SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
#10
Inlägg: 13643
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av #10 »

Magnutz skrev:
Morwin skrev:Värdelösa sopor.

Skickat från min F8331 via Tapatalk

Ok, eller hur?! Fan, skärp dig.
Jepp, det hör inte hemma här.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av Salas »

Än en gång så visar domarkåren vilket lag som favoriseras i överlägsen utsträckning i SHL. De släpper 3 solklara utvisningar på hockeymördarna sista 10 och slår av solklara icings hela jävla tiden så fort hockeymördarna är under press.

Hoppas att det inte dröjer länge innan packet är i division ett där de hör hemma.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av Magnutz »

Vi var bättre i 60 minuter. Det ÄR vidrigt svårt att göra mål på lag som spelar med hemma-energi och 100% destruktivt spel. Det är 5 par skridskor, 5 par benskydd och en stor jävla målvakt som står i vägen hela tiden och khk är inte helt jävla dåliga defensivt..

Att vi klår dem på Hovet kan ju bero på att de inte räknar med poäng där och faktiskt går framåt mer pga "äh vafan, ska vi vinna så köööör vi!" och då blottar de sig myyycket mer och det är ju deras undergång.

Nä, min hobbytanke om hur man besegrar sköldpadde-lag är: Spela Hank, Ahlén och alla andra som spelar tufft fysiskt i fler byten än vanligt. Låt dem spela mycket i period 1 för att smälla på deras killar så att de inte orkar lira enligt plan i p2 och p3. Kanske också ge orderna tt inte storma in i offensiv zon hela tiden och dundra in in den där fega köttmuren hela tiden utan göra något annat...

Vafan vet jag. Jag har en känsla av att Engqvist hade varit lösningen idag. Han hade nog hittat vägarna som idag förblev gömda..
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
EspenK
Inlägg: 9086
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av EspenK »

Det som är så sjukt är ju att man vet hur bra det här laget kan spela men de gör det inte sista fyra matcherna. Alla måste åka skridskor, forwards måste möta puck och backar pincha. Om alla gör sitt kan vi slå alla lag. Just nu har vi ingen förstakedja. Lundh i sin normala roll är fantastisk. Som center medioker. Vi tappar en av seriens bästa tekare så första kedjan får börja med att jaga puck.

Ge oss besked om Engqvist.

Linus måste tillbaka.

Kedjan med Vejdemo håller inte alls.

Negativt? Ja. Men sant.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av sauron »

Henke_F skrev:Jävla bottennapp av oss, Dålig insats där vi inte riktigt har så många farliga målchanser ändå.

..men detta jävla domarfusk sista 7-8minutrarna när vi börjar slutforcera så borde vi ha med oss iaf 1-2pp sen vinkar dom av 2st solklara icing. Det är inte någon jävla godtycklig regel där inte icing gäller i slutminut. AVGÅ!
Håller med, något måste göras från ligahåll. Så här kan vi inte ha det.

Of all the things I lost, I miss my mind the most...
It's the hope that kills you.
BigJ
Inlägg: 2274
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av BigJ »

Magnutz skrev:Vi var bättre i 60 minuter. Det ÄR vidrigt svårt att göra mål på lag som spelar med hemma-energi och 100% destruktivt spel. Det är 5 par skridskor, 5 par benskydd och en stor jävla målvakt som står i vägen hela tiden och khk är inte helt jävla dåliga defensivt..

Att vi klår dem på Hovet kan ju bero på att de inte räknar med poäng där och faktiskt går framåt mer pga "äh vafan, ska vi vinna så köööör vi!" och då blottar de sig myyycket mer och det är ju deras undergång.

Nä, min hobbytanke om hur man besegrar sköldpadde-lag är: Spela Hank, Ahlén och alla andra som spelar tufft fysiskt i fler byten än vanligt. Låt dem spela mycket i period 1 för att smälla på deras killar så att de inte orkar lira enligt plan i p2 och p3. Kanske också ge orderna tt inte storma in i offensiv zon hela tiden och dundra in in den där fega köttmuren hela tiden utan göra något annat...

Vafan vet jag. Jag har en känsla av att Engqvist hade varit lösningen idag. Han hade nog hittat vägarna som idag förblev gömda..
Nä, inte bättre i 60 min, första gick absolut till khk, efter det behövde de "bara" försvara sin 1-0 ledning precis som Sverige mot Italien i fotbollskvalet.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av Magnutz »

BigJ skrev:
Magnutz skrev:Vi var bättre i 60 minuter. Det ÄR vidrigt svårt att göra mål på lag som spelar med hemma-energi och 100% destruktivt spel. Det är 5 par skridskor, 5 par benskydd och en stor jävla målvakt som står i vägen hela tiden och khk är inte helt jävla dåliga defensivt..

Att vi klår dem på Hovet kan ju bero på att de inte räknar med poäng där och faktiskt går framåt mer pga "äh vafan, ska vi vinna så köööör vi!" och då blottar de sig myyycket mer och det är ju deras undergång.

Nä, min hobbytanke om hur man besegrar sköldpadde-lag är: Spela Hank, Ahlén och alla andra som spelar tufft fysiskt i fler byten än vanligt. Låt dem spela mycket i period 1 för att smälla på deras killar så att de inte orkar lira enligt plan i p2 och p3. Kanske också ge orderna tt inte storma in i offensiv zon hela tiden och dundra in in den där fega köttmuren hela tiden utan göra något annat...

Vafan vet jag. Jag har en känsla av att Engqvist hade varit lösningen idag. Han hade nog hittat vägarna som idag förblev gömda..
Nä, inte bättre i 60 min, första gick absolut till khk, efter det behövde de "bara" försvara sin 1-0 ledning precis som Sverige mot Italien i fotbollskvalet.
:) bäst i delar av 1a och hela 2 och 3 då :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
EspenK
Inlägg: 9086
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av EspenK »

AlltidoavsettDIF skrev:Bästa beslutet jag tagit att sätta en 5-hunka på en 1a.

Och ditt nickname var?
Koonz
Inlägg: 181
Blev medlem: 2016-10-08
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av Koonz »

KHK spelar tråkhockey och det vet vi väl allihopa men jag tycker ändå att vi sett över 60 minuter gör en helt okej match. Det är trots allt svårt att göra mål när man lirar mot ett lag som efter fem minuter av första perioden lyckas peta in en puck och sen backar hem resten av matchen. Vi pushar på ordentligt i tredje och ger järnet för att försöka kvittera men idag gick det inte.

Tycker att det egentligen säger mer om KHK än oss när man tittar på förlusten idag. Vi måste komma på ett sätt att lyckas få in pucken i deras mål trots att de lirar på kontringar och i övrigt har fem backar på isen.

Mer ofta än sällan är jag ganska kritisk emot den svenska domarkåren men idag har jag faktiskt inte så värst mycket att gnälla över, det var någon tvåa jag tyckte att vi borde ha fått med om och det blev lite slappt på icingfronten i sista tio minuterna men annars höll de en godkänd nivå.

Äsch, nya tag tills på torsdag!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av Magnutz »

Head Coach har i alla fall den proffsiga bedömningen som skiljer sig från min hobby-analys: Vi var inte tillräckligt heta framför/mot mål, säger Ohlsson.

Det kan jag ju hålla med om. :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
BigJ
Inlägg: 2274
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av BigJ »

Magnutz skrev:Head Coach har i alla fall den proffsiga bedömningen som skiljer sig från min hobby-analys: Vi var inte tillräckligt heta framför/mot mål, säger Ohlsson.

Det kan jag ju hålla med om. :)
Jag med, var väl Veidemo som försökte en inbrytning framför mål som nästan gick hem och Lund som var nära i PP men i övrigt var det klent med lägen, mest spel längs sargerna som förra säsongen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av Magnutz »

Sorterar denna förlust under "Fucking November" - Supertråkig kväll, påminner om november månad. En kall, mörk och allmänt usel månad. Den borde avgå.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av Skidlöparn »

BigJ skrev:
Magnutz skrev:Head Coach har i alla fall den proffsiga bedömningen som skiljer sig från min hobby-analys: Vi var inte tillräckligt heta framför/mot mål, säger Ohlsson.

Det kan jag ju hålla med om. :)
Jag med, var väl Veidemo som försökte en inbrytning framför mål som nästan gick hem och Lund som var nära i PP men i övrigt var det klent med lägen, mest spel längs sargerna som förra säsongen.
Vi visade alldeles för lite desperation tyvärr och var inte alls vara beredda att kriga vilket är ett måste mot Sveriges tråkigaste lag. Bort med divamentaliteten och fram med järnkaminsandan så skulle den här matchen vunnits enkelt.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av Praetori »

sauron skrev: Håller med, något måste göras från ligahåll. Så här kan vi inte ha det.
Vi kan väl knappast förbjuda defensiva uppställningar?

KHK plockar poäng med hjälp av samma metoder som vi gjorde under Säcken fast lite mindre fröjdigt.

Vi saknar nycklar för att dyrka upp dödgrävarnas försvar och torskar på grund av det. Inte mycket att säga om saken. De har en keeper som står på huvudet och Guter som gjorde vad han behövde framåt.

Det hela hänger på första perioden som är dålig från våran sida. Hamnar man i underläge mot lag so KHK bir det jobbigt.

Nya friska tag mot 3 pinnar.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL: Omgång 20 : Karlskrona - Djurgårdens IF 18/11-2017

Inlägg av minalman »

Man jublade mot Italien när Sverige bildade ogenomtränglig mur.
Man jublade mot Frölunda när Djurgården vände i 6 mot 5 och vann på straffar.
Bägge jublen har man fått sätt i halsen senaste två omgångarna då vi råkat ut för det omvända.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar