Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
LiteOn
Inlägg: 126
Blev medlem: 2007-08-14

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av LiteOn »

112 dagar har gått sedan slutsignalen i sista matchen i Elitserien emot Frölunda (b),
kvarstår 82 dagar till Elitseriepremiären emot HV71 (b) den 24;e sep, 36 dagar kvarstår till säsongspremiären emot Linköping och det enda nyförvärvet är Marcus Krüger ifrån J20-laget!?!
Med lite mer än en månad kvar till seriepremiär saknas det ersättare för F.Bremberg, N.Anger, D.Schneider, R.Figren, R.Pettersson (inte nytt kontrakt/slutat).


Den största fördelen med att INTE gå till slutspel (eller även kval) är att organisationen får tidsmässigt försprång gentemot föreningar som matchspelar att leta efter spelare och hitta vilka som kan fungera.
Tyvärr ser det inte ut som detta försrång har utnyttjats!?!
Men att vara sent ute och utåtsett ha ett tunt lag är INTE bra för säsongsbiljettförsäljningen tillika souvenirer vilken är en viktig inkomst under icke matchspelande månader.

Personligen tror jag chanserna minskar för att vi skall få hit M.Nilsson då jag tror att han kan få exakt samma pengar som Djurgården kan erbjuda var som helst men i och med den tunna förstärkningen av laget är chanserna små till att vinna titlar utan F.Bremberg eller några andra spelare med Elitseriemeriter.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av sthlm_dif »

Tack för allt Fredrik "Linkan" Bremberg, och lycka till i KHL.
Du är alltid välkommen tillbaka!

Här tar DIF ett stort steg mot allsvenskan... Vi kommer att tappa publik och intresset att sponsra DIF kommer att bli lägre. Bra agerat styrelsen!
Nu förväntar jag mig inom kort förstärkning i både offensiven och defensiven... Annars kommer detta att gå rakt åt helvette.

Jag längtar inte ens längre till att elitserien startar nu... Det var nog med lidande förra säsongen.
Vi ger aldrig upp Djurgårn!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
alskar_dif
Inlägg: 244
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Köpenhamn

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av alskar_dif »

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

http://www.hockeysverige.se/news_show_m ... id=1312041




:cry:
AnteKr
Inlägg: 77
Blev medlem: 2009-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av AnteKr »

alskar_dif skrev:Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

http://www.hockeysverige.se/news_show_m ... id=1312041




:cry:
Men god morgon idiot, kolla datumet på den artikeln
Användarvisningsbild
Jitenu
Inlägg: 196
Blev medlem: 2009-04-28
Säsongskort: Ja
Ort: Vallentuna

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Jitenu »

DIF Hockey.
Agera.
Nu.

Ni började bra med Hardy, det var en bra grund att bygga nytt på. Sen tog det stopp.
Agera nu. Ge fullkomligt fan i att ta semester i detta läge.
Spelarförlusterna SKALL vara täckta. Igår.

Den här visionen om att pumpa in miljoner för nyförvärv nästa säsong och återigen bli ett topplag är VÄRDELÖS om man inte ordnar truppen för denna säsong.
Att satsa från allsvenskan "is not an option".

Full fart framåt FÖRIHELVETE!
Användarvisningsbild
poGDI
Inlägg: 85
Blev medlem: 2009-01-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av poGDI »

Tror att mycket hängde på om Linkan skulle stanna eller inte, lär bli en intensiv slutspurt innan säsongen drar igång.
Hardy Nilssons järnkaminer! - Johanssons järnkaminer!
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Edin »

I såna här stunder får man försöka se det positiva i situationen och det negativa med Linkan.

Det här betyder att Djurgården har pengar att lägga på ett annat intressant namn. Gärna en riktig Järnkamin, som går ut och ger järnet varje match, vilket var mer än vad man kunde säga om Linkan.

Hur som helst så är det ju väldigt tråkigt att han lämnar, men han är välkommen tillbaka.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av bastis7 »

-daniel- skrev:
bastis7 skrev:Några här inne verkar heja på linkan och inte djurgårn!!!! Nu skiter vi honom och satsar på unga killer som kämpar hardy hockey!!!
Ja just det, men skillnaden var att förra gången vi hade Hardy hade vi ett lag som var riktigt vasst. Har vi någon som ens kan vara i närheten av att kalla sig "stjärna" eller ens "storspelare" eller "poänggörare"? Svar = NEJ.

eller jo:Ottosson är en av elitseriens absolut bästa centrar och har visat att han kan göra poäng men vi behöver ju en sjtärna till!!
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av jensa öhling »

Fy helvete vad tungt. När Linkan var inne på isen kände man att det alltid fanns stora möjligheter till mål. Med honom på isen var vi alltid ett hot, vi var farliga. Ofta satt man ju bara och väntade på att han skulle komma in. De senaste säsongerna har Linkan i stort sett varit hela vår offensiv.

Han kommer lämna ett gigantiskt tomrum. Enda positiva är att de andra nu MÅSTE ta mer plats och någon kanske kan göra det. Men tyvärr har vi inga spelare som helt kan fylla Linkans tomrum. De är inte ens på samma planet begåvningsmässigt.

Nu måste bara Mackan Nilson signa. Läste på Eliteproscpect att det kan bli Lugano för honom. Då är vi verkligen fast i skiten.

Som det ser ut just nu blir det tre lag som kommer få sikta in sig på att undvika kvalserien - vi, SSK och Rögle.
DIFDIF
Inlägg: 306
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av DIFDIF »

Aj fy fan va tungt! Enda positiva är att han säger till hockeykanalen.se att han vill avsluta sin karriär i DIF
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Kagen »

Luleå Hockey jagade länge Per Ledins signatur, fansen slets mellan hopp och förtvivlan. Men när Ledin till slut valde HV-71 framför hemstaden och närheten till barnens mormor, farmor och hela klabbet så riktades nästan ingen kritik alls mot Luleå Hockey.

En stor anledning till det tror jag var att i Luleå hade Lars Osten Bergström sagt saker som 'Vi säljer halva SSAB för att få hem Per' och att lösningar gjorts med externa sponsorer för att signa just Per Ledin. Fansen insåg att klubbledninen verkligen gjorde vad som gick, när Per Ledin signade på HV-71's 19,5 miljonerskontrakt så skrek fansen visserligen 'Neeeeeeeej, men så fort de hade hämtat andan så kom snacket igång om att HV betalt överpris osv'.

Med Linkan har signalerna från DIF mest känts som 'Äsch, så viktig är han inte och han kommer ändå signa på för oss till slut. Något riktigt bud från KHL lär han inte få.'

Det känns lite bakvänt. Jag vill ju helst jobba för en arbetsgivare som är angelägen om att just JAG jobbar för just DEM.

Jag vet inte riktigt vad det beror på men det känns som det varit så här mellan DIF och Bremberg en lång tid. Visst var det ett ettårskontrakt han hade nu - visst lät det lite så här i fjol med..?

Kändes som att något hände i och med rattfyllegrejen, som att DIF blev lite obekväm med Linkan.

Dessvärre tror jag att det kan bli svårare att signa Mackan Nilsson nu. Utan Linkan i DIF skulle hans inträde i laget innebära att han blir den store fixstjärnan som bokstavligt talat ska bära laget på sina axlar. Det är inte alla spelare som trivs i den rollen där fansen älskar dem F Ö R mycket. Det skapar en enorm press.
Många spelare har valt 'den enklare vägen' istället för att hjälpa klubben i hjärtat. I SSK startade fansen en insamling som var uppe i 100k? för att få hem Kronwall, som istället valde LHC. Jonte Hedström valde Timrå framför näsan på SkAIK så till den grad att vissa fans helt tappade fattningen.
Listan kan göras längre. Alla är inte Kenny Jönsson.
Livet i Lugano för en hockeyarbetare kan nog vara ganska skönt det.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
DIFDIF
Inlägg: 306
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av DIFDIF »

1 sak är säkert..Någon i styrelsen kommer att bli nitad om anger är den som ersätter linkan!
Soulsic
Inlägg: 316
Blev medlem: 2009-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Soulsic »

Varför kunde vi inte göra som Linköping gjort med Mårtensson m.m? Ge Bremberg ett nytt kontrakt på två eller tre år och lånar ut han första året? Förmodligen stannar han ju i Ryssland bara ett år.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Jepe »

Önskar Linkan lycka till!

Från Hockeykanalens intervju med Bremberg:

Slutet på karriären

36-årige Bremberg ser inte rysslandsäventyret som avslutningen på karriären utan hoppas att han ska kunna avsluta sin hockeyäventyr i Djurgården.
-Jag hoppas jag har några år kvar att spela. Det vore roligt att avsluta i Djurgården, säger han till Hockeykanalen.se.

http://hockeykanalen.se/1.1077513/2009/ ... iktigt_kul
2014-04-07, vad hände?
xxwinniehxx
Inlägg: 132
Blev medlem: 2008-12-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av xxwinniehxx »

Fy fan så synd med Bremberg.. synd men rätt väntat. Skönt i det här läget att man åtminstone förlängt med Ölvestad! SKITSKÖNT!

Sorry, passar sig nog inte att skämta nu..
Låst