Så drar oduya....till Frölunda!!!!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Weddan
Inlägg: 6
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Stockholm
Kontakt:

fyfan

Inlägg av Weddan »

Bedrövligt ..... där försvann backklippan, bra defensivt även om han kan ta onödiga utvisningar, följer gärna med upp i anfallen också, ett riktigt avbräck inför kommande säsong, skandal, tråkigt..
Användarvisningsbild
Dingman
Inlägg: 102
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Lidingö

Inlägg av Dingman »

:evil:

Fy fan.....

Sålt sig som en hora, ja han har sålt sig som en hora.......


Trodde jag inte.....
janis
Inlägg: 9
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av janis »

Det enkla är:

Tycker killen det är viktigare att spela för göteborg, och pengar, så kan han dra åt..ja, ni vet var...

I DIF spelar man för att man vill och för att kriga för skölden på bröstet.
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

Äh, lägg ner "hora"-tramset. Tiden då en spelare stannade av lojalitet är sedan länge över. Dessutom kom Oduya från Bajen, så om han har någon form av lojalitetskänsla så borde sannolikt ett annat klubbmärke vara närmast hjärtat för honom. Gnäll istället på DIF som inte vill behålla en framtida landslagsback. Det tyder på att de inte bara har gett upp tankarna på att kriga om guldet i år, utan att de inte har några större framtidsplaner heller.
Användarvisningsbild
Tavi
Inlägg: 8
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Tavi »

Ja, hora är lite överdrivet, men jag kommer då knappast hylla honom när han kommer på besök igen... :x :o

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... %2C00.html
Tjärna, någon?
Användarvisningsbild
mårten
Inlägg: 820
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sverige

Inlägg av mårten »

ja..jag glömde källan. Min chef sponsrar Frölunda och han en fot in i kansliet.

Sen sa dom det på radion oxå , men där sägs ju en del iofs...

Det vägen va det....
Användarvisningsbild
Don_T
Inlägg: 809
Blev medlem: 2005-07-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Inlägg av Don_T »

Tavi skrev:Ja, hora är lite överdrivet, men jag kommer då knappast hylla honom när han kommer på besök igen... :x :o

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... %2C00.html
Tjärna, någon?
Lite sen rektion på det va??

http://www.difhockey.se/difforum/viewtopic.php?t=95
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Stefan_Larsson
Inlägg: 4
Blev medlem: 2005-06-26

Inlägg av Stefan_Larsson »

Att kalla hockeyspelare för horor bara för att de byter klubb är lågt. Inse att hockey är business och att hockeyspelare är yrkesmän som vill ha skäligt betalt. Hade Djurgården skött ekonomin och det sportsliga bättre så hade de också haft råd att erbjuda sina spelare och eventuella nyförvärv bra villkor, precis som Frölunda. Men det faktum att ni har halvfullt år efter år, har en ekonomi som är urkass och sportsligt inte är i närheten av era tidigare meriter verkar aldrig riktigt sjunka in hos Djurgårdsfans. Men det är klart, DIF har ju sin stolthet, ni berör, ni håller på samma klubb i alla sporter, ni är mesta mästarna, ni har hockeykultur, göteborgare luktar fisk... Gäsp.
Användarvisningsbild
123Mål
Inlägg: 64
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av 123Mål »

Trist att Dojjan lämnar DIF, men se det från den positiva sidan...DIF kommer att få fler tillfällen att lira med en man mer på isen mot sillstryparna den här säsongen :lol: bara att hoppas att Dojjan fortsätter att lira hårt och ta onödiga utvisningar :mrgreen:
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: ....

Inlägg av Bigge »

Weddan skrev:Detta är ju pinsamt, först staffan, sen ryktas de om robban och nu oduya?


japp!
klart idag.. fy fan det känns JUST NU som att det blir en lång vinter :(

undrar vad DIF har "slösat" pengar på när andra klubbar har råd, säg inte att det har med att de inte har en egen arena, för så jävla mycket kan det inte skilja i att betala hyra,
JJ
Inlägg: 144
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Jäkligt tråkigt att tappa Dojjan - men som tidigare sagt mera fulltaligt spel nästa säsong... :lol: Känner han sig inte motiverad och att inte utvecklas (BS!!) så är det lika bra att han drar! Tack dock för det som varit!

Vad det gäller pengasi(s)tuationen hjälper ju staden och arenabolaget inte mycket till... dit har det ju dränerats mycket kosing genom åren!! :evil:

Hoppas dock att detta kan tagga upp övriga truppen! Tror (hoppas) att de överraska! :mrgreen:

/JJ
-----------------------------------------------
Gul-Röd-Blå, Gul-Röd-Blå, Gul-Röd-Blå, Gul-Röd-Blå
yoda
Inlägg: 53
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av yoda »

Oduya till VF det var ju tråkigt eller ja inte kul i alla fall. Och nu har det gått hela fyra säsonger utan att DIF vunnit, nä DIF har ju inte varit i närheten av sina tidigare meriter på hela fyra säsonger. Annat är det med stabila Frölunda som år efter år dominerar i eliterien och radar upp guld efter guld precis som Chelsea i premierleauge eller hur var det nu egentligen med den saken?
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Inlägg av Djurgårn »

Att Oduya skulle gå till VF efter att ha fått ett kontraktsförslag därifrån var inte så oväntat.

Men jag tycker inte Oduya var så bra...

Han gjorde vissa saker väldigt bra men oftast drog han bara på sig en massa onödiga utvisningar och en massa sånt, så han kan gärna dra till VF för min del.
Användarvisningsbild
Original Frasse
Inlägg: 214
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Aktiv Sittplats i hockey, Sektion 106 i fotboll
Kontakt:

Re: ....

Inlägg av Original Frasse »

Bigge skrev:

undrar vad DIF har "slösat" pengar på när andra klubbar har råd, säg inte att det har med att de inte har en egen arena, för så jävla mycket kan det inte skilja i att betala hyra,
Med egen arena så har man ju även all försäljning, du kan ju fundera på vad t ex barerna drar in under en säsong i Globen. Fundera även på vad man tjänar på att hyra ut t ex Hovet för konserter och liknande arrangemang. Säg sen inte att man har samma förutsättningar om man inte har en egen arena!

Vet att inlägget är offtopic men kände att jag var tvungen att svara
Axel
Inlägg: 42
Blev medlem: 2005-06-09

Jisses

Inlägg av Axel »

Oduya borta och nu ser allt om möjligt ännu mörkare o jävligare ut..

Backsidan är ett dåligt skämt från nån insnöad bar nånstans.

Även om man någonstans har en låga av hopp tänt att det kan gå bra ändå, kanske kanske kan de nå en fjärde-femteplats o överraska så ser det riktigt riktigt illa ut det här

Jag blir inte förvånad om vi slåss runt strecket den här säsongen.. och det kommer att göra ont och smärta i månader det. Att få se de andra lagen som VF o FBK springa om o vara på g till varvning känns rent utsagt för jävligt.

Bland de mest pessimistiska jag kritat ner på forumet någonsin, men det gäller att se till verkligheten i detta allt annat än lysande läge..

/ Axel
Skriv svar