Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17657
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Tomas Ros brukar ofta ha en del skeva åsikter, detsamma gäller Wennerholm och Anrell. Men Ros är till skillnad från de andra två rätt bra på att gräva i rykteshistorier och Silly Season.

Det känns som hans uppgifter dissas överdrivet hårt här bara för att folk inte vill att det ska vara sant.
Expert.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:Tomas Ros brukar ofta ha en del skeva åsikter, detsamma gäller Wennerholm och Anrell. Men Ros är till skillnad från de andra två rätt bra på att gräva i rykteshistorier och Silly Season.

Det känns som hans uppgifter dissas överdrivet hårt här bara för att folk inte vill att det ska vara sant.
Så kan det kanske vara i vissa fall men här tycker jag han går helt fel. Hade han sakligt lagt fram det som grävande och redovisande i sann journalistisk anda hade jag köpt det för jag inser också att något är skevt här. Nånstans har det gått snett. Det han gör är ju en regelrätt sågning av Otto och vår klubb. Ingen saklighet, bara nesligt och trist.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17657
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:Tomas Ros brukar ofta ha en del skeva åsikter, detsamma gäller Wennerholm och Anrell. Men Ros är till skillnad från de andra två rätt bra på att gräva i rykteshistorier och Silly Season.

Det känns som hans uppgifter dissas överdrivet hårt här bara för att folk inte vill att det ska vara sant.
Så kan det kanske vara i vissa fall men här tycker jag han går helt fel. Hade han sakligt lagt fram det som grävande och redovisande i sann journalistisk anda hade jag köpt det för jag inser också att något är skevt här. Nånstans har det gått snett. Det han gör är ju en regelrätt sågning av Otto och vår klubb. Ingen saklighet, bara nesligt och trist.
Men det finns ju flertalet tveksamheter kring Otto-historien som alla kan se. Förutom här där en hel del väljer att bara sticka huvudet i sanden och klappa oss själva på ryggen och upprepa att vi är jätteduktiga hela tiden.

Att Ottosson tackade nej till en halvering av lönen vid samma tillfälle som Nilson och DT gjorde detsamma, samtidigt som Ölvestad och Fimpen gjorde det. (Vilket vi med rätt stor säkerhet kan fastställa eftersom DIF meddelat att de höll möte direkt med just dom spelarna och har pratat om att halvera deras löner) Tyder väl på en del tveksamheter minst sagt... Varför var ett bud på 70k för dåligt precis när vi hade åkt ur? Tyder det låter som en oerhört bra lön för en 36-åring på allsvensk nivå. AB säger sedan att budet efter övriga värvningar låg på 44k. Ottos bud har ju då sänkts med tiden efter att nya värvningar kommit in och kassan blivit mindre. Vilket Challe bekräftat. Varför har du inte Otto tackat ja någon gång under tiden? Märkligt. Skulle vi då få in 500.000 kr skulle vi i praktiken kunna bumpa upp budet till 80-90k någonting. Vilket gör att summan på 500k låter hyfsat logiskt. Budet på 70k låter också logiskt med tanke på att han hade kring 140k förmodligen i ES?

Ser oerhört få tveksamheter kring siffror som är logiska. Oerhört mycket tveksamheter kring Ottos beslut och ageranden dock.
Expert.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:
SirDIFalot skrev:Tomas Ros brukar ofta ha en del skeva åsikter, detsamma gäller Wennerholm och Anrell. Men Ros är till skillnad från de andra två rätt bra på att gräva i rykteshistorier och Silly Season.

Det känns som hans uppgifter dissas överdrivet hårt här bara för att folk inte vill att det ska vara sant.
Så kan det kanske vara i vissa fall men här tycker jag han går helt fel. Hade han sakligt lagt fram det som grävande och redovisande i sann journalistisk anda hade jag köpt det för jag inser också att något är skevt här. Nånstans har det gått snett. Det han gör är ju en regelrätt sågning av Otto och vår klubb. Ingen saklighet, bara nesligt och trist.
Men det finns ju flertalet tveksamheter kring Otto-historien som alla kan se. Förutom här där en hel del väljer att bara sticka huvudet i sanden och klappa oss själva på ryggen och upprepa att vi är jätteduktiga hela tiden.

Att Ottosson tackade nej till en halvering av lönen vid samma tillfälle som Nilson och DT gjorde detsamma, samtidigt som Ölvestad och Fimpen gjorde det. (Vilket vi med rätt stor säkerhet kan fastställa eftersom DIF meddelat att de höll möte direkt med just dom spelarna och har pratat om att halvera deras löner) Tyder väl på en del tveksamheter minst sagt... Varför var ett bud på 70k för dåligt precis när vi hade åkt ur? Tyder det låter som en oerhört bra lön för en 36-åring på allsvensk nivå. AB säger sedan att budet efter övriga värvningar låg på 44k. Ottos bud har ju då sänkts med tiden efter att nya värvningar kommit in och kassan blivit mindre. Vilket Challe bekräftat. Varför har du inte Otto tackat ja någon gång under tiden? Märkligt. Skulle vi då få in 500.000 kr skulle vi i praktiken kunna bumpa upp budet till 80-90k någonting. Vilket gör att summan på 500k låter hyfsat logiskt. Budet på 70k låter också logiskt med tanke på att han hade kring 140k förmodligen i ES?

Ser oerhört få tveksamheter kring siffror som är logiska. Oerhört mycket tveksamheter kring Ottos beslut och ageranden dock.
Tomas Ros redovisar inget av ovanstående förutom de 70kkr som Otto tackat nej till i ett tidigt skede.

Det som framkommit med tydlighet har Marie Hallman stått för då hon intervjuade Otto. Allt annat är spekulationer baserat på siffror.

Tomas Ros gör sig "klickad" på vår bekostnad. Han tar en liten jävla fjäder och gör en belgian Blue av den. Expressen-Oscar tar också upp samma sak, och gör det något bättre än Ros då han verkar ha vett nog att inte salta hela texten med negativt laddade värdeord.

Som sagt. Något är lurigt här, men vi har inte hela storyn. Därför blir en sån där artikel atom-bränsle för alla negativa krafter där ute. Fan vad folk hatar DIF och hånar oss, Rädda Otto-kampanjen och annat DIF-relaterat bara på grund av de där ruskigt snikna artiklarna.

Otto sa i intervjun med Hallman att det fanns annat mellan honom och DIF som han inte ville prata om? på något sätt. Vänta bara. Snart skriver väl Ros något om det också.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av cCat »

Jag vill bara bringa lite klarhet i detta efter bästa förmåga, då jag talat med Ottosson idag.

Summan och statusen som den är nu är att Djurgården och Ottosson förhandlar, med insamlingens pengar inräknade nu.
De närmar sig varandra men är inte riktigt i hamn än.

Det är allt jag tänker skriva i ärendet, då jag anser att det räcker.

Skickat från min HTC Wildfire via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: Re: Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

cCat skrev:Jag vill bara bringa lite klarhet i detta efter bästa förmåga, då jag talat med Ottosson idag.

Summan och statusen som den är nu är att Djurgården och Ottosson förhandlar, med insamlingens pengar inräknade nu.
De närmar sig varandra men är inte riktigt i hamn än.

Det är allt jag tänker skriva i ärendet, då jag anser att det räcker.

Skickat från min HTC Wildfire via Tapatalk 2
Det tycker i alla fall jag låter jävligt bra!

Tack för update!

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Kentta »

Om det nu löser sig med Ottosson.. hur kommer han mottas av övriga i truppen? Det kommer garanterat vara en konstig känsla för både Otto och dom andra om det löser sig. Hoppas det inte blir alltför konstigt och därmed skapar ilska och irritation.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Frasse »

Det talas om ett bud på 77k/månad för den girige Huddinge bon.
Tvivlar på att Otto kommer acceptera detta bud och således har jag väldigt svårt att se att han kommer spela med oss i vinter.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Sv: Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av BaronVonDif »

Frasse skrev:Det talas om ett bud på 77k/månad för den girige Huddinge bon.
Tvivlar på att Otto kommer acceptera detta bud och således har jag väldigt svårt att se att han kommer spela med oss i vinter.
Ja, han har ju alltid 12 k i månaden i a-kasse pengar om inte 77 k faller i smaken.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17657
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Kentta skrev:Om det nu löser sig med Ottosson.. hur kommer han mottas av övriga i truppen? Det kommer garanterat vara en konstig känsla för både Otto och dom andra om det löser sig. Hoppas det inte blir alltför konstigt och därmed skapar ilska och irritation.
Exakt, finns ett gäng spelare som tog vad DIF kunde erbjuda direkt för att man visste att föreningen var i ett svårt läge. Det gjorde inte Ottosson. Oavsett vad vissa här vill tro. Går det här igenom nu så kan det bli lite konstig stämning i truppen.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17657
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Frasse skrev:Det talas om ett bud på 77k/månad för den girige Huddinge bon.
Tvivlar på att Otto kommer acceptera detta bud och således har jag väldigt svårt att se att han kommer spela med oss i vinter.
Ett par månader av strul för ett bud 7k över ursprungsbudet som han kunde tagit direkt. Hoppas det var värt allt strul. Skulle han nobba ett sånt bud nu så hoppas jag vi vänder honom ryggen.
Expert.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1435
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Stocky »

Vilket antiklimax det vart av allt det här! Från Gud till girig gubbe ingen verkar vilja ha!?
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

Frasse skrev:Det talas om ett bud på 77k/månad för den girige Huddinge bon.
Tvivlar på att Otto kommer acceptera detta bud och således har jag väldigt svårt att se att han kommer spela med oss i vinter.
Har svårt att förstå den tanken. Att inte vilja köra för den summan känns konstigt. Aja, får invänta slutresultatet av detta...

Jäkla soppa.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
chrille64
Inlägg: 22
Blev medlem: 2012-06-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av chrille64 »

är de någon som vet om

Tommy Engström gick ner halva sin lön när dif trilla ut es.

tror faktiskt att otto är den viktigaste kuggen i dif för att nå es.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17657
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Stocky skrev:Vilket antiklimax det vart av allt det här! Från Gud till girig gubbe ingen verkar vilja ha!?
Det är väl rätt svårt att inte ifrågasätta hans motivation att spela i DIF nästa år om han skulle nobba ett bud på 70-77k i månaden?
Expert.
Skriv svar