S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Soulsic
Inlägg: 316
Blev medlem: 2009-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av Soulsic »

Va fan. Nu ska Ölvestad lira med den fula gula hjälmen igen. Trodde de lagt ner med sådana fasoner i slutspelet.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av Snazzi »

Soulsic skrev:Va fan. Nu ska Ölvestad lira med den fula gula hjälmen igen. Trodde de lagt ner med sådana fasoner i slutspelet.
Det kommer vara 4 gula hjälmar på isen imorgon verkar det som, om man kollar svenskaspel.

Ölvestad vs Hlinka
Nilson vs Hlavac
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
easer90
Inlägg: 779
Blev medlem: 2007-11-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av easer90 »

Snazzi skrev:
Soulsic skrev:Va fan. Nu ska Ölvestad lira med den fula gula hjälmen igen. Trodde de lagt ner med sådana fasoner i slutspelet.
Det kommer vara 4 gula hjälmar på isen imorgon verkar det som, om man kollar svenskaspel.

Ölvestad vs Hlinka
Nilson vs Hlavac
Ikväll?
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av melker »

Lite oroväckande att vi inte har fått sett firma Ölvestad - Otto - Mackan måla något på de senaste matcherna.
Hoppas dessa kommer upp lite idag, kan behöva få tillbaka samma fina första line produktionsmässigt inför eventuell final.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av sthlm_dif »

http://www.corren.se/sport/lhc/?article ... =&menuids=
Mårtensson ser ut att missa dagens match. Om det stämmer att allt han käkar spys upp direkt så kommer han inte orka så mycket, vilket är positivt.
Om det nu är ljumskarna eller en magsjuka är dock osäkert. Hoppas dock på en kombination av det.


Om vi leder och har segern "klar" i slutet av matchen så är det en sak som måste göra.
Händerna upp i luften, vinka glatt, och skrik:
BYE BYE FERNHOLM, BYE BYE FERNHOLM!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av Honken »

Ikväll måste killarna vara på tårna från första bytet.
Det kommer inte att fungera med en lika dålig första period som igår.
lhc sitter och peppar sig med att vi kunde vända 1-3 mot fhc, vi kan göra det igen och har inget att förlora, dom kommer köra för fullt.
Första målet blir extra viktigt ikväll.
Desto längre matchen går så kommer vi att mala ner dom pga att vi går runt på mer folk.
Men vi får inte ha släppt iväg dom målmässigt.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1268
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av Henkos »

Praetori skrev:
Om man vill gräva ner sig i statistik så gör vi mål på vart 14:e avslut på mål ungefär. Och sett till förra matchen så stämde det rätt bra med två mål på 29 skott. Wesslau hade 97,5% i räddningsprocent förra matchen. Sett till hela matchserien gör LHC mål på var 33:e skott.
Haha, mål på vart 33:e är ju helt sjukt. Hyfsat tungt o gå ut till match med den vetskapen. Men Wesslan kan inte göra sina idioträddningar hur länge som helst.

Vart 14:e är lite för dåligt, vi måste upp lite i effektiviteten. Mer folk framför mål precis som Tjärna gör vilket leder till att Timmys skott letar sig in.
MacHovet
Inlägg: 51
Blev medlem: 2010-03-24
Säsongskort: Ja
Ort: Lidingö

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av MacHovet »

melker skrev:Lite oroväckande att vi inte har fått sett firma Ölvestad - Otto - Mackan måla något på de senaste matcherna.
Hoppas dessa kommer upp lite idag, kan behöva få tillbaka samma fina första line produktionsmässigt inför eventuell final.

Absolut! Vore kanon om de började producera igen.

MEN vi får inte glömma bort avgörandet i S2, Mackans flipp till Ölve i sudden.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av isolerad »

Det här Fernholm-tjatet börjar bli jävligt tröttsamt. Tredje säsongen han spelar i LHC nu. Det räcker.

Hur fan orkar man bry sig? Killen hade liksom -7 i plusminus under säsongen. Ingen jätteförlust direkt i dagsläget. Sämste back i DIF hade -2.


Hur kan man ta så illa upp av vad en halvbra hockeyspelare gjorde för snart tre år sen? Känns som att det är han som vinner på det.
i
tMy
Inlägg: 64
Blev medlem: 2008-03-27

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av tMy »

Det kommer bli jämnt ikväll, mycket hänger på målvakterna och just nu har vi fördel av det.
Skulle vara skönt att säkra en finalplats ikväll, DIF vs HV71 lär garanterat bli en jävligt rolig finalserie :D
DIF för alltid<3
tMy
Inlägg: 64
Blev medlem: 2008-03-27

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av tMy »

isolerad skrev:Det här Fernholm-tjatet börjar bli jävligt tröttsamt. Tredje säsongen han spelar i LHC nu. Det räcker.

Hur fan orkar man bry sig? Killen hade liksom -7 i plusminus under säsongen. Ingen jätteförlust direkt i dagsläget. Sämste back i DIF hade -2.


Hur kan man ta så illa upp av vad en halvbra hockeyspelare gjorde för snart tre år sen? Känns som att det är han som vinner på det.
Jo Fernholm förtjänar inte ens den uppmärksamhet han får, klacken ska fokusera på att sjunga fram DIF istället för att bua åt en sopa..
DIF för alltid<3
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av Snazzi »

easer90 skrev:
Snazzi skrev:
Soulsic skrev:Va fan. Nu ska Ölvestad lira med den fula gula hjälmen igen. Trodde de lagt ner med sådana fasoner i slutspelet.
Det kommer vara 4 gula hjälmar på isen imorgon verkar det som, om man kollar svenskaspel.

Ölvestad vs Hlinka
Nilson vs Hlavac
Ikväll?
Givetvis.
*Avgår* :roll:
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Rallarn
Inlägg: 67
Blev medlem: 2010-01-07
Säsongskort: Ja

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av Rallarn »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6786140.ab

Mårtensson spelar idag. Bara jag som tycker det luktar kupp?
Vore i för sig konstigt, men skulle inte förvåna mig.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av isolerad »

Rallarn skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6786140.ab

Mårtensson spelar idag. Bara jag som tycker det luktar kupp?
Vore i för sig konstigt, men skulle inte förvåna mig.
Om jag ska gissa så tror jag han nog bara kommer spela i PP. Allt annat vore korkat av dom om han nu har varit/är magsjuk.
i
Användarvisningsbild
Tengil
Inlägg: 169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: S5: Djurgårdens IF - Linköpings HC, 8/4 2010

Inlägg av Tengil »

Ha ha, lysande om Mårtensson spelar! Jag kan redan se det framför mig. Likt filmen "Slagskott" där en berusad spelare tacklas så han kissar ner sig, kommer Printz tackla Mårtensson....så han spyr på isen. Och blir därmed utvisad 2 min för "delaying the game"....
Skriv svar