Ja, jag ska inte måla fan på väggen. 2mkr, dvs den stora merparten av återstående, försvinner ju i det att man missar budgeterat mål för sponsorsförsäljning med 2mkr. Jag tycker bara inte det känns hederligt att säga att "jaja, hade vi inte haft bonusar hade vi ju gått +-0 så det är bra, också fick vi ju en SHL-plats!"Fricke skrev:Och dessutom. 10 miljoner mindre i sponsintäkter jämfört föregående år är AS verklighet. Vem fan vill representera mot Almtuna.
Att trots det komma ur med ett någorlunda resultat är i min bok helt jävla ok.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja det är en slump.Axel_K skrev:sm910, saken är den att DIF inte gått minus någonting ifall vi inte gått upp till Elitserien vad jag förstår det. De tre miljonerna som vi gick back är på grund av bonusar!
Lite sjukt att man kan gå back tre miljoner ett år man avancerar i vilket fall. Dock så hade det inte känts av ifall det inte hade varit för välgörenheten för råttor som SHL drog igång.
Vår insamling är dessutom ovillkorad så länge de insamlade medlen går till sportsliga ändamål. Dvs - de kan inte användas för att täppa till hål i budget eller för att täcka tidigare förluster.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
-
Bra! Hade varit trist om insamlingen hade gått till att fylla igen olika hål.Andy skrev:Ja det är en slump.Axel_K skrev:sm910, saken är den att DIF inte gått minus någonting ifall vi inte gått upp till Elitserien vad jag förstår det. De tre miljonerna som vi gick back är på grund av bonusar!
Lite sjukt att man kan gå back tre miljoner ett år man avancerar i vilket fall. Dock så hade det inte känts av ifall det inte hade varit för välgörenheten för råttor som SHL drog igång.
Vår insamling är dessutom ovillkorad så länge de insamlade medlen går till sportsliga ändamål. Dvs - de kan inte användas för att täppa till hål i budget eller för att täcka tidigare förluster.
Avgå DJ Yes!
Hur mycket tror vi att AEG skulle vilja ha för sina aktier i Djurgården? Har för mig att de gav drygt 9 MSEK för aktierna (som då motsvarade 12,5%, nu utspätt till 9% efter att de inte deltagit i ett antal emissioner).
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Nu är jag inte superinsatt. Men att AEG gick in med ex. antal miljoner handlar rimligtvis om rädda sin hyresgäst/framtida hyresgäst. Nu när ekonomin är i mer balans ser man inget intresse av att gå in med mer pengar.
Djurgården betalar ju samma hyra oavsett om det är fullsatt eller inte. Så det finns inget intresse från AEG's sida om att det ska vara fullsatt.
Djurgården betalar ju samma hyra oavsett om det är fullsatt eller inte. Så det finns inget intresse från AEG's sida om att det ska vara fullsatt.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Var det inte så att i det hyresavtal som tecknades senast så betalar vi hyra efter sålda biljetter? Har för mig det.Highwind skrev:Djurgården betalar ju samma hyra oavsett om det är fullsatt eller inte. Så det finns inget intresse från AEG's sida om att det ska vara fullsatt.
Avskaffa tre mot tre.
Nej, har inget med att rädda en hyresgäst att göra. Titta här: http://www.difhockey.se/artikel/4366/Highwind skrev:Nu är jag inte superinsatt. Men att AEG gick in med ex. antal miljoner handlar rimligtvis om rädda sin hyresgäst/framtida hyresgäst. Nu när ekonomin är i mer balans ser man inget intresse av att gå in med mer pengar.
Det handlade alltså om att AEG genom att gå in med 9 MSEK fick med sig en potentiellt kritisk hyresgäst på tåget inför att Stockholms stad gav rätten att driva Globenarenorna fram till 2034 genom ett köp av SGA för 5 MSEK (+ lite till). Gissa hur många gånger AEG kommer att ha tagit igen de pengarna (14 MSEK) tills dess att avtalet med Stockholm stad löper ut?AEG:s demonstrerade vilja och engagemang att gå in som delägare var en viktig faktor när Djurgården Hockeys dåvarande styrelse ställde sig positiva till att staden träffade avtal med AEG.
AEG fintade Stockholmspolitikerna och Djurgårdens dåvarande styrelse långt ut på Nynäsvägen med det här upplägget.
Pinsamt naivt agerat från politiker och föreningshåll!
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Om NU AEG inte vill göra något för DIF och helt uppenbart skiter helt i föreningen, varför då inte bara ge tillbaka de aktier som man köpt på sig. Sedan kan de fortsätta med sin utsugning och ockerhyror för en arena som borde rustats upp för 15-20 år sedan.
-
Att AEG gick in i DIF Hockey bara för att i slutändan landa en bra deal där de tog över driften av Globenområdet kan väl inte komma som en chock för folk? Det va också något vår vän Tommy Jacobson sa rakt ut när han i samband med AEGs inträde hoppade av sitt sponsorskap. Det är uppseendeväckande korkat och naivt av vår ledning och stockholms politiker att bli så här bortgjorda.
Om det är så att hyran avgörs av hur många biljetter vi får sålda så är det så klart bra. Men var finns den informationen?
I det arga brevet som DIF skrev riktat mot AEG lyfter man ju fram hur AEG inte tar hänsyn till de förutsättningar DIF har.
"Djurgården Hockey har inget alternativ i valet av arena för våra matcher och Stockholm Globe Arenas visar ringa förståelse för att en ishockeyarena inte kan få mer intäkter än vad den idrottsverksamhet som bedrivs där kan klara av ekonomiskt."
Det kan tolkas som att DIF har velat ha en hyressänkning men att AEG har sagt nej. Men det är bara spekulationer.
I det arga brevet som DIF skrev riktat mot AEG lyfter man ju fram hur AEG inte tar hänsyn till de förutsättningar DIF har.
"Djurgården Hockey har inget alternativ i valet av arena för våra matcher och Stockholm Globe Arenas visar ringa förståelse för att en ishockeyarena inte kan få mer intäkter än vad den idrottsverksamhet som bedrivs där kan klara av ekonomiskt."
Det kan tolkas som att DIF har velat ha en hyressänkning men att AEG har sagt nej. Men det är bara spekulationer.
I hyran ingår en rörlig del i form av en biljettavgift om 6 kronor per biljett. Det går att läsa om bland annat i årets förvaltningsberättelse.Highwind skrev:Om det är så att hyran avgörs av hur många biljetter vi får sålda så är det så klart bra. Men var finns den informationen?
... Också glömmer vi inte årsmötet ikväll!
Någon som kommer hålla liveuppdateringar på twitter?
Har inte möjlighet att närvara, tyvärr.
Har inte möjlighet att närvara, tyvärr.
Bra att hjältarna som spelade upp oss får ständigt medlemsskap. Men jag hoppas inte det gäller Hagelin dock.
Re: Sv: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
Bra möte!sm910 skrev:... Också glömmer vi inte årsmötet ikväll!
Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.