Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Kall-El »

Något bolag i Göteborg borde man kanske kunna få till att ta in ölen kanske?
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av crike »

Min beställning är färdig att hämtas.
Räknas det som en jinx om man knäcker premiärölen till kvällens match?
Användarvisningsbild
Probert24
Inlägg: 6
Blev medlem: 2012-04-13
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Probert24 »

"Varan är tillfälligt slut hos leverantör"

Möts man av på bolagets hemsida!!!! Hoppas verkligen att det var välfyllda lager då ölen släpptes, då är det succé. Annars så missar man viktig försäljning nu. Blir trött på mig själv att jag inte var snabbare.

Har givetvis lagt in en bevakning så jag kan beställa så snart de bryggt mer.
Fnatte79
Inlägg: 191
Blev medlem: 2006-09-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Fnatte79 »

Loggade in på bolagets hemsida igår, stod där att min beställning makulerats och att ölen tillfälligt var slut. Står fortfarande så på mina sidor men fick dock ett SMS nu att min beställning finns att hämta!? Blir att gå förbi på hemvägen och se vad som stämmer, har jag tur så finns det finöl att dricka till kvällens match... alternativt får det bli gravöl... :roll:
DIF 4 Ever
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andspe »

Stoort Tack till alla eldsjälar!
Senast redigerad av Andspe den 2014-04-08 12:50:01, redigerad totalt 1 gånger.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

Vill rikta ett stort tack till alla ni som bidragit till Djurgårdshjälpen denna säsong! Vi har både blivit hyllade och hånade sedan vi startade men tänker sticka ut hakan och säga att Jacobs och Hagelin var stora bidrag till vårt kliv till SHL,utan era bidrag hade detta aldrig lyckats och då pratar jag om er som kanske bara lyssnat på nån av våra låtar några gånger till er som satt in 50k på kontot, alla bidrag var viktiga! Jag minns när jag skrev texten till Wicked Games i November, DIF spelade uselt och texten återspeglade bara en dröm av det jag ville se från DIF, Johner,Sam och Saviano kom in i studion efter att förlorat i Malmö efter en klar ledning i tredje och satte en rätt lam refräng första tagningen,jag sa typ "make the lyrics count,believe in them" och de satte tio raka refränger felfritt.En annan rolig episod var ju "Vi ska tillbaks" som jag i efterhand är väldigt stolt över,att få skriva den samma säsong vi går upp är ju fantastiskt.
Vår största bedrift var dock En dag för DIF och allt det bidrog till, framförallt Ronnie och vår förre ordförande Martin's jobb där är en av orsakerna till att allt detta gick vägen!
Nu tar vi några kalla Alberget 4:a och njuter!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7196
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

BaronVonDif skrev:Vill rikta ett stort tack till alla ni som bidragit till Djurgårdshjälpen denna säsong! Vi har både blivit hyllade och hånade sedan vi startade men tänker sticka ut hakan och säga att Jacobs och Hagelin var stora bidrag till vårt kliv till SHL,utan era bidrag hade detta aldrig lyckats och då pratar jag om er som kanske bara lyssnat på nån av våra låtar några gånger till er som satt in 50k på kontot, alla bidrag var viktiga! Jag minns när jag skrev texten till Wicked Games i November, DIF spelade uselt och texten återspeglade bara en dröm av det jag ville se från DIF, Johner,Sam och Saviano kom in i studion efter att förlorat i Malmö efter en klar ledning i tredje och satte en rätt lam refräng första tagningen,jag sa typ "make the lyrics count,believe in them" och de satte tio raka refränger felfritt.En annan rolig episod var ju "Vi ska tillbaks" som jag i efterhand är väldigt stolt över,att få skriva den samma säsong vi går upp är ju fantastiskt.
Vår största bedrift var dock En dag för DIF och allt det bidrog till, framförallt Ronnie och vår förre ordförande Martin's jobb där är en av orsakerna till att allt detta gick vägen!
Nu tar vi några kalla Alberget 4:a och njuter!
+1 !!!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Dawellino
Inlägg: 15
Blev medlem: 2013-05-07
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Dawellino »

26 januari släpps Wicked games. Samma kväll slår vi Troja borta med 6-3 och efter det vet vi alla vad som hänt. Tack, Djurgårdshjälpen!
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Leijon »

Antar att arbetet kommer fortsätta, vilket jag även hoppas!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Sv: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

Leijon skrev:Antar att arbetet kommer fortsätta, vilket jag även hoppas!
Är rätt nöjd för min del men ska ta en funderare.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av MarcusDaze »

Leijon skrev:Antar att arbetet kommer fortsätta, vilket jag även hoppas!
Vi har ju två låtar på spotify/itunes etc och en öl att köpa på bolaget, så oavsett om dom eldsjälar som har dragit igång allt detta väljer att "lägga skridskorna på hyllan" så har vi ju fortfarande inkomster till DH's kassa.
Det är bara att dricka så mycket öl vi kan och fortsätta lyssna på låtarna :)
Fnatte79
Inlägg: 191
Blev medlem: 2006-09-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Fnatte79 »

Det blev finöl till matchen igår och segerns sötma som eftersmak!
Ni har gjort ett fin fint jobb med Djurgårdshjälpen :D
DIF 4 Ever
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17573
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av SirDIFalot »

Under en allsvensk budget kunde vi verkligen göra skillnad och få in en spetsvärvning helt på egen hand. Men med en SHL-budget på 20-30 millar så vettefan hur angelägen jag är på att skicka in pengar från en egna konto för att på sin höjd åka budgeten med en halvmiljon som inte lär märkas överhuvudtaget.

Känns kanske som Djurgårdshjälpen spelat ut sin roll på det viset? Att det fortsätter ticka in pengar från ölen och låten är ju förstås bra.
Expert.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av seppuko »

SirDIFalot skrev:Under en allsvensk budget kunde vi verkligen göra skillnad och få in en spetsvärvning helt på egen hand. Men med en SHL-budget på 20-30 millar så vettefan hur angelägen jag är på att skicka in pengar från en egna konto för att på sin höjd åka budgeten med en halvmiljon som inte lär märkas överhuvudtaget.

Känns kanske som Djurgårdshjälpen spelat ut sin roll på det viset? Att det fortsätter ticka in pengar från ölen och låten är ju förstås bra.
Man kanske kan fortsätta med evenemang som drar in stålar, binder ihop Djurgårdsfamiljen och att fortsätta samla in pengar via dessa som sedan går till andra evenemang, bussresor eller annat. Tycker i detta mörker vi haft de två åren har just Djurgårdshjälpen lyst starkast, och inte för att alla vi samlat in pengar åt spelare utan för engagemanget. Med En dag för Djurgården som sin högsta punkt, det var en helt FANTASTISK tillställning från början till slut.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av ciirree »

Jag tycker lite som ni.
Att låtarna + ölen kan dra in pengar men att sätta in från sina egna konton känns sådär.

Riktigt stolt över att ha kunnat bidra med DH och stolt över alla er som bidrog med pengar!!
Skriv svar