DIF Hockey - Ge oss ett Möte!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Inlägg av Andy »

Varför inte en chatt med ledningen?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Antie skrev:För att få igång lite surr kring styrelsen och fansen så skickade jag iväg ett mail till Tommy Engström

"Hejsan Tommy.

Efter ett tag nu så känner jag (och förmodligen) en massa DIF fans att det börjar kännas ganska tomt med information till nästa säsong. Vi vet att det är ganska tidigt in och den nuvarande säsongen inte ens är klar MEN dom andra lagen börjar rusta ordentligt och vi står och trampar vatten känns det som.

Det pratas mycket om spelarvärningar och spelarflykter och ny arena. Det är förstås rykten som pratas om men också eran tystnad som man tolkar som ganska allvarligt då fansen vill veta hur det står till med klubben. Man vill gärna veta lite hur ni tänker och det där med "storsatsningen". Många(inklusive jag) vill gärna veta hur mycket det där stämmer, Var det bara en rökridå för sponsorer eller menade verkligen ni det? Om ni gör det varför har det varit helt tyst då och varför tappar vi dom spelarna som var "klara" för DIF enligt rykten och divierse blaskor. Själva spelaren var väl inte så viktigt, men det handlar om att vi tappar spelare till våra konkurrenter.

För att summera ihop allting så skulle det inte sitta fel med ett möte eller något liknande(tex ett inlägg i DIFs hockey utmärkta forum där många av oss sitter dagligen och diskuterar silly season). För fansens skull så tror jag det är ganska viktigt. "

Så förhoppningsvis så får man ett svar och lite lugnande besked.
Förvänta dig inget svar!
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Emil, det är bra att du är så negativ, du kan då aldrig få höra dåliga nyheter! 8)
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Inlägg av rikkard »

Antie skrev:För att få igång lite surr kring styrelsen och fansen så skickade jag iväg ett mail till Tommy Engström

"Hejsan Tommy.

Efter ett tag nu så känner jag (och förmodligen) en massa DIF fans att det börjar kännas ganska tomt med information till nästa säsong. Vi vet att det är ganska tidigt in och den nuvarande säsongen inte ens är klar MEN dom andra lagen börjar rusta ordentligt och vi står och trampar vatten känns det som.

Det pratas mycket om spelarvärningar och spelarflykter och ny arena. Det är förstås rykten som pratas om men också eran tystnad som man tolkar som ganska allvarligt då fansen vill veta hur det står till med klubben. Man vill gärna veta lite hur ni tänker och det där med "storsatsningen". Många(inklusive jag) vill gärna veta hur mycket det där stämmer, Var det bara en rökridå för sponsorer eller menade verkligen ni det? Om ni gör det varför har det varit helt tyst då och varför tappar vi dom spelarna som var "klara" för DIF enligt rykten och divierse blaskor. Själva spelaren var väl inte så viktigt, men det handlar om att vi tappar spelare till våra konkurrenter.

För att summera ihop allting så skulle det inte sitta fel med ett möte eller något liknande(tex ett inlägg i DIFs hockey utmärkta forum där många av oss sitter dagligen och diskuterar silly season). För fansens skull så tror jag det är ganska viktigt. "

Så förhoppningsvis så får man ett svar och lite lugnande besked.
Ett bra brev, lugnt och sansat!

Även om jag kan förstå frustrationen som många känner, är det vissa som uttrycker väl mycket panik. Vi måste beakta att läget i truppen inför den här säsongen är relativt stabil (om man jämför med de två tidigare säsongerna).

Jag håller dock helt med om att ett möte, gärna i virtuell form, hade varit mycket bra. Framförallt intressant att höra vilken spelarbudget vi har att röra oss med och hur arenaplanerna ser ut.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Enbom skrev:Emil, det är bra att du är så negativ, du kan då aldrig få höra dåliga nyheter! 8)
Hehe, jag är ingen negativ person egentligen, men det känns som att man måste sätta lite press på ansvariga nu.

Jag har skrvit en del mail om olika saker, utan att få svar på något av dem, det tycker jag är svagt och då skall man ha sig en känga.
Sjunger avgå Johnny...
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Hade gott och väl varit tillräckligt med ett virtuellt möte eller kanske enbart ett litet brev där lite riktlinjer dras upp från de ansvariga. Det är inte så mycket som krävs just nu utan egentligen mest bara lite förtydliganden och ett möte för att få till detta känns kanske lite överdrivet. Hade nog räckt med skall vi säga 2 sidor information placerad här på sidan.
Bängan
Inlägg: 53
Blev medlem: 2007-03-20

Inlägg av Bängan »

Tycker en chat är en perfekt idé. Om det vågar med andra ord.
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Kan hålla med om att möte var ett lite överdrivet, men på något sätt måste de förklara vad som händer..
Bild
Antie
Inlägg: 103
Blev medlem: 2006-10-24

Inlägg av Antie »

Jo tänkte på i efterhand att ett möte låter lite väl men därför skrev jag också att ett inlägg som han skrev förut vore bra. Eller ett brev eller något. Information som Information.
Bängan
Inlägg: 53
Blev medlem: 2007-03-20

Inlägg av Bängan »

We want a chat!
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Inlägg av Andy »

Det är synd att folk på kansliet och i styrelsen generellt varit dåliga på att svara på mail och liknande - det verkar vara lite av en röd tråd.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Andy skrev:Det är synd att folk på kansliet och i styrelsen generellt varit dåliga på att svara på mail och liknande - det verkar vara lite av en röd tråd.
Fortfarande inget svar?
Antie
Inlägg: 103
Blev medlem: 2006-10-24

Inlägg av Antie »

Nej tyvärr inte...
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Inlägg av rikkard »

Antie skrev:Nej tyvärr inte...
Ta det lugnt nu. Vi sitter inte i en sjunkande båt. Ge dem tid. Tycker att de ansvariga i föreningen har upprätthållit en bra dialog med oss fans genom i stort sett hela förra säsongen.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

En anledning till att vi inte får någon information och att det samtidigt går dåligt med spelarrekryteringen är att vi inte har någon sportchef. Vi har ingen sportsligt ansvarig chef. I stället en kommité där alla kan gömma sig bakom varandra.

Anställ en sportchef nu!
Skriv svar