Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
skinza
Inlägg: 176
Blev medlem: 2012-05-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av skinza »

Vad tror ni om att trycka upp iPhone-skin med Otto på för att sedan sälja dessa för kanske 199kr? Ca 170kr skulle kunna gå direkt till Ottos insamling.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av DIF_Soldier »

skinza skrev:Vad tror ni om att trycka upp iPhone-skin med Otto på för att sedan sälja dessa för kanske 199kr? Ca 170kr skulle kunna gå direkt till Ottos insamling.
Mmm, fixar du det då?
Säg den glädje som varar
skinza
Inlägg: 176
Blev medlem: 2012-05-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av skinza »

DIF_Soldier skrev:
skinza skrev:Vad tror ni om att trycka upp iPhone-skin med Otto på för att sedan sälja dessa för kanske 199kr? Ca 170kr skulle kunna gå direkt till Ottos insamling.
Mmm, fixar du det då?
Yes! Driver ett företag som sysslar med sådant!
Det enda jag behöver är bild/bilder på honom.
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av cCat »

Vem på forumet litar flest på då? Jag kan tänka mig att starta ett bg imorgon som sagt. Jag kan nog ge någon mer tillgång till det, så att jag inte själv har kontrollen över allt ensam, om det skulle kännas bättre för alla?
Jag har personligen svårt att se att någon skulle stjäla pengarna, bättre än så tror jag om djurgårdare..

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Salas »

cCat skrev:Vem på forumet litar flest på då?
Jag vet inte riktigt varför, men -daniel- och Bombom Bouchard hade jag nog litat stenhårt på. Har inte träffat eller sett någon av dom, men nej fan, inte skulle dom blåsa mig på pengar om dom fick den chansen, eller hur grabbar? :wink:
Användarvisningsbild
Jonas1891
Inlägg: 140
Blev medlem: 2011-01-08

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Jonas1891 »

SirDIFalot skrev:Det måste gå via JK om det ska ske. Ser inget annat sätt. Det är förmodligen de enda utomstående som 99% av alla känner sig trygga att skicka öronmärkta Otto-pengar till.
Ja det vore helt klart bra om JK tog tag i det! Då bör man till 99,9% veta att alla pengar kommer fram.

Så jag hoppas verkligen att JK vill ta tag i detta och vill rädda kvar Otto i DIF. Det skulle nog kännas bra för DIF också. DIF själva kan ju inte tigga pengar det skulle kännas lite konstigt men att det går via JK känns iallafall för mig helt naturligt.
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Erik I »

Tycker detta är något för kvällens årsmöte, och att mycket riktigt JK
måste gå i bräschen - om nu stödet för Otto verkligen är så utbrett.

Är nog också en idé att förhöra sig exakt hur mycket
som skiljer DIF och Otto åt i dagsläget?
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Daniel942 »

Erik I skrev:Tycker detta är något för kvällens årsmöte, och att mycket riktigt JK
måste gå i bräschen - om nu stödet för Otto verkligen är så utbrett.

Är nog också en idé att förhöra sig exakt hur mycket
som skiljer DIF och Otto åt i dagsläget?
Kvällens årsmöte?
DIF!
Användarvisningsbild
Jonas1891
Inlägg: 140
Blev medlem: 2011-01-08

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Jonas1891 »

Erik I skrev:Tycker detta är något för kvällens årsmöte, och att mycket riktigt JK
måste gå i bräschen - om nu stödet för Otto verkligen är så utbrett.

Är nog också en idé att förhöra sig exakt hur mycket
som skiljer DIF och Otto åt i dagsläget?

Menar du det som var igår?
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Raus »

Chansen att JK ställer upp för difhockey efter att de vände ryggen mot jk förra säsongen är inte särskilt stor. Tror det är vi här på forumet som måste dra igång något för att det ska hända nåt..
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
Jonas1891
Inlägg: 140
Blev medlem: 2011-01-08

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Jonas1891 »

Raus skrev:Chansen att JK ställer upp för difhockey efter att de vände ryggen mot jk förra säsongen är inte särskilt stor. Tror det är vi här på forumet som måste dra igång något för att det ska hända nåt..
Det har du kanske rätt i, dessutom så känner jag att de alltid har satsat mer på fotbollen och brytt sig mindre om hockeyn men det kanske bara är som jag inbillar mig om att det har varit så.

Men å andra sidan så har de väl en dialog med DIF hockey och bör väl vilja få ett gott samarbete, det är dumt att vara alltför långsint speciellt när DIF behöver mer stöd än någonsin.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Mattias_87 »

Jonas1891 skrev:
Raus skrev:Chansen att JK ställer upp för difhockey efter att de vände ryggen mot jk förra säsongen är inte särskilt stor. Tror det är vi här på forumet som måste dra igång något för att det ska hända nåt..
Det har du kanske rätt i, dessutom så känner jag att de alltid har satsat mer på fotbollen och brytt sig mindre om hockeyn men det kanske bara är som jag inbillar mig om att det har varit så..
Det stämmer att JK skiter i hockeyn, har varit så länge nu. Därför skiter jag i JK.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
northbluestriped
Inlägg: 112
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av northbluestriped »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5046507.ab

vem av alla på forumet är du och hur nära Otto-Aid är vi
FFF-HTB

JA MAMMA VI LIGGER I BOTTEN AV HOCKEYALLSVENSKAN - VAD BLEV DAGENS DUBBEL IKVÄLL

AVGÅ CHALLE, INNAN FOLK TAR TILL VÅLD OCH TVINGAR BORT DIG, FÖR DITT EGET BÄSTA
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Tessan »

"Vi vill ha Otto kvar!"

DIF-selman har så smått kommit igång. Det har inte varit en insamling till något särskilt ändamål, mer än att dryga ut den skrala klubbkassan.

Kristoffer Ottosson är en hjärtefråga. Kan insamling via DIF-selman göra att vi kan få behålla Otto?

1000 pers som skänker 100 kr i månaden skulle ge DIF 100.000 kronor direkt in på DIFs konto i SEB varje månad.

Kanske skulle Otto-affären inte gå vägen, av andra orsaker. Då kan vårt bidrag göra att DIF har en buffert för framtida spelarköp. Gå in och läs mer på www.dif-selman.se hur du blir månadsgivare. Kontot tillhör DIF Hockey och kampanjen stöttas av DIF.

Sprid sedan budskapet på alla håll och kanter - 1000 villiga personer borde vi väl kunna nå - tillsammans?!?!
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Raus »

Som någon sa, känns onödigt att göra fler aidkonton än ett.. Enligt artikeln på AB verkar det ju vara ett på gång redan.
Losing all hope was freedom.
Skriv svar