Djurgårdens IF - Luleå HF, 18/9 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
odburt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av odburt »

Härligt skrivet! Kan också se Uuuleå, uuuleå, framfört av 5 gubbar på längdskidor med hjul framför mig =).

De är för roliga ändå, Luleå, utan dem hade elitserien varit tråkigare.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

odburt skrev:Härligt skrivet! Kan också se Uuuleå, uuuleå, framfört av 5 gubbar på längdskidor med hjul framför mig =).

De är för roliga ändå, Luleå, utan dem hade elitserien varit tråkigare.
Sedan Luleåklackens försök till att skapa stämning genom att klappa ''We Will Rock You'' i takt. Kan dock ha varit Saiks klack som stod för den bravaden på Hovet i vintras, men Luleå och Saik är ju samma skit.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
kaunisto
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF 18/9 2008

Inlägg av kaunisto »

Emil svelander skrev:Klockan är närmare 17.30. Man lämnar allt vad plugg och jobb heter på skrivbordet, knäpper en läsk/bira och börjar att värma upp med sånger hemma i köket. Sånger som ''Håkan Södergren'' och ''SFGD'' dånar nu och husets/lägenhetens övriga boende börjar undra vad fan som pågår. Det är en mycket enkel fråga att besvara: Djurgårn entrar Hovet för premiärmatch mot Luleå om ungefär en och en halv timme.

Ca. en kvart senare lämnar man bostaden. Det är en speciell känsla utomhus. En känsla kombinerad av välbefinnande, nervositet och sjuk adrenalin. Man steppar ned mot tuben, bilen, bussen, taxin eller cykeln. Ca. 15 minuter senare tänker man: ''Det är nära nu''. Klockan är nu runt 18.00 och ett besök på någon av pubarna eller restaurangerna görs. Där stämmer man upp i sång med andra bröder och systrar. Ca. en halv timme senare reser man sig, tackar för sig och börjar så sakteliga röra sig mot det som man lika gärna kan kalla för Djurgårdens hem(tillsammans med Stadion), nämligen Hovet.

Inne på Hovet är stämningen redan på topp. Man letar upp sin plats och tittar sig omkring, även fast man besökt arenan ett några hundratal gånger innan så tycker man alltid att det är lika underbart. Nu är man hemma, hemma på Hovet.

Grabbarna entrar isen och en ruskigt taggad Djurgårdsklack stämmer upp i öronbedövande sång. När sedan skoterraggarna skrinnar in skapas en ljudkuliss som är nära att lyfta Hovets tak, inte en ljudkuliss med sång, inte med kärlek, utan med burop och hat.

SFGD bränns av och sen kör vi!

Bönder, känn er välkomna till Hovet. Vi är här och väntar på er!

Jag längtar, gör du?

100% DJURGÅRDSJÄVEL!
Grymt skrivet! Det är DIF! Det är Hockey! Det är Premiär..
DEN SOM HOPPAR DEN E GNAGARE
DJURGÅRN TILLS JAG DÖR!
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

kaunisto skrev:
Emil svelander skrev:Klockan är närmare 17.30. Man lämnar allt vad plugg och jobb heter på skrivbordet, knäpper en läsk/bira och börjar att värma upp med sånger hemma i köket. Sånger som ''Håkan Södergren'' och ''SFGD'' dånar nu och husets/lägenhetens övriga boende börjar undra vad fan som pågår. Det är en mycket enkel fråga att besvara: Djurgårn entrar Hovet för premiärmatch mot Luleå om ungefär en och en halv timme.

Ca. en kvart senare lämnar man bostaden. Det är en speciell känsla utomhus. En känsla kombinerad av välbefinnande, nervositet och sjuk adrenalin. Man steppar ned mot tuben, bilen, bussen, taxin eller cykeln. Ca. 15 minuter senare tänker man: ''Det är nära nu''. Klockan är nu runt 18.00 och ett besök på någon av pubarna eller restaurangerna görs. Där stämmer man upp i sång med andra bröder och systrar. Ca. en halv timme senare reser man sig, tackar för sig och börjar så sakteliga röra sig mot det som man lika gärna kan kalla för Djurgårdens hem(tillsammans med Stadion), nämligen Hovet.

Inne på Hovet är stämningen redan på topp. Man letar upp sin plats och tittar sig omkring, även fast man besökt arenan ett några hundratal gånger innan så tycker man alltid att det är lika underbart. Nu är man hemma, hemma på Hovet.

Grabbarna entrar isen och en ruskigt taggad Djurgårdsklack stämmer upp i öronbedövande sång. När sedan skoterraggarna skrinnar in skapas en ljudkuliss som är nära att lyfta Hovets tak, inte en ljudkuliss med sång, inte med kärlek, utan med burop och hat.

SFGD bränns av och sen kör vi!

Bönder, känn er välkomna till Hovet. Vi är här och väntar på er!

Jag längtar, gör du?

100% DJURGÅRDSJÄVEL!
Grymt skrivet! Det är DIF! Det är Hockey! Det är Premiär..
DEN SOM HOPPAR DEN E GNAGARE
Den som hoppar?
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

odburt skrev:Den som hoppar?
Du har inte varit på derby förut? :P
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Oh shit! Bara 57 dagar, 15 timmar, 29 minuter och 10 sekunder kvar nu!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

melker skrev:
odburt skrev:Den som hoppar?
Du har inte varit på derby förut? :P
Den som inte hoppar har man ju hört..
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

Den som inte hoppar han é gnaagare, okej?:P

Fy fan va taggad jag är redan nu, mitt i fotbollsklyschan, men måste säga att det saknas nåt i hela DIF Fotboll, det får en att drömma om Hockey med denna premiär i sikte, då vi drar igång på läktarn så Luleå får minnen från förra storsatsningen. Dem ska önska att dem aldrig kommit hit.

Säsongskortet kommer gå på 1225kr, inte stora summor alls och i år ska vi satsa på att bli över 400 säsongare i klacken, och satsningen ser ut att kunna gå riktigt bra. Vem fan är inte taggad på Hockey!!??
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
sthlm stolthet

Inlägg av sthlm stolthet »

Kan bara instämma! Denna säsong är verkligen något att se fram emot. Säsongskort är sedan tidigare en självklarthet.

Ge mig hockey nu!
Rix

Inlägg av Rix »

Vi ses där :D !
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Tellans glädjefnatt och Finn-Olssons glid <3.
Bara jag som gillar stora flaggor som vid 1:27?
sthlm stolthet

Inlägg av sthlm stolthet »

Underbart att se dessa alla nostalgi filmer. Vi närmar oss!
Användarvisningsbild
Stiff

Inlägg av Stiff »

Crashmash skrev: Bara jag som gillar stora flaggor som vid 1:27?
Jag tycker det är mycket effektfullt med stora flaggor! Mer sånt!
Finns det inte ett gigantiskt DIF emblem också som man skulle kunna ha innan matcherna, nån som vet?
Användarvisningsbild
andreaa-s

re:

Inlägg av andreaa-s »

Kan knappt hålla mig!. i år är det vårt år

Luleå ska krossas både på isen och på läktaren

Timmy petersson #33
lilleman

Inlägg av lilleman »

Några på JK forum har kollat lite datum och kommit fram till följande:

Om vi går vidare från Rosenborgs-matchen så väntar en eventuell hemmamatch den 18 september(DIF-Luleå dagen), det svåraste valet någonsin?
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Skriv svar