Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Morwin »

ciirree skrev:Det jag bekymras mest över är hur långa kontrakt vi skriver med spelare vi inte vet hur de kommer prestera.
2 år på alla utom Guter som fick 3 (!), sen bara 1 år till Armalis. Hade då hellre gett Armalis 2-3. Sen ryktas Tellan få 3 år också. Jag mena, alla här gillar väl Tellan men om 3 år stämmer så är han 37 år när kontraktet går ut. Jag anser att målvakter som är i Tellqvist ålder kanske inte ska få så långa kontrakt!
såg du ed belfour eller dominik hasek? Dem var fortfarande sjukt bra fast dem var så gamla.

Skickat från min C6603 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Bogge99
Inlägg: 6
Blev medlem: 2014-04-10

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bogge99 »

Jim Morrison skrev:Jag hoppas inte vi blir nya Luleå bara. Rönnqvist och Särkijärvi har ett liknande upplägg vad gäller spelstilen och nu börjar vi värva som dom också.
Kommer vi sexa i SHL nästa år så är jag supernöjd!
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Debacle »

Satan vilken hybris folk har, helt otroligt.

Är väldigt nöjd med alla dagens värvningar. Alvarez har varit ruskigt jävlig att möta, duktig med puck och lite rejälare i sitt spel, vilket vi i mångt och mycket saknat. Armalis känns som en utmärkt andre-spade, bättre hade man inte kunna hoppats på. Deilert har imponerat i Örebro, Asplöven och i Karlskoga, har visat att med förtroende så är han en väldigt duktig back och i mina ögon, väldigt mycket bättre än hybris-Nils. Om den sistnämnda hade ett anspråk på 100kex i månaden så tycker jag att Deilert till kanske 60-70 är fan så mycket bättre. Rundqvist tror jag kommer överraska många. Är väldigt imponerad av denna kille och tror på att han kan utvecklas till något väldigt stort, känns bra att sno honom framför Fbk, då jag är övertygad om att de även var intresserade.

Charles kommer landa ett par stora namn så ni hybrissupportrar slipper såga nyblivna krigare som dessutom folk inte har en aning om varken kvalitet och kapacitet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17651
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Debacle skrev:Satan vilken hybris folk har, helt otroligt.

Är väldigt nöjd med alla dagens värvningar. Alvarez har varit ruskigt jävlig att möta, duktig med puck och lite rejälare i sitt spel, vilket vi i mångt och mycket saknat. Armalis känns som en utmärkt andre-spade, bättre hade man inte kunna hoppats på. Deilert har imponerat i Örebro, Asplöven och i Karlskoga, har visat att med förtroende så är han en väldigt duktig back och i mina ögon, väldigt mycket bättre än hybris-Nils. Om den sistnämnda hade ett anspråk på 100kex i månaden så tycker jag att Deilert till kanske 60-70 är fan så mycket bättre. Rundqvist tror jag kommer överraska många. Är väldigt imponerad av denna kille och tror på att han kan utvecklas till något väldigt stort, känns bra att sno honom framför Fbk, då jag är övertygad om att de även var intresserade.

Charles kommer landa ett par stora namn så ni hybrissupportrar slipper såga nyblivna krigare som dessutom folk inte har en aning om varken kvalitet och kapacitet.
Ja, folk har verkligen "ingen aning" om vilken kvalité dessa "nyblivna krigare" håller som vi spelat mot de senaste två säsongerna och därmed mött ett 10 tal gånger.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17651
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Zamboni99 skrev:
Inteno skrev:Hoppas innerligt att Johner spelar för oss nästa säsong, en utav dom bättre spelarna enligt mitt tycke!
Jag håller helt med! Har svårt att förstå att så många här på forumet vill att vi ska dumpa honom. 37 pinnar denna säsong är väl ett bra facit? Ett argument är att han blir för dyr. Men är det verkligen så? Han har blivit dumpad en gång tidigare vid ES avancemang, är det så säkert att han skull kräva hög lön nu når alternativet är att harva vidare i AS med Sötälje?
Jag tror inte det har något med lön att göra. Tror DIF anser att han inte platsar. Han har ju knappt hållit måttet i en stor offensiv roll i allsvenskan och endast kommit upp i 37 pinnar trots ständigt spelade i fin omgivning och mycket PP-tid. Han håller definitivt inte för en topp 6 roll på SHL nivå och har inte egenskaperna som krävs för att spela i en bottom six roll. Simpelt.
Expert.
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 695
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke95 »

Debacle skrev:Satan vilken hybris folk har, helt otroligt.

Är väldigt nöjd med alla dagens värvningar. Alvarez har varit ruskigt jävlig att möta, duktig med puck och lite rejälare i sitt spel, vilket vi i mångt och mycket saknat. Armalis känns som en utmärkt andre-spade, bättre hade man inte kunna hoppats på. Deilert har imponerat i Örebro, Asplöven och i Karlskoga, har visat att med förtroende så är han en väldigt duktig back och i mina ögon, väldigt mycket bättre än hybris-Nils. Om den sistnämnda hade ett anspråk på 100kex i månaden så tycker jag att Deilert till kanske 60-70 är fan så mycket bättre. Rundqvist tror jag kommer överraska många. Är väldigt imponerad av denna kille och tror på att han kan utvecklas till något väldigt stort, känns bra att sno honom framför Fbk, då jag är övertygad om att de även var intresserade.

Charles kommer landa ett par stora namn så ni hybrissupportrar slipper såga nyblivna krigare som dessutom folk inte har en aning om varken kvalitet och kapacitet.
Du får ursäkta men det känns som att du har misstolkat ordet hybris en aning.
Victory is sweetest when you've known defeat.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4349
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av förevigtdjurgården »

Faktum är dock att majoriteten av alla Djurgårdare tror att vi har hur mycket pengar som helst att spendera på spelare.

Det är tydligt att Challe, i samspråk med ledarstaben, jobbar på att plocka fram ett lag som är jobbigt att möta. Kan faktiskt inte se framför mig en enda långsam, rent svag, spelare i vårt lag som det ser ut just nu. En hel del snabba spelare, som ska vara jobbiga att möta och rent ettriga. In under skinnet på motståndarn och kriga.

Har två bra målvakter, en relativt oprövad men väldigt, väldigt intressant backuppsättning. Får vi en eller två defensiva generaler kan det här bli riktigt fett.

Vi har dessutom fortfarande inte värvat klart och jag misstänker att det finns större namn som av oklar anledning väntas med att presenteras. Tycker iallafall vi kan låta bli att såga truppen och Challes jobb innan vi har en hel trupp. Börjar bli riktigt tröttsamt och larvigt.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8177
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Håller med dig förevigtdjurgården. Jag har faktiskt fullt förtroende för Challe. Än så länge.
Avskaffa tre mot tre.
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Debacle »

Henke95 skrev: Du får ursäkta men det känns som att du har misstolkat ordet hybris en aning.
Du får gärna förklara hur hybris inte är en definition på folks tro på att vi har större ekonomiska muskler än någonsin tidigare och att vi skulle ha råd att värva 6-7 etablerad topp SHL-spelare..?
SirDIFalot skrev: Ja, folk har verkligen "ingen aning" om vilken kvalité dessa "nyblivna krigare" håller som vi spelat mot de senaste två säsongerna och därmed mött ett 10 tal gånger.
Så det är befogat att såga en spelare som var dålig som nyuppkommen junior i DIF och sedan presterat i varenda klubb han varit i efter?
Senast redigerad av Debacle den 2014-04-18 20:28:12, redigerad totalt 1 gånger.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

Morwin skrev:
ciirree skrev:Det jag bekymras mest över är hur långa kontrakt vi skriver med spelare vi inte vet hur de kommer prestera.
2 år på alla utom Guter som fick 3 (!), sen bara 1 år till Armalis. Hade då hellre gett Armalis 2-3. Sen ryktas Tellan få 3 år också. Jag mena, alla här gillar väl Tellan men om 3 år stämmer så är han 37 år när kontraktet går ut. Jag anser att målvakter som är i Tellqvist ålder kanske inte ska få så långa kontrakt!
såg du ed belfour eller dominik hasek? Dem var fortfarande sjukt bra fast dem var så gamla.

Skickat från min C6603 via Tapatalk
Men överdriv mera. Ungefär samma sak som att säga: Varför kan inte Jocke Eriksson få 3 års kontrakt, ni har väl sett Jagr och Selänne?
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Tror vi kan förutsätta med dagens signingar att det är högst tveksamt att spelare som Johner, Saviano, Nisse och Jakobs blir kvar i DIF kommande säsong. Signar man på sig namn som Alvarez och Deilert torde det vara för att ersätta den typen av spelare.

det som oroar mig är att spelarna som plockas in utifrån inte har har mycket till SHL-rutin vilket jag hade föredragit om de hade haft. Sedan måste ju frågan ställas om dessa spelare är billigare eller bättre än de som kommer att ersätta.

Rent spontant har jag svårt att se Alvarez vara en bättre spelare än någon ovan nämnda forwards, men det klart är han mycket billigare än Johner som varför inte.

Hoppas innerligt att Ljungh blir kvar i alla fall. En av få offensiva spelare från förra säsongens trupp som jag tror kan hålla i SHL och utvecklas vidare.
Schonis
Inlägg: 15
Blev medlem: 2011-03-29
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Schonis »

Satt och spånade på hur jag tror truppen kan se ut nästa säsong och jag förutsätter att kontrakt kan brytas eller att spelare lånas ut tänker främst på exempelvis Krüger och Sundberg.

Målvakter (3)
Tellan (Ny)
Armalis (Klar)
Mattsson (Klar?)

Känns stabilt om det blir enligt ovan, två målvakter med räddnings-% förra säsongen.
Antar att Mattsson lånas ut eller lämnar men kan kanske kallas hem om det blir skador? Annars Tobias Sandberg som 3:e

Backar (8)
Högström (Klar)
Deilert (Klar)
Arnesson (förlängning)
Norell (förlängning)
Englund (förlängning)
Nisse/Holm (Förlängning)
NY (Ahnelöv?)
NY (Fernholm?)

Blir det enligt ovan så får vi en relativt stor sett till längd & vikt backuppsättning men som fortfarande är rätt hyfsad på rören. I min värld är både Holm och Nisse disponibla förutsatt att man kan hitta något bättre. Utgår från att Sam, Lidström & Falk får lämna. Timmy slutar.
Bobbo har varit på lån. AOM & Martin Ahnelöv är junisar.

Forwards (13)
Guter (Klar)
Nyström (Klar)
Alvarez (Klar)
Sörensen (Klar)
Rundqvist (Klar)
Honken (Förlänging)
Hank (Förlängning)
Ahlen (Klar)
Ljungh (Förlängning)
Heinerö (Klar)
NY (Ante?)
NY (Andreas Falk?)
NY

Det är väldigt svårt att lista ut vart forwardsuppsättning är på väg, och man har mer frågor än svar här. Det enda jag vet är att vi behöver en helt ny förstakedja. Det är också svårt att spekulera i vilka som blir kvar lämnar, resonerar man med hjärtat vill man så klart att alla som tog oss upp men så blir det såklart inte. Givet känns ändå att Krüger, Sundberg, Kalin lånas ut och att Hagelin, Lundberg och Dahlstöm återvänder hem då de varit på lån. Liljendahl, Lindberg & Nyberg kan inte räkna med att får förlängt. Det är svårt med Johner och Saviano, gillar båda men är rädd att det inte finns plats för dem. Vad man gör med Jakobs är jättesvårt att svara på, han klev fram när som mest behövdes för oss i KS men han lyckades inte leverera i SHL med Leksand, finns det plats i en andrakedja för honom, det är väl ändå där han måste vara? Joakim Eriksson jag tror dessvärre han slutar.
Av de jag tagit ut i truppen sätter jag trots allt frågetecken kring Heinerö och Ahlén. Heinerö kanske behöver stå på tillväxt ett år till i HA där han kan få mer speltid och vad det gäller Ahlén kan jag inte annat än att hålla med flera andra på forumet som sätter frågetecken kring om hans skridskoåkning håller i SHL, samtidigt är hjärtat enormt vilket inte ska underskattas, men jag vill även påstå att han petades en del byten i KS då Honken och Hank lirade med Lundberg istället.

Vi får se hur det slutar men det är i alla fall mina tankar.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke_F »

ciirree skrev:Appropå Tellqvist. Någon som minns denna räddningen han gjorde:

http://www.kristianstadsbladet.se/archi ... 18625a.jpg

Jag va bara 9-10 år då nånting så jag minns bara ATT han gjorde en sån. Inte mot vem eller när. Någon som vet nåt klipp eller nåt arkiv där man kan se räddningen/matchen? Långsökt kanske. Men skulle vara kul att se.

Skrinar in från hörnet, slänger sig och tar pucken.

Jag var nog något år äldre men den där räddningen kan man ju återspela i huvudet bara jag blundar =P

Har letat förgäves efter ett klipp på den räddningen men ej hittat något, tyvärr.
Senast redigerad av Henke_F den 2014-04-18 21:40:35, redigerad totalt 1 gånger.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

"Påsk och två dagar till semester. Mer jobb än någonsin. Hockey är bannemig underbart! #sakerpåg" skrev ju Jimmy tidigare idag..
Två dagar till semester, saker på g. Kanske vi får nåt nyförvärv imorgon med innan han går på ledighet ;)
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Berra »

Calle Ridderwall är en stockholmskille med utgående kontrakt. Han kanske vill hem?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4554
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Låst