DIF Intro på matcherna

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av Highwind »

Djurgården ska inte kopiera av NHL. NHL ska kopiera av Djurgården. Det borde vara tanken. Tackling mot sargen gillar jag.
Adam Blomster
Inlägg: 170
Blev medlem: 2005-06-09

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av Adam Blomster »

Vain glory opera - Edguy
Där har du den ultimata intro låten

Haha! Då slutar jag gå på hockey. Tysk powermetal går fetbort...
Kom med något bättre då.... Denna låt ger rysningar i introt och refrängen passar mycket bra in på en hockey match.

Annars kan vi ju gå i det spår som andra tycker och köra något med sthlms anknytning, typ skandal bjotis med Uggla :wink:
"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av android »

Tycker inte heller att vi ska försöka efterlikna NHL. Inte minst eftersom vi inte har samma läktarkultur.

Att spelarna gör något mot klacken låter som en utmärkt idé. Gärna efter mål också a la Ovechkin, hoppa upp på sargen, skulle vara ballt.
Född till sportchef.
Ragge1
Inlägg: 105
Blev medlem: 2006-12-09

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av Ragge1 »

Skärp er, vore rätt geek ifall vi sa åt spelarna att tända till oss på läktaren genom att tackla i plexit. Ska de göra det ska det vara från hjärtat och inte en jippostrategi...

Och det sker ju efter mål, men det är väl klart att man inte kan hoppas upp i plexit efter att man reducerat till 1-4 eller tagit ledningen med 5-2. Men som sagt, ska det ske ska det ske från hjärtat, och det tycker jag Jimmie har visat ett antal gånger.
Bäst i stan!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av android »

En jippostrategi? Hur menar du nu? Detta är ju bara lite reflektioner om vad som skulle vara kul. Tråden har väl gått lite OT, åtminstonde från min sida. Ifall man skulle se det som ett "jippo" så tror jag inte spelarna har något emot det, eller så ljuger dom i interjuverna.
Född till sportchef.
128
Inlägg: 76
Blev medlem: 2008-05-20
Säsongskort: Ja

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av 128 »

Men det är ju just det att NHL är ett stort jävla jippo. Men man kan väl alltid säga till spelarna hur taggad publiken blir om de t.ex. hoppar upp i sargen, sen får de avgöra själva. Då blir det väl inte ett, in i minsta detalj, förbestämmt jippo.
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av Diffe89 »

Om alla spelare skulle åka in och tackla sargen skulle det vara stor pajasvarning på det. Det är vi på läktarna som ska få spelarna taggade, de ska inte "tagga till oss" bara för att någon jeppe kommit fram till att vi skulle gilla det. Jag skulle tycka att det vore väldigt genomskinligt i alla fall. En sådan grej MÅSTE vara spontan. Kolla bara på Jimmie när han satt något riktigt avgörande skitmål.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av DIF_Soldier »

Suck... Ska vi inte ha en massa cheerleaders på läktarna också...? Håller med Viktor & co. till 100%
Säg den glädje som varar
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av Bäst-i-stan »

Som sagt Viktor säger det mycket bra. Låt oss slippa förknippas med nhl och allt annat trams.
KRNI
Inlägg: 290
Blev medlem: 2007-02-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av KRNI »

Nej tänk vad hemskt om våra spelare gled ut från en järnkamin vid entren, så jävla NHL!!????? Finns det något som symboliserar Djurgården mer än en järnkamin? Klart som fan att entren skall vara lite show, det handlar inte om NHL, det handlar om att stärka Djurgårdskänslan, Järnkaminskänslan. Varför står vi annars och skriker (ja okej sjunger) Järnkaminer i hallen? Fan va trist det kommer bli när bonnlagen också börjar sjunga, då måste vi Djurgårdssupportrar sluta annars blir ju vi precis som bonnlagen!! :| Hemska tanke!

Tbax med järnkaminen så att vi får lite show också!!
Senast redigerad av KRNI den 2008-10-07 00:12:52, redigerad totalt 2 gång.
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av mforce »

Ishockey är underhållning och därmed show oavsett om man sitter i MSG, på Hovet eller står och fryser vid Träkvista uterink. Man är där för att ha roligt och vad är det för fel med att erbjuda mer än den primära underhållningen, som spelet är?
Bara det inte håller på för länge så får de showa så det ryker. Det svåra är att göra det bra och att inte göra det töntigt. Att åka in genom en kamin är väl okej. Jag tycker att det varit rätt hyggligt de senaste åren.
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av melker »

KRNI skrev:Tbax med järnkaminen så att vi får lite show också!!
Helt rätt KRNI!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
john vs världen
Inlägg: 13
Blev medlem: 2007-09-29

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av john vs världen »

DIF_Soldier skrev:Suck... Ska vi inte ha en massa cheerleaders på läktarna också...? Håller med Viktor & co. till 100%

det fanns en tid för länge se när det var cheerleaders på läktarna.... :)
BIBO
Inlägg: 194
Blev medlem: 2008-06-12
Säsongskort: Ja
Ort: sthlm

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av BIBO »

Någon som har en länk till introt, ha rhaft träningar själv så har inte kunnat se någon match iår :(
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Användarvisningsbild
Oulf
Inlägg: 165
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av Oulf »

Har sett årets intro 4 gånger nu. Det är en lite för mesig låt precis när spelarna kommer in på isen. Behövs en låt med mer tryck i.

Jag frågade Engström förra året varför Järnkaminen inte användes i grundserien och svaret jag fick var att den var för dyr i drift och sparade den till slutspelet.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Skriv svar