Djurgårdens IF - Luleå HF, 18/9 2008
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sedan Luleåklackens försök till att skapa stämning genom att klappa ''We Will Rock You'' i takt. Kan dock ha varit Saiks klack som stod för den bravaden på Hovet i vintras, men Luleå och Saik är ju samma skit.odburt skrev:Härligt skrivet! Kan också se Uuuleå, uuuleå, framfört av 5 gubbar på längdskidor med hjul framför mig =).
De är för roliga ändå, Luleå, utan dem hade elitserien varit tråkigare.
Sjunger avgå Johnny...
- kaunisto
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Re: Djurgårdens IF - Luleå HF 18/9 2008
Grymt skrivet! Det är DIF! Det är Hockey! Det är Premiär..Emil svelander skrev:Klockan är närmare 17.30. Man lämnar allt vad plugg och jobb heter på skrivbordet, knäpper en läsk/bira och börjar att värma upp med sånger hemma i köket. Sånger som ''Håkan Södergren'' och ''SFGD'' dånar nu och husets/lägenhetens övriga boende börjar undra vad fan som pågår. Det är en mycket enkel fråga att besvara: Djurgårn entrar Hovet för premiärmatch mot Luleå om ungefär en och en halv timme.
Ca. en kvart senare lämnar man bostaden. Det är en speciell känsla utomhus. En känsla kombinerad av välbefinnande, nervositet och sjuk adrenalin. Man steppar ned mot tuben, bilen, bussen, taxin eller cykeln. Ca. 15 minuter senare tänker man: ''Det är nära nu''. Klockan är nu runt 18.00 och ett besök på någon av pubarna eller restaurangerna görs. Där stämmer man upp i sång med andra bröder och systrar. Ca. en halv timme senare reser man sig, tackar för sig och börjar så sakteliga röra sig mot det som man lika gärna kan kalla för Djurgårdens hem(tillsammans med Stadion), nämligen Hovet.
Inne på Hovet är stämningen redan på topp. Man letar upp sin plats och tittar sig omkring, även fast man besökt arenan ett några hundratal gånger innan så tycker man alltid att det är lika underbart. Nu är man hemma, hemma på Hovet.
Grabbarna entrar isen och en ruskigt taggad Djurgårdsklack stämmer upp i öronbedövande sång. När sedan skoterraggarna skrinnar in skapas en ljudkuliss som är nära att lyfta Hovets tak, inte en ljudkuliss med sång, inte med kärlek, utan med burop och hat.
SFGD bränns av och sen kör vi!
Bönder, känn er välkomna till Hovet. Vi är här och väntar på er!
Jag längtar, gör du?
100% DJURGÅRDSJÄVEL!
DEN SOM HOPPAR DEN E GNAGARE
DJURGÅRN TILLS JAG DÖR!
Den som hoppar?kaunisto skrev:Grymt skrivet! Det är DIF! Det är Hockey! Det är Premiär..Emil svelander skrev:Klockan är närmare 17.30. Man lämnar allt vad plugg och jobb heter på skrivbordet, knäpper en läsk/bira och börjar att värma upp med sånger hemma i köket. Sånger som ''Håkan Södergren'' och ''SFGD'' dånar nu och husets/lägenhetens övriga boende börjar undra vad fan som pågår. Det är en mycket enkel fråga att besvara: Djurgårn entrar Hovet för premiärmatch mot Luleå om ungefär en och en halv timme.
Ca. en kvart senare lämnar man bostaden. Det är en speciell känsla utomhus. En känsla kombinerad av välbefinnande, nervositet och sjuk adrenalin. Man steppar ned mot tuben, bilen, bussen, taxin eller cykeln. Ca. 15 minuter senare tänker man: ''Det är nära nu''. Klockan är nu runt 18.00 och ett besök på någon av pubarna eller restaurangerna görs. Där stämmer man upp i sång med andra bröder och systrar. Ca. en halv timme senare reser man sig, tackar för sig och börjar så sakteliga röra sig mot det som man lika gärna kan kalla för Djurgårdens hem(tillsammans med Stadion), nämligen Hovet.
Inne på Hovet är stämningen redan på topp. Man letar upp sin plats och tittar sig omkring, även fast man besökt arenan ett några hundratal gånger innan så tycker man alltid att det är lika underbart. Nu är man hemma, hemma på Hovet.
Grabbarna entrar isen och en ruskigt taggad Djurgårdsklack stämmer upp i öronbedövande sång. När sedan skoterraggarna skrinnar in skapas en ljudkuliss som är nära att lyfta Hovets tak, inte en ljudkuliss med sång, inte med kärlek, utan med burop och hat.
SFGD bränns av och sen kör vi!
Bönder, känn er välkomna till Hovet. Vi är här och väntar på er!
Jag längtar, gör du?
100% DJURGÅRDSJÄVEL!
DEN SOM HOPPAR DEN E GNAGARE
Du har inte varit på derby förut?odburt skrev:Den som hoppar?
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
- DIF_Soldier
Den som inte hoppar har man ju hört..melker skrev:Du har inte varit på derby förut?odburt skrev:Den som hoppar?
Den som inte hoppar han é gnaagare, okej?:P
Fy fan va taggad jag är redan nu, mitt i fotbollsklyschan, men måste säga att det saknas nåt i hela DIF Fotboll, det får en att drömma om Hockey med denna premiär i sikte, då vi drar igång på läktarn så Luleå får minnen från förra storsatsningen. Dem ska önska att dem aldrig kommit hit.
Säsongskortet kommer gå på 1225kr, inte stora summor alls och i år ska vi satsa på att bli över 400 säsongare i klacken, och satsningen ser ut att kunna gå riktigt bra. Vem fan är inte taggad på Hockey!!??
Fy fan va taggad jag är redan nu, mitt i fotbollsklyschan, men måste säga att det saknas nåt i hela DIF Fotboll, det får en att drömma om Hockey med denna premiär i sikte, då vi drar igång på läktarn så Luleå får minnen från förra storsatsningen. Dem ska önska att dem aldrig kommit hit.
Säsongskortet kommer gå på 1225kr, inte stora summor alls och i år ska vi satsa på att bli över 400 säsongare i klacken, och satsningen ser ut att kunna gå riktigt bra. Vem fan är inte taggad på Hockey!!??
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
-
-