Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011

Inlägg av Kall-El »

helt seriöst hur många puck out har vi haft i BP denna säsong?

Sedan kan det kanske diskuteras om man skall ha den reglen i BP-spel?

Frågan är om man skall ha den alsl för övrigt?

Känns som att den helt enkelt drabbar för mycket och för hårt enligt mig.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9560
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011

Inlägg av Jim Morrison »

jensa85 skrev:
Skotte skrev:Bombom är lustig. Han står upp som få. Spelar ofta som skit. Lyser ibland. Borde inte åkt för den där situationen om domarna hade haft lite stake.

Vilken match! :lol:

Det som framförallt är konstigt är att han i varje match får skit trots att han inte alltid ska ha det.
Tröttsamt att se samma kommentarer i varje tråd av sådana som bara bestämt sig att BomBom alltid är dålig bara för att han var det i inledningen av säsongen.

Men vissa funkar ju så.
Påstår du, på fullt allvar, att Boumedienne inte har varit något annat än fullkomligt bedrövlig denna match?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DIFRobbex
Inlägg: 619
Blev medlem: 2010-03-04

Re: Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011

Inlägg av DIFRobbex »

Detta är långt ifrån avgjort. Nu kommer vi köra skiten ur modoh i sista och jag ger mig fan på att vi vänder detta.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011

Inlägg av DIF_Soldier »

Sjukaste match jag sett - först går Fimpens klubba sönder 3/5 sedan tappar Mika sin i 4/5... OCH TIM SANDBERG - OCH KLACKEN!

Sjukaste match jag har sett. Och domaren förtjänar kraftigt våld i anus.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9560
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011

Inlägg av Jim Morrison »

DIF_Soldier skrev:Sjukaste match jag sett - först går Fimpens klubba sönder 3/5 sedan tappar Mika sin i 4/5... OCH TIM SANDBERG - OCH KLACKEN!

Sjukaste match jag har sett. Och domaren förtjänar kraftigt våld i anus.
Modo fick verkligen ALLT på sin sida dom sista minuterna :lol:

Bland det sjukaste jag sett.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DIFRobbex
Inlägg: 619
Blev medlem: 2010-03-04

Re: Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011

Inlägg av DIFRobbex »

DIF_Soldier skrev:Sjukaste match jag sett - först går Fimpens klubba sönder 3/5 sedan tappar Mika sin i 4/5... OCH TIM SANDBERG - OCH KLACKEN!

Sjukaste match jag har sett. Och domaren förtjänar kraftigt våld i anus.
Då får du ta dom där bak du, jag gör det inte iaf :lol:
Användarvisningsbild
Sline
Inlägg: 197
Blev medlem: 2011-09-15

Re: Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011

Inlägg av Sline »

Den här matchen skulle vi haft Alex Ferguson i båset. Då hade inte domarna varit lika fittiga.
http://www.difhockey.se/truppen ...en skam för Djurgårdens IF för all framtid!
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011

Inlägg av jensa85 »

Jim Morrison skrev:
jensa85 skrev:
Skotte skrev:Bombom är lustig. Han står upp som få. Spelar ofta som skit. Lyser ibland. Borde inte åkt för den där situationen om domarna hade haft lite stake.

Vilken match! :lol:

Det som framförallt är konstigt är att han i varje match får skit trots att han inte alltid ska ha det.
Tröttsamt att se samma kommentarer i varje tråd av sådana som bara bestämt sig att BomBom alltid är dålig bara för att han var det i inledningen av säsongen.

Men vissa funkar ju så.
Påstår du, på fullt allvar, att Boumedienne inte har varit något annat än fullkomligt bedrövlig denna match?
Jag påstår att samtliga backar var rakt igenom värdelösa i första perioden. Även forwards som även de ska vara med och bidra i defensiven.

Det jag blir trött på är att så fort BomBom är inne på ett baklängesmål så får han ensam ta skit här inne. Och så illa är det inte. Han var absolut helt värdelös till en början denna säsongen men har utan tvekan spelat upp sig betänkligt. Ser man inte det så kan man inte ishockey, så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9560
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011

Inlägg av Jim Morrison »

jensa85 skrev:
Jim Morrison skrev:
jensa85 skrev:
Skotte skrev:Bombom är lustig. Han står upp som få. Spelar ofta som skit. Lyser ibland. Borde inte åkt för den där situationen om domarna hade haft lite stake.

Vilken match! :lol:

Det som framförallt är konstigt är att han i varje match får skit trots att han inte alltid ska ha det.
Tröttsamt att se samma kommentarer i varje tråd av sådana som bara bestämt sig att BomBom alltid är dålig bara för att han var det i inledningen av säsongen.

Men vissa funkar ju så.
Påstår du, på fullt allvar, att Boumedienne inte har varit något annat än fullkomligt bedrövlig denna match?
Jag påstår att samtliga backar var rakt igenom värdelösa i första perioden. Även forwards som även de ska vara med och bidra i defensiven.

Det jag blir trött på är att så fort BomBom är inne på ett baklängesmål så får han ensam ta skit här inne. Och så illa är det inte. Han var absolut helt värdelös till en början denna säsongen men har utan tvekan spelat upp sig betänkligt. Ser man inte det så kan man inte ishockey, så enkelt är det.
Ja, alla backar var värdelösa i första.
Ja, Boumedienne har spelat upp sig sedan inledningen.

MEN, han har spelat väldigt dåligt den här matchen, så enkelt är det.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011

Inlägg av DIF_Soldier »

DIFRobbex skrev:
DIF_Soldier skrev:Sjukaste match jag sett - först går Fimpens klubba sönder 3/5 sedan tappar Mika sin i 4/5... OCH TIM SANDBERG - OCH KLACKEN!

Sjukaste match jag har sett. Och domaren förtjänar kraftigt våld i anus.
Då får du ta dom där bak du, jag gör det inte iaf :lol:
Var nämnde jag att jag skulle inkludera mig eller min penis i det här?

Tror dock seriöst att vi kan vända det här. Klacken, herrejävlar - morfinet har avtagit!
Efter att allt har gått emot oss går nu allt med oss. KÄMPA DJURGÅRDEN!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9560
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011

Inlägg av Jim Morrison »

DIF_Soldier skrev:
DIFRobbex skrev:
DIF_Soldier skrev:Sjukaste match jag sett - först går Fimpens klubba sönder 3/5 sedan tappar Mika sin i 4/5... OCH TIM SANDBERG - OCH KLACKEN!

Sjukaste match jag har sett. Och domaren förtjänar kraftigt våld i anus.
Då får du ta dom där bak du, jag gör det inte iaf :lol:
Var nämnde jag att jag skulle inkludera mig eller min penis i det här?

Tror dock seriöst att vi kan vända det här. Klacken, herrejävlar - morfinet har avtagit!
Efter att allt har gått emot oss går nu allt med oss. KÄMPA DJURGÅRDEN!
Håller med. Konstant gåshud när klacken tog i som mest där. KÄMPA DJURGÅRDEN.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DIF 4 EVER
Inlägg: 317
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011

Inlägg av DIF 4 EVER »

Vad är det för j-vla bajsdomare?!

Först tar han en dubbel fast två Modospelare står och slår på Bombom. Borde varit två på Modo och en på DIF där. Sen bli Mackan fasthållen i en halvminut i Modos zon men ingen utvisning. Vad är detta? Tycker domaren varit helt värdelös, han borde inte få döma fler DIF-matcher.

Starkt av DIF att klara 3 mot 5 i en och en halv minut med en spelare utan klubba! Tycker Printz varit bäst i DIF idag, mycket speltid och rätt talande när han håller undan två (!) Modospelare framför kassen så att Sandberg får fri sikt i 3 mot 5. Tim tackar Printz efter det men klapp på benet och kollar upp på honom efter avblåsning. Så spelar en riktigt skicklig defensiv back. Printz är verkligen en sådan. Hoppas DIF förlänger med honom. Han är ovärderlig i boxplay.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev:Sjukaste match jag sett - först går Fimpens klubba sönder 3/5 sedan tappar Mika sin i 4/5... OCH TIM SANDBERG - OCH KLACKEN!

Sjukaste match jag har sett. Och domaren förtjänar kraftigt våld i anus.
:lol: :lol: :lol:

Räcker så! Skrattade kraftigt när jag läste den raden... :D
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

No64 måste vara den minst begåvade spelare i en DIF tröja genom alla tider
(rent kunskaptmässigt).
Han är som en billig (borde väl inte lyfta sån fet lön?) fattigmans-variant av Jimmie Ölvestad,
Tung & hyfsat frejdig men helt utan både huvud & händer.
Han flänger runt som en stor hög med kött ute på isen, det enda han levererar med precision är att dra på sig otroligt idiotiska utvisningar

Denna utveckling var väntad, DIF har oavsett var många här inne tycker spelat allt bättre det senaste 5-6 omgångarna, dock har den lilla detaljen 3p uteblivit.
En reaktion mot det kommer förr eller senare, det låg liksom i luften att den skulle komma ikväll.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Djurgårdens IF - MODO, 29/11 2011

Inlägg av jensa85 »

Magnutz skrev:
DIF_Soldier skrev:Sjukaste match jag sett - först går Fimpens klubba sönder 3/5 sedan tappar Mika sin i 4/5... OCH TIM SANDBERG - OCH KLACKEN!

Sjukaste match jag har sett. Och domaren förtjänar kraftigt våld i anus.
:lol: :lol: :lol:

Räcker så! Skrattade kraftigt när jag läste den raden... :D
Sådär är det alltid med Hovet-domare när det är som bäst tryck på våra matcher.
Dom vill visa att "vi pallar minsann trycket och kommer inte vika ner oss" Och så blir det tvärtom-effekt av det där istället.

Dom är ganska patetiska våra svenska domare.
Skriv svar