Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

Sargut skrev: 2023-06-19 12:46:22 Helvete vad det saknas kreativitet bland forwards. Vad har vi två forwards som är kreativa kanske? Kruger och Klasen. Kanske den där Magwood med. Annars så är det bara en massa tvåvägsforwards med stenhänder.
Gradin har ju väldigt bra potential också med 27 mål förra säsongen i ett bottenlag 5e bäst i hela ligan.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

Södertälje har fått en bra poängspelare i HA med Ludwig Blomstrand, Synd. Niklas Svedberg är på väg bort från Tyskland. Bra målvakt om han är frisk.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

Forwardsidan tycker jag känns bättre än förra säsongen. Man har kvar de viktigaste och kryddat med en bra målskytt som man saknade lite förra säsongen. Sen har man ju otroligt sparkapital från förra säsongen med både Klasen som man såg i slutspelet vad han är kapabel till om han är skadefri så har han potential att bli poängbäst i hela HA. Norman också en som man inte fick ut mycket av p.g.a. skada, också hög potential. Och sen backen Ytterell som värkligen har potential att bli bästa back om han får vara frisk. Och sen har nu också de flesta ha fått spelat ihop sig en säsong.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Sargut
Inlägg: 8
Blev medlem: 2023-05-31

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Sargut »

SirDIFalot skrev: 2023-06-19 20:40:45
Sargut skrev: 2023-06-19 12:46:22 Helvete vad det saknas kreativitet bland forwards. Vad har vi två forwards som är kreativa kanske? Kruger och Klasen. Kanske den där Magwood med. Annars så är det bara en massa tvåvägsforwards med stenhänder.
Det här är väl verkligen ingen "helvete vad det saknas kreativitet"-uppsättning i Allsvenskan?

Klasen - Kruger - Liss
Norman - Magwood - Brodin
Blomgren - Rensfeldt - Gradin
Grewe - Berglund - Nilsson
Schlyter
Jag ser två kreativa spelare där, Kruger och Klasen. Kanske Magwood. Norman, Brodin, Rensfeldt mm är bra spelare men inte kreativa spelare. Bra spelare är inte lika med kreativa spelare. Tror för övrigt att Gradin floppar. Har rätt dåliga underliggande siffror för att ha gjort 27 mål. Får Jonatan Harju, Anton Svensson vibbar från honom. Dom två kom också från succé säsonger i Tingsryd för att sedan floppa när dom kom till större klubbar.
Sargut
Inlägg: 8
Blev medlem: 2023-05-31

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Sargut »

klintan85 skrev: 2023-06-21 18:41:04 Forwardsidan tycker jag känns bättre än förra säsongen. Man har kvar de viktigaste och kryddat med en bra målskytt som man saknade lite förra säsongen. Sen har man ju otroligt sparkapital från förra säsongen med både Klasen som man såg i slutspelet vad han är kapabel till om han är skadefri så har han potential att bli poängbäst i hela HA. Norman också en som man inte fick ut mycket av p.g.a. skada, också hög potential. Och sen backen Ytterell som värkligen har potential att bli bästa back om han får vara frisk. Och sen har nu också de flesta ha fått spelat ihop sig en säsong.
Håller inte med. Östlund och Öhgren är stora tapp. Dom har ej ersatts med likvärdiga spelare. Ja det finns sparkapital i en sådan som Klasen men vad talar för att han ska vara mindre skadad den här säsongen? Inte mycket skulle jag säga i alla fall. Killen är 37 år.
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av EspenK »

Nåt i Kristianstad vi kan hugga.
Galning1998
Inlägg: 270
Blev medlem: 2023-04-16

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Galning1998 »

EspenK skrev: 2023-06-21 22:02:09 Nåt i Kristianstad vi kan hugga.
Kristianstad hade typ 3 spelare på kontrakt
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Sargut skrev: 2023-06-21 21:16:35
klintan85 skrev: 2023-06-21 18:41:04 Forwardsidan tycker jag känns bättre än förra säsongen. Man har kvar de viktigaste och kryddat med en bra målskytt som man saknade lite förra säsongen. Sen har man ju otroligt sparkapital från förra säsongen med både Klasen som man såg i slutspelet vad han är kapabel till om han är skadefri så har han potential att bli poängbäst i hela HA. Norman också en som man inte fick ut mycket av p.g.a. skada, också hög potential. Och sen backen Ytterell som värkligen har potential att bli bästa back om han får vara frisk. Och sen har nu också de flesta ha fått spelat ihop sig en säsong.
Håller inte med. Östlund och Öhgren är stora tapp. Dom har ej ersatts med likvärdiga spelare. Ja det finns sparkapital i en sådan som Klasen men vad talar för att han ska vara mindre skadad den här säsongen? Inte mycket skulle jag säga i alla fall. Killen är 37 år.
Det beror nog på hur man ser det. Jag håller med om att Östlund och Öhgren är två jättetapp och så länge Magwood fortfarande är lite av ett mysterium så håller jag nog med dig. Men med det sagt är inte forwardsidan dålig utan bara lite annorlunda byggd.

Å andra sidan är backsidan mycket skickligare i år och det ser jag som mycket viktigare för laget. Forwardsidan tror jag kan gå jämnt ut med lite annan fördelning bara.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Detblir3poäng
Inlägg: 2193
Blev medlem: 2017-02-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Detblir3poäng »

Anton Davidsson från Kristianstad istället för typ Falk eller Hedström kanske. Skapliga siffror på lägre nivåer, bra längd och bara 19 år, så billigare går inte att få? Nån som har koll där? Tycker båda Kristianstads backar känns som ok värvningar på allsvensk nivå om man bara ser till poängproduktionen sålänge som inte ses som toppbackar.
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av EspenK »

Oliver Bohm verkar vara kontraktslös.
Han har en grym uppsida men kommer från ett par halvtrista säsonger.

Skulle dock stärka våran defensivt klassusla backsida till en ganska rimlig peng.
Manijock
Inlägg: 7867
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

EspenK skrev: 2023-06-22 07:07:17 Oliver Bohm verkar vara kontraktslös.
Han har en grym uppsida men kommer från ett par halvtrista säsonger.

Skulle dock stärka våran defensivt klassusla backsida till en ganska rimlig peng.
Intressant ändå. Dessutom en ytterligare högerfattad back. Hade varit en fin balansspelare mot denna framtunga läskiga backsida.

Karlsson - Hammarlund
Glad - Ytterell
Odelius - Bohm
Andersson

Bra konkurrens och tar höjd för att någon av de osäkra pjäserna kan plockas bort illa kvickt om de börjar skvätta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

EspenK skrev: 2023-06-22 07:07:17 Oliver Bohm verkar vara kontraktslös.
Han har en grym uppsida men kommer från ett par halvtrista säsonger.

Skulle dock stärka våran defensivt klassusla backsida till en ganska rimlig peng.
Inget jag tror vi lägger pengar på med 10 backar redan under kontrakt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_
Inlägg: 3240
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2023-06-22 07:23:41
EspenK skrev: 2023-06-22 07:07:17 Oliver Bohm verkar vara kontraktslös.
Han har en grym uppsida men kommer från ett par halvtrista säsonger.

Skulle dock stärka våran defensivt klassusla backsida till en ganska rimlig peng.
Inget jag tror vi lägger pengar på med 10 backar redan under kontrakt.
Beror ju på vad som sker i truppen. Enligt bilden med truppbygget så är det ju en backplats ledig idag, och som DIFpodden varit inne på så vill man bryta med Schilling, Falk och Hedström.
Lyckas man bryta med alla tre och får in en till så är det ju 8 st under kontrakt.

Känns dock ganska onödigt att lägga pengar på en back till just nu. Den vi har nu (med Schilling borträknat) är tillräckligt bra för att starta säsongen med.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2023-06-22 08:55:23
Jim Morrison skrev: 2023-06-22 07:23:41
EspenK skrev: 2023-06-22 07:07:17 Oliver Bohm verkar vara kontraktslös.
Han har en grym uppsida men kommer från ett par halvtrista säsonger.

Skulle dock stärka våran defensivt klassusla backsida till en ganska rimlig peng.
Inget jag tror vi lägger pengar på med 10 backar redan under kontrakt.
Beror ju på vad som sker i truppen. Enligt bilden med truppbygget så är det ju en backplats ledig idag, och som DIFpodden varit inne på så vill man bryta med Schilling, Falk och Hedström.
Lyckas man bryta med alla tre och får in en till så är det ju 8 st under kontrakt.

Känns dock ganska onödigt att lägga pengar på en back till just nu. Den vi har nu (med Schilling borträknat) är tillräckligt bra för att starta säsongen med.
Den där grafiken ger jag inte så mycket för. Har ju varit rätt märklig hela sillyn. Fakta är att vi just nu har 10 backar under kontrakt. Visst, om vi lyckas bryta med tre helt utan kostnader för oss så kanske vi kan ta in en till men det känns ju rätt avlägset.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

Sargut skrev: 2023-06-21 21:16:35
klintan85 skrev: 2023-06-21 18:41:04 Forwardsidan tycker jag känns bättre än förra säsongen. Man har kvar de viktigaste och kryddat med en bra målskytt som man saknade lite förra säsongen. Sen har man ju otroligt sparkapital från förra säsongen med både Klasen som man såg i slutspelet vad han är kapabel till om han är skadefri så har han potential att bli poängbäst i hela HA. Norman också en som man inte fick ut mycket av p.g.a. skada, också hög potential. Och sen backen Ytterell som värkligen har potential att bli bästa back om han får vara frisk. Och sen har nu också de flesta ha fått spelat ihop sig en säsong.
Håller inte med. Östlund och Öhgren är stora tapp. Dom har ej ersatts med likvärdiga spelare. Ja det finns sparkapital i en sådan som Klasen men vad talar för att han ska vara mindre skadad den här säsongen? Inte mycket skulle jag säga i alla fall. Killen är 37 år.
Jag har hellre Klasen kvar än Öhgren och Östlund. Och jag menar hur det kändes innan förra säsongen innan man visste vad Öhgren och Östlund gick för. Det känns mer stabilt inför säsongen än vad det gjorde då. Plus att man har kunnat byggt kontinuitet inför den här säsongen som man inte hade förra.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Låst