SHL Omgång 14: Djurgårdens IF - HV71 27/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL Omgång 14: Djurgårdens IF - HV71 27/10

Inlägg av Magnutz »

Praetori skrev:
sensei skrev:
Praetori skrev:Bra laginsats ikväll. Fuskades i försvaret gång efter annan men Mantas gjorde vad han skulle och lite till.
Hank, Ahlén och Ludberg får för lite credd generellt för även om de inte producerar så spelar de bra och ikväll är speciellt Hank en gigant.
Det som de är tänkta för och jag antar coachas för är ju att förhindra motståndaren att göra mål, dvs att producera 0-0 i första hand.
Exakt. Men folk verkar bli besvikna när de inte har samma kaosdragningar som Sören och nätkänsla som Thoresen. Dessutom är det bara en tidsfråga innan det lossnar ordentligt för Hank. Ahlén ligger lite bakom men han har lagets mest otacksamma jobb som inte en jävel verkar tacka honom för.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Ahlen är otroligt viktig för laget och har en viktig roll i spelet. Grym insats! Hank är helt enastående och skriv ett långtidskontrakt med Högström Pronto!

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8127
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 14: Djurgårdens IF - HV71 27/10

Inlägg av Mattias_87 »

En helt OK match tycker jag. Däremot så var ju inte HV på topp heller.
Avskaffa tre mot tre.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: SHL Omgång 14: Djurgårdens IF - HV71 27/10

Inlägg av Puckey »

Magnutz skrev:
Praetori skrev:
sensei skrev:
Praetori skrev:Bra laginsats ikväll. Fuskades i försvaret gång efter annan men Mantas gjorde vad han skulle och lite till.
Hank, Ahlén och Ludberg får för lite credd generellt för även om de inte producerar så spelar de bra och ikväll är speciellt Hank en gigant.
Det som de är tänkta för och jag antar coachas för är ju att förhindra motståndaren att göra mål, dvs att producera 0-0 i första hand.
Exakt. Men folk verkar bli besvikna när de inte har samma kaosdragningar som Sören och nätkänsla som Thoresen. Dessutom är det bara en tidsfråga innan det lossnar ordentligt för Hank. Ahlén ligger lite bakom men han har lagets mest otacksamma jobb som inte en jävel verkar tacka honom för.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Ahlen är otroligt viktig för laget och har en viktig roll i spelet. Grym insats! Hank är helt enastående och skriv ett långtidskontrakt med Högström Pronto!

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Tycker att det är dags att börja bearbeta även Armalis för ett par år till, riktigt bra redan nu och har ett par år kvar av sin utvecklingskurva.
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: SHL Omgång 14: Djurgårdens IF - HV71 27/10

Inlägg av Davidsson »

Såja. Ett fall framåt! Bra fart på benen och puckarna satt på bladet. Men vi har lite bekymmer att ta oss in på kassen. Första matchen då vi inte spelar med huvudet under armen i 10 minuter "non stop"?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 14: Djurgårdens IF - HV71 27/10

Inlägg av Praetori »

Davidsson skrev:Såja. Ett fall framåt! Bra fart på benen och puckarna satt på bladet. Men vi har lite bekymmer att ta oss in på kassen. Första matchen då vi inte spelar med huvudet under armen i 10 minuter "non stop"?
Japp, vi har inte några direkta svackor ikväll men jämfört med de mer erfarna SHL lagen så bjuder vi på på tok för mycket. Som vi har lärt oss genom ett par förluster på senaste så är det ofta de lag som bjuder på minst som vinner. HV ger oss inte många gratischanser förutom på slutet i form av frustrationsutvisningar och det är det som fäller avgörandet i en i övrigt tight match.

Det är jämna kamper och skall vi toppa mot "clubben" och sedan Fisk så håller det inte att slarva eller göra misstag utan det är 60min av tråkdisciplin som gäller.

Vad som dock känns otroligt positivt är att vi har en bredd i år som är riktigt bra med en spets som tillhör ligans absolut bästa när det klickar.

Mantas, Vejdemo, Englund mfl är framtidshopp men tyvärr ligger de så pass bra till utvecklingsmässigt att de kommer försvinna till NHL innan vi får riktig nytta av dem.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 14: Djurgårdens IF - HV71 27/10

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Ett stort steg framåt.
Synkade i checkingen, vi ligger rätt med tredjekillen och undviker nästan alla farliga spelvändningar. Spel ur egen zon bättre, om än inte av önskvärd kvalitet.

Mantas är grym.

Bara 4 matcher innan Thore är tillbaka.

Härlig kväll!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Cirith Ungol
Inlägg: 415
Blev medlem: 2014-05-21

Re: SHL Omgång 14: Djurgårdens IF - HV71 27/10

Inlägg av Cirith Ungol »

Väldigt skönt att se hur laget fick HV ur balans, det känns inte som att reta sönder motståndarna och provocera fram misstag från deras sida har varit något vi varit särskilt bra på. Oavsett hur många dåliga domslut som zebrorna drog till med så var det i slutändan HV som sänkte sig själva, satt och myste som fan i slutet när de åkte på flera utvisningar och Högström fullständigt slaktade Laine i deras fight 8)
Skriv svar