Två år med Säcken

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Två år med Säcken

Inlägg av Think if... »

Stämmer [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES] å det är ännu svårare om man inte är tjänstledig längre...
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4794
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Två år med Säcken

Inlägg av diftobbe89 »

Har alltid älskat Säcken, vi har mycket att tacka den mannen, och ska vara väldigt rädda om honom, han och Nyman gör ett kanonjobb.
Spela fult
Användarvisningsbild
Husmusen
Inlägg: 261
Blev medlem: 2011-09-28
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Två år med Säcken

Inlägg av Husmusen »

Jävligt tråkigt att man gör sig av med Säcken. För mig är han mer eller mindre gud efter att han tog upp oss och jag hade gärna haft honom kvar. :(
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Två år med Säcken

Inlägg av ciirree »

Tråkigt att han lämnar. Men jag tror det är nödvändigt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Två år med Säcken

Inlägg av SirDIFalot »

Lika bra att göra det officiellt.
Expert.
Användarvisningsbild
mutation
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-09-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Två år med Säcken

Inlägg av mutation »

Frågan är om det här påverkar gruppen positivt eller negativt. Det kan ju mycket väl vara så att de som jobbar i organisationen (även spelarna) vetat om det och det bara är ett officiellt uttalande nu.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Två år med Säcken

Inlägg av SirDIFalot »

mutation skrev:Frågan är om det här påverkar gruppen positivt eller negativt. Det kan ju mycket väl vara så att de som jobbar i organisationen (även spelarna) vetat om det och det bara är ett officiellt uttalande nu.
mutation skrev:Frågan är om det här påverkar gruppen positivt eller negativt. Det kan ju mycket väl vara så att de som jobbar i organisationen (även spelarna) vetat om det och det bara är ett officiellt uttalande nu.
Skulle förvåna mig oerhört om alla inte redan vetat om detta i ett par månader.
Expert.
Användarvisningsbild
mutation
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-09-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Två år med Säcken

Inlägg av mutation »

SirDifAlot skrev:
mutation skrev:Frågan är om det här påverkar gruppen positivt eller negativt. Det kan ju mycket väl vara så att de som jobbar i organisationen (även spelarna) vetat om det och det bara är ett officiellt uttalande nu.
Skulle förvåna mig oerhört om alla inte redan vetat om detta i ett par månader.
Tror du även det gäller spelarna? Vet inte hur pass tidigt involverade spelarna blir i proffsklubbar gällande förändringar i tränarstab och dylikt.
Senast redigerad av mutation den 2016-02-10 10:31:41, redigerad totalt 1 gånger.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: Två år med Säcken

Inlägg av BigJ »

Uselt beslut
Usel timing
Nu gick luften ur...
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Två år med Säcken

Inlägg av #10 »

Säcken for president!
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Två år med Säcken

Inlägg av Praetori »

BigJ skrev:Uselt beslut
Usel timing
Nu gick luften ur...
Håller med. Men det kan vara bra också. Möjligen kan Säcken köra fullt ut och sikta så högt som det går i år och spelarna kanske hakar på.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: Två år med Säcken

Inlägg av BigJ »

Praetori skrev:
BigJ skrev:Uselt beslut
Usel timing
Nu gick luften ur...
Håller med. Men det kan vara bra också. Möjligen kan Säcken köra fullt ut och sikta så högt som det går i år och spelarna kanske hakar på.
Ja, det kan naturligtvis bli en sådan reaktion, eller tvärtom.

Jag begriper mig inte på beslutet heller, Säcken (och övriga) har gjort det strålande från året vi gick upp till nu. Målet i år är ju att gå till slutspel vilket det finns alla möjligheter att vi gör. När det gäller snacket om att man vill utveckla anfallsspelet och spelet med puck så har man ju redan tillsatt Håkansson så det låter som en krystad förklaring. I våra bästa stunder känns det redan nu som att vi är ett topplag och dessa stunder blir fler och fler.

Säckens roll i år är väl mer att pusha grabbarna och få ihop helheten, vi har ju Nyman när det gäller spelet i egen zon och Håkansson i anfallszon. Jag har svårt att se att de kan hitta någon som ger större trygghet till ett lag än Säcken, sedan har han ett jäkla hockeykunnande också och en enorm erfarenhet vilket många verkar ta lätt på men som är näst intill ovärderligt.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Två år med Säcken

Inlägg av ALLTID DIF »

Känner mej tung Ledsen Vilken Bra 'Gubbe" Ödmjuk lugn varm hjärt skärande att läsa

Ändå som född jenkare älskar jag blixt snabbt anfallspel full fart framåt och det är ju inte Hans lir direkt

STOLT SKA HAN VA han gjorde massor för oss !
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Två år med Säcken

Inlägg av gaspo »

Är väldigt kluven till detta beslut. Säcken har gjort ett jävla jobb och utvecklat o drivit på. För mig är han o kommer alltid vara Djurgårdshjälte. Mera ödmjuk,lojal o trevligare tränare finns inte.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Två år med Säcken

Inlägg av Glory1 »

Enorm respekt för Säcken. Tack för allt! Lyckas han dessutom ta oss till slutspel är det bara pricken över i:et
Skriv svar