Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 17/11 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

isolerad skrev:Vi vinnar idag.

Vad jag vet har SAIK två skadade centrar och Lee Goren avstängd så det borde gå vägen.


På swehockey står det att Fredrik Ericsson lirar forward i fjärde femman. Stämmer det?

Dessutom är Frylén och Ossi tillbaka. Det måste gå vägen.
Ericson, Persson och Eklund får nog sparsamt med speltid skulle jag tro. Verkar ju som att SAIK vilar Hadelöv också, konstigt nog.
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

Diffe89 skrev:
isolerad skrev:Vi vinnar idag.

Vad jag vet har SAIK två skadade centrar och Lee Goren avstängd så det borde gå vägen.


På swehockey står det att Fredrik Ericsson lirar forward i fjärde femman. Stämmer det?

Dessutom är Frylén och Ossi tillbaka. Det måste gå vägen.
Ericson, Persson och Eklund får nog sparsamt med speltid skulle jag tro. Verkar ju som att SAIK vilar Hadelöv också, konstigt nog.
Hadelöv släppte in de tre första skotten han fick mot sig förra matchen mot Mora.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vägra torsk idag!
Kan vi få lite ljus & värme i novembermörkret tack?
Tar gärna en förlust i EM-kvalet mot Spanien om DIF vinner
(om man måste välja är det ett lätt val)

En pinne är helt ok, men DIF måååste sluta upp att skänka bort 3poängare mot Mora & Saik.
SAIk&Mora vinst, hemska tanke.
Då är DIF under sträcket igen.......
Rådgivaren
Inlägg: 128
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Rådgivaren »

Nej, jag är bekymrad för vårt kära DIF. Jag tycker det börjar se precis likadant ut som i fjol och nu är lagen där bakom snart i fatt och spelprogrammet framöver ser verkligen tufft ut. Jag vet inte vad det är som saknas i laget men någonting är det - framför allt kanske målskyttar. Vi har ingen riktig måltjuv den här säsongen... :cry:
Adam Blomster
Inlägg: 170
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Adam Blomster »

November är här....

3 skott i stolpen
dommarn är en skamm
Livesändningen från sr.se är pinsam, där sitter ju för f%n två personer med SAIK halsdukar på sig.
MAP
Inlägg: 187
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av MAP »

Jag tycker DIF skänker bort matchen. 3 otroligt dumma utvisningar mitt i perioden sänker oss. Istället för PP så ska Fimpen hämnas, vips spel 4-4. Sen så ska Bengan vispa runt med klubban efter täckt skott, spel 4-3, direkt efter det slänger vi in en gubbe för mycket på isen.. spel 5-3 och mål direkt.
Ytterligare en dum utvisning i slutet på perioden ger direkt mål i baken, 3-1.
Känns inte som att nån direkt tar i. Kan inte vara några dyblöta tröjor att tvätta efter matchen. Mycket glidande i egen zon.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

En fruktansvärt pinsam domare och som vanligt en väldigt seg och lättläst offensiv gör att vi ligger under och förmodligen förlorar idag.

Avgå alla domare!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Visst man kan tycka båda det ena och det andra om domarens insats, men faktum är att den sämsta insatsen på isen görs av våra spelare som är bedrövligt svaga på att skapa chanser. Att det dessutom ser virrigt ut i försvaret och att man gång efter annan skänker bort 2-1 samt 3-2 lägen gör inte direkt saken bättre. SAIKs tröjor är bötare därför leder man matchen...

Kanske har väldigt blåa ögon, men borde det inte i rimlighetens namn varit två SAIK spelare som skulle fått sitta på botbänken i samband med Fimpens utvisning? Fimpen reagerar ju på en ful smäll och ger igen. Han åkker ut, men inte SAIK-spelaren som står för den första fulheten. Väldigt svagt och fegt av domaren måste jag säga. Bengans utvisning rtycker jag personligen är ett skämt. Killen kastar sig för att täcka skott. Skytten ser rimligtvis detta då han väljer att inte skjuta. Istället åker han rakt in i en på isen liggandes Bengan. Bengan får för detta 2 minuter. SAIK-spelaren måste ju rimligtvis vetat om att spelaren låg där och väljer helt enkelt att bara köra in i honom. Däremot går det inte att säga något om utvisning för för många spelare på isen. Den är klockren och jävligt klantig.
Gäst

Inlägg av Gäst »

06:12 DIF Mål 3-2 Fredrik Bremberg EQ

08:16 DIF Mål 3-3 Fredrik Bremberg (Pär Bäcker) EQ

Det går fort i hockey ibland
skullman
Inlägg: 103
Blev medlem: 2006-02-04

Inlägg av skullman »

vadå torskar idag? det ä väl långt från avgjort? tycker det är starkt att hämta upp 3-1 till 3-3! forsätt nu när SAIK är skakiga!
DIF MOT RUBBET
Grrreat
Inlägg: 45
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Grrreat »

Hahahaha

Skrek radiokommentatorn "Neeejj" när Djurgårn gjorde 3-4? :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

18:21 DIF Mål 3-4 Nicklas Danielsson (Kristofer Ottosson) EQ
Användarvisningsbild
Pinnen
Inlägg: 134
Blev medlem: 2007-10-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skåne/Helsingborg

Inlägg av Pinnen »

Jaaaaaaaa :D
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Inlägg av blocco »

Underbar seger. Stark vändning och Linkan visar vad han går för, återigen!! :D
Användarvisningsbild
ludde-
Inlägg: 643
Blev medlem: 2007-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av ludde- »

Fyfan vilken glädje :D
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Skriv svar