Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17573
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av SirDIFalot »

minalman skrev:
SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Ja, nog kunde Kaarel gjort en bättre figur under Mackan-gate. Men för övrigt är han bra. Tyvärr är det många som har svårt att se förbi enstaka dåliga egenskaper och döma ut honom helt, trots hans styrkor (som är många enligt VD). Men faktum återstår. Det måste finnas folk i ledningen som man tycker om och respekterar. Så varför inte Otto som vice?
Vad gör Otto till en lämplig vice ordförande? Jag minns honom som en klok spelare. Men det var Linkan också, och skulle han hamna på en bestämmande position i någon förening....
Nja. Bara för att både Otto och Linkan bägge är kloka på isen men att Linkan inte funkar i styrelsen, så är det ju elementär logik att det inte betyder att Otto också inte gör det.
Kan inte tänka mig en bättre representant för vår senaste gyllene generation i den framtida ledningen som också har förankring i de breda leden. Vill ha några kända och populära ansikten i min styrelse.
Jag ser helst att det är personer med mycket kontakter och hög uppsatta positioner i näringslivet. Men där är jag för dåligt bevandrad för att slänga ut några namn som tänkbara kandidater själv.
Expert.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Praetori »

dannyfknd skrev:Det har ju dock blivit uppenbart att så pass supporterfientlig som ledningen är inte är hållbart. Bara en sådan sak som att värva en spelare som Marcus Nilson är mer än tillräckligt bevis att det måste till förändringar. Det enda DIF har som konkurrensfördel mot bönderna är att DIF har den bästa publiken. Det måste alltid förstås och beslut måste tas utifrån det.
Hur många procent av Djurgårdsfamiljen var det som lackade ur på styrelsen över MN affären? Och skall den procentandelen vara styrande i vilka beslut som skall fattas?
Det kommer alltid finnas missnöjda supporters men de som skriker högst inom både näringsliv och ideella organisationer brukar vara de absolut sämst lämpade när det handlar om vettiga beslut och inflytande, och bland idrottsföreningar är det är ju i princip bara hos de onämnbara som man låtit läktarnas vise män styra och ställa, med ett föga imponerande resultat skall tilläggas. Att ens prata om MN affären som något som diskvalificerande för ledningens övriga arbete är så enkelspårigt att man baxnar.
Supportergrupperingarna är sjukt viktiga för föreningen och klimatet skall verkligen vara så öppet som möjligt för att man ens skall kunna ha någon vettig supporterkultur som bara kan komma från gräsrotsnivå men någonstans måste även gränsen gå för hur pass lättkränkta eller långsinta delar av supportrarna man tar hänsyn till, och det säger jag med all respekt utan att rikta mig mot någon personligen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av dutti »

Tycker ofta att "bra kontaktnät i näringslivet" kommer upp som ett argument för att Kaarel är bra. Varifrån kommer detta påstående, egentligen? Finns det något som kan bygga vidare på detta eller är det bara ett rykte som blivit sanning genom ett antal upprepningar?

Alltså visst, hans EBAB har säkert en och annan "bra kund" som vandrar igenom men ingenstans (exempelvis på allabolag.se) hittar jag varken omsättning eller en hög tillgångar som talar till hans fördel. Tvärtom - ju mer jag letar desto mindre imponerad blir jag av karln. När man dessutom hittar ett filmklipp med mannen själv blir man ju snudd på mörkrädd. http://www.ebab.se/jobba-hos-ebab/vi-jo ... lehiste-2/

Jag tar gärna mer info kring detta om någon sitter på bättre detaljer, tills dess vill jag starkt ifrågasätta hans bra fötter i näringslivet.

I mina ögon - Kaarel måste bort, hans förtroende som ordförande och ledare för den här föreningen har länge varit i botten. Hans hantering av den senaste krisen som uppkom med MN-värvningen skickade förtroendet rätt ner genom golvet.

Är det någon som har koll på, alternativt vet hur man som medlem kan få ut mer information kring, vilka styrelseledamöter som är sittande idag? Jag är väldigt nyfiken på vilken nivå erfarenhet, utbildning och kompetens det ligger på i dagsläget. Jag skulle även vara nyfiken på ungefär hur rollfördelningen ser ut.
Du är med oss överallt, Stefan.
dannyfknd
Inlägg: 36
Blev medlem: 2015-01-21
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av dannyfknd »

Praetori skrev:
dannyfknd skrev:Det har ju dock blivit uppenbart att så pass supporterfientlig som ledningen är inte är hållbart. Bara en sådan sak som att värva en spelare som Marcus Nilson är mer än tillräckligt bevis att det måste till förändringar. Det enda DIF har som konkurrensfördel mot bönderna är att DIF har den bästa publiken. Det måste alltid förstås och beslut måste tas utifrån det.
Hur många procent av Djurgårdsfamiljen var det som lackade ur på styrelsen över MN affären? Och skall den procentandelen vara styrande i vilka beslut som skall fattas?
Det kommer alltid finnas missnöjda supporters men de som skriker högst inom både näringsliv och ideella organisationer brukar vara de absolut sämst lämpade när det handlar om vettiga beslut och inflytande, och bland idrottsföreningar är det är ju i princip bara hos de onämnbara som man låtit läktarnas vise män styra och ställa, med ett föga imponerande resultat skall tilläggas. Att ens prata om MN affären som något som diskvalificerande för ledningens övriga arbete är så enkelspårigt att man baxnar.
Supportergrupperingarna är sjukt viktiga för föreningen och klimatet skall verkligen vara så öppet som möjligt för att man ens skall kunna ha någon vettig supporterkultur som bara kan komma från gräsrotsnivå men någonstans måste även gränsen gå för hur pass lättkränkta eller långsinta delar av supportrarna man tar hänsyn till, och det säger jag med all respekt utan att rikta mig mot någon personligen.
Så du tycker att värvningen av MN var helt okej? Kanske rent av bra? Man är olika sorters supporters. Jag hade exempelvis hellre åkt ur serien utan MN än vunnit guld med honom. Andra hade kanske gärna tagit MN, Johan Forsberg med flera om det garanterade sportsliga framgångar. Men inget av det spelar någon roll, det som spelar roll är att styrelsen(de som ansvarade för värvningen) visste exakt vilka reaktioner som skulle komma och ändå gjorde man precis som man gjorde. Det är diskvalificerande. Om man inte förstod reaktionerna så är det också diskvalificerande om än på att annat vis.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Praetori »

dannyfknd skrev: Så du tycker att värvningen av MN var helt okej? Kanske rent av bra? Man är olika sorters supporters. Jag hade exempelvis hellre åkt ur serien utan MN än vunnit guld med honom. Andra hade kanske gärna tagit MN, Johan Forsberg med flera om det garanterade sportsliga framgångar. Men inget av det spelar någon roll, det som spelar roll är att styrelsen(de som ansvarade för värvningen) visste exakt vilka reaktioner som skulle komma och ändå gjorde man precis som man gjorde. Det är diskvalificerande. Om man inte förstod reaktionerna så är det också diskvalificerande om än på att annat vis.
Nej jag har egentligen ingen åsikt i frågan då jag tycker att saken var helt utagerad och död och begraven.
Större Djurgårdare som fortfarande lirar elithockey växer inte på träd så rent sportsligt hade jag verkligen noll och inga invändningar. Nog kunde man ana sig till att vissa skulle bli upprörda men inte att folk i sammanhanget skulle agera som småbarn. Att styrelsen valde att fatta det beslutet de gjorde är inte på något vis diskvalificerande i mina ögon, hade man däremot misskött ekonomin eller något annat så hade det ju varit en annan fråga. Vi låg pyrt till och att man faktiskt valde att agera som man gjorde trots att man kunde ana sig till att det skulle bli reaktioner är snarare ett styrkebesked, att man vågar fatta beslut och inte enbart sitter och tittar på.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
dannyfknd
Inlägg: 36
Blev medlem: 2015-01-21
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av dannyfknd »

Praetori skrev:
dannyfknd skrev: Så du tycker att värvningen av MN var helt okej? Kanske rent av bra? Man är olika sorters supporters. Jag hade exempelvis hellre åkt ur serien utan MN än vunnit guld med honom. Andra hade kanske gärna tagit MN, Johan Forsberg med flera om det garanterade sportsliga framgångar. Men inget av det spelar någon roll, det som spelar roll är att styrelsen(de som ansvarade för värvningen) visste exakt vilka reaktioner som skulle komma och ändå gjorde man precis som man gjorde. Det är diskvalificerande. Om man inte förstod reaktionerna så är det också diskvalificerande om än på att annat vis.
Nej jag har egentligen ingen åsikt i frågan då jag tycker att saken var helt utagerad och död och begraven.
Större Djurgårdare som fortfarande lirar elithockey växer inte på träd så rent sportsligt hade jag verkligen noll och inga invändningar. Nog kunde man ana sig till att vissa skulle bli upprörda men inte att folk i sammanhanget skulle agera som småbarn. Att styrelsen valde att fatta det beslutet de gjorde är inte på något vis diskvalificerande i mina ögon, hade man däremot misskött ekonomin eller något annat så hade det ju varit en annan fråga. Vi låg pyrt till och att man faktiskt valde att agera som man gjorde trots att man kunde ana sig till att det skulle bli reaktioner är snarare ett styrkebesked, att man vågar fatta beslut och inte enbart sitter och tittar på.
Nu vet inte jag vilket beteende du syftar på som småbarnslik men jag slutade gå på matcherna. Det kan man ju tycka är barnsligt om man vill. När man känner att sin klubb agerar på ett direkt felaktigt vis är det väl upp till dig som tycker det att agera på det viset du tycker passar. För mig blev det i princip omöjligt att glädjas med laget så jag gick inte på matcherna tills MN blev skadad, då började jag gå igen men kunde inte alls känna samma tillhörighet och känslorna svallade inte som brukligt.
Vi har helt enkelt olika syn på det. Du tycker det visar på handlingskraft, jag tycker det visar på en enorm desperation och noll förståelse för klubbens dynamik, styrkor och svagheter.

Styrelsen hade ju frågat en hel del ledande supportrar om det innan och där fått förklarat för sig exakt vad som skulle ske. Styrelsen visste precis reaktionerna som skulle komma, man värderade det och tyckte att det är viktigare och bättre för DIF att MN spelar i vår tröja igen än att lyssna på och respektera den stora majoriteten av supportrars önskan.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Praetori »

dannyfknd skrev: Styrelsen hade ju frågat en hel del ledande supportrar om det innan och där fått förklarat för sig exakt vad som skulle ske. Styrelsen visste precis reaktionerna som skulle komma, man värderade det och tyckte att det är viktigare och bättre för DIF att MN spelar i vår tröja igen än att lyssna på och respektera den stora majoriteten av supportrars önskan.
Man frågade ju dessutom tränarstaben och ett antal tongivande spelare som, så vitt vi informerats, var av en helt annan inställning. Om folk som Jocke, Fimpen, Nisse, Säcken mfl som garanterat är 100% bättre insatta än 99% av supportrar och övriga går i god för Mackan så är inte jag den som säger att de har fel och jag har rätt men alla har rätt till sin åsikt.

Att ledarna och lagets input enligt styrelsen väger tyngre än den delen av de tillfrågade supportrarna som var negativa är väl inte jättekonstigt?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17573
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av SirDIFalot »

Praetori skrev:
dannyfknd skrev: Styrelsen hade ju frågat en hel del ledande supportrar om det innan och där fått förklarat för sig exakt vad som skulle ske. Styrelsen visste precis reaktionerna som skulle komma, man värderade det och tyckte att det är viktigare och bättre för DIF att MN spelar i vår tröja igen än att lyssna på och respektera den stora majoriteten av supportrars önskan.
Man frågade ju dessutom tränarstaben och ett antal tongivande spelare som, så vitt vi informerats, var av en helt annan inställning. Om folk som Jocke, Fimpen, Nisse, Säcken mfl som garanterat är 100% bättre insatta än 99% av supportrar och övriga går i god för Mackan så är inte jag den som säger att de har fel och jag har rätt men alla har rätt till sin åsikt.

Att ledarna och lagets input enligt styrelsen väger tyngre än den delen av de tillfrågade supportrarna som var negativa är väl inte jättekonstigt?
Men ärligt. Om till exempel KG, styrelse och tränarstab ville ha in Mackan men inte spelartruppen. Tror du man hade gått ut och sagt det då? Självklart håller alla enad front utåt i en sån fråga. Jag väääldigt svårt att tro att ALLA inom DIF hockey var helt eniga vad gäller att ta in Mackan.
Expert.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Praetori »

SirDIFalot skrev: Men ärligt. Om till exempel KG, styrelse och tränarstab ville ha in Mackan men inte spelartruppen. Tror du man hade gått ut och sagt det då? Självklart håller alla enad front utåt i en sån fråga. Jag väääldigt svårt att tro att ALLA inom DIF hockey var helt eniga vad gäller att ta in Mackan.
Då är jag övertygad om att man inte plockat in honom.
Otto, Nisse, Jocke mfl är ju vänner med Mackan och det har så vitt jag vet aldrig varit något groll på det sättet trots det juridiska käbblet med föreningen och att det skulle vara det med nuvarande besättning är ju ännu otroligare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av DRC »

dannyfknd skrev:
Praetori skrev:
dannyfknd skrev:Det har ju dock blivit uppenbart att så pass supporterfientlig som ledningen är inte är hållbart. Bara en sådan sak som att värva en spelare som Marcus Nilson är mer än tillräckligt bevis att det måste till förändringar. Det enda DIF har som konkurrensfördel mot bönderna är att DIF har den bästa publiken. Det måste alltid förstås och beslut måste tas utifrån det.
Hur många procent av Djurgårdsfamiljen var det som lackade ur på styrelsen över MN affären? Och skall den procentandelen vara styrande i vilka beslut som skall fattas?
Det kommer alltid finnas missnöjda supporters men de som skriker högst inom både näringsliv och ideella organisationer brukar vara de absolut sämst lämpade när det handlar om vettiga beslut och inflytande, och bland idrottsföreningar är det är ju i princip bara hos de onämnbara som man låtit läktarnas vise män styra och ställa, med ett föga imponerande resultat skall tilläggas. Att ens prata om MN affären som något som diskvalificerande för ledningens övriga arbete är så enkelspårigt att man baxnar.
Supportergrupperingarna är sjukt viktiga för föreningen och klimatet skall verkligen vara så öppet som möjligt för att man ens skall kunna ha någon vettig supporterkultur som bara kan komma från gräsrotsnivå men någonstans måste även gränsen gå för hur pass lättkränkta eller långsinta delar av supportrarna man tar hänsyn till, och det säger jag med all respekt utan att rikta mig mot någon personligen.
Så du tycker att värvningen av MN var helt okej? Kanske rent av bra? Man är olika sorters supporters. Jag hade exempelvis hellre åkt ur serien utan MN än vunnit guld med honom. Andra hade kanske gärna tagit MN, Johan Forsberg med flera om det garanterade sportsliga framgångar. Men inget av det spelar någon roll, det som spelar roll är att styrelsen(de som ansvarade för värvningen) visste exakt vilka reaktioner som skulle komma och ändå gjorde man precis som man gjorde. Det är diskvalificerande. Om man inte förstod reaktionerna så är det också diskvalificerande om än på att annat vis.
Uppenbarligen har nuvarande ledning lyckats hantera ekonomin och dessutom rent sportsligt lyckats ordna ett nytt kontrakt.

Uppenbarligen har man vidare tillräckliga kontakter och nätverk för att (nå ja förhoppningsvis) ro i hamn den emission av preferensaktier som tycks vara pågående.

Jag kunde inte bry mig mindre om Nilson-gate och har förståelse för både Nilsons och Challes bristande omdöme i samband med att skiten hamnade i fläkten för tre år sedan.

Jag tror ni letar efter skog bland träden efter ny ledning när en fungerande lösning redan finns på plats. Jämfört med hur aik hanterat sin sejour i Allsvenskan så framstår ju Kareel som Warren Buffet.

Vilken normalt funtad person som passar in på Alots ovan nyss nämnda profil skulle kasta bort så mycket tid probono när allt hen kommer gå tillbaka är skit. För spreaden i supporterskalan är ju fan milsvid. Från dig som hellre åker ur utan MN till slipsar/sponsorer som garanterat upplever sig lika viktiga för föreningen som du säkert gör - fast genom sina bidrag. Och alla parterr så klart lika lättkränkta. Att vara ordförande måste vara som att vara president för en gemensam stat bestående av Israel och Palestina...
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av minalman »

De flesta som blir Djurgårdssupportrar blir ju inte det efter att de noggrant läst profilerna på alla som sitter i styrelsen. Känns ju litet knepigt om man sedan väljer att minska sitt engagemang när man blir mer medveten om föreningens ledning.
En bra ledning ger sporten goda förutsättningar. Sedan kan man avgöra om man vill vara supporter till den levererade sporten, eller inte. Om man går från att vara supporter till att vara medlem är man skyldig att rösta på en styrelse som ger sporten goda förutsättningar. En styrelse ska förstås vara medveten om hur olika supportrar tycker och tänker och vara beredd att stå för sina beslut. Men det främsta som gäller är att skapa goda förutsättningar för sporten. Jag tycker nuvarande styrelse lyckats någorlunda. Jag tycker inte de gjorde fel när de värvade MN. Men något gick fel i deras hantering av situationen som uppstod. Jag vet inte vad som kunde gjorts annorlunda, men webbsändningar av improviserade och otillräckligt förberedda supportermöten kanske uppviglar mer än gjuter olja på vågorna?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Andspe »

Jag vet oerhört lite om Kaarel så har svårt att kunna uttrycka mig om hans kontaktnät och hans roll utanför rinken. Men.. en sak som är klar är att han inte är någon vidare talare och jag ställer mig oerhört tveksam till att låta honom bära ett huvudansvar för Djurgården hockey.. Att låta honom vara delaktig i ledningen bakom kulisserna är för mig helt ok. Men att ha honom på en så pass utsatt och viktig position som han befinner sig i dag känns sådär..

Vi behöver någon som både gräddhyllan och fansen känner förtroende för. En kille som man helt enkelt gillar. (och han får gärna ha skägg, det är coolt)
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
dannyfknd
Inlägg: 36
Blev medlem: 2015-01-21
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av dannyfknd »

minalman skrev:De flesta som blir Djurgårdssupportrar blir ju inte det efter att de noggrant läst profilerna på alla som sitter i styrelsen. Känns ju litet knepigt om man sedan väljer att minska sitt engagemang när man blir mer medveten om föreningens ledning.
En bra ledning ger sporten goda förutsättningar. Sedan kan man avgöra om man vill vara supporter till den levererade sporten, eller inte. Om man går från att vara supporter till att vara medlem är man skyldig att rösta på en styrelse som ger sporten goda förutsättningar. En styrelse ska förstås vara medveten om hur olika supportrar tycker och tänker och vara beredd att stå för sina beslut. Men det främsta som gäller är att skapa goda förutsättningar för sporten. Jag tycker nuvarande styrelse lyckats någorlunda. Jag tycker inte de gjorde fel när de värvade MN. Men något gick fel i deras hantering av situationen som uppstod. Jag vet inte vad som kunde gjorts annorlunda, men webbsändningar av improviserade och otillräckligt förberedda supportermöten kanske uppviglar mer än gjuter olja på vågorna?
Det är ju ett supporterskap. En känsla baserad på allt annat än rationellt tänkande. Jag valde inte att minska mitt engagemang, ut det minskade utav situationen. Som en kärleksrelation där min part behandlar mig dåligt.

Jag håller med om att styrelsens uppgift är att skapa goda förutsättningar för att sporten skall lyckas. Och var det det som skedde när MN värvades? Eller blev det precis tvärt om? Stämningen runt föreningen blev dålig, krigsrubriker, burop på läktaren, internjidder osv. Jag vill hävda att det inte fanns ens en liten positiv effekt av den värvningen.

En sak som ofta glöms är ju att det är en mer eller mindre usel spelare vi pratar om. Petad stora delar av året i HV, skadebenägen, en dokumenterad förlorare. Så även om man bortser från hans vidriga historia i DIF så är det en ytterst tveksam värvning.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av sensei »

dannyfknd skrev:
Praetori skrev:
dannyfknd skrev:Det har ju dock blivit uppenbart att så pass supporterfientlig som ledningen är inte är hållbart. Bara en sådan sak som att värva en spelare som Marcus Nilson är mer än tillräckligt bevis att det måste till förändringar. Det enda DIF har som konkurrensfördel mot bönderna är att DIF har den bästa publiken. Det måste alltid förstås och beslut måste tas utifrån det.
Hur många procent av Djurgårdsfamiljen var det som lackade ur på styrelsen över MN affären? Och skall den procentandelen vara styrande i vilka beslut som skall fattas?
Det kommer alltid finnas missnöjda supporters men de som skriker högst inom både näringsliv och ideella organisationer brukar vara de absolut sämst lämpade när det handlar om vettiga beslut och inflytande, och bland idrottsföreningar är det är ju i princip bara hos de onämnbara som man låtit läktarnas vise män styra och ställa, med ett föga imponerande resultat skall tilläggas. Att ens prata om MN affären som något som diskvalificerande för ledningens övriga arbete är så enkelspårigt att man baxnar.
Supportergrupperingarna är sjukt viktiga för föreningen och klimatet skall verkligen vara så öppet som möjligt för att man ens skall kunna ha någon vettig supporterkultur som bara kan komma från gräsrotsnivå men någonstans måste även gränsen gå för hur pass lättkränkta eller långsinta delar av supportrarna man tar hänsyn till, och det säger jag med all respekt utan att rikta mig mot någon personligen.
Så du tycker att värvningen av MN var helt okej? Kanske rent av bra? Man är olika sorters supporters. Jag hade exempelvis hellre åkt ur serien utan MN än vunnit guld med honom. Andra hade kanske gärna tagit MN, Johan Forsberg med flera om det garanterade sportsliga framgångar. Men inget av det spelar någon roll, det som spelar roll är att styrelsen(de som ansvarade för värvningen) visste exakt vilka reaktioner som skulle komma och ändå gjorde man precis som man gjorde. Det är diskvalificerande. Om man inte förstod reaktionerna så är det också diskvalificerande om än på att annat vis.
Du ville väl ha spelare med fysiskt spel och attityd? Det kryllar ju inte direkt av sådana som kan göra poäng, vill bo i Stockholm och dessutom blir en fördelaktig deal ekonomiskt. MN uppfyller samtliga av dessa önskemål.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Axel_K »

Jag känner att vi borde byta tråd.
Jag borde ta över här med mina siffror så tar ni över sillyseasontråden med snack om spelare :wink:
Skriv svar