Domarna

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Domare i allmänhet, Rönnmark i synnerhet...

Inlägg av sthlm_dif »

Från wikipedia:
"Ulf Rönnmark är en av Sveriges mest rutinerade ishockeydomare bosatt i Djursholm. Han blev känd 2005 för att Svenska Ishockeyförbundet stängde av honom för att han arbetade på ett spelbolag, men kom tillbaka igen säsongen 2006/2007."

Han slänger väl in stora slantar på att vi ska förlora när han dömer oss.
Han har oftast inte varit bra när han dömt oss i år, och statistiken talar sitt tydliga språk: han hatar oss rejält.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Steef
Inlägg: 361
Blev medlem: 2008-03-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Domare i allmänhet, Rönnmark i synnerhet...

Inlägg av Steef »

Jag tycker han är en helt ok domare så länge han inte dömer DIF matcher. som person tycker jag han är schyst.

Men jag förstår dig i din kritik, han var helt kass i matchen mot köpköping.

Är det bara jag eller har domarstandarden på ES domarna sjunkit den här säsongen?
*skriv signatur här*
Användarvisningsbild
season
Inlägg: 181
Blev medlem: 2008-10-29
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Domare i allmänhet, Rönnmark i synnerhet...

Inlägg av season »

Jag tycker nog att den generella standarden har blivit bättre i år, inte lika många matcher man gått hem från Hovet och varit totalt vansinnig på pajasen i randig pyjamas som förra året (kan iofs ha att göra med att man oftast gått hem som segrare i år).

Dock kan jag tycka att vi har fler riktiga bottennapp och matchavgöranden som beror på domslut. Vet inte om det är så att domarna försöker vara mer aktiva i sina beslut och det blir fel eller vad som annars kan tänkas ligga bakom.

Är det inte så att vi har samma problem som man hade i NHL, när bedömningsnivåerna sviktade och man helt enkelt började ha mer eller mindre nolltolerans för hakningar etc? Som vi lever i elitserien nu är det ju upp och ner hela tiden. Utvisningar känns mer som ett lotteri. Och åker man inte ut för en ren tuff tackling sitter det någon fjolla på förbundet och anmäler det till lotterinämnden, förlåt - disciplinnämnden.

Nej liten rink, mer fart och bort med alla små fulhakningar.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Steef
Inlägg: 361
Blev medlem: 2008-03-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Domare i allmänhet, Rönnmark i synnerhet...

Inlägg av Steef »

season skrev:Jag tycker nog att den generella standarden har blivit bättre i år, inte lika många matcher man gått hem från Hovet och varit totalt vansinnig på pajasen i randig pyjamas som förra året (kan iofs ha att göra med att man oftast gått hem som segrare i år).

Dock kan jag tycka att vi har fler riktiga bottennapp och matchavgöranden som beror på domslut. Vet inte om det är så att domarna försöker vara mer aktiva i sina beslut och det blir fel eller vad som annars kan tänkas ligga bakom.

Är det inte så att vi har samma problem som man hade i NHL, när bedömningsnivåerna sviktade och man helt enkelt började ha mer eller mindre nolltolerans för hakningar etc? Som vi lever i elitserien nu är det ju upp och ner hela tiden. Utvisningar känns mer som ett lotteri. Och åker man inte ut för en ren tuff tackling sitter det någon fjolla på förbundet och anmäler det till lotterinämnden, förlåt - disciplinnämnden.

Nej liten rink, mer fart och bort med alla små fulhakningar.
Jag syftade på hela ES och inte bara DIF matcherna på hovet. för att förtydliga mig.


Jag blev positivt överaskad av Lärking igår, han var ju rätt hyfsad. vilket är mycket bättre än han brukar.
*skriv signatur här*
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Domarna

Inlägg av warrant »

Marcus Vinnerborg blir NHL-domare..

http://svt.se/2.19679/1.2009786/svenske ... pos=rubrik
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Domarna

Inlägg av Snazzi »

warrant skrev:Marcus Vinnerborg blir NHL-domare..

http://svt.se/2.19679/1.2009786/svenske ... pos=rubrik
Hahahaha. :lol:
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Domarna

Inlägg av sensei »

Häftigt!

Hoppas nu att Vinnerborg suger i sig hur riktig hockey för herrar skall spelas och upplevas för fansen, och sedan kommer tillbaks och lär upp övriga domare i sverige.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Domarna

Inlägg av Kentta »

Apropå domare tycker jag att Lärking är en riktig pajas i matchen mellan Rys - Kan, överdrivet mycket utvisningar i första perioden.

Har Sverige någonsin producerat publikvänliga domare?
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Domarna

Inlägg av Edin »

warrant skrev:Marcus Vinnerborg blir NHL-domare..

http://svt.se/2.19679/1.2009786/svenske ... pos=rubrik
http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=529684

Första europén i NHL, jävligt häftigt! Önskar honom all lycka, jag hoppas att han lyckas!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Domarna

Inlägg av sthlm1891 »

Tror detta kan bli väldigt bra både för honom personligen och för Svensk hockey i framtiden när han delar med sig av kunskap oss där i från
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Domarna

Inlägg av Snazzi »

Han kommer få så mycket skit de första matcherna så det inte finns ord för det. Förhoppningsvis växer han in i rollen och lär sig hur man egentligen ska döma, kommer tillbaka och har skola med resten av den svenska domarkåren.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17593
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Domarna

Inlägg av SirDIFalot »

Har velat skriva detta i den här tråden länge..


Jag är så grymt besviken på Börje!
Expert.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Domarna

Inlägg av Snazzi »

SirDIFalot skrev:Jag är så grymt besviken på Börje!
Han é så jävla kass så jag skulle dra på han en smäll, de é sant de!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Domarna

Inlägg av Edin »

Snazzi skrev:Han kommer få så mycket skit de första matcherna så det inte finns ord för det. Förhoppningsvis växer han in i rollen och lär sig hur man egentligen ska döma, kommer tillbaka och har skola med resten av den svenska domarkåren.
Ska bli intressant att höra vad Don Cherry tycker om hans insatser...

Även om han inte lyckas så är det säkert en enormt nyttig erfarenhet för Vinnerborg. Alla svenska elitdomare borde åka på något läger i Nordamerika och få lära sig lite om hur man dömer ishockey.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Skriv svar