DIF Finaler på VHS

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: DIF Finaler på VHS

Inlägg av 1962FenderStrat »

Vad tyst Jensa blev efter inlägget av PNY. Är han forumets Bernard Madoff?
Användarvisningsbild
Baggso
Inlägg: 244
Blev medlem: 2010-04-05

Re: DIF Finaler på VHS

Inlägg av Baggso »

kör scam på familjen, classy :)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Finaler på VHS

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Har i egen hylla allt från 87 och framåt.

5 sm guld (89 och framåt)
2 europacupguld bl.a dusseldorf finalen 7-1 eller vad det nu blev.

Är glad för det och njuter lite emellanåt av den gamla goda tiden.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: DIF Finaler på VHS

Inlägg av SkönaDjurgårn »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Har i egen hylla allt från 87 och framåt.

5 sm guld (89 och framåt)
2 europacupguld bl.a dusseldorf finalen 7-1 eller vad det nu blev.

Är glad för det och njuter lite emellanåt av den gamla goda tiden.
Micke Johanssons två raka kassar i storsegern minns man som igår. Ett slagskott som målvakten halvräddade och framförallt det härliga friläget då han LYFTE upp en backhand i nättaket. Kärlek!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: DIF Finaler på VHS

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SkönaDjurgårn skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Har i egen hylla allt från 87 och framåt.

5 sm guld (89 och framåt)
2 europacupguld bl.a dusseldorf finalen 7-1 eller vad det nu blev.

Är glad för det och njuter lite emellanåt av den gamla goda tiden.
Micke Johanssons två raka kassar i storsegern minns man som igår. Ett slagskott som målvakten halvräddade och framförallt det härliga friläget då han LYFTE upp en backhand i nättaket. Kärlek!
En av matcherna jag tittat på mest är Guldet 89. Så härlig revansch för året före då vi efter en överlägsen serieseger åkte ut med dunder och brak.

Sedan vann väl Leksand första matchen i finalserien. Vill minnas att de åkte ifrån oss fullständigt och tidningarna spekulerade i en lätt SM-resa för Leksand.

När sedan Orvar Stambert krutade in 6-1 och dansade på blålinjen var man galen av lycka.

Btw, den gode Orvar lyckades göra mål i alla tre avgörande finalerna 89, 90 och 91.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: DIF Finaler på VHS

Inlägg av SkönaDjurgårn »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Har i egen hylla allt från 87 och framåt.

5 sm guld (89 och framåt)
2 europacupguld bl.a dusseldorf finalen 7-1 eller vad det nu blev.

Är glad för det och njuter lite emellanåt av den gamla goda tiden.
Micke Johanssons två raka kassar i storsegern minns man som igår. Ett slagskott som målvakten halvräddade och framförallt det härliga friläget då han LYFTE upp en backhand i nättaket. Kärlek!
En av matcherna jag tittat på mest är Guldet 89. Så härlig revansch för året före då vi efter en överlägsen serieseger åkte ut med dunder och brak.

Sedan vann väl Leksand första matchen i finalserien. Vill minnas att de åkte ifrån oss fullständigt och tidningarna spekulerade i en lätt SM-resa för Leksand.

När sedan Orvar Stambert krutade in 6-1 och dansade på blålinjen var man galen av lycka.

Btw, den gode Orvar lyckades göra mål i alla tre avgörande finalerna 89, 90 och 91.
Underbart! Jag kommer själv inte ihåg det du berättar i detalj, men just de tre åren är väl min favoritperiod för DIF Hockey. Otroligt härliga spelare!

Sen betydde ju landslaget mycket mer då också och när DIF alltid hade typ en hel femma med så satt man där och räknade mål och assist och var stolt. Typ: yeeees Challe var på den pucken ju! Ännu en assist till DIF! Haha..
Skriv svar