Säsongen 22/23

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2690
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

Tyvärr får man nog ge upp tredjeplatsen med tanke på att Mora har det lättaste schemat kvar. Men Södertälje och 4e platsen känns väldigt rimligt med tanke på den svåra avslutningen som SSK har. Matchen mot Karlskoga blir avgörande för att hänga av Karlskoga. Mycket talar nog för att det blir SSK i kvartsfinal, nu gäller det bara att få hemmaplanfördel.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av Mattias_87 »

klintan85 skrev: 2023-02-27 03:58:41 Tyvärr får man nog ge upp tredjeplatsen med tanke på att Mora har det lättaste schemat kvar. Men Södertälje och 4e platsen känns väldigt rimligt med tanke på den svåra avslutningen som SSK har. Matchen mot Karlskoga blir avgörande för att hänga av Karlskoga. Mycket talar nog för att det blir SSK i kvartsfinal, nu gäller det bara att få hemmaplanfördel.
Ja tredjeplatsen är körd. SSK har ett svårt spelschema då dom har Modo och Björklöven kvar som verkligen har något att spela för. Vinner vi mot Karlskoga på onsdag tror jag vi klarar fjärdeplatsen.
Avskaffa tre mot tre.
Osten östlund
Inlägg: 1783
Blev medlem: 2022-08-10

Säsongen 22/23

Inlägg av Osten östlund »

Mattias_87 skrev: 2023-02-27 08:45:16
klintan85 skrev: 2023-02-27 03:58:41 Tyvärr får man nog ge upp tredjeplatsen med tanke på att Mora har det lättaste schemat kvar. Men Södertälje och 4e platsen känns väldigt rimligt med tanke på den svåra avslutningen som SSK har. Matchen mot Karlskoga blir avgörande för att hänga av Karlskoga. Mycket talar nog för att det blir SSK i kvartsfinal, nu gäller det bara att få hemmaplanfördel.
Ja tredjeplatsen är körd. SSK har ett svårt spelschema då dom har Modo och Björklöven kvar som verkligen har något att spela för. Vinner vi mot Karlskoga på onsdag tror jag vi klarar fjärdeplatsen.

Ja nu är det upp till oss, samt hoppas vi kan få vara skadefria resten av säsongen.

-SSK blir bra ur kort resa/ publik "synpunkt ".

- Om vi grejar det, så väntar Modo i semi.

- Om vi grejar det, så är det Mora i final (slagit ut Björklöven i semi).🙂
Manijock
Inlägg: 7853
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 22/23

Inlägg av Manijock »

All respekt till Modo som stänger av Ingman en match internt för hans skämmiga beteende senast. Hade alla dagar stått bakom att vi gjort likadant.

Det är ett otyg som kräver dessa typer av krafttag för att råda bot med. Bra att Modo går i fronten på detta sätt.

En stor del av anledningen att domarna är så usla nuförtiden. Att spelarna börjat fuska i högre utsträckning. Bedrövligt att man i stridens hetta kan störa sig på att våra spelare "står upp" när motståndarna ramlar och får fler PP än oss....
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Manijock skrev: 2023-02-27 12:52:08 All respekt till Modo som stänger av Ingman en match internt för hans skämmiga beteende senast. Hade alla dagar stått bakom att vi gjort likadant.

Det är ett otyg som kräver dessa typer av krafttag för att råda bot med. Bra att Modo går i fronten på detta sätt.

En stor del av anledningen att domarna är så usla nuförtiden. Att spelarna börjat fuska i högre utsträckning. Bedrövligt att man i stridens hetta kan störa sig på att våra spelare "står upp" när motståndarna ramlar och får fler PP än oss....
Stort av Modo. Respekt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mattias_87 skrev: 2023-02-27 08:45:16
klintan85 skrev: 2023-02-27 03:58:41 Tyvärr får man nog ge upp tredjeplatsen med tanke på att Mora har det lättaste schemat kvar. Men Södertälje och 4e platsen känns väldigt rimligt med tanke på den svåra avslutningen som SSK har. Matchen mot Karlskoga blir avgörande för att hänga av Karlskoga. Mycket talar nog för att det blir SSK i kvartsfinal, nu gäller det bara att få hemmaplanfördel.
Ja tredjeplatsen är körd. SSK har ett svårt spelschema då dom har Modo och Björklöven kvar som verkligen har något att spela för. Vinner vi mot Karlskoga på onsdag tror jag vi klarar fjärdeplatsen.
Personligen bryr jag mig inte om vi blir 3:a eller 4:a.

Södertälje känns varken sämre eller bättre än BIK.
Bra med en kortare resa för både publik och för spelarnas återhämtning.

I eventuell semifinal blir det ju lik förbannat Modo eller Löven oavsett om vi blir 3:a eller 4:a.

Men viktigt att få hemmaplansfördel. Inte minst ekonomiskt, men även för det sportsliga perspektivet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2690
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-02-27 13:46:48
Mattias_87 skrev: 2023-02-27 08:45:16
klintan85 skrev: 2023-02-27 03:58:41 Tyvärr får man nog ge upp tredjeplatsen med tanke på att Mora har det lättaste schemat kvar. Men Södertälje och 4e platsen känns väldigt rimligt med tanke på den svåra avslutningen som SSK har. Matchen mot Karlskoga blir avgörande för att hänga av Karlskoga. Mycket talar nog för att det blir SSK i kvartsfinal, nu gäller det bara att få hemmaplanfördel.
Ja tredjeplatsen är körd. SSK har ett svårt spelschema då dom har Modo och Björklöven kvar som verkligen har något att spela för. Vinner vi mot Karlskoga på onsdag tror jag vi klarar fjärdeplatsen.
Personligen bryr jag mig inte om vi blir 3:a eller 4:a.

Södertälje känns varken sämre eller bättre än BIK.
Bra med en kortare resa för både publik och för spelarnas återhämtning.

I eventuell semifinal blir det ju lik förbannat Modo eller Löven oavsett om vi blir 3:a eller 4:a.

Men viktigt att få hemmaplansfördel. Inte minst ekonomiskt, men även för det sportsliga perspektivet.
SSK är väl de laget av topplagen som vi har plusstatistik emot och sen vet jag inte hur läget är med Videll. Det kommer också bli en stor avgörande del i matchen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

klintan85 skrev: 2023-02-27 14:36:49
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-02-27 13:46:48
Mattias_87 skrev: 2023-02-27 08:45:16
klintan85 skrev: 2023-02-27 03:58:41 Tyvärr får man nog ge upp tredjeplatsen med tanke på att Mora har det lättaste schemat kvar. Men Södertälje och 4e platsen känns väldigt rimligt med tanke på den svåra avslutningen som SSK har. Matchen mot Karlskoga blir avgörande för att hänga av Karlskoga. Mycket talar nog för att det blir SSK i kvartsfinal, nu gäller det bara att få hemmaplanfördel.
Ja tredjeplatsen är körd. SSK har ett svårt spelschema då dom har Modo och Björklöven kvar som verkligen har något att spela för. Vinner vi mot Karlskoga på onsdag tror jag vi klarar fjärdeplatsen.
Personligen bryr jag mig inte om vi blir 3:a eller 4:a.

Södertälje känns varken sämre eller bättre än BIK.
Bra med en kortare resa för både publik och för spelarnas återhämtning.

I eventuell semifinal blir det ju lik förbannat Modo eller Löven oavsett om vi blir 3:a eller 4:a.

Men viktigt att få hemmaplansfördel. Inte minst ekonomiskt, men även för det sportsliga perspektivet.
SSK är väl de laget av topplagen som vi har plusstatistik emot och sen vet jag inte hur läget är med Videll. Det kommer också bli en stor avgörande del i matchen.
Jo, och sedan då Karlskoga. Bara tanken på att eventuellt möta dem i avgörande matcher ger mig dåliga vibbar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Osten östlund
Inlägg: 1783
Blev medlem: 2022-08-10

Säsongen 22/23

Inlägg av Osten östlund »

Gällande "fallet Ingman".

Tycker man borde hanterat det internt. Om det nu inte hade varit ett flertal ggr innan ( Shinimin). Som han gjort samma sak. Finns ju en nämnd/kameror.

Att tänka på med. Om man håller på med en kontakt/fysiskt sport. Så har man adrenalin och kan var trött. Man tar inte alltid 100% iga beslut.


"Media domstolen/straffet" är för hårt. Behandlas värre än, en riktig brottsling. Inte konstigt att folk bryter ihop/ tar livet av sig.

Tänk om det hade varit någon av våra spelare. Haft ett drev och motståndare supportrar efter sig. Är det så här i någon annan liga/land?

Jag gillar ej "drevet". Dela ut straff , men skippa "gilla och politiken"!
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5731
Blev medlem: 2012-09-14

Säsongen 22/23

Inlägg av Vikas »

Inför riktiga straff, det vill säga avstängning istället för en spottstyver i böter, så kommer detta problem att lösa sig självt.

Två matchers avstängning första gången. Dubbla straff för återfall. Easy.
Manijock
Inlägg: 7853
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 22/23

Inlägg av Manijock »

Vikas skrev: 2023-02-27 18:21:53 Inför riktiga straff, det vill säga avstängning istället för en spottstyver i böter, så kommer detta problem att lösa sig självt.

Två matchers avstängning första gången. Dubbla straff för återfall. Easy.
Precis. Förstår inte dessa som håller med om att kraftfulla tacklingar är mycket värre. Det finns en viktig aspekt här. En filmning är ALLTID medveten. Man försöker medvetet att fuska. Och nej, vi får aldrig hamna där fotbollen är. Där filmningar kallas för förstärkningar och ett kvitto på "rutin". En hemsk utveckling!

En tackling som tar illa är tvärtom allt som oftast en olycka. Timing-miss eller att en motspelare sätter sig i en dum situation. Det går så in i helvete fort. Jag tror att en majoritet av åskådarna ändå vill ha tacklingar i sporten. Då kan man inte straffa bort modet att försöka. Det finns alltid en risk att en tackling tar illa, och det är väldigt sällan man medvetet att man försöker "plocka" någon. Iallafall enligt min bedömning.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Osten östlund skrev: 2023-02-27 17:56:18 Gällande "fallet Ingman".

Tycker man borde hanterat det internt. Om det nu inte hade varit ett flertal ggr innan ( Shinimin). Som han gjort samma sak. Finns ju en nämnd/kameror.

Att tänka på med. Om man håller på med en kontakt/fysiskt sport. Så har man adrenalin och kan var trött. Man tar inte alltid 100% iga beslut.


"Media domstolen/straffet" är för hårt. Behandlas värre än, en riktig brottsling. Inte konstigt att folk bryter ihop/ tar livet av sig.

Tänk om det hade varit någon av våra spelare. Haft ett drev och motståndare supportrar efter sig. Är det så här i någon annan liga/land?

Jag gillar ej "drevet". Dela ut straff , men skippa "gilla och politiken"!
Fuskare ska hängas ut. Det måste bort från vår kära sport.
Ungdomarna som ser fuskare ska också se att det är helt fel väg att gå.

Kan han inte Ingman skärpa till sig och komma igen kan han ta ett vanligt jobb och börja lira i division 2 där rampljuset är betydligt svagare.
Det är inte ett dugg synd om fuskaren Ingman. Han kan få skämmas säsongen ut, minst.

Bra Modo. Hoppas vi gör likadant om situationen uppstår.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2690
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 22/23

Inlägg av klintan85 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-02-27 22:04:05
Osten östlund skrev: 2023-02-27 17:56:18 Gällande "fallet Ingman".

Tycker man borde hanterat det internt. Om det nu inte hade varit ett flertal ggr innan ( Shinimin). Som han gjort samma sak. Finns ju en nämnd/kameror.

Att tänka på med. Om man håller på med en kontakt/fysiskt sport. Så har man adrenalin och kan var trött. Man tar inte alltid 100% iga beslut.


"Media domstolen/straffet" är för hårt. Behandlas värre än, en riktig brottsling. Inte konstigt att folk bryter ihop/ tar livet av sig.

Tänk om det hade varit någon av våra spelare. Haft ett drev och motståndare supportrar efter sig. Är det så här i någon annan liga/land?

Jag gillar ej "drevet". Dela ut straff , men skippa "gilla och politiken"!
Fuskare ska hängas ut. Det måste bort från vår kära sport.
Ungdomarna som ser fuskare ska också se att det är helt fel väg att gå.

Kan han inte Ingman skärpa till sig och komma igen kan han ta ett vanligt jobb och börja lira i division 2 där rampljuset är betydligt svagare.
Det är inte ett dugg synd om fuskaren Ingman. Han kan få skämmas säsongen ut, minst.

Bra Modo. Hoppas vi gör likadant om situationen uppstår.
Sorligt att den spelaren har fått haft på sig den bästa tröjan man kan ha. Vet någon hur det går för Danielsson i disciplinnämnden? Vill gärna ha med honom mot Karlskoga.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Säsongen 22/23

Inlägg av DIF_Soldier »

Respekt till Modo. När man aktivt försöker förstöra sporten ishockey och sudda ut gränserna till fjollfotbollen så förtjänar man fler än en dumstrut. Ett jävla gnäll från folk som säger "han ångrar sig redan." Ingman har filmat flertalet gånger under sin karriär, Han är en återfallsförbrytare och behöver vård.
Säg den glädje som varar
thelinho
Inlägg: 990
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 22/23

Inlägg av thelinho »

DIF_Soldier skrev: 2023-02-28 00:18:21 Respekt till Modo. När man aktivt försöker förstöra sporten ishockey och sudda ut gränserna till fjollfotbollen så förtjänar man fler än en dumstrut. Ett jävla gnäll från folk som säger "han ångrar sig redan." Ingman har filmat flertalet gånger under sin karriär, Han är en återfallsförbrytare och behöver vård.
Helt ärligt så är jag inte övertygad om att det är rätt. MoDo hade kunnat ta ett internt snack med Ingman, sen sagt att han inte spelar nästa match. Att offentligt hänga honom på det här sättet, det har inte bara gjort det jobbigt för Ingman personligen, utan även för hela klubben. Som sagt, detta hade nog kunnat skötas på ett bättre sätt.

Oavsett är det jävligt bra för oss då Ingman-soppan kan bli exakt det vi behöver för att skaka om MoDo och deras trupp inför slutspelet. Nu jävlar ska vi upp!
Wikegårds järnkaminer
Skriv svar