Slutspelet säsong 07/08 - Vi älskar er ändå!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Vart?

Inlägg av isolerad »

Bastard47 skrev:
jjonas skrev:
FredrikA skrev:En liten fundering jag fick.

Vart skulle DIF ha spelat om vi haft hemmamatch ikväll?

Vad spelar det för roll när vi har bortamatch ikväll? :wink:
Jo men vi hade ju haft hemmamatch om vi kommit bland de 4 första. Så jag säger detsamma, vart skulle vi spelat?
Hovet skulle jag gissa på? Varför inte?

Det är väl ingenting där ikväll?
i
Användarvisningsbild
blårandigt
Inlägg: 359
Blev medlem: 2007-08-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Vart?

Inlägg av blårandigt »

isolerad skrev:
Bastard47 skrev:
jjonas skrev:
FredrikA skrev:En liten fundering jag fick.

Vart skulle DIF ha spelat om vi haft hemmamatch ikväll?

Vad spelar det för roll när vi har bortamatch ikväll? :wink:
Jo men vi hade ju haft hemmamatch om vi kommit bland de 4 första. Så jag säger detsamma, vart skulle vi spelat?
Hovet skulle jag gissa på? Varför inte?

Det är väl ingenting där ikväll?
Jo, dom fick ju åka ut och träna ute i förorten pga någon rnb "stjärna"
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Rihanna hade konsert igår, DIF kunde därför varken träna eller spela i varken Globen eller Hovet. Idag hade man kunnat träna i Hovet, vet dock inte om de gjorde det eller om träningen hölls i Linköping.
Bild
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

Therocket1 skrev:Rihanna hade konsert igår, DIF kunde därför varken träna eller spela i varken Globen eller Hovet. Idag hade man kunnat träna i Hovet, vet dock inte om de gjorde det eller om träningen hölls i Linköping.
Precis.
i
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

Så.. vad är plan B nu när visat sig smärtsamt uppenbart att DIF inte kan kontra sönder LHC?
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Inlägg av Sidney Crosby »

Ritterwand skrev:Så.. vad är plan B nu när visat sig smärtsamt uppenbart att DIF inte kan kontra sönder LHC?

Full Fart Framåt - Håll Tätt Bakåt!
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Inlägg av Örebroarn »

Ritterwand skrev:Så.. vad är plan B nu när visat sig smärtsamt uppenbart att DIF inte kan kontra sönder LHC?
Försöka sälja så mycket som möjligt på sista hemma matchen för säsongen så vi kan tjäna lite pengar och kontraktera en spelare som vill vinna nåt...
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Jag tror inte det är viljan det är fel på. Motståndarna är för bra och lyckas perfekt med sin taktik. Det är den enkla anledningen. Nu måste det till en kursändring när det gäller strategin och lite chansning för att ro åtminstone en seger i land. Studspuckar mot mål från halva plan och in och tokjaga är min ordination ;-)
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

Jag hade varit orolig om vi hade gjort bra matcher och lyckats med det mesta och ändå få torsk i två matcher.

Men nu har vi spelat så jävla långt ifrån vår egentliga kapacitet så kan vi bara få lite go i laget, nån turstuts, nåt billigt mål och seger imorgon så jävlar blir vi inte att leka med. Tänk på att i stort sett INGEN har varit bra dem två inledande matcherna. Varken Ossi eller Fimpen. Inte ens Larsson har varit sitt normala jag trots att han gjort det ok.

I och med att alla ser oss som utslagna redan så har vi ett jätteläga att släppa på alla hämningar och bara spela ut. Nu har vi försökt att spela efter nån jävla "gameplane" i två matcher med så himla mycket riktlinjer hit och diciplin dit och det har ändå gått åt helvete så Säcken låt oss helt enkelt släppa allt det och låt spelarna njuta att slutspelet och bara släpp krafterna lös. Det tror jag absolut är den rätta taktiken för att ta en seger till att börja med imorrn.

Allt taktiskt tänk om hur vi ska anpassa oss efter lhc har gjort spelarna rädda för att misslyckas med dessa taktiska riktlinjer och det har gjort dem helt destruktiva och handlingsförlamde.

Lägg undan allt sånt imorgon så tror jag på en uralddning!
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mans91 »

spiik skrev:Jag hade varit orolig om vi hade gjort bra matcher och lyckats med det mesta och ändå få torsk i två matcher.

Men nu har vi spelat så jävla långt ifrån vår egentliga kapacitet så kan vi bara få lite go i laget, nån turstuts, nåt billigt mål och seger imorgon så jävlar blir vi inte att leka med. Tänk på att i stort sett INGEN har varit bra dem två inledande matcherna. Varken Ossi eller Fimpen. Inte ens Larsson har varit sitt normala jag trots att han gjort det ok.

I och med att alla ser oss som utslagna redan så har vi ett jätteläga att släppa på alla hämningar och bara spela ut. Nu har vi försökt att spela efter nån jävla "gameplane" i två matcher med så himla mycket riktlinjer hit och diciplin dit och det har ändå gått åt helvete så Säcken låt oss helt enkelt släppa allt det och låt spelarna njuta att slutspelet och bara släpp krafterna lös. Det tror jag absolut är den rätta taktiken för att ta en seger till att börja med imorrn.

Allt taktiskt tänk om hur vi ska anpassa oss efter lhc har gjort spelarna rädda för att misslyckas med dessa taktiska riktlinjer och det har gjort dem helt destruktiva och handlingsförlamde.

Lägg undan allt sånt imorgon så tror jag på en uralddning!

Absolut ! nu JÄÄVLAR ska vi visa "clubben" hur ett semifinallag spelar ishockey. och vi ska visa white lions hur ett lag som ska vinna SM-Gulds klack ska låta.. ge gäärnet både på isen och på läktaren.
Djuuuuuuuuuuuuu
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

[quote="mforce"]Jag tror inte det är viljan det är fel på.quote]

Den som vill mest, vinner mest. Så enkelt är det, och inte ens 25% av laget har viljat vinna... Så hur kan det inte vara den det är fel på?

Men att Linköping stänger av oss totalt med sin taktik, kan jag hålla med om. Vi är inte ett sämre lag än LHC, men det gäller ju bara att vilja vinna?
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

stolpskott skrev:
mforce skrev:Jag tror inte det är viljan det är fel på.quote]

Den som vill mest, vinner mest. Så enkelt är det, och inte ens 25% av laget har viljat vinna... Så hur kan det inte vara den det är fel på?

Men att Linköping stänger av oss totalt med sin taktik, kan jag hålla med om. Vi är inte ett sämre lag än LHC, men det gäller ju bara att vilja vinna?
Jag tror inte ens någon tvivlar på att laget inte VILL vinna. För det vill dem! Dem vill nästan för mycket och då låser det sig. Man måste försöka slappna av också. En mix krävs för att nå bästa prestation.

En bättre förklaring till varför det inte har gått så bra hittills hittar vi istället längst ned i din presentation: "man måste våga misslyckas för att lyckas". Däri ligger snarare sanningen.

Jag tror spelarna har varit så inlåsta i taktiska ramar för hur dem ska uppträda på isen att det fått den effekten att dem blivit rädda för att just misslycklas. Och det ger ju följden att det är precis just det man gör!

Så våga släppa på hämningarna imorgon så tar vi dem med besked kan jag lova och då har vi återvunnit lite av vår respekt inför nästa match borta.
Blue Brigade Sthlm
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

spiik skrev:
stolpskott skrev:
mforce skrev:Jag tror inte det är viljan det är fel på.quote]

Den som vill mest, vinner mest. Så enkelt är det, och inte ens 25% av laget har viljat vinna... Så hur kan det inte vara den det är fel på?

Men att Linköping stänger av oss totalt med sin taktik, kan jag hålla med om. Vi är inte ett sämre lag än LHC, men det gäller ju bara att vilja vinna?
Jag tror inte ens någon tvivlar på att laget inte VILL vinna. För det vill dem! Dem vill nästan för mycket och då låser det sig. Man måste försöka slappna av också. En mix krävs för att nå bästa prestation.

En bättre förklaring till varför det inte har gått så bra hittills hittar vi istället längst ned i din presentation: "man måste våga misslyckas för att lyckas". Däri ligger snarare sanningen.

Jag tror spelarna har varit så inlåsta i taktiska ramar för hur dem ska uppträda på isen att det fått den effekten att dem blivit rädda för att just misslycklas. Och det ger ju följden att det är precis just det man gör!

Så våga släppa på hämningarna imorgon så tar vi dem med besked kan jag lova och då har vi återvunnit lite av vår respekt inför nästa match borta.
Klart som korvspad, att dom vill vinna! Men dem flesta är tagna av stundens allvar, vilket är exakt som du säger att dom är inlåsta och vill inte göra misstag.

Men man blir lite bedrövad när man är taggad till 1000 pansarvagnar och får se sitt lag i sitt hjärta, spela på gränsen till hjärtlöst... :roll:

Dock så tror jag på en total urladdning tills imorgon. ;)

Ha de bra!
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

Jag förstår vad du menar. Det är fruktansvärt frusterande att titta på när det knyter sig för dem. Allra helst när det ser så uddlöst ut. Men när det väl släpper så lär det släppa riktigt jävla ordentligt!
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

spiik skrev: Tänk på att i stort sett INGEN har varit bra dem två inledande matcherna. Varken Ossi eller Fimpen.
Precis, & då när pressen ligger som ett betongblock över DIF så bara vänder det...?!!!
Logik på hög nivå

Hade DIF legat på & pressat i 2 matcher men inte fått in pucken hade jag inte varit det minsta orolig, det brukar jämna ut sig efter några matcher.

Medgång föder medgång & tvärt om.
I så här korta matchserier har man inte råd att göra några totalt genomusla matcher först för att sedan trampa gasen i botten.
LHC har lurat DIF med en stark defensiv istället för den förväntadade sprudlande offensiven.
DIF hade behövt en kanonstart för att ha chans att ta sig vidare.
Nu kommer det på sin höjd räcka till en hedersam 2-4 förlust i matcher

Tror dock att DIF "får" morgondagens match & snyggar till siffrorna lite
Skriv svar