Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/3 2011

Inlägg av Magnutz »

SebastianK skrev:Jag ska se matchen på plats i CC ikväll, jag är trots allt ifrån skitstan´ :)..

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8640583.ab

Källa: En dingding värld

Hur kan han gå till Linköping?
Det syns väl på bilden? :roll:
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/3 2011

Inlägg av crike »

Magnutz skrev:
SebastianK skrev:Jag ska se matchen på plats i CC ikväll, jag är trots allt ifrån skitstan´ :)..

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8640583.ab

Källa: En dingding värld

Hur kan han gå till Linköping?
Det syns väl på bilden? :roll:
HAHA, ska dom ha Figren och Söderberg? HAHA. Nu har plastklubben fått hybris. Kalle kommer springa gråtandes hem till mamma redan efter försäsongen då han inte förstår hur man fyller på behållaren för toappapper. Figren har jag inte direkt elakt om men jag tror bara inte han kommer att blomma ut (han får gärna bevisa mig fel).
SebastianK
Inlägg: 162
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/3 2011

Inlägg av SebastianK »

crike skrev:
Magnutz skrev:
SebastianK skrev:Jag ska se matchen på plats i CC ikväll, jag är trots allt ifrån skitstan´ :)..

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8640583.ab

Källa: En dingding värld

Hur kan han gå till Linköping?
Det syns väl på bilden? :roll:
HAHA, ska dom ha Figren och Söderberg? HAHA. Nu har plastklubben fått hybris. Kalle kommer springa gråtandes hem till mamma redan efter försäsongen då han inte förstår hur man fyller på behållaren för toappapper. Figren har jag inte direkt elakt om men jag tror bara inte han kommer att blomma ut (han får gärna bevisa mig fel).
Grejen är den att jag inte fattar vartifrån dom får alla pengar, Stenbä(e)ck som tidigare gått in med miljarrrders miljoner har ju dragit ner till Malmö och börjat "investera" där..?
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/3 2011

Inlägg av crike »

SebastianK skrev:
crike skrev: HAHA, ska dom ha Figren och Söderberg? HAHA. Nu har plastklubben fått hybris. Kalle kommer springa gråtandes hem till mamma redan efter försäsongen då han inte förstår hur man fyller på behållaren för toappapper. Figren har jag inte direkt elakt om men jag tror bara inte han kommer att blomma ut (han får gärna bevisa mig fel).
Grejen är den att jag inte fattar vartifrån dom får alla pengar, Stenbä(e)ck som tidigare gått in med miljarrrders miljoner har ju dragit ner till Malmö och börjat "investera" där..?
Nu är detta lite Off topic men jag håller med och i fallet Söderberg kan jag lova att han är inte billig. Har han spelat i Malmö med en lön på +200 kan jag lova att han inte går till plastis för mindre än det iaf. Nu kan det ju dock vara så att dom inte tänker ha Hlavak och Hlinka nästa år och räknar med att spara in en hel del där, samtidigt som dom inte får tillbaka Weinis och Tony.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/3 2011

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev: Håller inte med, nu inleds Jakten på den försvunna formen med Harrison-Hardy-Ford i huvudrollen. Gäller att börja plocka statuspoäng inför slutspelet och brösta upp sig en smula.
Jag bänkar mig framför teven imorrn lika (nåja, nästan) exalterad och uppjagad som vanligt.

Väl mött!
Jaja, det lär man ju göra iaf.

Men ju mer jag tänker efter så kanske det blir riktigt avkopplande att se en match som inte gäller nåt som omväxling.
(dvs ingen hjärtklappning, svettningar, yrsel, synbortfall, plötsliga aggressionsutbrott, tillplattade fjärrkontroller, oroliga grannar, uppgivna familjemedlemmer som suckar tungt osv....)
Haha.... jaaaa.... När DIF spelar så går jag in i en postal-bubbla. Blir helt sjukt grinig, gnällig, lättstött och allmänt otrevlig.

Jag har dessutom några klassiska exempel på härliga utbrott, bara för att bevisa min enormt omogna inställning till hockey. Senaste jag kan minnas var SAIK's kvittering med 10 sekunder kvar för några omgångar sedan... vart så galet förbannat pissigt sur att jag tog någon slags katalog modell större (minnet sviker mig vad det var för någon, mindre viktigt) och bankade så hårt jag kunde i bordet så att tallrikar och diverse andra attiraljer flög ner på golvet och naturligtvis krossades. Moget?

Ett annat, smått klassiskt, minne är när Sverige åkte ut mot Vitryssland i OS (jag gjorde förövrigt en riktig lefflan i den matchen, var helt övertygad på förhand att Vladimir Kopat skulle slå ut SWE). Nåväl, brukar i regel inte hetsa upp mig alls för landslagsmatcher men av någon anledning så vart råttet mogat (för att citera Per Ledin) i det här fallet. Jag tog ett stort fint Granny Smith äpple och sulade in i en närliggande dörr så att det vart en stor inbuktning i dörren, och ett "inte-så-fräscht-längre" äpple låg och dallrade på golvet. Också moget?
Bild
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/3 2011

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:[

Haha.... jaaaa.... När DIF spelar så går jag in i en postal-bubbla. Blir helt sjukt grinig, gnällig, lättstött och allmänt otrevlig.

Jag har dessutom några klassiska exempel på härliga utbrott, bara för att bevisa min enormt omogna inställning till hockey. Senaste jag kan minnas var SAIK's kvittering med 10 sekunder kvar för några omgångar sedan... vart så galet förbannat pissigt sur att jag tog någon slags katalog modell större (minnet sviker mig vad det var för någon, mindre viktigt) och bankade så hårt jag kunde i bordet så att tallrikar och diverse andra attiraljer flög ner på golvet och naturligtvis krossades. Moget?

Ett annat, smått klassiskt, minne är när Sverige åkte ut mot Vitryssland i OS (jag gjorde förövrigt en riktig lefflan i den matchen, var helt övertygad på förhand att Vladimir Kopat skulle slå ut SWE). Nåväl, brukar i regel inte hetsa upp mig alls för landslagsmatcher men av någon anledning så vart råttet mogat (för att citera Per Ledin) i det här fallet. Jag tog ett stort fint Granny Smith äpple och sulade in i en närliggande dörr så att det vart en stor inbuktning i dörren, och ett "inte-så-fräscht-längre" äpple låg och dallrade på golvet. Också moget?

Härmed är Off topic-varning utfärdad!
(kändes onödigt med en ny tråd)

Tyngsta förlusten med ladslaget är ju utan tvekan, Belarus 2002.
Men jag var mer tom än förbannad efter den matchen, det gick liksom inte in.

Tyngsta med DIF, jaa det finns många att välja på efter lång & trogen tjänst.
Greger Artursson 1998 var blutung.
Då var ändå DIF bara ett stolpskot ifrån, det kunde gått hur som helst så efter den värsta chocken var man rätt stolt över laget ändå.

Kvartsfinal 1997 mot aik med silverkastruller på skallarna, 1-3 i matcher.
3st äckliga nyinköpta Tjecker dominerade stort.

Kvartfinal aik 1988
DIF vinner grundserien & slår målrekord men åker ut mot aik direkt.
Då slets ett & annat hårstrå av, den förlusten är nog värst av alla så här efteråt.

I fotbollssammanhang är det nog Sverige-Senegal åttåndelsfinal 2002.
Den satt i flera dagar.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/3 2011

Inlägg av -daniel- »

Haha.... ja, '98 förlusten är jag helt ärligt fortfarande förbannad för. Så fort någon heter Greger (vilket som tur är inte é så vanligt) så får jag dåliga vibbar. :lol:
Helt klart den tyngsta förlusten jag någonsin upplevt... vet att jag storgrät efter det avgörande pissmålet. Så här i efterhand är det nästan lite charmigt att man kan bli så bedrövad.

'88 förlusten kommer jag inte ihåg ett smack ifrån, var lite för liten då får att ha några större minnen. Men har naturligtvis hört ett & annat i efterhand om den säsongen...
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/3 2011

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev:
Tyngsta med DIF, jaa det finns många att välja på efter lång & trogen tjänst.
Greger Artursson 1998 var blutung.
Då var ändå DIF bara ett stolpskot ifrån, det kunde gått hur som helst så efter den värsta chocken var man rätt stolt över laget ändå.
Jag var blott sju år då, men jag minns det så väl. Jag låg på mitt rum och grinade i fem timmar efter den där förbannade Dregels insats.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/3 2011

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Haha, samma för mig. Hade varit på golfläger i Spanien och åkte buss hem. Jag fick smita ner till chauffören och se finalmatchen på hans pyttelilla tv. Det var så overkligt spännande men när Greger avgjorde gick jag och lade mig längst bak i bussen och grät mig resten av resan hem. Grät på riktigt. Det har jag nog aldrig gjort på det sättet sedan dess. :P

Men var det verkligen -98? Pinsamt, jag trodde jag var yngre när det hände... :lol:
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/3 2011

Inlägg av JohanPez »

Ingen fara på torpet, jag (tror mig) ha isolerat förlusterna till 2 par kalsonger som ikväll inte bärs.
Bered er på en härlig match :)
Användarvisningsbild
PNY
Inlägg: 612
Blev medlem: 2008-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Hägersten

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/3 2011

Inlägg av PNY »

30 Mark Owuya (GK)
39 Stefan Ridderwall (GK)

1:a
21 Stefan Lassen (LD)
24 Staffan Kronwall (RD)
34 Daniel Brodin (LW)
9 Kristofer Ottosson (CE)
17 Mathias Tjärnqvist (RW)

2:a
16 Nichlas Falk (LD)
7 Andreas Holmqvist (RD)
51 Mika Hannula (LW)
33 Mika Zibanejad (CE)
32 Marcus Krüger (RW)

3:e
14 Fredrik Claesson (LD)
78 Josef Boumedienne (RD)
41 Daniel Widing (LW)
37 John Norman (CE)
4 Marcus Nilson (RW)

4:e
70 Mario Kempe (RD)
29 Patrick Cehlin (LW)
20 Christian Eklund (CE)
26 Tim Eriksson (RW)

Domare:
Sören Persson

Linjemän:
Tobias Haster
Emil Ryd
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/3 2011

Inlägg av Daniel942 »

PNY skrev:30 Mark Owuya (GK)
39 Stefan Ridderwall (GK)

1:a
21 Stefan Lassen (LD)
24 Staffan Kronwall (RD)
34 Daniel Brodin (LW)
9 Kristofer Ottosson (CE)
17 Mathias Tjärnqvist (RW)

2:a
16 Nichlas Falk (LD)
7 Andreas Holmqvist (RD)
51 Mika Hannula (LW)
33 Mika Zibanejad (CE)
32 Marcus Krüger (RW)

3:e
14 Fredrik Claesson (LD)
78 Josef Boumedienne (RD)
41 Daniel Widing (LW)
37 John Norman (CE)
4 Marcus Nilson (RW)

4:e
70 Mario Kempe (RD)
29 Patrick Cehlin (LW)
20 Christian Eklund (CE)
26 Tim Eriksson (RW)

Domare:
Sören Persson

Linjemän:
Tobias Haster
Emil Ryd
Lassen ersätter Printz? Why?
DIF!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17559
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/3 2011

Inlägg av SirDIFalot »

Daniel942 skrev: Lassen ersätter Printz? Why?
Han är väl skadad.
Expert.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/3 2011

Inlägg av sensei »

Orkar man betala 139 spänn för denna match? Känns inte som det är direkt någon hets innan match. Tror att jag för en gångs skull avstår.

Skulle inte förvåna mig om det blir värsta episka matchen med fysiskt spel, 10 mål,5 fajter, hets och årets match bara därför? Beslutsångest..
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 1/3 2011

Inlägg av Heaty »

sensei skrev:Orkar man betala 139 spänn för denna match? Känns inte som det är direkt någon hets innan match. Tror att jag för en gångs skull avstår.

Skulle inte förvåna mig om det blir värsta episka matchen med fysiskt spel, 10 mål,5 fajter, hets och årets match bara därför? Beslutsångest..
Man ska alltid gå emot magkänslan i sådana lägen ;).
Skriv svar