Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Remy Lebeau »

Alla ni som hade hoppats på Oscar Möller kan få tänka om. Justin Williams skadade sig, och nu är Möller uppkallad till Kings.
Han tränade med Anze Kopitar och Dustin Penner i en tänkt förstakedja.

http://hockeysverige.se/article/1155632 ... ed-kopitar

Tror inte han kommer ge upp drömmen riktigt så lätt.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9555
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Jim Morrison »

Remy Lebeau skrev:Alla ni som hade hoppats på Oscar Möller kan få tänka om. Justin Williams skadade sig, och nu är Möller uppkallad till Kings.
Han tränade med Anze Kopitar och Dustin Penner i en tänkt förstakedja.

http://hockeysverige.se/article/1155632 ... ed-kopitar

Tror inte han kommer ge upp drömmen riktigt så lätt.
Beror väl på hur nästa kontraktförslag ser ut. Uppenbarligen. Om LA inte vill förlänga/ger ett dåligt kontrakt kanske Oscar vill visa upp sig i Elitserien för andra lag istället. Tror faktiskt det är lättare istället för att signa med en ny klubb direkt och vara fast i deras AHL-lag istället för Los Angeles. Att inte ge upp drömmen håller jag med om och det är väl just därför vi kan få se honom i Elitserien och Djurgården nästa säsong.

Den som väntar får se.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
cheerup
Inlägg: 9
Blev medlem: 2011-03-09

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av cheerup »

Djurgården har dålig erfarenhet av allsvenska backar. Jag menar nog att det trots allt finns fynd från den serien, men att det måste vara välscoutade innan de får ett kontrakt.
Några namn som spelade i allsvenskan förra säsongen som håller i elitserien:

Elias Fälth
Matthias Ekholm
Josh Mcnevin
Stefan Johansson
Magnus Nygren
Henrik Tömmernes

Joel Johansson är en doldisback som kanske är något att satsa på, har sprutat in poäng i bottenlaget Troja, sjysst +- också med tanke på vilket lag han har spelat för. Han är ju i alla fall ung och har en riktigt positiv utvecklingskurva.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9886

En annan doldisback jag gillar är Niklas Lundgren i Västerås. Han kanske inte är redo för elitserien, men samma sak där han utvecklas bra, bra skridskoåkare och rejäl och duktig defensivt trots att han inte är så jättestor. Har en liten del i att Västerås släppte in minst mål i serien denna säsong. Något för Djurgården om något år kanske?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5661
Användarvisningsbild
AMMC
Inlägg: 857
Blev medlem: 2006-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av AMMC »

Det kanske är lite naivt, jag vet inte, men jag hoppas att vi drar oss in i det längsta från att värva spelare utifrån landet sålänge vi har en framgångsrik juniorverksamhet. Jag vill se så få lantisar i laget som möjligt, helst inga överhuvudtaget.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Remy Lebeau »

Jim Morrison skrev:
Remy Lebeau skrev:Alla ni som hade hoppats på Oscar Möller kan få tänka om. Justin Williams skadade sig, och nu är Möller uppkallad till Kings.
Han tränade med Anze Kopitar och Dustin Penner i en tänkt förstakedja.

http://hockeysverige.se/article/1155632 ... ed-kopitar

Tror inte han kommer ge upp drömmen riktigt så lätt.
Beror väl på hur nästa kontraktförslag ser ut. Uppenbarligen. Om LA inte vill förlänga/ger ett dåligt kontrakt kanske Oscar vill visa upp sig i Elitserien för andra lag istället. Tror faktiskt det är lättare istället för att signa med en ny klubb direkt och vara fast i deras AHL-lag istället för Los Angeles. Att inte ge upp drömmen håller jag med om och det är väl just därför vi kan få se honom i Elitserien och Djurgården nästa säsong.

Den som väntar får se.
Är väl föga troligt att dom skulle plocka upp honom direkt vid skador om dom inte trodde på honom. Han har producerat bra i AHL och kommer få fler chanser som denna.
Därför ställer jag mig tveksam att han skulle blicka hemmåt kommande säsongen.

Men som sagt vi får se..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Stavhoppet »

Jag måste säga att Gunderson låter intressant.
Jag har personligen bara sett honom i en match under året men i den så presterade han på en elitnivå. Övriga backar så hoppas jag att man kan behålla så mkt som möjligt. Bom-Bom är jag lite kluven till men jag hoppas att OM han stannar att han spelar mers som han gjorde i slutspelet.

Tellqvist hoppas jag verkligen på att det blir och då tillsammans med Sandberg eller möjligtvis Hellberg om han är intresserad av det.

Framåt så håller jag med övriga här inne att minst en center av hög klass måste in.
Niklas Persson vore en att hoppas på men jag tvivlar tyvärr.
Jag skulle gärna se Byron Ritchie i laget då jag tror att han skulle kunna bidra med fart framåt och ett bra jobb bakåt.
Jag hoppas verkligen att man kan behålla Hannula efter det jobb han visat upp.
Vad tros om att ställa upp laget utefter detta?


Målvakter.

Tellan
Sandberg

Backar.

Kronwall-Holmqvist
Printz-Gunderson
Eklund-Cleasson

Forwards

Jimme-Ritchie-Hannula
Nilsson-Otto-Zibanejad
Tjärna-Norman-Tim
Cehlin-Fimpen-Brodin

Extra Kempe

Det känns som om detta inte borde vara så grymt dyrt om man ser att Widing och bom-boms löner är borta där? Dessa ersatta med Ritchie och Gunderson? Dessutom Tellan istället för Riddarn och Owuyas löner?

//Henke
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Kentta »

Tror absolut att Boumedienne får förlängt, sett till speltiden samt det slutspel han gjorde tror jag att Järlan ger han ett år till. Om han kan sluta vara så jävla ojämn kan han bli en ganska viktig kugge i backspelet. Frågetecken dock på Kronwall och Eklund, om det ligger något i ryktena om att Oscar är nära Kärpät så ser jag gärna Gunderson som en ersättare.

Skulle vara trevligt om typ Otto, Hannula, Fimpen och Kronwall kunde krita på för några år till snart..

Backarna skulle väl bli:

Kronwall-Printz
Boumedienne-Gunderson
Holmqvist-Claesson

Vet dock inte om Printzen och Kronwall ska lira tillsammans, tyckte båda såg enormt sega ut i slutspelet.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Frasse »

Senste ryktena runt laget är

Ut Josef Boumedienne vill prova lyckan i utlandet,Daniel Widing vill prova lyckan i utlandet,Christian "Fimpen" Eklund inget nytt kontrakt.

In Gustav Wesslau har nu provat lyckan "over there" och ryktas vilja flytta hem till Sverige igen, Linus Klasén skall tydligen ha funderingar på att flytta hem och Djurgården har tidigare visat intresse.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av android »

Frasse skrev:Senste ryktena runt laget är

Ut Josef Boumedienne vill prova lyckan i utlandet,Daniel Widing vill prova lyckan i utlandet,Christian "Fimpen" Eklund inget nytt kontrakt.

In Gustav Wesslau har nu provat lyckan "over there" och ryktas vilja flytta hem till Sverige igen, Linus Klasén skall tydligen ha funderingar på att flytta hem och Djurgården har tidigare visat intresse.
Boumedienne och Widing får gärna testa lyckan. Fimpen kan gott få ett ett-årskontrakt tycker jag.

Klasén är väl en spelartyp vi saknar. Någon som kan göra sin gubbe (+ 1 gubbe till). Absolut en topp-6 forward. Känner väl Micke rätt bra också. Bra skridskoåkare. Fått för mig att han är ganska bekväm av sig. Kan även tänka mig att klubben han går till nu kommer att få behålla honom många år.

Wesslau, vette fan. Kanske.
Född till sportchef.
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av Stavhoppet »

Tack för updaten frasse :)

tråkigt med Fimpen hoppas att man ändrar sig i det fallet. Fimpen behöver vara kvar.

Wesslau är en bra Keeper inget snack om saken men risken är att han vill testa lyckan igen utomlands om han gör en ny kanonsäsong... och med Tellqvist så känns det mera säkert. Kanske kan få till ett 3-4 års kontrakt med Tellan och då ha en stabil målvakt i några iår stället för att vi ska sitta i samma sits som inför iår igen.

Klasen vore ett trevligt nyförvärv då han utan tvekan kan producera poäng och dessutom skulle han kunna gå in och ta en roll i en framtida förstafemma.

Vad tros om en förstafemma som var:

Klasen-Persson-Hannula.

Vist det är att drömma och det skulle kosta hur mkt som hellst men ibland måste man få drömma lite oxå.

Ni som har stenkoll på våra J20 och J18 lag. HUr ser det ut därifrån? Vilka är närmast att komma upp och ta en plats för att stanna i A-laget?

//Henke
kenny
Inlägg: 152
Blev medlem: 2009-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av kenny »

Stavhoppet skrev:Tack för updaten frasse :)

tråkigt med Fimpen hoppas att man ändrar sig i det fallet. Fimpen behöver vara kvar.

Wesslau är en bra Keeper inget snack om saken men risken är att han vill testa lyckan igen utomlands om han gör en ny kanonsäsong... och med Tellqvist så känns det mera säkert. Kanske kan få till ett 3-4 års kontrakt med Tellan och då ha en stabil målvakt i några iår stället för att vi ska sitta i samma sits som inför iår igen.

Klasen vore ett trevligt nyförvärv då han utan tvekan kan producera poäng och dessutom skulle han kunna gå in och ta en roll i en framtida förstafemma.

Vad tros om en förstafemma som var:

Klasen-Persson-Hannula.

Vist det är att drömma och det skulle kosta hur mkt som hellst men ibland måste man få drömma lite oxå.

Ni som har stenkoll på våra J20 och J18 lag. HUr ser det ut därifrån? Vilka är närmast att komma upp och ta en plats för att stanna i A-laget?

//Henke
Tror inte Dif släpper Fimpen.
sen tycker jag personligen vi ska ta hit Gunderson en riktigt grym back.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

Låter absurt att säga det men tyckte Boumedienne var en av våra bästa backar i slutspelet, och höjde sig således 200 snäpp från grundserien. Vill nästan att han skall stanna kvar. Samtidigt vet man ju om att han är extremt ojämn så är nog egentligen att föredra någon med lite mer stabilitet.

Wesslau känns väl rätt stabilt, men inte till vilket pris som helst. Det är dessutom samma där som med Owuya eller Tellqvist; vi MÅSTE ha en bra andramålvakt. Känns som det helt klart kommer bli någon av Tellan / Owuya / Wesslau som kommer få förstaspaden nästa säsong och det känns på förhand rätt så trevligt.

Klasen gillar jag skarpt, men är han värd det priset som han säkerligen kommer kräva? Borde man inte göra allt i sin makt för att få behålla Hannula istället och satsa på någon riktigt bra center istället?

Fimpen känns riktigt tråkigt om man inte ger förlängt kontrakt med, försvinner både Fimpen & Falk samtidigt så tror jag vi tappar en stor del av DIF's "själ".
Bild
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av rikkard »

Om ni tycker att Boumidienne var bra i slutspelet studerade ni inte honom tillräckligt noga. Jag studerade honom noga en match och såg en slö, likgiltig, person utan vare sig glöd eller kunnande. ATT han lämnar vårt lag är en förutsättning för att vi ska vara med och kämpa. Klart sämst lagmoral i år, och alla onödiga utvisningar i slutminuterna gör att jag känner ett enromt agg mot honom. Bort med honom, och stäng dörren för gott.

Ett målvaktspar bestående av Wesslau och Tellqvist verkar lovande. För Owoya lär vi ju inte få. Dock ska vi inte satsa på långa kontrakt med någon av dem. Är rädd för att hamna i frölundas situation där man plockar in en föredetting som drar mycket pengar och inte presterar. De målvakter i Elitserien som varit bra i år har alla de gemensamt att de är färska.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av -daniel- »

rikkard skrev:Om ni tycker att Boumidienne var bra i slutspelet studerade ni inte honom tillräckligt noga. Jag studerade honom noga en match och såg en slö, likgiltig, person utan vare sig glöd eller kunnande.
Fantastiskt att man kan se hockey så olika; precis tvärtom är min analys av Josef i slutspelet (och ja kan nog påstå att jag studerade honom noga i varje match). Däremot i 40 av 55 matcher i grundserien stämmer din analys perfekt.

EDIT: Tror du dessutom på allvar att ekonomin skulle tillåta Tellan & Wesslau? Sen skulle ingen av dem acceptera att komma hit om de inte mer eller mindre är garanterad en förstaspade.
Bild
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av android »

Håller helt med -Daniel- i fallet Boumedienne.

Stavhoppet. Jag har skrivit en hel del om J20 och J18. Backa några sidor bak i den här tråden så har du en liten sammanställning. Annars har AMMC gjort några riktigt bra utvärderingar. Kolla upp hans (?) blogg i juniortråden så har du i alla fall forwards där.
Född till sportchef.
Låst