K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Capcash
Inlägg: 909
Blev medlem: 2010-10-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Capcash »

Blir islossning åt nått av hållen... ingen 1-0, 1-1, 2-1... här snackar vi typ 5-1 eller nått sånt, till vilket lag vettefan men antagligen det som gör första målet! Tror på en plattmatch för någon av oss iallafall och sen tillbaka till tight och köttar-hockey i match 4.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Capcash skrev:Blir islossning åt nått av hållen... ingen 1-0, 1-1, 2-1... här snackar vi typ 5-1 eller nått sånt, till vilket lag vettefan men antagligen det som gör första målet! Tror på en plattmatch för någon av oss iallafall och sen tillbaka till tight och köttar-hockey i match 4.
Mycket möjligt, av erfarenhet från tidigare slutspel brukar ju nån match i en matchserie avvika från resten.
Har dock svårt att se dagens DIF som "IslossningsLaget".
Luleå däremot gör ibland då & då riktiga brynäs-perioder. dvs man förlorar skotten med 3-14 men vinner perioden med 3-0.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av -daniel- »

Vore satans skönt om det vart en annorlunda matchbild. Orkar inte med en upprepning igen, förlorar hellre med 1-5 än 1-2 som det känns nu.
Bild
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

För att försöka sig på den svåra balansakten optimism kan ju nämnas att jag som usel tippare hade en bra känsla inför K2, var säker på vinst där.
Lika säker är jag på förlust här, sedan finns ju en liten mikroskopisk chans att luleå inte riktigt tar DIF på 100% allvar i denna match (för vem är rädd för tandlösa låtsas-monster?)


Eller njaa...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av -daniel- »

Personligen tror jag underskattningen först kommer i match 4 på Hovet. Den kommer de (kanske) låta oss vinna. Imorrn kommer de vara precis lika respektlöst disciplinerade som vanligt.

Har ändå en bra känsla inför imorgon av någon sjuk anledning. Kanske marginalerna är på vår sida? Lyckas vi reducera till 1-2 i matcher efter morgondagen så finns det all chans att Luleå börjar "panika" lite mer. Avd wishful thinking?
Bild
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av crike »

Äh varför kör dom inte en DIF anno 2010/2011. Torskar 4 i rad (imorgon också) och sen tar dom 4 i rad. Räcker fint för mig :)
Mofo23
Inlägg: 24
Blev medlem: 2007-05-10

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Mofo23 »

Nu har DIF åkt in i samma fälla i 5 av 6 matcher mot Luleå denna säsong. Det som är mest frustrerande är att Hardy & CO inte har något motvapen mot Luleås sätt att spela. Luleå lyckas hela tiden få matcherna dit man vill medans DIF mest ser frustrerade ut. :(
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Stulle »

Vinner HV över AIH idag så kommer vi vinna mot luleå imorgon.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Mindrocker
Inlägg: 416
Blev medlem: 2010-11-08
Säsongskort: Ja
Ort: Skanstull

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Mindrocker »

android skrev:Mindrocker. Ska vi spela ihop för nästa år, spela Mackan maximalt. Han har varit sjuk hela hösten. Det är jävligt svårt att komma upp i nivå efter det. Förhoppningsvis får han vara frisk i sommar och under nästa höst och kommer då vara relativt dominant igen.

Att jämföra Gerard med en kry Mackan är en överdrift. Sörensen är mer lik Nilson i så fall.

Att slänga in Holm i ett slutspel hade inte heller varit ok. Juniorer bör matchas in (även om våra bara verkar kunna gå in och köra). Däremot kan jag tycka att man bör lira Claesson lite mer.

Spela Kempe istället för Cehlin. Sillen är ju helt ur form, vad har hänt med hans puckkontroll?

Vi vinner här 0-1
Som du nog har förstått så var inlägget skrivet i ren affektion efter den katastrofala insatsen i går av köttblöjorna som representerar föreningen den här säsongen. Det vore förstås att göra både Hanson och Holm en otjänst att slänga in dem i detta läge. Å andra sidan kan det ju inte bli värre än vad det redan är, så varför inte prova och se vart det kan bära. Att 78:an ska bänkas och bort från Djurgården borde i alla fall vara ställt bortom alla tvivel.
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av crike »

Nu är jag faktiskt osäker på om dom gör det inför imorgon, men jag hade gärna sett att laget åkte upp till Luleå redan idag. Tror att det var O. Eklund som sa att han föredrog att åka upp dagen innan match då man blir seg av resandet. Jag kan bara hålla med honom och vi såg ju alla att dom inte var helt alerta i tisdags.
Sådana små detaljer kan faktiskt vara avgörande och här måste ledningen lyssna på spelarna, nu kan dock Eklund vara i minoritet i frågan vad vet jag. Sen är det en ekonomisk fråga då det blir två nätter på hotell men det tjänar man nog in om man går till semi.
Norrortsgrabben
Inlägg: 88
Blev medlem: 2010-11-02
Säsongskort: Ja

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Norrortsgrabben »

Stulle skrev:Vinner HV över AIH idag så kommer vi vinna mot luleå imorgon.

Haha faktiskt, känns som det.

Nej men nu är det allvar. Torsk imorn och det är kört. Vinst så har vi en god chans att vända på det här. Vill ha ett riktigt fett speech av Hardy innan match. In och kötta nu och sluta med dumpningarna av puck.

Kom igen nu Djurgår'n!
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
lajjnus
Inlägg: 921
Blev medlem: 2010-05-23
Ort: 19279

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av lajjnus »

Norrortsgrabben skrev:
Stulle skrev:Vinner HV över AIH idag så kommer vi vinna mot luleå imorgon.

Haha faktiskt, känns som det.

Nej men nu är det allvar. Torsk imorn och det är kört. Vinst så har vi en god chans att vända på det här. Vill ha ett riktigt fett speech av Hardy innan match. In och kötta nu och sluta med dumpningarna av puck.

Kom igen nu Djurgår'n!
I'm a champion. ;)
DIFRobbex
Inlägg: 619
Blev medlem: 2010-03-04

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av DIFRobbex »

Kan våra backar bara börja lägga pucken på mål, istället för att skicka ner den i sarghörnen, så kommer vi vinna.

Skillnaden mellan DIF iår och förra säsongen är, att våra backar förra säsongen skickade puckarna på mål. I år har vi inte tryckt puckarna på mål, utan istället valt att lägga dom i rundeln alt i kortsargen.
Det krävs egentligen bara att en enda person står framför kassen för att det ska bli mål.
Ragge var grym på att skapa en målchans från ingenstans, då han oftast skickade in pucken på kassen, istället för att dutta eller lägga den i rundeln.


Sen måste vårat PP lyfta sig 100 snäpp, det är under all jävla kritik. Vi tar oss knappt in i zoon med pucken och när vi väl gör det, har vi sjukt bråttom att komma till avslut. Krüger borde inte få lira PP mer, då han oftast vill slå en, näst intill omöjlig pass.

Spelare som Mackan, Widing, Krüger, Otto, Tjärna, Kronwall, Owuya måste höja sig minst 4-5 snäpp för att vi ska ha någon chans att komma till semin.

Tippar på att vi vinner imorgon med 1-3 i tom kasse.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Metal Machine »

Till er som har lite erfarenhet av C Sports: Är det värt att se matchen via deras stream?
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: K3: Luleå HF - Djurgårdens IF, 12/3 2011

Inlägg av Kall-El »

Har köpt någon enstaka match från C+ och kvaliten är helt okej.

Dock vete faan om det är värt att smälla upp 149(?) kronor för att se våra sk krigare vika ner sig och gå i skotrfällan igen.

Det sista kan dock bara du avgöra själv självfallet. ;)
Skriv svar