Trist han var jävligt vass i DIF. Riktig djurgårdare som jag förstått det också.SirDIFalot skrev:Gamla DIF-junisen Kalle Torniainen tvingas sluta pga skador.
Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag
Född till sportchef.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ja, stod ofta i klacken i fotbollen. Hatade Touma också.android skrev:Trist han var jävligt vass i DIF. Riktig djurgårdare som jag förstått det också.SirDIFalot skrev:Gamla DIF-junisen Kalle Torniainen tvingas sluta pga skador.
Men det har varit ett par knäskador senaste åren, någon ljumske har jag för mig, nu är det en nyckelbensskada som sätter tvärstopp.
Expert.
När är Englund, Ollas-Matsson, Liljegren och Lindberg redo? Hur bra är Ahnelöv? Vilka står på tur efter dessa? Kommer det nånsin bli något av Kalin?
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Eftersom frågan inte var ställd till någon speciell så undrar jag bara vem Liljegren är? Eller menar du Liljendahl?Mårten_ skrev:När är Englund, Ollas-Matsson, Liljegren och Lindberg redo? Hur bra är Ahnelöv? Vilka står på tur efter dessa? Kommer det nånsin bli något av Kalin?
Englund spelar ju för fullt och var även med i ET så honom verkar dom ju se något hos.
Resten är nog bättre om android svarar på.
Jag vill att man testar Lilliehöök och Ollas-Mattsson på a-lags nivå!!
Spela fult
Ja, jag menar Lilljendahl.
Frölunda - Djurgårn imorgon kl 12:00 med grabben.
Vilka spelare ska man hålla ett extra öga på, ni som vet? Android?
Lindberg är kul att se. Bergkvist har riktigt bra spelsinne. Backarna Englund och Ollas-Mattsson. Även backen Hugo Danielsson som är exeptionellt ung men redan spelar j20 hockey. Liljendahl och Kalin såklart. Jag gillar Andrén också.sPTNC skrev:Frölunda - Djurgårn imorgon kl 12:00 med grabben.
Målvakten Linus Söderström är riktigt riktigt bra också. Oklart om han står imorgon dock.
Lika bra att räkna upp alla kanske. Lär bli en bra match Frölunda är bra i år. Skriv gärna några rader här om matchen.
Född till sportchef.
Ska bli riktigt kul att se våra nästkommande (förhoppningsvis) A-lagspelare!android skrev:Lindberg är kul att se. Bergkvist har riktigt bra spelsinne. Backarna Englund och Ollas-Mattsson. Även backen Hugo Danielsson som är exeptionellt ung men redan spelar j20 hockey. Liljendahl och Kalin såklart. Jag gillar Andrén också.sPTNC skrev:Frölunda - Djurgårn imorgon kl 12:00 med grabben.
Målvakten Linus Söderström är riktigt riktigt bra också. Oklart om han står imorgon dock.
Lika bra att räkna upp alla kanske. Lär bli en bra match Frölunda är bra i år. Skriv gärna några rader här om matchen.
Ska absolut försöka skriva något vettigt om matchen efteråt!
Kämpa Djurgårn!!!
Ska bli riktigt kul att se våra nästkommande (förhoppningsvis) A-lagspelare!android skrev:Lindberg är kul att se. Bergkvist har riktigt bra spelsinne. Backarna Englund och Ollas-Mattsson. Även backen Hugo Danielsson som är exeptionellt ung men redan spelar j20 hockey. Liljendahl och Kalin såklart. Jag gillar Andrén också.sPTNC skrev:Frölunda - Djurgårn imorgon kl 12:00 med grabben.
Ska absolut försöka skriva något vettigt om matchen efteråt!
Kämpa Djurgårn!!!
Håller med android. Målvakten L.Söderberg är riktigt bra, dom unga 96 backarna #4,#5 och även #17 håller hög klass. Men bästa back är #55 M.Arnelöv tycker jag. Forwards sidan är det dom du räknar upp. Du glömde dock #46 J.Wallin, bra varje match.
Då kommer vi säkerligen att få se Söderström som målvakt i Alaget om typ 2 år då? Om utvecklingen fortsätter som den gör nudå förstås!
Midterm rankning av juniorer inför draften - Två Djurgårdare högt på listan för Européer. Borde kanske kunna räkna in Kempe som DIF-skolad också. Lill-Nyllet tvåa.
17 OLLAS MATTSSON, ADAM DJURGARDEN JR.
49 ENGLUND, ANDREAS DJURGARDEN JR.
http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=699913
17 OLLAS MATTSSON, ADAM DJURGARDEN JR.
49 ENGLUND, ANDREAS DJURGARDEN JR.
http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=699913
Jag vill se Ollas Mattsson i Alaget.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Midterm rankning av juniorer inför draften
6 SODERSTROM, LINUS DJURGARDEN JR.
http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=700020
6 SODERSTROM, LINUS DJURGARDEN JR.
http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=700020
Även om det känns tungt just nu och vi vet att det krävs otroligt mycket om vi ska gå upp så känner jag ändå att ljuspunkten är vårt j20-lag. Verkar som vi har otroligt mycket talang där nere. Det ger en lite framtidstro ändå för den här föreningen.