Djurgår´n kan ju inte direkt välja och vraka bland spelare. Dels sätter ekonomin hinder ivägen och dels så är inte Djurgår´n den mest attraktiva klubben att spela för längre.Fricke skrev:I dystra tider då handlingskraft verkligen behövs, när någon måste visa sig stark och visa vägen så har man gjort: Precis ingenting. Medans:
Jason Wooley
Sean Bergenheim
Per Bäckman
Dave King
Carl Söderberg
Mikko Laine
Daniel Widing
Jonas Almtorp
Ivan Huml
Pierre Hedin
För att bara nämna några har förstärkt våra direkta konkurrenter.
Det måste hända något nu!!!
Se möjligheter inte problem. Att tänka: kan inte, går inte, har inte råd, dom vill inte kan inte finnas i ledningen om vi tillsammans med ledningen ska lyckas bärja det sjukande regalskeppet DIF. Var kreativ, tänk stort och kom över problemet.
Som Andy så klokt sa: Du bromsar dig inte upp för en backe.
Ok Fricke, du tycker inte vi kan spara oss ur vår ekonomiska kris. Säg mig, vad ska vi göra? På isen förstår jag att du vill ha förstärkning. Visst, vår trupp är inte lika tung som andra ES-lag. Men med vilka medel ska vi köpa dessa spelare? Hur tycker du man ska jobba annorlunda för att kunna köpa spelare av den tyngre kalibern?Fricke skrev:Se möjligheter inte problem. Att tänka: kan inte, går inte, har inte råd, dom vill inte kan inte finnas i ledningen om vi tillsammans med ledningen ska lyckas bärja det sjukande regalskeppet DIF. Var kreativ, tänk stort och kom över problemet.
Lycka är att vara djurgårdare
Du fattar inte vad jag menar. Att agera och reagera behöver inte ske genom att värva eller sparka tränaren. Men om du vill veta hur jag tänker när jag menar att vi inte kan fastna med armarna i kors för att vi inte har 69 miljoner i eget kapital på Föreningssparbanken så är här några förslag. Jag säger inte att detta är de bästa lösningarna utan bara fem minuters spånande om hur man skulle kunna utveckla affärerna ytterligare.
* Vinkla om sponsoruppläggen. Kanske starta en spelarfond där privatpersoner och sponsorer kan får ett visst (märk väl att jag skriver ett visst) inflytande vid spelarvärvningar med fondens medel, exempelvis genom internetbaserade omröstningar. Höjs NHL:s ersättning längre fram kan mat tänka sig utdelning till delägarna vid utdelning.
* Gör paket tillsammans med IHM, Universitetet eller näringslivet där spelarna får bostad, chans till utbildning (under eller efter avslutad karriär) och framtidsutsikter, barnpassning, banktjänster, hjälp med matinköp, jobb till frun, bil etc. etc.
* Ge ännu större utrymme för incitament i kontrakten = höjs publiksiffran så delas 30 % av de ökade intäkterna rakt ner i truppen.
* Som Jojje (!) nämnt tidigare, ge viss % av NHL ersättningen direkt till vederbörande spelare.
* Vinkla om sponsoruppläggen. Kanske starta en spelarfond där privatpersoner och sponsorer kan får ett visst (märk väl att jag skriver ett visst) inflytande vid spelarvärvningar med fondens medel, exempelvis genom internetbaserade omröstningar. Höjs NHL:s ersättning längre fram kan mat tänka sig utdelning till delägarna vid utdelning.
* Gör paket tillsammans med IHM, Universitetet eller näringslivet där spelarna får bostad, chans till utbildning (under eller efter avslutad karriär) och framtidsutsikter, barnpassning, banktjänster, hjälp med matinköp, jobb till frun, bil etc. etc.
* Ge ännu större utrymme för incitament i kontrakten = höjs publiksiffran så delas 30 % av de ökade intäkterna rakt ner i truppen.
* Som Jojje (!) nämnt tidigare, ge viss % av NHL ersättningen direkt till vederbörande spelare.
Om vi börjar med Wooley så är han en avdankad gammal spelare som dessutom är otroligt långsam, som dessutom hade lagt av inför den här säsongen knappast en spelare djurgårn behöver.Fricke skrev:
I dystra tider då handlingskraft verkligen behövs, när någon måste visa sig stark och visa vägen så har man gjort: Precis ingenting. Medans:
Jason Wooley
Sean Bergenheim
Per Bäckman
Dave King
Carl Söderberg
Mikko Laine
Daniel Widing
Jonas Almtorp
Ivan Huml
Pierre Hedin
För att bara nämna några har förstärkt våra direkta konkurrenter.
För att göra saker och ting ännu värre så sållar inte bara Lassilla numera utan även Larsson.
Sean Bergenheim är förmodligen alldeles för dyr för DIF och han är ingen extra ordinär spelare heller.
Per Bäckman och Dave King har inte rosat marknaden hittils och kommer knappast att göra det heller.
Carl Söderberg spelade i Malmö innan han provade lyckan på andra sidan atlanten och när inte det gick flyttade han tillbaka och enda alternativet var Malmö så det var inget konstigt med det.
Jonas Almtorp och Daniel Widing, två stycken ytterst mediokra spelare som inte skulle ha tillfört DIF ett dugg enligt mig dessutom spelade dem i BIF innan dem stack över.
Mikko Laine har jag ingen synpunkt på då jag inte sett honom spela.
Pierre Hedin som gick tillbaka till Modo efter några säsonger utomlands hade varit ett bra nyförvärv men att han nu är tillbaka i sin gamla klubb är inte så mycket att säga om.
Ivan Huml. Läs Mikko Laine.
Summa summarum så kan man väl säga att ingen av dem förutom Hedin och Söderberg hade gjort något nytta i dagens DIF.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Dina förslag låter helt ok, tror faktiskt DIF redan har nån sorts utbildning för sina spelare, men ska låta det vara osagt. Men saker som hjälp med matinköp och bil (så länge vi inte pratar Skoda) kostar pengar och då har vi ju fler utgiftsposter igen.Fricke skrev:Du fattar inte vad jag menar. Att agera och reagera behöver inte ske genom att värva eller sparka tränaren. Men om du vill veta hur jag tänker när jag menar att vi inte kan fastna med armarna i kors för att vi inte har 69 miljoner i eget kapital på Föreningssparbanken så är här några förslag. Jag säger inte att detta är de bästa lösningarna utan bara fem minuters spånande om hur man skulle kunna utveckla affärerna ytterligare.
Det här är punkter som kan vara intressanta för spelaren när vi ska försöka locka till oss tunga namn. Tror tyvärr att de riktigt bra inte nöjer sig med bara tjänster utan vill ha en ordentlig sign-on och sen en schysst månadslön på det.
Skulle inte förvåna mig om spelarna redan har något sorts bonussystem om det är mer publik etc, men att ta ännu mer av intäkterna och ge till spelarna är väl inte önskvärt när det är själva föreningen som behöver pengar. Lönerna är, i förhållande till vad spelarna presterar på isen, redan för höga (inte bara i DIF utan i allmänhet).
Lycka är att vara djurgårdare
- rollestolz
Bremberg håller med !!!!
Nu menar lagets stjärnforward att klubbledningen måste agera.
- Ja, jag tycker att vi måste förstärka truppen. Framförallt har vi tappat offensivt. Inför den här säsongen försvann Patrick Thoresen, Daniel Rudslätt och Per Eklund. Jag tycker inte att vi har lyckats ersätta dem, säger Bremberg.
- Ja, jag tycker att vi måste förstärka truppen. Framförallt har vi tappat offensivt. Inför den här säsongen försvann Patrick Thoresen, Daniel Rudslätt och Per Eklund. Jag tycker inte att vi har lyckats ersätta dem, säger Bremberg.
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Re: Bremberg håller med !!!!
Äntligen någon som säger något!rollestolz skrev:Nu menar lagets stjärnforward att klubbledningen måste agera.
Jo, och Garpen och Särkijäärvi svarar såhär;
Det äcklar mig.Vi har en bred och bra trupp, och ser ingen anledning att gå ut och värva. Dessutom har vi fyra spelare på skadelistan som vi hoppas ska vara tillbaka kommande vecka, säger Särkijärvi.
- När serien är slut är jag övertygad om att vi kommer att ligga sexa eller sjua, precis som vi siktade på inför säsongen.
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Snart är det väl 20 poäng upp till 6:e-platsen liksom?Hovet skrev:Jo, och Garpen och Särkijäärvi svarar såhär;
Det äcklar mig.Vi har en bred och bra trupp, och ser ingen anledning att gå ut och värva. Dessutom har vi fyra spelare på skadelistan som vi hoppas ska vara tillbaka kommande vecka, säger Särkijärvi.
- När serien är slut är jag övertygad om att vi kommer att ligga sexa eller sjua, precis som vi siktade på inför säsongen.
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 90,00.html
Ja man blir ju stum, va fan menar han? Bred trupp?? 2 skadade så tar vi inte 3 poäng på 1 månad.....
Varför har man inte ens varit i kontakt med Hannula? Även om det är liten chans att vi får han, kan man ju ialf försöka!!
Bort med Säcken och Garpenlöv.....
Ja man blir ju stum, va fan menar han? Bred trupp?? 2 skadade så tar vi inte 3 poäng på 1 månad.....
Varför har man inte ens varit i kontakt med Hannula? Även om det är liten chans att vi får han, kan man ju ialf försöka!!
Bort med Säcken och Garpenlöv.....
Precis den mentaliteten eller inställningen som oroar mig. Vänta och se vi har det vi behöver, hittills har det handlat otur /skador. Istället för att inse problemen och försöka gör anågot åt dem väljer man att förklara bort allt när sanningen helt enkelt är att vi har en för svag trupp kombinerat med en spelidé som är osynlig för alla utom möjligen för tränarna.
Att hävda att man har en bra och bred trupp när två spelarew från juniortruppen spelade i 2/3 kedjor säger väl om något att truppenär allt annat än bred eller?
Vill man undvika kvalserien krävs det 2 anfallare omgående. Vill man uppnä den där 6e platsen krävs det nog 3 anfallare och en back till. Det blir alltmer märkligt varför man valde att inte lösa Axelsson för de där 500k Huddinge ville ha. Där hade vi en kille som i alla fall visade lite framåt. Antagligen hade dessutom 500k varit billigt i jämföresle med vad nya spelare kostar att plocka in.
Att hävda att man har en bra och bred trupp när två spelarew från juniortruppen spelade i 2/3 kedjor säger väl om något att truppenär allt annat än bred eller?
Vill man undvika kvalserien krävs det 2 anfallare omgående. Vill man uppnä den där 6e platsen krävs det nog 3 anfallare och en back till. Det blir alltmer märkligt varför man valde att inte lösa Axelsson för de där 500k Huddinge ville ha. Där hade vi en kille som i alla fall visade lite framåt. Antagligen hade dessutom 500k varit billigt i jämföresle med vad nya spelare kostar att plocka in.
- Ritterwand
Bremberg säger bara det som de lite mer eftertänksamma människorna sa redan innan försäsongen började. Att det som alla andra ser inte är uppenbart för Garpen och Särkijärvi är skandal. Förmodligen ser de eländet lika väl som alla andra men vägrar erkänna det. Kanske ligger det prestige i det och de vill inte erkänna att de misslyckats kapitalt med sin scouting (igen, de har i princip inte hittat någon riktigt bra spelare sen Thoresen kom till DIF).
-
Kom igen, inbilla mig inte att Axelsson skulle vänt skeppet om han varit med?
Man kan OMÖJLIGT veta innnan en säsong vem som kommer blomma ut, vem som kommer stagnera i sin utveckling osv... Ledningen hoppades nog att lirare som Bäcker, Dragan (har iofs kommit igång nu) skulle fylla hålet efter Thoresen. Det trodde jag också. Ledningen/styrelsen kan inte kritiseras för värvningarna anser jag. Däremot vill man se en utveckling/förändring NU eftersom nåt klickar.
En annan sak:
Ni vi vinner är tongångarna härinne, att vi alla är "en stor familj som gläds tillsammans". När vi förlorar är det "dom" som förlorar!?
Styrelsen, spelarna och alla som inte levererat är plötsligt "dom" och inte "vi" längre.
DIF är VI, glöm aldrig det...
Man kan OMÖJLIGT veta innnan en säsong vem som kommer blomma ut, vem som kommer stagnera i sin utveckling osv... Ledningen hoppades nog att lirare som Bäcker, Dragan (har iofs kommit igång nu) skulle fylla hålet efter Thoresen. Det trodde jag också. Ledningen/styrelsen kan inte kritiseras för värvningarna anser jag. Däremot vill man se en utveckling/förändring NU eftersom nåt klickar.
En annan sak:
Ni vi vinner är tongångarna härinne, att vi alla är "en stor familj som gläds tillsammans". När vi förlorar är det "dom" som förlorar!?
Styrelsen, spelarna och alla som inte levererat är plötsligt "dom" och inte "vi" längre.
DIF är VI, glöm aldrig det...