Djurgårdens IF- MODO Hockey, 24/11 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Ni som inte kommer på lördag pga. resultatet igår, vad hände med Djurgårdshjältar?

På lördag ska det stå följande i alla tidningar:
"Hockey lever i Stockholm, DIF-publiken bjöd på fest trots storförlusten senast!"
Nåja, något liknande i alla fall.

Förstår om ni inte har lust till det, men DIF behöver pengar, det är mer kris nu än förra säsongen enligt rykten. Jag ska då inte vara den som ska känna skam över att jag inte försökte när DIF inte klarar av Elit-licensen. Jag köper souvenirer, går på så många hemmamatcher jag har råd med och köper lite mer souvenirer. Jag fick ingen pin, då jag inte var på matchen igår. Men jag behöver ingen bekräftelse på det jag gör, jag gör så gott jag kan.

Syns vi på lördag?
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Inlägg av Doyle »

Självklart, i motgång prövas vännerna, titta Er i spegeln och känn efter själva, hero or mouse :twisted:
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

Sundström är skadad och kommer inte vara med mot DIF.
i
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

Crashmash skrev:Ni som inte kommer på lördag pga. resultatet igår, vad hände med Djurgårdshjältar?

På lördag ska det stå följande i alla tidningar:
"Hockey lever i Stockholm, DIF-publiken bjöd på fest trots storförlusten senast!"
Nåja, något liknande i alla fall.

Förstår om ni inte har lust till det, men DIF behöver pengar, det är mer kris nu än förra säsongen enligt rykten. Jag ska då inte vara den som ska känna skam över att jag inte försökte när DIF inte klarar av Elit-licensen. Jag köper souvenirer, går på så många hemmamatcher jag har råd med och köper lite mer souvenirer. Jag fick ingen pin, då jag inte var på matchen igår. Men jag behöver ingen bekräftelse på det jag gör, jag gör så gott jag kan.

Syns vi på lördag?
Självklart ses vi på lör! Det kommer att bli bra drag. Dem som inte kommer enbart p g a debaclet igår ska nog i så fall ta sig en funderare varför de överhuvudtaget går på matcher och kallar sig hockeyintresserad.

Viktigt för oss att Sundström är borta båda matcherna på Hovet!
Blue Brigade Sthlm
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Re: Tryck upp den!

Inlägg av Berra »

Raffe_DIF89 skrev:Jag kör en liten kampanj gällande modo matchen den 24/11.

Den pinen som 8091 personer kommer få med sig från Hovet imorgon kan ni lika gärna TRYCKA UPP I ERA RÖVHÅL om ni inte tänker ta er till Hovet 24/11 för kommer ni inte då är ni inga DIF hjältar.
Jag tror inte att JKs syfte med kampanjen är att de som gick på HV matchen måste gå på alla matcher. Det är nog snarare att öka på den delen av publiken som går på sju-åtta matcher/säsongen. Själv var jag på HV matchen. Men mitt arbetsschema tillåter inte att jag går på fler matcher innan den 6e och 18e december då jag och polarna är på plats.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Blir nog tyvärr att följa detta drama på TV då man helt enkelt inte hinner dit i tid. Det här med att starta matcher 1500 är ett sattyg om ni frågar mig...
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

"Det finns inget bättre än att åka in på Globen, inför 14000 galna människor och lira SM-final. Och sen att få vinna den där SM-finalen, det finns fan inget bättre. Så fortsätt stödja Djurgårn, så ska vi fan vara där igen!"

Sagt av en gråtfärdig #25 Kung Micke Johansson strax innan hans tröja hissades upp i taket!

Hur många här vill vara med och slå publiksiffran 7098 på lördag? Gå inte själv, ta med en eller flera. Säg till polare på jobbet/skolan så dom ta med flera. Säg till morfar eller farfar så han går med sina kompisar på Djurgårn! Gör allt ni kan, för över 7000 ska vi vara på lördag i alla fall!

Lars Ohly: Jag kommer att gå på så många matcher som möjligt den här säsongen, hoppas ni gör detsamma. När vi Djurgårdare är tillsammans har inte de andra supportrarna en suck. Då kan de stå där med sina trummor…

Kom igen nu Djurgårdshjältar!
skullman
Inlägg: 103
Blev medlem: 2006-02-04

Inlägg av skullman »

Är det någon som har den där låten "klockan slår" somdom har när vi gör mål! i så fall adda skullman_88@hotmail.com o skicka!!
DIF MOT RUBBET
Användarvisningsbild
Raffe_DIF89
Inlägg: 99
Blev medlem: 2007-10-12

DIF- Modo

Inlägg av Raffe_DIF89 »

Vilket drag det kommer bli på Lördag alltså! Inte nog med draget så kommer vi vinna matchen också. Modo står still och lirar hockey dom jävla pajasarna! Jag tror på vinst med 3-2.

Period 1
1-0 Bengan (Bremberg,Väänenen)
Period 2
1-1 Salomonsson (Skröder)
Period 3
1-2 Yetman (Hedman)
2-2 Marusak (Johansson,Bäcker) 5/3
3-2 Falk (Eklund)

Publik 7893
MOT 17:E
Användarvisningsbild
Raffe_DIF89
Inlägg: 99
Blev medlem: 2007-10-12

JK SYD BEHÖVER EN CHAUFÖR!!!!!!

Inlägg av Raffe_DIF89 »

JK SYD MÅSTE HA EN CHAUFÖR TILL RESAN TILL MODO MATCHEN PÅ LÖRDAG!!!!!!

GRATIS RESA OCH GRATIS BILJETT FÖR DEN SOM KÖR MINIBUSSEN!!!!!

FÖR HELVETE KOMIGEN!!!!!
MOT 17:E
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Re: JK SYD BEHÖVER EN CHAUFÖR!!!!!!

Inlägg av Sidney Crosby »

Raffe_DIF89 skrev:JK SYD MÅSTE HA EN CHAUFÖR TILL RESAN TILL MODO MATCHEN PÅ LÖRDAG!!!!!!

GRATIS RESA OCH GRATIS BILJETT FÖR DEN SOM KÖR MINIBUSSEN!!!!!

FÖR HELVETE KOMIGEN!!!!!

Kan du dra loss Caps-knappen från ditt tangentbord, tack?
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: JK SYD BEHÖVER EN CHAUFÖR!!!!!!

Inlägg av Crashmash »

Sidney Crosby skrev:Kan du dra loss Caps-knappen från ditt tangentbord, tack?
Shift finns fortfarande :(

Men ja, en chaufför vore bra. www.jksyd.se , hör av dig till Martin. Gratis biljett och gratis resa för att se DIF!
Användarvisningsbild
Raffe_DIF89
Inlägg: 99
Blev medlem: 2007-10-12

haha

Inlägg av Raffe_DIF89 »

Caps lock knappen har hängt sig hahahah
MOT 17:E
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Re: haha

Inlägg av Mans91 »

Raffe_DIF89 skrev:Caps lock knappen har hängt sig hahahah
ah det var roligt ?
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Chaffis fixad nu, och det kommer en minibuss från Jkpgs-hållet!
Skriv svar