CHL 2016-17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: CHL 2016-17

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Lugn i båten! Vi slipper i alla fall kycklingströjorna :lol:

Ska bli intressant och se hur SHL matchtröjorna kommer att se ut.

En hint när man ser dessa fyra alternativ är att loggan kommer nog bli så här:

Bild

Varför inte göra något old school som denna:

Bild
Bild
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2016-17

Inlägg av Mattias_87 »

Husmusen skrev:Sälj våran plats i den här pajasturneringen. Det enda positiva är ju om vi får en rolig bortamatch annars är ju chl precis värdelöst med skaderisken den innebär.
Det kanske är sista året på länge vi är med i denna turnering. Från och med 17-18 är det topp 4 i SHL som blir kvalificerade för CHL.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: CHL 2016-17

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Rocky3000 skrev: Lugn i båten! Vi slipper i alla fall kycklingströjorna :lol:
Säg inte det. Vi röstar om hemmatröjan, den gula kan fortfarande vara kvar
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: CHL 2016-17

Inlägg av ciirree »

Rocky3000 skrev:Bild

Lugn i båten! Vi slipper i alla fall kycklingströjorna :lol:

Ska bli intressant och se hur SHL matchtröjorna kommer att se ut.

En hint när man ser dessa fyra alternativ är att loggan kommer nog bli så här:

Bild

Varför inte göra något old school som denna:

Bild
Blir det nya i SHL i år?
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: CHL 2016-17

Inlägg av Rocky3000 »

ciirree skrev:Blir det nya i SHL i år?
Bild

Här ser vi Trukhno i matchtröjan 2014, så Ja det är dags att byta ut "Jokerit" tröjorna.
Bild
Lynxlynx
Inlägg: 185
Blev medlem: 2014-04-02

Re: CHL 2016-17

Inlägg av Lynxlynx »

Jag skulle ju gärna se något blå-blått ställ till nästa säsong. I alla fall ett förslag, är dessvärre på jobbet nu men någon kanske kan PSa ihop nåt? :)
jaccan
Inlägg: 209
Blev medlem: 2009-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL 2016-17

Inlägg av jaccan »

Mattias_87 skrev:
Husmusen skrev:Sälj våran plats i den här pajasturneringen. Det enda positiva är ju om vi får en rolig bortamatch annars är ju chl precis värdelöst med skaderisken den innebär.
Det kanske är sista året på länge vi är med i denna turnering. Från och med 17-18 är det topp 4 i SHL som blir kvalificerade för CHL.
Får vi tillbaka något kapital på det då? Har för mig att vi satsar pengar i det iallfall så är vi inte garanterade en plats borde vi väl få tillbaka pengarna. Eller så är jag ute och cyklar och det rörde något annat
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2016-17

Inlägg av pulverapa »

jaccan skrev:
Mattias_87 skrev:
Husmusen skrev:Sälj våran plats i den här pajasturneringen. Det enda positiva är ju om vi får en rolig bortamatch annars är ju chl precis värdelöst med skaderisken den innebär.
Det kanske är sista året på länge vi är med i denna turnering. Från och med 17-18 är det topp 4 i SHL som blir kvalificerade för CHL.
Får vi tillbaka något kapital på det då? Har för mig att vi satsar pengar i det iallfall så är vi inte garanterade en plats borde vi väl få tillbaka pengarna. Eller så är jag ute och cyklar och det rörde något annat
Vi har varit garanterad plats i 4-5 år nu tack vare att vi var med och degade från första början. Det avtalet går ut efter nästa säsong. Kanske kan CHL bli mer prestigefyllt då? Det finns egentligen bara en grej som kan få prestigen att bli högre. Hög prispengarna med det tiodubbla. Hitta en sponsor som är beredd att punga ut 100 miljoner kronor i vinstpengar... Då ska ni få se på publiksiffror...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2016-17

Inlägg av Mattias_87 »

Kul att CHL alla matcher ingår i alla säsongskort. Hoppas på bättre uppslutning nu.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2016-17

Inlägg av Andspe »

Om CHL väljer att banta CHL till säsongen 2017/2018 (Länk)
Hur kommer det då se ut för vår del? Blir vi utköpta? Eller kan de bara plocka bort oss?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: CHL 2016-17

Inlägg av MarcusDaze »

Andspe skrev:Om CHL väljer att banta CHL till säsongen 2017/2018 (Länk)
Hur kommer det då se ut för vår del? Blir vi utköpta? Eller kan de bara plocka bort oss?
Har för mig att det är klart sen innan att samtliga lag som "grundade" turneringen nordic/european trophy som sedermera blev CHL kommer att få sina friplatser borttagna efter 16/17. Då gäller endast sportsliga framgångar året innan för att få vara med i CHL likt fotbollens CL.

Man ansåg att friplatser i tre år skulle "ge tillbaka" de pengar klubbarna la in i nordic/european trophy.


Så har jag för mig att det ligger till.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: CHL 2016-17

Inlägg av Stulle »

Innebär det att alla lag som tar sig till kvarten kommer få plats i CHL när gratisbiljetten försvinner? Det är väl 8 lag från Sverige.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL 2016-17

Inlägg av Mattias_87 »

Stulle skrev:Innebär det att alla lag som tar sig till kvarten kommer få plats i CHL när gratisbiljetten försvinner? Det är väl 8 lag från Sverige.
Från och med 17/18 får Sverige bara fyra platser. Riktigt snålt.
Avskaffa tre mot tre.
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: CHL 2016-17

Inlägg av B.I.B.A »

Mattias_87 skrev:
Stulle skrev:Innebär det att alla lag som tar sig till kvarten kommer få plats i CHL när gratisbiljetten försvinner? Det är väl 8 lag från Sverige.
Från och med 17/18 får Sverige bara fyra platser. Riktigt snålt.
Tycker det är ganska rimligt. Blir mer prestige om man faktiskt behöver vara ett topplag för att komma med. 8 lag från Sverige, 8 från finland 6 från Schweiz etc. Det blir för mycket. Minska på antalet lag. De sämsta ligorna borde låta sin seriesegrare kvala, likt fotbollens CL och Allsvenskan.
Avgå Jocke.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: CHL 2016-17

Inlägg av Kall-El »

Självfallet skall vi ha tillbaka varenda öre som vi degat in till CHL om vi inte är garanterade en plats.
Skriv svar