Är du medlem i Djurgården Hockey?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.

Är du medlem i Djurgården Hockey?

Ja
230
63%
Ska bli det
54
15%
Nej
84
23%
 
Antal röster: 368

Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Är du medlem i Djurgården Hockey?

Inlägg av Palmgren »

Jag kan själv erkänna att jag inte är medlem :oops:. Men jag har skickat efter ett inbetalningskort och ska se till att betala in det på tisdag. Så när medlemskortet dimper ned i brevlådan, ja då är jag medlem :D
Användarvisningsbild
Silverminken
Inlägg: 277
Blev medlem: 2007-11-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Uppsala

Re: Är du medlem i Djurgården Hockey?

Inlägg av Silverminken »

Klart jag är medlem :D
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Re: Är du medlem i Djurgården Hockey?

Inlägg av sportfåne »

stolt medlem :D
DIF <3
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Är du medlem i Djurgården Hockey?

Inlägg av Frasse »

Ständig !
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Är du medlem i Djurgården Hockey?

Inlägg av Emil Svelander »

Kommer betala in den årliga medlemsavgiften i ett antal år till, sen blir jag ständig.
Sjunger avgå Johnny...
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Re: Är du medlem i Djurgården Hockey?

Inlägg av Sidney Crosby »

blocco skrev:
Crashmash skrev:
Sidney Crosby skrev:Lite mödosamt att få ihop pengarna men det skiter jag i.
200 kronor om året? :roll:
För en sillstrypare... :roll:
Är ju inte gjord av pengar ;) Menar på att DIF är värda alla slantar.
jjonas
Inlägg: 504
Blev medlem: 2008-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Är du medlem i Djurgården Hockey?

Inlägg av jjonas »

DIF_Soldier skrev:Sen är frågan hur många härinne som faktiskt är medlemmar och inte bara kryssat i altenativet. Tror att det finns ett par falska jävlar härinne. Jag hatar er ska ni veta.
Förstår verkligen inte varför man skulle ljuga om något sånt. Det är ju inte direkt statushöjande om man är medlem.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Är du medlem i Djurgården Hockey?

Inlägg av DIF_Soldier »

jjonas skrev:
DIF_Soldier skrev:Sen är frågan hur många härinne som faktiskt är medlemmar och inte bara kryssat i altenativet. Tror att det finns ett par falska jävlar härinne. Jag hatar er ska ni veta.
Förstår verkligen inte varför man skulle ljuga om något sånt. Det är ju inte direkt statushöjande om man är medlem.
Inte? De som inte är medlemmar och som inte har för avsikt att bli det ser jag inte som Djurgårdare, om man inte har en riktigt bra anledning såklart. Exempelvis om man är lodis och måste sniffa lim för att stilla hungern. Annars kan man ju bara dra åt h-e, dvs. Black Army. Medlemsavgiften är viktigare än att betala skatt för tusan!

Att vara medlem i fotboll och inte hockey eller endast i JK är OK men inte mer,. Att vara medlem i båda betyder sann DIF-anda, och att inte vara medlem någonstans tyder på sinnessjuka. Så ser jag på det serrö.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Är du medlem i Djurgården Hockey?

Inlägg av Emil Svelander »

DIF_Soldier skrev:
jjonas skrev:
DIF_Soldier skrev:Sen är frågan hur många härinne som faktiskt är medlemmar och inte bara kryssat i altenativet. Tror att det finns ett par falska jävlar härinne. Jag hatar er ska ni veta.
Förstår verkligen inte varför man skulle ljuga om något sånt. Det är ju inte direkt statushöjande om man är medlem.
Inte? De som inte är medlemmar och som inte har för avsikt att bli det ser jag inte som Djurgårdare, om man inte har en riktigt bra anledning såklart. Exempelvis om man är lodis och måste sniffa lim för att stilla hungern. Annars kan man ju bara dra åt h-e, dvs. Black Army. Medlemsavgiften är viktigare än att betala skatt för tusan!

Att vara medlem i fotboll och inte hockey eller endast i JK är OK men inte mer,. Att vara medlem i båda betyder sann DIF-anda, och att inte vara medlem någonstans tyder på sinnessjuka. Så ser jag på det serrö.
De som bor i Finnspång och inte går på matcherna då? Är de Djurgårdare?

Lägg ner ditt jävla skitsnack. Tommy Jacobsson är nog inte medlem i DIF hockey längre, men han är garanterat Djurgårdare för det...
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Är du medlem i Djurgården Hockey?

Inlägg av DIF_Soldier »

Emil Svelander skrev:
DIF_Soldier skrev:
Inte? De som inte är medlemmar och som inte har för avsikt att bli det ser jag inte som Djurgårdare, om man inte har en riktigt bra anledning såklart. Exempelvis om man är lodis och måste sniffa lim för att stilla hungern. Annars kan man ju bara dra åt h-e, dvs. Black Army. Medlemsavgiften är viktigare än att betala skatt för tusan!

Att vara medlem i fotboll och inte hockey eller endast i JK är OK men inte mer,. Att vara medlem i båda betyder sann DIF-anda, och att inte vara medlem någonstans tyder på sinnessjuka. Så ser jag på det serrö.
De som bor i Finnspång och inte går på matcherna då? Är de Djurgårdare?

Lägg ner ditt jävla skitsnack. Tommy Jacobsson är nog inte medlem i DIF hockey längre, men han är garanterat Djurgårdare för det...
Alla gör vad dom kan, det är allt jag begär. Man kanske inte har råd med medlemsskap överallt, men nog har man råd med 200 spänn om året.

Det är fan inte mitt fel att min släkt var korkade nog att flytta hit. Om fyra månader är jag 18 och om ett år tar jag studenten, och då ska jag göra det mina föräldrar inte förmådde - flytta till Stockholm snabbt som ögat! Då lovar jag att jag kommer vara säsongare resten av mitt vuxna liv. Dessutom åker jag på nästan samtliga helgmatcher varje säsong. Som sagt, jag gör vad jag kan.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
M_or0t
Inlägg: 88
Blev medlem: 2007-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Vet inte

Re: Är du medlem i Djurgården Hockey?

Inlägg av M_or0t »

Snart medlem, att jag inte blivit det innan beror på att hockey är ett nytt fenomen för mig sedan förra säsongen. I alla fall att se live. :mrgreen:
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Är du medlem i Djurgården Hockey?

Inlägg av Bäst-i-stan »

Hittills så ska 22 st bli medlemmar enligt omröstningen, bra! DIF Hockey ska växa ytterligare så att vara medlem borde vara en självklarthet precis som i fotbollen som har drygt 14 000.
Att vara medlem innebär inte bara ett vackert medlemskort utan en mängd andra förmåner så som gratisbiljetter till både DIF- Fotboll och Hockey. Samt rabatter i både webshop och från sponsorer.

Stöd DIF!
Användarvisningsbild
viktem
Inlägg: 22
Blev medlem: 2007-12-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Är du medlem i Djurgården Hockey?

Inlägg av viktem »

Medlem sen födseln, har varit medlem i 18 år nu och haft säsongskort i 5 år. Har även varit med i Järnkaminerna i 2 år, då jag inte har tänkt på det innan. Har absolut inga funderingar på att säga upp det, blir ständig medlem nästa år. Går i stort sett på alla matcher hemma och sen åker jag alltid till Södertälje och ser dom bortamatcherna, ibland Linköping. Pinsamma fotbollen bryr jag mig inte om..
henke
Inlägg: 91
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Bor i Göteborg

Re: Är du medlem i Djurgården Hockey?

Inlägg av henke »

Ständig medlem sedan ett år.

Har också funderat på att jag kommer bidra med mindre än om jag köpt medlemskap varje år. Kommer som kompensation antingen ge bidrag framöver eller köpa lite extra souvenirer och ge bort eller dylikt.
Användarvisningsbild
Back to the good old days
Inlägg: 102
Blev medlem: 2008-08-15
Ort: Sofia fs
Kontakt:

Re: Är du medlem i Djurgården Hockey?

Inlägg av Back to the good old days »

viktem skrev:Pinsamma fotbollen bryr jag mig inte om..
Sicken lustig krabat! :lol:
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Skriv svar