Djurgårdens IF - Frölunda HC, 1/2 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Caveman skrev:
Kall-El skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Kall-El skrev:tvingas jobba över så man missar första 20 minutrarna och får istället se ett totalt under isen spelandes DIF i andra.Bremberg får ensam ta på sig det faktum att vi ligger under. Hans fel att frölunda kvittera och sedan den ruttna straffen. Jag hade slagit en bättre straff för tusan!

Var också irriterad på Linkan ett tag, men nu när man kommit till sans lite så är det bara att inse.
-Är det nån DIF-spelare som har "tillåtelse" att göra några tabbar här&där så måste det väl ändå vara Linkan.
Lek lite med tanken & fundera på hur långt efter MIF vi hade legat i tabellen utan Herr Bremberg.

Segern ikväll var på det viset en smula motsägelsefull.
Nästan första matchen som DIF vinner utan att Bremberg dominerar, brukar ju betyda torsk.

Känns nog skönt för det andra killarna att visa för sig själva att det visst går att vinna utan Linkans magiska handleder.
Spelar ingen roll för min del vad det står på en tröja eller hur många poäng ett visst nummer stått för. Agerar man som Bremberg gör vid Frölundas kvittering skall man ha skit. Linkan tillät två Frölunda spelare åka förbi honom i anfallszon och han var inte ens intresserad av att jobba hem. Spelar ingen roll hur stor stjärna man är eller hur viktig för laget man vå vara så uppför man sig inte bara!

Hoppas innerligt att Säcken satsar vidare på Larsson. Känns så mycket tryggare med han i buren.

Snacka om viktig match mot SAIK. Typiskt att de kan ligga hemma och ladda medan vi saknar våra 4 viktigaste pjäser pga en Kalle Anka turnering....
Spelar det ingen roll vad det står på tröjan??

Men kära du ta då och kolla lite närmare på #6......... ( du talar emot dej själv)

SEn en annan sak, när en sådan fjant som Niemi ger sig på Linkan då måste spelarna i DIF reagera snabbare & våldsammare.

Thörn är riktigt bra i dag.. Härligt.

Undra om Jack Daniel som för övrigt kallade mej okunnig, var nöjd med Daniel Larsson idag, hur många världsklassräddningar ville du ha?

Vad skönt det va att Linkan hängde dit den i öppen kasse.

Finns det något gnälligare lag än V:F, N.Andersson & Kallio hängde hos domaren.

Diving = V:F

Att det alltid ska vara Bäckmans lag som är så odisciplinerade.

3 poäng till Djurgården....
Är du onykter eller något liknande? Ronnie är väl inte den som skiter i att kämpa hemåt eller som i Brembergs fall ge tusan i att ta ett hemjobb. Ronnie är väl snarast den spelare som finns längst bak och alltid gör sitt bästa för att freda målet. Två spelare åker inte förbi Ronnie djupt nere i anfallszon det kan jag lova. Ronnie är inte snabbast på rören, men han står defintivt inte kvar och bara glor. Killen gör sitt jobb och alltid sitt yttersta och detta anser jag är det minsta man kan begära av en elitspelare.

Dessutom har jag ruggigt svårt att få fram var jag talade emot mig själv i mitt föregående inlägg.
DIF 4 EVER
Inlägg: 317
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av DIF 4 EVER »

Bara att instämma med er andra härinne. DIF:s spelare visade en enorm moral och kämpaglöd som vände matchen ikväll. Underbart att se!

Mina största wown! Ikväll.

Daniel Larsson måste bara få stå nästa match. Kanoninsats ikväll! Fframtida stormålis i mina ögon. Framför allt minns jag räddningen på Kallios närskott.

Thörn var pigg och bra ikväll. Ingen tillfällighet att han slog in 1-0 målet. Hans bästa insats i DIF-dressen.

Otto visade att han faktiskt fortfarande gillar hockey. Han kämpade och slet matchen igenom. Lite av gamle Otto ikväll igen. Härligt!

Härligt att se att alla DIF-spelare stod upp för varandra när Frölunda visade dålig förlorarstil efter slutsignalen. Alla DIF-spelare vad jag kunde se tog tag i varsin Frölundait och bidrog med sitt. T.o.m. Otto och Linkan grabbade varsin sin Frölundait och drog i tröjan. Härligt att se!

Jimmie och Sjögren som vanligt hetast och elakast i gruffet. Härligt!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kall-El skrev:
Caveman skrev:
Kall-El skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Kall-El skrev:tvingas jobba över så man missar första 20 minutrarna och får istället se ett totalt under isen spelandes DIF i andra.Bremberg får ensam ta på sig det faktum att vi ligger under. Hans fel att frölunda kvittera och sedan den ruttna straffen. Jag hade slagit en bättre straff för tusan!

Var också irriterad på Linkan ett tag, men nu när man kommit till sans lite så är det bara att inse.
-Är det nån DIF-spelare som har "tillåtelse" att göra några tabbar här&där så måste det väl ändå vara Linkan.
Lek lite med tanken & fundera på hur långt efter MIF vi hade legat i tabellen utan Herr Bremberg.

Segern ikväll var på det viset en smula motsägelsefull.
Nästan första matchen som DIF vinner utan att Bremberg dominerar, brukar ju betyda torsk.

Känns nog skönt för det andra killarna att visa för sig själva att det visst går att vinna utan Linkans magiska handleder.
Spelar ingen roll för min del vad det står på en tröja eller hur många poäng ett visst nummer stått för. Agerar man som Bremberg gör vid Frölundas kvittering skall man ha skit. Linkan tillät två Frölunda spelare åka förbi honom i anfallszon och han var inte ens intresserad av att jobba hem. Spelar ingen roll hur stor stjärna man är eller hur viktig för laget man vå vara så uppför man sig inte bara!

Hoppas innerligt att Säcken satsar vidare på Larsson. Känns så mycket tryggare med han i buren.

Snacka om viktig match mot SAIK. Typiskt att de kan ligga hemma och ladda medan vi saknar våra 4 viktigaste pjäser pga en Kalle Anka turnering....
Spelar det ingen roll vad det står på tröjan??

Men kära du ta då och kolla lite närmare på #6......... ( du talar emot dej själv)

SEn en annan sak, när en sådan fjant som Niemi ger sig på Linkan då måste spelarna i DIF reagera snabbare & våldsammare.

Thörn är riktigt bra i dag.. Härligt.

Undra om Jack Daniel som för övrigt kallade mej okunnig, var nöjd med Daniel Larsson idag, hur många världsklassräddningar ville du ha?

Vad skönt det va att Linkan hängde dit den i öppen kasse.

Finns det något gnälligare lag än V:F, N.Andersson & Kallio hängde hos domaren.

Diving = V:F

Att det alltid ska vara Bäckmans lag som är så odisciplinerade.

3 poäng till Djurgården....
Är du onykter eller något liknande? Ronnie är väl inte den som skiter i att kämpa hemåt eller som i Brembergs fall ge tusan i att ta ett hemjobb. Ronnie är väl snarast den spelare som finns längst bak och alltid gör sitt bästa för att freda målet. Två spelare åker inte förbi Ronnie djupt nere i anfallszon det kan jag lova. Ronnie är inte snabbast på rören, men han står defintivt inte kvar och bara glor. Killen gör sitt jobb och alltid sitt yttersta och detta anser jag är det minsta man kan begära av en elitspelare.

Dessutom har jag ruggigt svårt att få fram var jag talade emot mig själv i mitt föregående inlägg.
Kall-El har rätt på denna punkt.
Det var Brembergs usla hemjobb som bäddade för Frölundas 2-1 mål, MEN-----> Tomas Johanssons ICKE-markering framför eget mål var direkt usel, & han är ju ändå back
(kanske ska kunna sånt bättre...?)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kall-EL---->
"Snacka om viktig match mot SAIK. Typiskt att de kan ligga hemma och ladda medan vi saknar våra 4 viktigaste pjäser pga en Kalle Anka turnering"

Ehhhh...?
& med det menar du.... :o
Globen
Inlägg: 64
Blev medlem: 2005-09-21
Ort: Nacka

Inlägg av Globen »

Han tror givetvis att LG hockey games är innan SAIK matchen hmmmm...
DIF 4-EVER
Inlägg: 7
Blev medlem: 2007-01-18

Inlägg av DIF 4-EVER »

Dom spelade ruskigt bra i 3:dje perioden :D
Jag var inte där, men jag lyssnade på sportradion :wink:
Sköön seger! Dom behövde det här..
Djurgården IF - Frölunda Indians 4-2
Nu hoppade dom upp på en plats i slutspel oxå, hoppas dom fortsätter såhär..

Nån som ska till Läkerol Arenan 13/2 och kolla på Brynäs IF - Djurgården IF? Jag ska iaf dit, ska bli kul att se! :lol:
Djurgårdare tills jag dör <3
DIFGUTE
Inlägg: 99
Blev medlem: 2007-01-09

Inlägg av DIFGUTE »

Jag och 6 till från Hudik skall dit. Vi får se till att det blir drag.
DIF 4-EVER
Inlägg: 7
Blev medlem: 2007-01-18

Inlägg av DIF 4-EVER »

DIFGUTE skrev:Jag och 6 till från Hudik skall dit. Vi får se till att det blir drag.

Okej, trevligt :) Ja vi får göra det.. Men själv ska man sitta på sektion D1 med min låtsas pappa som håller på brynäs.. Jag som ville stå i DIF klacken :) Men ni får se till att liva upp riktigt ordentligt :wink:
Djurgårdare tills jag dör <3
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Är du onykter eller något liknande? Ronnie är väl inte den som skiter i att kämpa hemåt eller som i Brembergs fall ge tusan i att ta ett hemjobb. Ronnie är väl snarast den spelare som finns längst bak och alltid gör sitt bästa för att freda målet. Två spelare åker inte förbi Ronnie djupt nere i anfallszon det kan jag lova. Ronnie är inte snabbast på rören, men han står defintivt inte kvar och bara glor. Killen gör sitt jobb och alltid sitt yttersta och detta anser jag är det minsta man kan begära av en elitspelare.

Dessutom har jag ruggigt svårt att få fram var jag talade emot mig själv i mitt föregående inlägg.
Japp, lite onykter var jag.

Jag såg också Linkans bedrövliga försvarspel, såg också att T. Johansson bara stod där framför mål.

Det spelar ingenroll för dig vad det står på tröjorna, skriver du. Men det gör det ju, eftersom Ronnie med Nr 6 på ryggen klarar sig alltid undan kritik från dig, detta gör han inte för han varit bra varje match ( för det har han långt ifrån varit ) utan du verkar ha en förkärlek till Ronnie, då menar jag att du säger emot dig själv när du minsann inte bryr dig vad det står på ryggen.

Så enkelt var det.[/quote]
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag analyserar matchen så här:

En väl tillknäppt förstaperiod där jag tycker att defensiven var strålande. Vi tog åt oss av den lilla offensiv vi hade - mycket bra med tanke på att vi (har för mig att någon skrev det här) gör mål på var tionde skott enligt statestiken. Vi hade även bud på 2-0 där Bäcker hölls fast framför målet i slutminuten ( :evil: )

Period två var (främst minut 7-20) en rigtigt lam insats från vår sida.
Larsson, som för övrigt visade lugn och stabilitet hela matchen, räddade oss vid flera tillfällen. För lite närkamper och därmed 1-2 i baken efter två spelade.

Period tre kan ju inte börja bättre - mål efter en minut i stort sett, vilket får igång vårt spel ordentligt, där jag tyckte att vi hade bud på mer, innan...
...det tre mot fem vi ådrog oss (helt oförståelig förstautvisning, för övrigt).
Frölunda tog över spelet, och det kändes som att det skulle bli period två all over again, men vi visar enorm vilja, tålamod och med ett briljant försvarspel (speciellt 3/5) så ger det även oss chanser framåt.
Ett enormt jobb tvingar fram en VF-utvisning som vi utnyttjar direkt.

Halvdant, nästintill dåligt PP (Fernholms mål ökar PP-betget). Framförallt ett kanon-BP och defensiv. Plus till Larsson och Thörn som arbetade öerhört bra i kasse och på resten av isen.
Måste tilläggas att Frölunda spelade bra defensiv också, men med inte mer än 3 skott på 4 VF-utvisningar i första är för dåligt.

Ang. straffen som Linkan missade tycker jag att det hade varit bättre att låta någon annan skjuta straffen (lätt att säga med facit i hand, jag vet, men...)
-Linkan har redan ett stort ansvar som det är, han behöver inte ta på sig ytterligare ett. Jag personligen skule låtit Thörn skjuta den - Thörn som hade en bra match vägen igenom, speciellt då i period ett. Dessutom så är Bengan målskytt - i det läget hade någon annan än Fredrik lämpats bättre för straffslaget. Linkan ska inte behöva axla alla ansvarsmantlar.

Annars en kanoninsats av laget i 47/60 minuter!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

DIF_Soldier skrev:Jag analyserar matchen så här:

En väl tillknäppt förstaperiod där jag tycker att defensiven var strålande. Vi tog åt oss av den lilla offensiv vi hade - mycket bra med tanke på att vi (har för mig att någon skrev det här) gör mål på var tionde skott enligt statestiken. Vi hade även bud på 2-0 där Bäcker hölls fast framför målet i slutminuten ( :evil: )

Period två var (främst minut 7-20) en rigtigt lam insats från vår sida.
Larsson, som för övrigt visade lugn och stabilitet hela matchen, räddade oss vid flera tillfällen. För lite närkamper och därmed 1-2 i baken efter två spelade.

Period tre kan ju inte börja bättre - mål efter en minut i stort sett, vilket får igång vårt spel ordentligt, där jag tyckte att vi hade bud på mer, innan...
...det tre mot fem vi ådrog oss (helt oförståelig förstautvisning, för övrigt).
Frölunda tog över spelet, och det kändes som att det skulle bli period två all over again, men vi visar enorm vilja, tålamod och med ett briljant försvarspel (speciellt 3/5) så ger det även oss chanser framåt.
Ett enormt jobb tvingar fram en VF-utvisning som vi utnyttjar direkt.

Halvdant, nästintill dåligt PP (Fernholms mål ökar PP-betget). Framförallt ett kanon-BP och defensiv. Plus till Larsson och Thörn som arbetade öerhört bra i kasse och på resten av isen.
Måste tilläggas att Frölunda spelade bra defensiv också, men med inte mer än 3 skott på 4 VF-utvisningar i första är för dåligt.

Ang. straffen som Linkan missade tycker jag att det hade varit bättre att låta någon annan skjuta straffen (lätt att säga med facit i hand, jag vet, men...)
-Linkan har redan ett stort ansvar som det är, han behöver inte ta på sig ytterligare ett. Jag personligen skule låtit Thörn skjuta den - Thörn som hade en bra match vägen igenom, speciellt då i period ett. Dessutom så är Bengan målskytt - i det läget hade någon annan än Fredrik lämpats bättre för straffslaget. Linkan ska inte behöva axla alla ansvarsmantlar.

Annars en kanoninsats av laget i 47/60 minuter!

Jag fick höra igår av en som sett dom flesta DIF-träningarna att Sjögren knappt missat EN straff!!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Sjögren? Det var som fan! :D Kanske nåt att ha som förtatjing vid straffar, då...

Måste även sägas att i slutet så kan man inte göra annan än att hylla Sjögren - han visar att man fan inte tafsar på Djurgårdare utan att det gör ont. Gamla goda Crippe!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Som Linkan sa, Sjögren såg/var sugen på att plocka fega frölundaiter.

Men var det inte så att linjedomaren "satte" sig på Sjögren???
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

Caveman skrev:Som Linkan sa, Sjögren såg/var sugen på att plocka fega frölundaiter.

Men var det inte så att linjedomaren "satte" sig på Sjögren???
Ja jättemärkligt beteende av en domare. Han ju fullkomligt vräkte sig över honom och höll fast honom...Fan håll er till vad ni ska göra - blåsa i pipan.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

spiik skrev:
Caveman skrev:Som Linkan sa, Sjögren såg/var sugen på att plocka fega frölundaiter.

Men var det inte så att linjedomaren "satte" sig på Sjögren???
Ja jättemärkligt beteende av en domare. Han ju fullkomligt vräkte sig över honom och höll fast honom...Fan håll er till vad ni ska göra - blåsa i pipan.
Enligt Challe var ju detta under pågående spel dessutom. Skandal!
Skriv svar