Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Inlägg av Highwind »

Ekman tycks ju ha spelat center i Ryssland och gjort det bra..

Bremberg-Ekman-Danielsson/Axelsson
Ossi-Ragnarsson

Bra 1a line..
Sundling
Inlägg: 56
Blev medlem: 2007-02-13
Kontakt:

Inlägg av Sundling »

Östgöten skrev:
Therocket1 skrev:Hmm, hur lyckades Lars Jonsson hamna i Brynäs? Vad erbjöd Brynäs som inte vi kunde?
Dryga sex (6) miljoner för två år eller 330 000 kr (inkl. sociala kostnader i månaden). Det är drygt 150 000 kr mer i månaden (inkl. sociala kostnader i månaden) än Edvin Frylén.
Du måste skämta!
180 lök för Edvin.
Jag kan inte tänka mig att han kostar över 80. Trodde allvarligt att han inte kostar mer än 40-45, och är värd 20-25 inkl.soc. avg.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Sundling skrev:
Östgöten skrev:
Therocket1 skrev:Hmm, hur lyckades Lars Jonsson hamna i Brynäs? Vad erbjöd Brynäs som inte vi kunde?
Dryga sex (6) miljoner för två år eller 330 000 kr (inkl. sociala kostnader i månaden). Det är drygt 150 000 kr mer i månaden (inkl. sociala kostnader i månaden) än Edvin Frylén.
Du måste skämta!
180 lök för Edvin.
Jag kan inte tänka mig att han kostar över 80. Trodde allvarligt att han inte kostar mer än 40-45, och är värd 20-25 inkl.soc. avg.
Det har ju tidigare tillkännagivits av folk med insyn att Edvins lön, skandalöst nog, är en av de högre i laget.
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Inlägg av Östgöten »

Sundling skrev:Du måste skämta!
180 lök för Edvin. Jag kan inte tänka mig att han kostar över 80. Trodde allvarligt att han inte kostar mer än 40-45, och är värd 20-25 inkl.soc. avg.
Om jag har förstått rätt har han 150.000 kr per månad och det är marginellt över snittet för en elitseriespelare, som om jag inte missminner mig ligger på drygt 120.000 kr per månad säsongen 07/08.

Nicholas Angell hade drygt 300.000 kr i månaden i Brynäs och det är de här krokarna attraktiva spelare ligger. För att göra saken värre är jag ganska säker på att genomsnittspriset för en elitseriespelare är på väg uppåt med drygt 10 till 20 procent kommande säsong. Jag är inte en stor annhängare av Edvin Frylén, men han skulle ta plats i de flesta eliteserieklubbarnas tredje eller fjärdeformationer. DIF:s problem är att vi har ganska många stora och långsamma backar, något som gör att Edvin Frylén är den spelare som får mest skit av oss fans.

Vår sportkommités svaghet (en spekulation) är att de sannolikt inte fullt ut förmått ta spelarlönernas uppgångar i beaktande när de diskuterar spelare, något som gör att de värderar spelarna för lågt relativt vad marknaden är beredd att lägga. I slutändan hamnar DIF att betala lite för mycket för breddspelare. Det är lätt att vara kritiskt och svårt att vara sportchef och arbeta med en relativt liten spelarbudget efter att kostnaderna för alla juniorer är borttagna.
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

Östgöten skrev:
Sundling skrev:Du måste skämta!
180 lök för Edvin. Jag kan inte tänka mig att han kostar över 80. Trodde allvarligt att han inte kostar mer än 40-45, och är värd 20-25 inkl.soc. avg.
Om jag har förstått rätt har han 150.000 kr per månad och det är marginellt över snittet för en elitseriespelare, som om jag inte missminner mig ligger på drygt 120.000 kr per månad säsongen 07/08.

Nicholas Angell hade drygt 300.000 kr i månaden i Brynäs och det är de här krokarna attraktiva spelare ligger. För att göra saken värre är jag ganska säker på att genomsnittspriset för en elitseriespelare är på väg uppåt med drygt 10 till 20 procent kommande säsong. Jag är inte en stor annhängare av Edvin Frylén, men han skulle ta plats i de flesta eliteserieklubbarnas tredje eller fjärdeformationer. DIF:s problem är att vi har ganska många stora och långsamma backar, något som gör att Edvin Frylén är den spelare som får mest skit av oss fans.

Vår sportkommités svaghet (en spekulation) är att de sannolikt inte fullt ut förmått ta spelarlönernas uppgångar i beaktande när de diskuterar spelare, något som gör att de värderar spelarna för lågt relativt vad marknaden är beredd att lägga. I slutändan hamnar DIF att betala lite för mycket för breddspelare. Det är lätt att vara kritiskt och svårt att vara sportchef och arbeta med en relativt liten spelarbudget efter att kostnaderna för alla juniorer är borttagna.
Låter som en mycket rimlig förklaring till varför vi står med för många bredd-spelare på framförallt backsidan...
Blue Brigade Sthlm
kungK2
Inlägg: 225
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Inlägg av kungK2 »

Apropå Jonsson - är det någon som har koll på om han ens ville till DIF? Blir ju lite fånigt att gapa över det om det aldrig var aktuellt!?
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2366663.ab

Holmqvist till Djurgården!

Trevligt måste jag säga. Framförallt att allt inte styrs av pengar. Extra kul är det att sno honom mitt framför ögonen på LHC!
i
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Inlägg av sportfåne »

skit kul :D en riktigt bra spelare och hoppas han visar det i djurgårds tröjan nästa år. det är sköt att han är gårdare oxå och visar lite hjärta :wink: välkommen :) hur många år blir kontraktet på ?
DIF <3
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Fricke »

Janne Järlefelt är gud!
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Fricke skrev:Janne Järlefelt är gud!
Jaså?

En mycket bra värvning annars. Fruktansvärt mycket bättre än Bäcker. Vi får nog in en lika bra center som Otto fast med med offensiva kunskaper och mer näsa för målet.

Nu fattas det bara en forward med spets till Linkans kedja så ser detta ganska så trevligt ut.
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Inlägg av Östgöten »

Om kontraktet blir underskrivet är det bara att gratulera den kritiserade sportkommittén och alla prövade supportrar. Kombinationen Tim Eriksson och Michael Holmqvist känns snäppet bättre än kombinationen Pär Bäcker och Patrik Hörnqvist.
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Ser dock ett ganska allvarligt problem i truppen, nämligen avsaknaden av högerskyttar. Vi har två högerfattade forwards och två högerfattade backar, varav en är junior.
Senast redigerad av Therocket1 den 2008-04-29 08:46:15, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Inlägg av Östgöten »

Emil svelander skrev:Nu fattas det bara en forward med spets till Linkans kedja så ser detta ganska så trevligt ut.
Om Dick Axelsson skriver på är laget fullt. Räknar med att det blir Nicklas Danielsson som tar plats i förstakedjan bredvid Linkan och Michael Holmqvist.

Linkan - Holmqvist - Danielsson
Anger - Otto - Dick
Ölvestad - Falk - Calle G/Henrik E
Eklund - Engqvist - Tim Eriksson
FredrikA
Inlägg: 65
Blev medlem: 2005-06-09

Välkommen

Inlägg av FredrikA »

Michael Holmqvist är mycket välkommen.

Även om Dick skriver på behöver vi en forwad till. Gärna Hannula eller Ekman.

Sen behöver vi en riktigt bra back till.

Och Daniel Larsson naturligtvis.
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Det riktigt ultimata vore om man lyckades få hem Hannula som är en högerfattad sniper samt två klassbackar.

Nån som vet om Bengan är sugen på ytterligare en säsong i ES om han inte tar plats i Nashville?
Bild
Låst