Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9511
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Jag hoppas att det snarare handlar om att någon annan klubb tar över kontraktet än att vi köper ut honom. Känns som en onödig kostnad att ta på en spelare som knappast är en belastning.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4796
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av diftobbe89 »

Det får man väl acceptera men man blir ganska trött om vi köper ut en 24-åring som knappt fått en ärlig chans men väljer att behålla infekterat dökött som Daniel Brodin i truppen. Det är ett nödvändigt utköp om vi vill starta om och komma någonstans. Jag skulle vara direkt otaggad på nästa säsong om jag vet att Brodin finns i laget. Ibland krävs tuffa beslut och här är det ett måste.
Spela fult
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1409
Blev medlem: 2021-01-22

Silly Season 2024/25

Inlägg av Exile »

Alltså va? Det finns många spelare som har bra mycket sämre kontrakt sett till presentation. Gradin är dessutom ung och har åtminstone grit.

Det finns ingen anledning att köpa ut kontraktet?! Såvida inte klubben har fått in rejält med kapital för andra spelare så fattar jag nada.
Nattuggla_
Inlägg: 3211
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2024-05-15 12:48:55 Jag hoppas att det snarare handlar om att någon annan klubb tar över kontraktet än att vi köper ut honom. Känns som en onödig kostnad att ta på en spelare som knappast är en belastning.
"Anton Gradin får nu se sig om efter ny klubb, men än så länge har han ingenting klart."
Enligt Hockeynews så verkar han inte ens ha en klubb kvar. Om det stämmer så är det jäkligt onödigt, minst sagt.

Finns 4 st andra man gärna hade kunnat skeppa.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Gradin är ingen spelartyp jag vill ha i ett lag.
Har säkert bra statistik men det avgör inte för mig, han är en rätt meningslös alibispelare.
Ser ut att ta i, men vek i närkamperna, dålig på att skydda puck, dåligt spelsinne.
Jag gissar att han blev värvad pga fina siffror från tiden i Tingsryd?
Hade man verkligen scoutat honom ordentligt?
För mig är det viktigare att kolla på spelaren än att kolla på siffrorna.
Siffrorna kan väcka intresse, men sedan måste man kolla på hur de uppträder på isen, tycker jag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Nattuggla_
Inlägg: 3211
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Exile skrev: 2024-05-15 13:03:22 Alltså va? Det finns många spelare som har bra mycket sämre kontrakt sett till presentation. Gradin är dessutom ung och har åtminstone grit.

Det finns ingen anledning att köpa ut kontraktet?! Såvida inte klubben har fått in rejält med kapital för andra spelare så fattar jag nada.
Skulle väl vara det isåfall.
Men känns så jäkla långsökt att vi helt plötsligt skulle få en stor kassa att röra oss med.
Knickedick
Inlägg: 1284
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Knickedick »

Nattuggla_ skrev: 2024-05-15 13:05:58
Jim Morrison skrev: 2024-05-15 12:48:55 Jag hoppas att det snarare handlar om att någon annan klubb tar över kontraktet än att vi köper ut honom. Känns som en onödig kostnad att ta på en spelare som knappast är en belastning.
"Anton Gradin får nu se sig om efter ny klubb, men än så länge har han ingenting klart."
Enligt Hockeynews så verkar han inte ens ha en klubb kvar. Om det stämmer så är det jäkligt onödigt, minst sagt.

Finns 4 st andra man gärna hade kunnat skeppa.
Om vi tänker på samma fyra så kommer de också skeppas. Rykten på stan säger att Wiken gör sig av med mycket dökött.
Tror även att han gör plats för de unga. En Gradin som inte gör mål är ingenting som inte Frondell kan ersätta.
Senast redigerad av Knickedick den 2024-05-15 13:09:18, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9511
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Exile skrev: 2024-05-15 13:03:22 Alltså va? Det finns många spelare som har bra mycket sämre kontrakt sett till presentation. Gradin är dessutom ung och har åtminstone grit.

Det finns ingen anledning att köpa ut kontraktet?! Såvida inte klubben har fått in rejält med kapital för andra spelare så fattar jag nada.
Måste vara marginell skillnad ekonomiskt att köpa ut honom kontra att ha kvar honom lönemässigt? Så det spelar väl knappt någon roll om vi skulle ha fått in likvida medel eller ej med enda skillnaden att han inte kan prestera för oss på isen då.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2024-05-15 13:08:54, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Silly Season 2024/25

Inlägg av sauron »

Fan också! Jag hade på känn att Gradin skulle göra en "Alvarez" och ha en riktigt bra andrasäsong efter att ha acklimatiserat sig till föreningen...

Nu börjar kraven på en ersättare ligga mot en produktion av 40 - 50 poäng under grundserien.
It's the hope that kills you.
Nattuggla_
Inlägg: 3211
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-05-15 13:07:14 Gradin är ingen spelartyp jag vill ha i ett lag.
Har säkert bra statistik men det avgör inte för mig, han är en rätt meningslös alibispelare.
Ser ut att ta i, men vek i närkamperna, dålig på att skydda puck, dåligt spelsinne.
Jag gissar att han blev värvad pga fina siffror från tiden i Tingsryd?
Hade man verkligen scoutat honom ordentligt?
För mig är det viktigare att kolla på spelaren än att kolla på siffrorna.
Siffrorna kan väcka intresse, men sedan måste man kolla på hur de uppträder på isen, tycker jag.
Du har påpekat detta innan.
Men din analys spricker direkt då han inte alls hade bra stats när han värvades till oss.

Är bättre på att använda storleken än Brodin, billigare och dessutom 14 mål trots ganska anonym.
Osten östlund
Inlägg: 1795
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Exile skrev: 2024-05-15 13:03:22 Alltså va? Det finns många spelare som har bra mycket sämre kontrakt sett till presentation. Gradin är dessutom ung och har åtminstone grit.

Det finns ingen anledning att köpa ut kontraktet?! Såvida inte klubben har fått in rejält med kapital för andra spelare så fattar jag nada.
Håller med . Men än har vi ej " hela bilden klar".

- Vad betyder "köpa ut"? Nån måste ta hela kontraktet, om det ska vara ok! Ej solklart, då Kurt delat ut kontrakt.

- Wikegård spelar högt! Om han nu hamnar hos ngn av våra toppkonkurrenter, börjar ösa in mål!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17559
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

Hade gärna sett att typ varenda spelare i vårt lag hade utgående kontrakt så vi fick ett blankt papper. Men känns lite märkligt att lägga resurser på ett köpa ut en yngre och användbar spelare. Utan att veta några detaljer om vad vi betalar, eller vem vi hade kunnat köpa ut istället till vilket pris etc.
Expert.
Osten östlund
Inlägg: 1795
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

SirDIFalot skrev: 2024-05-15 13:09:14 Hade gärna sett att typ varenda spelare i vårt lag hade utgående kontrakt så vi fick ett blankt papper. Men känns lite märkligt att lägga resurser på ett köpa ut en yngre och användbar spelare. Utan att veta några detaljer om vad vi betalar, eller vem vi hade kunnat köpa ut istället till vilket pris etc.
Är ordet " köpa ut"! Som är märkligt?

Hoppas Wikegård presenter en "pang gubbe" ikväll, så är detta snabbt glömt!

Schlyter som satt på läktaren, bröderna nästa?
Senast redigerad av Osten östlund den 2024-05-15 13:14:41, redigerad totalt 1 gånger.
Nattuggla_
Inlägg: 3211
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Men jag måste säga.
Hur märkligt det än är så är det jäkligt kul med någon som kommer in och rör om lite.

Det är uppfriskande måste jag säga.
Sen visst, i nuläget när man inte vet mer så känns det som helt fel spelare dock.
Torpeden
Inlägg: 39
Blev medlem: 2024-02-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Silly Season 2024/25

Inlägg av Torpeden »

Nattuggla_ skrev: 2024-05-15 13:07:24
Exile skrev: 2024-05-15 13:03:22 Alltså va? Det finns många spelare som har bra mycket sämre kontrakt sett till presentation. Gradin är dessutom ung och har åtminstone grit.

Det finns ingen anledning att köpa ut kontraktet?! Såvida inte klubben har fått in rejält med kapital för andra spelare så fattar jag nada.
Skulle väl vara det isåfall.
Men känns så jäkla långsökt att vi helt plötsligt skulle få en stor kassa att röra oss med.
Enligt Sillyrummet Expressen aktuell för Mora.
Skriv svar