Mora IK - Djurgårdens IF, 11/1 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Zkar
Inlägg: 167
Blev medlem: 2005-06-16

Inlägg av Zkar »

Jag ler!
DIF evigt trogen
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Inlägg av Erik I »

diffarn1 skrev:glömde en sak, jävligt imponerande publiksiffra! haha skamligt :)
Det är sant, de kunde fan se på våra två Hovet-matcher och lära sig vad det kan innebära...men i kväll gynnade det ju troligtvis oss.
Vi ger aldrig upp!
Inlägg: 2
Blev medlem: 2007-01-04

Inlägg av Vi ger aldrig upp! »

HÄRLIGT!

Det e så skönt att se viljan och kämparglöden hos Djurgården igen! Flera uppoffrande täckningar i egen zon, mycket skridskoåkning och tappra omåkningar i kontringssituationer! Det ser ju riktigt bra ut just nu:)
Användarvisningsbild
Suz
Inlägg: 208
Blev medlem: 2005-09-29
Ort: En leksings mage.
Kontakt:

Inlägg av Suz »

diffarn1 skrev:glömde en sak, jävligt imponerande publiksiffra! haha skamligt :)
Hela Sverige skrattar. Hela Sverige skrattar.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
ÄLSKA DIF MEST NÄR DE
FÖRTJÄNAR DET MINST!
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur
Inlägg: 307
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Hovet/globen ;)

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Vi var helt kalrt de bästa laget från nedsläpp till matchens slut. Klart mora naffsade på oss lite vid 3-3, men vi hade mer Diceplin(fel stavat) än mora.

En stor eloge till djurgårds klacken. Sjöng sönder moras så jallade klack dom har där uppe
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Användarvisningsbild
Jack Daniel
Inlägg: 479
Blev medlem: 2006-12-05

Inlägg av Jack Daniel »

Riktigt jäkla skön och viktig seger.

UNDERBART förarbete av Otto vid 5-3-målet.

Bäst i DIF tycker jag var Otto, Ask och Johansson (kul att han spelat upp sig ordentligt mot förut).

Uppoffrande arbete, synd att inte Linkan fick ta straffen dock. :wink:

D.I.F.
Nisse Ekman
Inlägg: 34
Blev medlem: 2006-08-29

Inlägg av Nisse Ekman »

Forza DIF!!! Var länge sen man fick se en match på c+ där DIF vinner och faktiskt också spelar bra rätt igenom. Bra vilja i laget just nu!
Algot2003
Inlägg: 176
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Jönköping

Inlägg av Algot2003 »

Nu börjar det lika nått !!

Stolt över grabbarna som fan just nu. Hoppas vi kan fortsätta på den inslagna trenden då borde det bära ända till slutspel :)
Användarvisningsbild
Jordan
Inlägg: 322
Blev medlem: 2006-01-26
Ort: Hufvudstaden
Kontakt:

Inlägg av Jordan »

Sån otrolig skööön seger!! :D
6:e platsen är inte så värst långt borta längre.. Linköping darrar! :)
NU KROSSAR VI HV! ALLA TILL GLOBEN!


DIF MOT SLUTSPEL!
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Vi är med er - överallt
Åhh åhh - Djurgår´n


Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959
1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983 - 1989
1990 - 1991 - 2000 - 2001
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

En MYCKET bra bortamatch av DIF, det enda som går att klaga på är dom alla utvisningarna i 3:dje.


Måste berömma Otto, han gjorde en grym match idag, vilket slit, hela kedjan med Otto, Ask och Eklund var ruskigt på tårna i idag.


Härliga Djurgår´n
micke_1891
Inlägg: 328
Blev medlem: 2005-12-14
Ort: Tyresö

ok

Inlägg av micke_1891 »

Hoppas DIF kan behålla spelet trots att det är litet uppehåll.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
taddis
Inlägg: 55
Blev medlem: 2006-12-01
Ort: Nacka
Kontakt:

Inlägg av taddis »

Jag kommer inte ihåg hur spelarlönerna ser ut i DIF. Men hur som, Linkan skall ha högsta lönen i hela DIF! Han är ju så j....vla grym! Vilka passningar! Sen så tror jag även att det där friläget han fick även var mål. Målisen låg ju inne med hela det benet Linkan la pucken mot.
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Inlägg av odburt »

Nu känns kvalserien avlägset. Samtidigt måste vi vara medvetna om att vi har HV, LHC, Timrå och Brynäs de 4 kommande matcherna. Alla har de bättre lag på pappret så god moral är ett måste.

Idag tycker jag att vi vinner på att Mora åker runt och degar för mycket, men vi gör dem dåliga också.

Dagens plus går till Otto, Johansson och Falk som har lyft sig två snäpp. Ask hade också varit där om han inte tagit 2 onödiga utvisningar.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Mora IK - Djurgårdens IF 3-5 (1-3, 2-1, 0-1)
I Mora bärgade Djurgården sin andra raka bortaseger. Stockholmslaget gick upp i en 3-1-ledning i den första akten. Pavel Brendl och Kenneth Bergqvist reducerade respektive kvitterade för Mora i mittperioden innan Morten Ask gav Djurgården ledningen åter. I slutperioden avgjordes matchen genom Christian Eklund som gjorde 5-3 till gästerna.

Noterbart
Marco Tuokko tilldömdes matchstraff efter att ha skallat Djurgården Timmy Pettersson.
espen21
Inlägg: 232
Blev medlem: 2006-11-07
Ort: Linköping

Inlägg av espen21 »

Underbart Djurgården! Otroligt stolt över vad grabbarna presterar nu!

Jag kom nyss hem från Cloetta center där Linköping gjorde en av de sämsta matcher jag sett i hela mitt liv (ingen överdrift!). Fortsätt Nu Djurgår´n!
Skriv svar