Djurgårdens IF - HV71, 16/9 2010 | Elitseriepremiär

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - HV71, 16/9 2010 | Elitseriepremiär

Inlägg av Enbom »

Underbar match idag. Undra hur utskälld backen som drällde med pucken fram till Linkans ribbträff blev av Hardy efteråt...
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Inlägg: 471
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Djurgårdens IF - HV71, 16/9 2010 | Elitseriepremiär

Inlägg av starvin_marwin »

Jaaaaaa!!!
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Djurgårdens IF - HV71, 16/9 2010 | Elitseriepremiär

Inlägg av Jockmaniac »

Boumedienne var väl våran minst bra back idag spelmässigt då han dräller för mycket i egen zon, men den där Linkan-situationen gillar jag skarpt. Först delar Bom Bom ut en smidig slashing över nävarna på Linkan = Helt rätt då stjärnorna i motståndarlaget ska behandlas så! Bremberg surnar och måttar ett slag tillbaka varav bråket är igång. Linkan höjer sina handskar för att ge Boumedienne en crosschecking varav han svarar med en likadan. Skillnaden är att Linkan är klenare i momentet och därav den olyckliga träffen. Så tycker inte vi ska ösa för mycket skit över honom just över den situationen. Tycker Brodins slashing var minst lika ful precis innan.

Ja vad ska man säga. Tycker Riddarn tystar kritikerna ganska så väl även om han inte fick tillfälle att briljera direkt. Bäst på isen var definitivt följande spelare: Tjärna, Lill-Honken och även Ekman som visade gamla goda takter under stora delar av matchen. Förstakedjan måste komma igång men faktum är att jag tycker Widing var bäst i den linan idag. Otto slarvade mycket mer än vad man är van vid att se honom göra och Ölvestad var ju helt osynlig. Widing blixtrade till stundtals(framförallt i sista perioden) med sin grymma explosiva skridskoåkning. Sen så ska Oscar Eklund och Deilert ha en rejäl elosche(stavning?) för sin insats idag. Lugnt och säkert hela tiden och jag kom på mig själv att vara ganska lugn med dem på isen.

Sen så visade våran fantastiska publik att vi fortfarande är Sveriges överlägset bästa. Såg matchen mellan ajk och lhc innan våran match började och det var hästlängder mellan dem röststyrkemässigt.

En helt okej premiär eller vad säger ni?
Senast redigerad av Jockmaniac den 2010-09-16 21:23:19, redigerad totalt 2 gång.
100% DJURGÅRDSJ***L
coden
Inlägg: 153
Blev medlem: 2010-03-18

Re: Djurgårdens IF - HV71, 16/9 2010 | Elitseriepremiär

Inlägg av coden »

Bäst ikväll var "Vad ska domarn göra nu" efter 2-2 :twisted:

Fy faan vilken holmgång och halsen är alldeles förstörd trots att jag inte ens står i klacken.

Underbart att vända mot dom gnälliga och lite småfilmande frikyrkobönderna!

Det är det här som gör livet värt att leva!

Saknade dock "Åh en sådan härlig dag" fast den sjöngs ju utanför istället så jag är nöjd.
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Inlägg: 471
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Djurgårdens IF - HV71, 16/9 2010 | Elitseriepremiär

Inlägg av starvin_marwin »

Enbom skrev:Underbar match idag. Undra hur utskälld backen som drällde med pucken fram till Linkans ribbträff blev av Hardy efteråt...

Det var ingen back (Nisse Ekman)
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - HV71, 16/9 2010 | Elitseriepremiär

Inlägg av pulverapa »

warrant skrev:
pulverapa skrev:Var det inte 2+2 på Brodin, eller missade jag något? Kan inte hockeyregler riktigt... Kan man inte få 5 mot 3 i 4 minuter?
En hv spelare visades ut med i 2 minuter.
Den tvåan kvittades bort mot en av Brodins tvåor.
Svagt av domarna att ta en 2:a på HV där. Man ska inte kunna dra på sig en utvisning extra efter avblåsning så där. Exakt samma sak drabbade oss mot FBK i ET för några veckor sen.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - HV71, 16/9 2010 | Elitseriepremiär

Inlägg av Enbom »

starvin_marwin skrev:
Enbom skrev:Underbar match idag. Undra hur utskälld backen som drällde med pucken fram till Linkans ribbträff blev av Hardy efteråt...

Det var ingen back (Nisse Ekman)
Åh, så pass. Jag såg på en LQ-gratis-stream och kunde knappt se pucken på isen. :<
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - HV71, 16/9 2010 | Elitseriepremiär

Inlägg av AMMC »

Acke83 skrev:
Affeblaffe skrev:
Acke83 skrev:Gött med seger, vilken match! Sitter nere i tjeckien och skakar av att adrealinet släpper :D

Gillade dock inte att det sjöngs att daniel larsson är en hora (?)
Han är en hora, så det var helt rätt.
Du får gärna utveckla det om du kan
Han betedde sig som ett svin på isen helt enkelt.
Användarvisningsbild
Taskman
Inlägg: 282
Blev medlem: 2010-04-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - HV71, 16/9 2010 | Elitseriepremiär

Inlägg av Taskman »

Acke83 skrev:Gillade dock inte att det sjöngs att daniel larsson är en hora (?)

Håller helt med. Dessa saker är något som jag inte sjunger med i. Det sänker nivån på hela klacken när detta sjungs.
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
lefflan
Inlägg: 410
Blev medlem: 2010-04-20

Re: Djurgårdens IF - HV71, 16/9 2010 | Elitseriepremiär

Inlägg av lefflan »

Känns så kul och läsa på Hv71 forumet:P
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - HV71, 16/9 2010 | Elitseriepremiär

Inlägg av Kentta »

Alltså, jag försöker och trycka fram nåt vettigt här, men det går fan inte. Sitter bara och drömmer mig bort som ett litet barn, den här matchen hade allt och lite till. :D Undra bara hur lång avstängning BomBom får, såg inte situationen med egna ögon, hur fult var det egentligen?
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - HV71, 16/9 2010 | Elitseriepremiär

Inlägg av -daniel- »

Ja efter att ha sett BomBoms tilltag så var den ful. Jag gissar på 4-5 matchers avstängning. Precis vad vi behövde...

Annars var tamejfan det här en av de mest rafflande tillställningarna jag sett känns det som. Otroligt bra energi överallt på banan. Tjärnqvist! Underbar match. Även om han inte hade gjort något mål så hade han varit banans lirare...får vi se en Tjärna som gör en "Jimmie 2009/2010"? Håller tummarna för det. Riddarn! Kalasmatch.
Bild
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - HV71, 16/9 2010 | Elitseriepremiär

Inlägg av kaminor »

Kentta skrev:Alltså, jag försöker och trycka fram nåt vettigt här, men det går fan inte. Sitter bara och drömmer mig bort som ett litet barn, den här matchen hade allt och lite till. :D Undra bara hur lång avstängning BomBom får, såg inte situationen med egna ögon, hur fult var det egentligen?
http://tv.hockeyligan.se/main.aspx?cont ... 2446419969

Edit: Kass länk. Men det finns ju på film på hockeyligan.se om du vill se.
Senast redigerad av kaminor den 2010-09-16 22:05:23, redigerad totalt 1 gånger.
BIBO
Inlägg: 194
Blev medlem: 2008-06-12
Säsongskort: Ja
Ort: sthlm

Re: Djurgårdens IF - HV71, 16/9 2010 | Elitseriepremiär

Inlägg av BIBO »

Fantastisk känsla nu, tycker inte att det borde vara vidare bestraffning då båda går in lika fult hårt...
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - HV71, 16/9 2010 | Elitseriepremiär

Inlägg av Kentta »

kaminor skrev:
Kentta skrev:Alltså, jag försöker och trycka fram nåt vettigt här, men det går fan inte. Sitter bara och drömmer mig bort som ett litet barn, den här matchen hade allt och lite till. :D Undra bara hur lång avstängning BomBom får, såg inte situationen med egna ögon, hur fult var det egentligen?
http://tv.hockeyligan.se/main.aspx?cont ... 2446419969
Ah såg det alldeles nyss. Jävligt korkat av BomBom, ibland har han fan inte alla indianer i kanoten verkar det som. Dock så var det ju inte menat att träffa så olyckligt. 4 matchers avstängning e mitt tips. Ut och ragga back Järlan!
Skriv svar