Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Wishes
Inlägg: 2817
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Wishes »

Andspe skrev: 2023-06-14 17:28:38
captcash skrev: 2023-06-14 16:28:30
klintan85 skrev: 2023-06-14 14:46:43 Nu är nästa spelare med DIF-koppling på väg till KHL. Pontus Åberg. Har folk verkligen inge själ.
Snacka om bloodmoney i hans lön, skitsamma om han inte vill till DIF men killen har ju ett seriöst problem i skallen om han är OK att spela i Ryssland. Vidrig människa!
Ingen bra publicitet nu med Adam, Keps-classe, Press, Mattsson och nu Åberg.
En oändlig skämskudde på detta. Hur funkar en sån hjärna??? Kan vi radera och skriva om historiken… denna människa har aldrig haft med DIF att göra.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... antastiskt
Stolt, men aldrig nöjd
MARRUS9010
Inlägg: 23
Blev medlem: 2021-12-27
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av MARRUS9010 »

Kom igen nu kg! Signa Oliver Ekman Larsson 🙈😂
dr111DIF
Inlägg: 1052
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av dr111DIF »

Osten östlund skrev: 2023-06-16 14:51:28
dr111DIF skrev: 2023-06-16 14:39:02 Det har väl stått åtminstone på twitter som jag kollar sporadiskt. Använder sociala medier väldigt begränsat men ändå sett. Sen blir det med all säkerhet mer drag om insamlingen har ett tydligt mål.

Har inte följt de andras insamlingar nära men jag tror också att det minst lika mycket är ett annat sätt att redovisa delar av sponsorintäkter, som DIF kanske bara lägger in i budgeten och kör istället.


Om inte minnet sviker helt.... så tror jag björklöven körde en sådan förra säsongen . "Fansens spelare", tror dom fick in en mille. Som dom använde på shilky, poly o den tredje ( minns ej vad alla hette).

Jo de + andra körde förra året och även i år tror jag. Upplägget att det går till en spelare tror jag definitivt drar in lite mer. Vad jag tänkte var att jag inte blir förvånad om en stor del av de 800k egentligen är sponsorpengar som man hypear en insamling kring och får fansen att krydda med 150-200k. Har fått intrycket att det går lite väl fort för att få in så mycket i smådonationer. Angående jämförelser med Djurgårdsstödet alltså.
dr111DIF
Inlägg: 1052
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av dr111DIF »

Är vi med och hugger på Meyer tro?
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av mb81 »

dr111DIF skrev: 2023-06-17 09:34:54 Är vi med och hugger på Meyer tro?
Vi är väl fulla på forwardssidan om igen skulle lämna. Dessutom ska han väl vara klar för Löven. Hur mycket pröjsar Löven tro? Både Schilkey och Pooley som var typ seriens bästa spelare stannar ett år till i allsvenskan. Väldigt ovanligt för så bra importspelare.

Konstig karriär Meyer har btw. Supersuccé i allsvenskan, misslyckas i SHL och går till Finland. I Finland har han en riktigt bra säsong och går till IceHL, konstigt steg att ta. Där går han det bra och går till tjeckiska ligan där han misslyckas och tillbaka till IceHL.
Osten östlund
Inlägg: 1825
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

dr111DIF skrev: 2023-06-17 08:18:59
Osten östlund skrev: 2023-06-16 14:51:28
dr111DIF skrev: 2023-06-16 14:39:02 Det har väl stått åtminstone på twitter som jag kollar sporadiskt. Använder sociala medier väldigt begränsat men ändå sett. Sen blir det med all säkerhet mer drag om insamlingen har ett tydligt mål.

Har inte följt de andras insamlingar nära men jag tror också att det minst lika mycket är ett annat sätt att redovisa delar av sponsorintäkter, som DIF kanske bara lägger in i budgeten och kör istället.


Om inte minnet sviker helt.... så tror jag björklöven körde en sådan förra säsongen . "Fansens spelare", tror dom fick in en mille. Som dom använde på shilky, poly o den tredje ( minns ej vad alla hette).

Jo de + andra körde förra året och även i år tror jag. Upplägget att det går till en spelare tror jag definitivt drar in lite mer. Vad jag tänkte var att jag inte blir förvånad om en stor del av de 800k egentligen är sponsorpengar som man hypear en insamling kring och får fansen att krydda med 150-200k. Har fått intrycket att det går lite väl fort för att få in så mycket i smådonationer. Angående jämförelser med Djurgårdsstödet alltså.

Tror det är precis som du säger....långsiktiga mål är bra..... men är nog lättare att få med "alla på tåget". När man även har ett kort/tydligt mål. Typ en "Top spelare".

Spontant tycker att dom borde göra om insamlingen, testa. Visst 20K är bra! Men det räcker till typ 5 klubbor.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av diftobbe89 »

Målvaktssidan känns intressant, en stabil målvakt på den här nivån i Andrén, vet ingenting om Hävelid men känslan är ju att antingen han eller Munther är en fullt kapabel backup som kommer ta kliv, kanske till och med stora kliv och överraska ordentligt?

Backsidan kommer bli våran akilleshäl som så många gånger förr, ganska säker på att vi kommer behöva stärka upp där, vi är lite framtunga med flertalet backar som gillar att spela med små marginaler så känslan är att det kommer bli många 6-5 - 5-6 matcher osv. Samtidigt är det nog flera som kan ta kliv men nog hade vi mått bra av att ha en Urbom/Rahimi/Alm-typ- av back och skitit i någon av Odelius, Axel Andersson, Kevin Karlsson. Kevin gillar jag dock. Jag känner mig trygg att luta mig mot Bertov defensivt men han är ganska ensam i den kategorin, och där kommer vi behöva förändra/balansera upp och värva förr eller senare är känslan.

Offensivt finns inte mycket att klaga på. Hade velat få bort Rensfeldts lön men samtidigt är det en svår spelare att ogilla och vi får en bredd i laget men det finns nog många spelare där ute som hade kunnat göra Rensfeldts jobb till en mycket lägre kostnad.

Gradin tror jag kan bli lite av en flopp för dom som har höga förväntningar, absolut inga 30-40 poäng som senaste säsongen. Trodde först han var Liss ersättare men blir Liss kvar kan det nog gynna Gradin och att han får jobba lite i det tysta utan enorma förväntningar och att det finns fler som ska göra målen. Det blir en annan grej att leverera här mot var det är nere i Börjes salonger.

Det ska bli intressanta att se vilka kliv Blomgren kan ta, tror inte han fångat alltför mycket uppmärksamhet och får gärna fortsätta utvecklas lugnt och fint och bli en ny kulturbärare, Grewe likaså.

Är det inte lite märkligt att man gärna vill göra sig av med Falk och Hedström men samtidigt har Oscar Lundin på tryout? Känslan är ju att Hedström inte kan tjäna många ören alls så det kan väl knappt vara en pengafråga, och det känns ju inte som Lundin är en uppgradering (säger jag som en idiot utan att ha sett Lundin spela), men det är ju känslan. Vi får se. Han kanske är stabil.

Tacka vet jag att Hammarlund förlängde. En försäsong för honom och slipa lite på defensiven sen tror jag utan tvekan han blir backsidans gigant.

Summa summarum: Som laget ser ut nu ska det bli intressant med en andra säsong i allsvenskan men vi kommer behöva balansera upp backsidan om det här ska bära hela vägen. Trevlig sommar på er.
Spela fult
Osten östlund
Inlägg: 1825
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Enligt beräkningar från dif podden. Så har vi fått in ca 12 miljoner. För spelare som lämnat oss.

Vejdemo, fattar inte ens varför han pratar om Dif i en artikel i expressen idag.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4532
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av captcash »

Osten östlund skrev: 2023-06-18 10:54:09 Enligt beräkningar från dif podden. Så har vi fått in ca 12 miljoner. För spelare som lämnat oss.

Vejdemo, fattar inte ens varför han pratar om Dif i en artikel i expressen idag.
För att han har skuldkänslor att han säljer ut sig och joinar Hammarby och vet att halva supporterskaran hatar honom nu.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
tomten
Inlägg: 1007
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av tomten »

Osten östlund skrev: 2023-06-18 10:54:09 Vejdemo, fattar inte ens varför han pratar om Dif i en artikel i expressen idag.
Vejdemo vill väl tjäna lite pengar, inte så konstigt? Djurgården skulle inte ha råd att ha kvar honom den här säsongen. Tror han håller på Djurgården därför han säger det. Om du själv fick välja mellan att tjäna 50k och 100k i månaden de närmsta åren vad hade du valt? Din din nuvarande arbetsgivare som du gillar betalar 50k.

Eller missar jag något här?
Osten östlund
Inlägg: 1825
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

tomten skrev: 2023-06-18 15:02:16
Osten östlund skrev: 2023-06-18 10:54:09 Vejdemo, fattar inte ens varför han pratar om Dif i en artikel i expressen idag.
Vejdemo vill väl tjäna lite pengar, inte så konstigt? Djurgården skulle inte ha råd att ha kvar honom den här säsongen. Tror han håller på Djurgården därför han säger det. Om du själv fick välja mellan att tjäna 50k och 100k i månaden de närmsta åren vad hade du valt? Din din nuvarande arbetsgivare som du gillar betalar 50k.

Eller missar jag något här?
Iochmed att du frågar mig:

I den åldern hade jag tagit pengar/karriär. Hade dock inte bedyrat min kärlek till min förra arbetsgivare.

Så hade jag avböjt kommentar om mitt jobb byte. Samt hållit käften, och inte försökt hitta ursäkter. Patetiskt.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BigJ »

Känns som en rimlig ranking av Hockeynews att vi är 4:a i nuläget där de påtalar backsidan som det stora minuset, vilket flera kloka människor gjort här också. Märkligt att backsidan än en gång ser ut att bli vår akilleshäl, spelar ingen roll vilken sportchef vi har tydligen....
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av SirDIFalot »

BigJ skrev: 2023-06-18 16:48:39 Känns som en rimlig ranking av Hockeynews att vi är 4:a i nuläget där de påtalar backsidan som det stora minuset, vilket flera kloka människor gjort här också. Märkligt att backsidan än en gång ser ut att bli vår akilleshäl, spelar ingen roll vilken sportchef vi har tydligen....
Känns väl som något alla anser vara för dåligt i just sitt eget lag? Lite som att alla anser att PP borde vara bättre också.
Expert.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

BigJ skrev: 2023-06-18 16:48:39 Känns som en rimlig ranking av Hockeynews att vi är 4:a i nuläget där de påtalar backsidan som det stora minuset, vilket flera kloka människor gjort här också. Märkligt att backsidan än en gång ser ut att bli vår akilleshäl, spelar ingen roll vilken sportchef vi har tydligen....
Det ser ju ut som att backsidan blir även ännu sämre nästa säsong än denna när man har tappat de två bästa backarna Elliot och Arnesson.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BigJ »

SirDIFalot skrev: 2023-06-18 16:53:47
BigJ skrev: 2023-06-18 16:48:39 Känns som en rimlig ranking av Hockeynews att vi är 4:a i nuläget där de påtalar backsidan som det stora minuset, vilket flera kloka människor gjort här också. Märkligt att backsidan än en gång ser ut att bli vår akilleshäl, spelar ingen roll vilken sportchef vi har tydligen....
Känns väl som något alla anser vara för dåligt i just sitt eget lag? Lite som att alla anser att PP borde vara bättre också.
Nja, tror jag inte. Finalåret var i varje fall jag väldigt nöjd med backsidan från start men sedan dess faktiskt inte något år, både JE och nu KG har inte prioriterat backsidan.
PP likadant, förra året var det ju utmärkt vilket kändes hela året men vissa år har det ju varit riktigt klappuselt så det har du ju rätt i.
Låst