Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av 1962FenderStrat »

Vore fair mot Johner att låta honom följa med till SHL. Han har ju varit en av våra stomspelare de här två åren. Naturligtvis till en vettig lön.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

1962FenderStrat skrev:Vore fair mot Johner att låta honom följa med till SHL. Han har ju varit en av våra stomspelare de här två åren. Naturligtvis till en vettig lön.
Men samtidigt kan man "inte värva kompisar" bara för att... om du förstår vad jag menar. Om han inte får plats så är det ju så. Tråkigt men sant!
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Rix »

ciirree skrev:
1962FenderStrat skrev:Vore fair mot Johner att låta honom följa med till SHL. Han har ju varit en av våra stomspelare de här två åren. Naturligtvis till en vettig lön.
Men samtidigt kan man "inte värva kompisar" bara för att... om du förstår vad jag menar. Om han inte får plats så är det ju så. Tråkigt men sant!
Exakt, känns inte som att det finns plats för Johner i DIF just nu. Han känns något för ojämn för att hålla som top 6 spelare i SHL och det är i en sån roll Johner gör sig rättvis.

Däremot funderade jag på att om Jocke väljer att fortsätta skulle han faktiskt kunna vara center i en andra kedja, hans svaghet är väl att han inte är så kvick på rören. Men hans tekningar och smarta spel (vet att han drällde en del i AS) tror jag absolut kan vara bra att behålla. Dessutom kan vi behöva några äldre spelare i laget, ett allt för ungt lag vet jag inte om jag vill ha.
Senast redigerad av Rix den 2014-04-18 22:04:36, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av seppuko »

Måste dock säga att detta är en av de mest spännande sillysarna på länge. Det kan ju såklart ändras men jag är försiktigt positiv.

När jag snackade med Ljungh för ett tag sedan så sa han att han hemskt gärna vill vara kvar och att de håller på att förhandla, detta var efter kvalserien. Lät som han var ärlig just då. Vi får väl se vad som händer.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
adamvest
Inlägg: 22
Blev medlem: 2014-04-09

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av adamvest »

https://twitter.com/mtellqvistfan/statu ... 3160794112

Blir riktigt RIKTIGT glad när jag läser denna tweet!!!!!!

Nu blev jag fullständigt övertygad att tellan är klar!!! :D :D
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5737
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Vikas »

adamvest skrev:https://twitter.com/mtellqvistfan/statu ... 3160794112

Blir riktigt RIKTIGT glad när jag läser denna tweet!!!!!!

Nu blev jag fullständigt övertygad att tellan är klar!!! :D :D
Det är ju dock en fan-twitter, dvs inget officiellt på något sätt.

Samma situation som tidigare med andra ord. "90% klar".
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

Det lär vara baserat på ryktena från Aftonbladet, så inget nytt, tyvärr.
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av XantE »

Hur länge kommer Challe stanna? Tänkte eftersom att han lämnar för ett annat jobb så bör väl han stanna över sommaren lr?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

XantE skrev:Hur länge kommer Challe stanna? Tänkte eftersom att han lämnar för ett annat jobb så bör väl han stanna över sommaren lr?
Augusti är det sagt.
Expert.
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av #87 »

Vet inte om det tagits upp här, men Amy Johner tweeta har tweetat; "What a slap in the face #DIFhockeyse".

Ingen Johner alltså..
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5737
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Vikas »

#87 skrev:Vet inte om det tagits upp här, men Amy Johner tweeta har tweetat; "What a slap in the face #DIFhockeyse".

Ingen Johner alltså..
Hon Amy har väl aldrig varit tystlåten på twitter sen Johner kom hit. Var väl förra sillyn när hon beklagade sig över att det tog för lång tid.

Jag ser 3 olika möjligheter:

1: DIF har helt enkelt sagt nej tack
2: DIF har erbjudit för låg lön
3: DIF avvaktar med honom

Själv ser jag inte att Johner håller på högre nivå. Knappt att han höll nivå i år, försvann totalt i majoriteten av matcherna. Gillar mannen, men han kommer inte ta en plats i topp 6 vilket är hans område. Han är inte direkt en "brunkare" eller checkingspelare som kan ta en sådan plats heller, så då är det lika bra att låta honom gå. Kan inte ta med spelare bara för att vara snälla om vi ska kunna etablera oss i SHL igen.
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sthlm19 »

Johner känns som en ganska endimensionell spelare. Gillar honom i HA och som person, men inte överdrivet ledsen att man inte förlänger.

Intressanta nyförvärv hittills och har egentligen inget emot våra värvningar, det finns mycket talang och framtid i samtliga precis som förra året. Men också chansartat.

Om inte Sören stannar tror jag han drar till Indians, likaså en junisback. Exempelvis Norell.

Vi får se, vi får se...
LT10
Inlägg: 49
Blev medlem: 2012-05-21
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av LT10 »

Vad ska man säga om värvningarna då?

Robin Alvarez: Gillar att vi tar in honom. Har gjort det bra i Hockeyallsvenskan under flera säsonger och jag tror att han är redo nu att fortsätta utvecklas i Elitserien. Bra ålder dessutom.

Alexander Deilert: Knappast samma spelare som när han lämnade oss men ändå ett frågetecken. Hade vi spelat kvar i HA hade jag varit väldigt positiv till den värvningen men nu är man tveksam. Återstår att se om han möjligen är ersättare till Nisse.

Mantas Armalis: Den här värvningen gillar jag som bara den. Måste säga att jag var sjukt irriterad över Reideborns övergång till Modo. Men nu får vi in en kille som var minst lika bra förra säsongen och som dessutom är född samma år. Armalis är oerhört intressant och om nu Tellan blir klar så känns det på förhand som ett bra målvaktspar.

David Rundqvist: Har ingen som helst koll på grabben. Jag hoppas inte det är Ljungh's ersättare. Ljungh måste bli kvar!
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

Kåberg nära Dif-övergång http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8745190.ab


Haha ja varför inte ta in den grisen?

Skickat från min C6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Joas
Inlägg: 134
Blev medlem: 2006-04-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Joas »

Kåberg kan ju knappt åka skridskor längre ett STORT NEJ TACK från mig.
Låst