. Om detta är av medvetenhet i Lassilas fall eller ej låter jag vara osagt men hursomhelst kan det faktiskt vara till en fördel och keeperns huvuduppgift är rent krasst sett att vara puckstoppare, oavsett hur det ser ut.

Lassila var grym igår...

Men att säga att målvakterna huvuduppgift rent krasst är att vara puckstoppare år så fel. Vad spelar det för roll om dom stoppar ett skott när returen ändå blir mål. Ska man släppa returer så ska pucken ner i sarghörnan, int rakt ut, detta har Lassila problem med ibland.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Håller med när det gäller Lasslia. Han ska vara förstakeeper; Larsson är för ojämn. Visst kan Lassila vara det också, men han har skärpt till sig ordentligt på de senaste matcherna. Ni som hakar upp er på Modomålet - back off! ALLA gör misstag, bara att de som målvakterna gör syns mest.

All heder till Larsson, men jag tycker att Lassila ändå är förstakeeper.
Det ska sägas också att jag tycker Larsson bör stå nästa år istället då han har mer rutin (som vissa redan sagt, och jag håller med)
Säg den glädje som varar
Richard DIF Skåne
Inlägg: 45
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Richard DIF Skåne »

Algot2003 skrev:Bra Linkan !!!

Viktiga poäng, härligt DIF :P
Då gäller det att hålla farten uppe och inte sänka garden mot Timrå i morgon, för då smäller det 2 poäng skiljer idag om man är 6-a eller 10-a så bara den stake överlever.
Keep on fighting DIF!
Skriv svar