Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Andspe
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Andspe »

Någon som har koll på hur mycket publik som vi har räknat med i budgeten? Fortsätter vi dra fullsatt så borde vi ju få lite plats för eventuella nyförvärv?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Andspe skrev:Någon som har koll på hur mycket publik som vi har räknat med i budgeten? Fortsätter vi dra fullsatt så borde vi ju få lite plats för eventuella nyförvärv?
Jag har ingen koll på budgeten, men antar att DIF ha budgeterat med mycket publik eftersom snittet i AS var över 6000. Så de har nog räknat med detta. Så det blir nog inte så mycket extra utrymme till värvningar. Men vi måste fortsätta gå på matcherna!! All hjälp är bra hjälp och en fullsatt arena är grymt roligt för alla :-D
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

DIF#1 skrev:
Andspe skrev:Någon som har koll på hur mycket publik som vi har räknat med i budgeten? Fortsätter vi dra fullsatt så borde vi ju få lite plats för eventuella nyförvärv?
Jag har ingen koll på budgeten, men antar att DIF ha budgeterat med mycket publik eftersom snittet i AS var över 6000. Så de har nog räknat med detta. Så det blir nog inte så mycket extra utrymme till värvningar. Men vi måste fortsätta gå på matcherna!! All hjälp är bra hjälp och en fullsatt arena är grymt roligt för alla :-D
Samtidigt så behöver man ju inte per automatik bränna alla stålar som man budgeterar för på en gång. :)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... ljonsmall/

"Regeringens förslag om att höja arbetsgivaravgiften med 16 procent för personer under 26 år skapar ilska i hockey-Sverige."

"– Om det skulle drabba oss och om det skulle gälla årets spelartrupp hade det kostat oss 1,5 miljoner kronor. Det känns inget kul, säger Djurgårdens ordförande Kaarel Lehiste"

Får hoppas inte våran eventuella centervärvning påverkas av det.
Avskaffa tre mot tre.
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av kaminor »

Mattias_87 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... ljonsmall/

"Regeringens förslag om att höja arbetsgivaravgiften med 16 procent för personer under 26 år skapar ilska i hockey-Sverige."

"– Om det skulle drabba oss och om det skulle gälla årets spelartrupp hade det kostat oss 1,5 miljoner kronor. Det känns inget kul, säger Djurgårdens ordförande Kaarel Lehiste"

Får hoppas inte våran eventuella centervärvning påverkas av det.
Mer info: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9752305.ab

Cirka 300-400 000 i extra kostnad denna säsong enligt Jenny...
Staten

Inlägg av Staten »

Ja, det införs väl från årsskiftet om jag inte har helt fel?

Idiotiskt förslag.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

På grund av hur det sett ut tidigare gällande matcher utanför de 55 ordinarie omgångarna undrar jag över hur vi budgeterat.
Har vi räknat med X extra matcher med X publik?

Någon som kan svara på det?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Staten skrev:Ja, det införs väl från årsskiftet om jag inte har helt fel?

Idiotiskt förslag.

Absolut inget korkat förslag alls.

Varför skall man erbjuda avdrag för att anställa en viss typ av personer bara för att de ligger inom en viss ålder?

Självfallet skall det kosta lika mycket oavsett vem du anställer.
hatred

Inlägg av hatred »

Kall-El skrev:

Idiotiskt förslag.

Varför skall man erbjuda avdrag för att anställa en viss typ av personer bara för att de ligger inom en viss ålder?

för att Ungdomsarbetslöshet dödar ett land

se på spanien där 46% är arbetslösa och närmare 85% av dom är under 30, dom letar nu jobb i övriga EU länder vilket avbefolkar landet och det finns inga nya att ta in när dom äldre pensioneras
Get the fuck out of my way,
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Och det gynnar ju inte vår juniorverksamhet precis, nu kommer alla dra utomlands så fort de får chansen.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Kall-El skrev:

Idiotiskt förslag.

För att yngre oerfarna förmågor sällan eller aldrig håller samma kvalitet eller har meriter som en äldre person med arbetslivserfarenhet?
Ungdomar kan aldrig konkurrera med äldre på lika villkor eftersom utbildning aldrig trumfar erfarenhet om övriga faktorer är lika.

Om jag tvingas välja mellan en ingenjör med 20 års erfarenhet eller en nybakad spoling från universitetet och de i grund och botten kostar lika mycket så kommer jag aldrig i helvete välja den nyexade. Ett säkert kort mot ett oprövat.
Detsamma gäller ju inom Hockeyn även om lönerna där i större utsträckning är justerade annorlunda.

Just arbetsgivaravgifterna inom elithockeyn är ju ganska korkat på många sätt då lagen ändå är tvingade till tämligen omfattande försäkringar och andra avgifter, utöver spelarfackens egna prylar som mer än väl täcker statens eventuella utgifter. Speciellt på ungdomssidan.
Sport och friluftsverksamhet har svårmätbara synergieffekter som är positiva för hela landet och den riktiga diskrimineringen är mellan ideella föreningar och aktiebolagen eftersom man valt att strama åt regelverket i efterhand.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Nu är jag ingen stor förespråkare för att slopa 51%-regeln, jag kan dock se vissa fördelar med att få regeln slopad.

Titta på det som händer i aik hockey just nu. Ett gäng halvhuliganer med "tveksamma affärsmetoder" har tagit över verksamheten, hur kan det vara möjligt? Jo, antagligen för att medlemmarna äger klubben och "rätt personer" har makten för 99% av alla medlemmar inte orkar bry sig. Inte så bra här kanske...
Användarvisningsbild
sparwen
Kontakt:

Inlägg av sparwen »

Praetori skrev:
Kall-El skrev:

Idiotiskt förslag.

För att yngre oerfarna förmågor sällan eller aldrig håller samma kvalitet eller har meriter som en äldre person med arbetslivserfarenhet?
Ungdomar kan aldrig konkurrera med äldre på lika villkor eftersom utbildning aldrig trumfar erfarenhet om övriga faktorer är lika.
Blir väl ganska off hockey och off topic nu.
Men det där beror ju helt och hållet på yrke. Jag hade alla dagar i veckan hellre behållit yngre motiverade, snabba och friska unga kollegor än trötta, omotiverade och sjuka äldre kollegor.
De unga kunde få fått mer lön också[WINKING FACE]
Bäst är ju såklart blandningen, likt i ett hockeylag.
Using Tapatalk
Praetori

Inlägg av Praetori »

sparwen skrev:
Praetori skrev:
Kall-El skrev:

Idiotiskt förslag.

Blir väl ganska off hockey och off topic nu.
Men det där beror ju helt och hållet på yrke. Jag hade alla dagar i veckan hellre behållit yngre motiverade, snabba och friska unga kollegor än trötta, omotiverade och sjuka äldre kollegor.
De unga kunde få fått mer lön också[WINKING FACE]
Bäst är ju såklart blandningen, likt i ett hockeylag.
Javisst men man kan inte bara vara idealist om man vill kunna driva en vinstgivande verksamhet. I just sammanhanget med SHL och juniorer så blir det ju urbota korkat om arbetsgivaravgifterna är samma för juniorer som för etablerade spelare och det var i den kontexten som jag kommenterade.

Om du lägger 500papp om året i lön för en ungdom och 500papp om året i lön för en äldre så blir totalkostnaden idag lägre för ungdomen men i gengäld så kommer du att vara tvungen att investera i kurser, utbildningar och dylikt i större omfattning då erfarenheten saknas. Dessutom är en person utan meriter och en känd lägstanivå, sjukskrivningshistoria, familjeförhållanden mm ett oskrivet kort och ett risktagande och det påverkar i sin tur kalkylen ytterligare.

Självklart får juniorerna lägre lön men det är inte där skon klämmer utan incitamentet att just anställa en junior eftersom denne är billigare för varje utbetalad lönekrona. Med andra ord finns det en anledning att satsa på unga spelare och att ge dessa bra förutsättningar för fortsatt utveckling.

Effekten av slopningen av den sänkta arbetsgivaravgiften blir snarare att man betalar ut mindre i lön eller drar ner på vidareutbildning eftersom samma ålder på en anställd plötsligt är dyrare än tidigare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
sparwen
Kontakt:

Inlägg av sparwen »

Å andra sidan, varför ska vi ta in dyra utlänningar?
Klubbarna har råd med dem, skippa dem och satsa på egna juniorer.
Gör det mindre attraktivt att flytta utomlands för pengarna.
Using Tapatalk
Skriv svar