Säsongen 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Flunk
Inlägg: 194
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av Flunk »

Gragnani skulle ansluta den 15e oktober. Problemet är att backsidan är papperstunn även med Gragnani (som jag gillar skarpt). Våra motståndare kommer inse detta och spela än mer på att våra svaga backar är lättstressade.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Säsongen 21/22

Inlägg av DIF_Soldier »



Som ett sjukt skämt lägger DIF upp detta. Alltså titta på det PP:t - pondusen, offerviljan, det distinkta.

Bara jag som känner hur DIF över åren gått från män som spelar hockey till pojkar som spelar hockey?

Tom är vår "tuffaste" back men han är ju en pojkvasker gentemot Ragge, Ragge hade utan ansträngning kunnat bryta av honom på mitten.
Samma sak med "kloka" centrar - Strandberg är ju ett glin om man jämför med Otto, åker runt i golfbil och tramsar.

Vad är det frågan om?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Czerkawski
Inlägg: 132
Blev medlem: 2019-04-23

Säsongen 21/22

Inlägg av Czerkawski »

Mantas har alltså över 93 % i räddningsprocent. Smått otroligt med tanke på vilket korplag han lirar i. Ett under om han vill stanna ifall vi inte förstärker defensiven rejält.
Blårand
Inlägg: 67
Blev medlem: 2012-07-24

Säsongen 21/22

Inlägg av Blårand »

Ledare efterlyses
Av kommentarerna här att döma verkar laget vara illa ute. De vanliga misstänkta kallas in – tränare, sportchef, spelsystem, dåliga värvningar. Föreslår en misstänkt till. Bristen på ledarskap. Ishockey är inte rocket science. Hårt jobb, smärta och vilja att vinna. Det behövs någon som leder laget när allt tar emot. Och Hank the Tank öser in mål på andra sidan Östersjön. Han kanske skulle ha behövts hemma?
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Säsongen 21/22

Inlägg av Doyle »

Den stora frågan man ställer sig med detta klappusla spel är hur faaan ska man locka publik till Hovet :shock: :shock: :shock:
Det måste till en total renovering. Hur i hela h- - - - - e
kan det bli så totalt klappkasst. Vi har ju på pappret duktiga spelare men verkar sakna en riktig ledare på isen som INTE låter en jävel krypa under radarn o inte göra sitt allra bästa. Sören o Mantas o gallerjunisen var gårdagens glädje. Resten behöver verkligen höja sig åtskilliga nivåer. Är faktiskt förvånad att inte topplocket gått i båset då det ser ut som det gör. Kom igen nu o visa att vi faktiskt är Sthlms Stolthet mot Växjö :!:
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Säsongen 21/22

Inlägg av rikkard »

Första säsongen med Robban var likadan. Ett naivt spelsystem som förde ner oss i botten av tabellen. Då ställde vi om och spelade enklare, vi skrotade det experimentet. Hoppas samma sak händer nu, men helst tidigare. Hade en naiv förhoppning att det skulle skett inför matchen igår. Read and react har vi inte tid för i SHL. Märkligt att en så senior tränare kan agera så naivt.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av mb81 »

rikkard skrev: 2021-10-01 18:59:13 Första säsongen med Robban var likadan. Ett naivt spelsystem som förde ner oss i botten av tabellen. Då ställde vi om och spelade enklare, vi skrotade det experimentet. Hoppas samma sak händer nu, men helst tidigare. Hade en naiv förhoppning att det skulle skett inför matchen igår. Read and react har vi inte tid för i SHL. Märkligt att en så senior tränare kan agera så naivt.
Nu har det endast gått fem matcher med Barry. Men med Robban och starten han fick så såg man ändå att det var något bra på g trots uteblivet resultat i säsongsstarten. De underliggande siffrorna var(som Tjomme fick så mycket skit för) relativt bra då. Denna säsong så ser det riktigt mörkt ut. Tredje sämst corsi, släpper flest skott av alla i skottsektorn, skapar väldigt lite bra chanser, ostrukturerat spel. Hoppet är väl att med Rhett, Gragnani och Holland in att vi får en skjuts framåt. Sen har det endast gått fem matcher och vi bör ge det mera tid. Truppen ska faktiskt kunna prestera bra när vi väl blir fulltaliga men oroväckande om vi hamnar på efterkälken från start.

Jag är rädd att valet av Barry kan vara ett snedsteg men väntar gärna nån månad innan han åker under bussen helt, men just nu saknar man Robban lite iaf.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Jag fattar inte varför det blir sånt medialt liv om Sörensens kamp med Heineman.
Nog för att D-N tidigare gett sig in i rena snömos-situationer och kladdat men detta var ju verkligen ingenting jämfört med hur hockeyn varit de senaste 20 åren. Är svensk hockey verkligen så bajsnödig eller är det brist på andra uppseendeväckande situationer och klick-ekonomin inom media som spökar?

Skribenterna själva bör faktiskt ställa sig den frågan..
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
BigJ
Inlägg: 2274
Blev medlem: 2014-01-16

Säsongen 21/22

Inlägg av BigJ »

Kanske en dum fråga men kan ngn berätta hur Falken resp Aaro arbetar? Är det med puck resp utan puck eller är det i anfallszon resp försvarszon och vem är i så fall ansvarig för mittzon? Om det är det förstnämnda, har i så fall Falken hand om uppspelen direkt vi erövrar puck och tvärtom Aaro så fort vi tappar puck i anfallszon? Eller är det forwards resp backar? Borde det knappast vara iofs.

Sedan är ju naturligtvis Barry den som säger hur de ska arbeta men intressant ändå hur man delar upp det hela.
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Säsongen 21/22

Inlägg av m0ng00se »

Praetori skrev: 2021-10-01 21:25:48 Jag fattar inte varför det blir sånt medialt liv om Sörensens kamp med Heineman.
Nog för att D-N tidigare gett sig in i rena snömos-situationer och kladdat men detta var ju verkligen ingenting jämfört med hur hockeyn varit de senaste 20 åren. Är svensk hockey verkligen så bajsnödig eller är det brist på andra uppseendeväckande situationer och klick-ekonomin inom media som spökar?

Skribenterna själva bör faktiskt ställa sig den frågan..
Allt i den situationen känns fel i mitt tycke. Sörensen borde åkt ut från början för crosschecken och sen en avstängning för WWF-grejen sen i efterhand
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Säsongen 21/22

Inlägg av DIF_Soldier »

Praetori skrev: 2021-10-01 21:25:48 Jag fattar inte varför det blir sånt medialt liv om Sörensens kamp med Heineman.
Nog för att D-N tidigare gett sig in i rena snömos-situationer och kladdat men detta var ju verkligen ingenting jämfört med hur hockeyn varit de senaste 20 åren. Är svensk hockey verkligen så bajsnödig eller är det brist på andra uppseendeväckande situationer och klick-ekonomin inom media som spökar?

Skribenterna själva bör faktiskt ställa sig den frågan..
Tror du har rätt om både och. För att använda Barrys "read and react"-system i ett annat alarmerande sammanhang är det just detta. Något händer, tidningarna piskar upp meningsskiljaktigheter (bråk = klick), SHL läser vad media skriver och agerar på det.

Så i det sammanhanget ser jag det som ett steg framåt för SHL faktiskt. För en gångs skull tar de beslut som inte är ett resultat av skräckrubriker.
Och vi får hoppas att det fortsätter så, annars kommer hockey bli totalt urvattnat.
Säg den glädje som varar
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 21/22

Inlägg av gaspo »

Grattis till lagbygget och valet av tränare Jocke! Denna säsong åker vi ur tyvärr. Med backar som Högström och Ekberg som inte ens håller på korpen nivå. Då kan man inte vinna matcher. Vi behöver minst två nya backar för att hålla oss kvar denna säsong. När inledde vi en säsong så FRUKTANSVÄRT uselt sist? Möter vi Linköping i playout?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Säsongen 21/22

Inlägg av DIF_Soldier »

gaspo skrev: 2021-10-02 16:42:21 Grattis till lagbygget och valet av tränare Jocke! Denna säsong åker vi ur tyvärr. Med backar som Högström och Ekberg som inte ens håller på korpen nivå. Då kan man inte vinna matcher. Vi behöver minst två nya backar för att hålla oss kvar denna säsong. När inledde vi en säsong så FRUKTANSVÄRT uselt sist?
Tja, prova förra säsongen? Samma poäng då efter lika många matcher.
Säg den glädje som varar
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 21/22

Inlägg av Praetori »

Jag har tänkt på en sak och undrar om det bara är min hjärna som spökar. Men det känns iaf som att lagen vi möter sällan eller i princip aldrig gör några misstag som ger oss lägen men att det omvända händer säsong efter säsong, oavsett vilka spelare eller tränare vi haft.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-3.0
Inlägg: 1159
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 21/22

Inlägg av Donkels-3.0 »

Praetori skrev: 2021-10-02 17:30:00 Jag har tänkt på en sak och undrar om det bara är min hjärna som spökar. Men det känns iaf som att lagen vi möter sällan eller i princip aldrig gör några misstag som ger oss lägen men att det omvända händer säsong efter säsong, oavsett vilka spelare eller tränare vi haft.
...kan ju beror på dom spelare/leftovers vi värvar
Skriv svar