Södertälje SK - Djurgårdens IF, 27/11 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 27/11 2008

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

jensa85 skrev:
android skrev:Ungefär det jag ville få fram. Visst använder många det som skällsord. Men inte en chans att han fått 2 matcher om han hade sagt " Din jävla idiot".

Persson vill helt enkelt dölja sin läggning, löjligt. Kom ut ur garderoben för fan.
Stackars Persson hade aldrig hört nått värre i hela sitt liv löd väl ungefär orden efter matchen. Då tänkte jag väl någonting i stil med mordhot mot hans familj eller liknande. Och knappast något om domarens läggning.

Slutsats: Persson är homosexuell och skäms över det. Danielsson slänger ur sig detta och blir då avstängd 2 matcher.
Då Danielsson inte rosat markanden iår drabbas inte laget nämnvärt av hans frånvaro för tillfället.

Tycker det hela är mest pinsamt, inte minst för den "nyutkomne".
& jag tycker genast lite synd om Persson.
Tänker på nästa match han får på Hovet, DIF-klacken har ju en förmåga att "få till det" :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 27/11 2008

Inlägg av android »

Skulle iofs vara ganska kul, men Danielsson gjorde trots allt fel.


Nicklas Persson älskar Jan Houkko
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 27/11 2008

Inlägg av -daniel- »

Haha...

Åter till verkligheten, börjar bli slitet att säga det men morgondagens match blir en JÄVLIGT viktig drabbning. Förutsättningarna påminner ganska rejält om läget inför förra matchen mot SSK, vilket gör mig både orolig och lugn på samma gång. Orolig för att man vet att det kan sluta på samma sätt (doh...), men samtidigt lugn för vi måste vara bättre förberedda inför den här bataljen och inte gå på samma minjävel igen. Vill se ett hårt kämpande DIF som inte drar på sig för många idiotutvisningar pga övertändhet.
Bild
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 27/11 2008

Inlägg av melker »

Jag tror på en enkel seger om vi spelar så bra som vi gjorde mot Timrå men sådant spel tenderar ju inte direkt att hålla i sig vad de har visat så här långt.

KÄMPA DIF!
Nu vänder vi detta!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 27/11 2008

Inlägg av Bigge »

Andra raka segern här(Hoppas jag på)

Tror på 4-2 till DIF.

Med eller utan linkan, Står på Aftonbladet att han ska på rättegång idag kl 15:00, så de visste inte om han hann till matchen.
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 27/11 2008

Inlägg av Emil Svelander »

Rättegången mot Linkan hålls i eftermiddag och hans medverkan i kvällens match är osäker.

Lirar inte Linkan minskar våra vinstchanser drastiskt, men samtidigt är det väldigt skönt att han blir av med detta. Det kommer göra att vi får se en ännu bättre 23:a framöver.
Sjunger avgå Johnny...
KRNI
Inlägg: 290
Blev medlem: 2007-02-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 27/11 2008

Inlägg av KRNI »

Ska bli intressant och se vem vi får i mål ikväll, dags för Wesslau igen?! :|
Ridderwall gjorde det ju rätt bra mot Timrå och när det går bra, då byter vi ju ofta målvakt till nästkommande match! :wink:
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 27/11 2008

Inlägg av warrant »

Läget i Södertälje SK
Att Daniel Josefsson missar matchen är helt klart. Frågetecken för Jörgen Bemström som varit borta länge, men är på väg tillbaka, och för tunge skytten Hannes Hyvönen.

Läget i Djurgårdens IF
Frågetecken för Dick Axelssons medverkan. Dessutom är Nicklas Danielsson avstängd i ytterligare två matcher. I övrigt har laget bara lite småskavanker och alla andra ska kunna spela.



Domare: Robert Lahti
Fredrik Carlman, Per Svensson
Användarvisningsbild
M_or0t
Inlägg: 88
Blev medlem: 2007-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Vet inte

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 27/11 2008

Inlägg av M_or0t »

Wesslau står ikväll,, Ridderwall sjuk.
Thelven
Inlägg: 19
Blev medlem: 2005-09-03

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 27/11 2008

Inlägg av Thelven »

Är inte Danielsson bara avstängd en match till ...han har ju redan missat en...
Lucas
Inlägg: 316
Blev medlem: 2008-09-15

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 27/11 2008

Inlägg av Lucas »

KRNI skrev:Ska bli intressant och se vem vi får i mål ikväll, dags för Wesslau igen?! :|
Ridderwall gjorde det ju rätt bra mot Timrå och när det går bra, då byter vi ju ofta målvakt till nästkommande match! :wink:
Wesslan står berättar Monten. En match som passar honom, tror han kommer skina idag. Inte nollan, men han släpper högst 2 puckar ikväll.

Ska bli interessant att se femmorna.. Ingen Dick, Nicky D, och jag gissar på ingen Linkan att börja med. Synd för våran första femma som jag tycker kommit igång rejält =/

Kul att vi har Calle som back up och att han hoppar in med sina polare i junior linen, det känns riktigt bra. Jävligt skönt att vi inte har fler skador!

Tillägg; Danielsson är tillbaka nästa match, mot HV.

Någon som vet något om kompetensen på dagens domare?

Ännu ett tillägg; Hyvönen saknas i SSK ikväll enligt Roos. Härligt http://blogg.aftonbladet.se/26080
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 27/11 2008

Inlägg av Bäst-i-stan »

Kul med Gustafsson tillbaka i sin gamla line. Tror på vinst ikväll 2-4!
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 27/11 2008

Inlägg av Jockmaniac »

Hyvönen har hudproblem? Hudproblem? Vadå exem, achne, åldrande? Det var fan ta mig den konstigaste anledning jag sett :lol:
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Christopher J
Inlägg: 478
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 27/11 2008

Inlägg av Christopher J »

Djurgården vinner ikväll med 5-2. Målskyttar: schneider, ölvestad, ottosson, a.holmqvist och eklund.
Användarvisningsbild
Don66
Inlägg: 32
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Farsta

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 27/11 2008

Inlägg av Don66 »

Jockmaniac skrev:Hyvönen har hudproblem? Hudproblem? Vadå exem, achne, åldrande? Det var fan ta mig den konstigaste anledning jag sett :lol:
Hyvönen har nån form av exem...kan tänka mig att det inte är så skönt med skavande skydd då!
Skriv svar