Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Doyle »

Grymt tråkigt beslut om Dicken. :evil: Dels drar han publik, skapar rubriker och kan på egen hand avgöra jämna tillställningar. Kom igen nu DIF, visa bollkänsla o behåll Dick...
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Frölunda har ju värvat massor med "spets" på pappret senaste åren som inte alls levt upp till förväntningarna. Från Brunnström till dom senaste med Hjalmarsson och Friberg. Var betydligt större förväntningar på dom.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

För övrigt starkt att ha laget spikat så tidigt, igen. Sundhetstecken. Inte kul att vara en av sportcheferna som letar efter sista en, två, tre pusselbitarna i augusti och marknaden blir bara tunnare och tunnare.
Expert.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:För övrigt starkt att ha laget spikat så tidigt, igen. Sundhetstecken. Inte kul att vara en av sportcheferna som letar efter sista en, två, tre pusselbitarna i augusti och marknaden blir bara tunnare och tunnare.
Bara Lilja blir kvar!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

mb81 skrev:
SirDIFalot skrev:För övrigt starkt att ha laget spikat så tidigt, igen. Sundhetstecken. Inte kul att vara en av sportcheferna som letar efter sista en, två, tre pusselbitarna i augusti och marknaden blir bara tunnare och tunnare.
Bara Lilja blir kvar!
Japp, men inget som ligger i våra händer. 15 juni...
Expert.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Stör mig också på att favoritspelarna försvinner år efter år, denna gång Brodin, Urbom, Dick... Året innan var det också ett helt gäng underhållande spelare som försvann.

Samtidigt sitter Possler ytterligare en säsong och ska snöra på sig grillorna i DIF-dressen. Vet inte varför vi har så svårt att bryta kontrakt med spelare som inte borde vara här. Vad ska vi med honom till?

Hedman är en bra värvning men kommer knappast kunna göra allt själv.

Backsidan är bra men helt övertygad om att deras naiva spel också kommer göra att vi läcker endel bakåt, därför kommer Urbom vara brutalt saknad och har inte ersatts överhuvudtaget.
Spela fult
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Det är så roligt här inne, i sedvanlig ordning har vi två läger.

Först ut är mega-pessimisterna som tycker allt är skit, att Jocke skall avgå, usla dvärg-värvningar överlag, vi kommer läcka som ett såll pga Urbos frånvaro, livet är helt enkelt skit rakt igenom och det blir sannerligen inte bättre när vi hamnar i kvalserien och konkursen är nära. Avgå STYRELSEN!

Sedan har vi kategori nummer två:
Jocke är bäst. Han har tagit oss till toppen. Alla värvningar är genomtänkta. Grymma stats. 1 mål på 12 säsonger men Corsin är i topp i serien! Laget är spikat tidigt och rakt igenom stabilt. I jämförelse med andra lag har vi den absolut starkaste back samt centersidan. Glaset är alltid trekvarts-fullt.

Jag är någonstans mitt emellan tror jag här. Tycker helt klart Jocke gör ett fantastiskt jobb efter de förutsättningar som råder. Men vissa saker kan man ifrågasätta. Jag kan tycka att man verkligen borde satsa de extra slantar som jag är säker på går att skaka fram för att värva en riktigt vass vinge, som kan bära oss när spelare som Josefson går sönder och är borta. För att vinna måste man våga satsa och med det uppsving vi haft i den här föreningen senaste säsongerna skulle det gå att få igenom ekonomiskt. Att hela tiden förlita sig på att unga spelare skall ta kliv är i grunden ett sunt tänk, och också det som fått oss att nå dit vi är i dag men för att ta nästa kliv och på allvar utmana om guld tror jag vi behöver spetsa det här laget en nivå till. En annan grej jag ifrågasätter är förlängningen på Garrisson, tror den kostar mer än den smakar.

Nåja, vi får se. Försvinner Lilja blir vi ju tvingade till en värvning, tanken är kanske också att avvakta och se hur det utvecklar sig när serien drar igång och bla se hur de unga spelarna tar för sig samt se vad som händer med Bemström. Sista ordet kring Axelsson är kanske inte heller sagt...
Bild
A23
Inlägg: 84
Blev medlem: 2014-05-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av A23 »

Det bästa måste ändå vara att folk skriker så om Dick när många av er toksågade den värvningen förra året och kallade honom gnagarsvin! Dubbelmoral och domedagsprofet i ett liksom! Kämpa!
Manijock
Inlägg: 7867
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:Frölunda har ju värvat massor med "spets" på pappret senaste åren som inte alls levt upp till förväntningarna. Från Brunnström till dom senaste med Hjalmarsson och Friberg. Var betydligt större förväntningar på dom.
Hjalmarsson och Friberg som var två av de bästa när guldet skeppades in i final mot oss... Brunnström ger jag dig!
A23 skrev:Det bästa måste ändå vara att folk skriker så om Dick när många av er toksågade den värvningen förra året och kallade honom gnagarsvin! Dubbelmoral och domedagsprofet i ett liksom! Kämpa!
Kan inte tala för alla, men tror majoriteten av oss som vill ha kvar Dick nu, är de som försvarade värvningen i höstas. Jag är definitivt en sådan. En riktig klassvärvning som är bäst när det gäller.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jag blir bara mer och mer övertygad över Axelsson. Allt pekar på en förlängning senare, en bra bit in på säsongen. Detta passar båda parter utmärkt.

Är mer oroad över alla breddspelare på kontrakt. Possler och Ågren är två som borde starta om i AS. Utlåning där och jag är nöjd.

Garrisson måste vara billigare än Urbom, annars fattar jag inget. Var ju fullständigt mellanmjölk.

I övrigt rätt nöjd utifrån de fattiglappar vi är.
Skulle inte förvåna mig om vi knappt plussat denna säsong trots finalspel och dåligt placerade i löneligan.

önskelistan finns 1 till 2 vassa vingar varav Dick tar den ena platsen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av m0ng00se »

allt handlar om att ha ett gediget genomtänkt grundspel som ALLA spelare och ledare anammar och vet sin roll i. Man kan inte bygga ett L A G på individuella prestationer, det är med L A G E T man vinner guld och ev individuella prestationer man vinner nån match. Det gäller att ha ett försvar som litar på sin målis och en målis som litar på sitt försvar. Det gäller att ha special teams som som man kan falla tillbaka på och vet presterar. Det gäller att ha en målis som stäppar upp när det gäller som mest (slutspel). Det gäller att hålla sig frisk och kry under en hel sässe och det gäller att ha flexibla spelare som kan passa i pusslet när pusselbitar faller bort. Det gäller att ha lagt ner jobbet nu under sommaren (och flera somrar innan denna) så att man är i så bra fysik trim man kan vara. Det gäller att slipa på det mentala. Alla lag går igenom svackor under en sässe och det gäller att vara starkt mentalt både som lag och som individuell spelare. PANNBEN! Det gäller att ge lagom mycket förtroende/speltid till unga hungriga lovande juniorer, det är inte lätt att från att ha dominerat J20 gå in och dominera SHL, låt det växa fram.

något att tillägga?

Tycker Jocke gör ett bra jobb med lagbygget utefter de förutsättningar vi har med ekonomiska (avsaknaden av, i jämförelse) muskler mm i beaktande. Beviset är SM-finalen nu för ett tag sen om nån nu glömt bort det. Det var nog inte nån i föreningen som egentligen hade räknat med en SM-final redan nu...
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Örebroarn »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag blir bara mer och mer övertygad över Axelsson. Allt pekar på en förlängning senare, en bra bit in på säsongen. Detta passar båda parter utmärkt.

Är mer oroad över alla breddspelare på kontrakt. Possler och Ågren är två som borde starta om i AS. Utlåning där och jag är nöjd.

Garrisson måste vara billigare än Urbom, annars fattar jag inget. Var ju fullständigt mellanmjölk.

I övrigt rätt nöjd utifrån de fattiglappar vi är.
Skulle inte förvåna mig om vi knappt plussat denna säsong trots finalspel och dåligt placerade i löneligan.

önskelistan finns 1 till 2 vassa vingar varav Dick tar den ena platsen.
Tycker du inte att det är konstigt att vi skulle vara fattiglappar med en relativt färsk nyemission, semifinal förra året och final det här året? Förra året hade vi eget kapital på 21 miljoner. När ska vi satsa de där extra pengarna för att få hem 17:e guldet?

Blir otroligt trött på den här jävla offerkoftan föreningen verkar ha på sig. Man bedriver elitverksamhet i Sveriges största stad och om man inte kan få ihop större sponsorer att sponsra föreningen är de ett misslyckande. Inget illa menat till de sponsorer vi har men det är kanske inte de största företagen. Man kan prata om isytor och allt möjligt men om det är svårt att få politikerna att satsa kanske man måste satsa på en egen träningsanläggning.

Jag kanske låter bitter men då vi var så nära förra året hade jag hoppats på en större satsning i år.

Ps. Ska inte Ante meddela att han lägger av eller ska man låtsas den här säsongen också för försäkringspengarna?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Örebroarn skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag blir bara mer och mer övertygad över Axelsson. Allt pekar på en förlängning senare, en bra bit in på säsongen. Detta passar båda parter utmärkt.

Är mer oroad över alla breddspelare på kontrakt. Possler och Ågren är två som borde starta om i AS. Utlåning där och jag är nöjd.

Garrisson måste vara billigare än Urbom, annars fattar jag inget. Var ju fullständigt mellanmjölk.

I övrigt rätt nöjd utifrån de fattiglappar vi är.
Skulle inte förvåna mig om vi knappt plussat denna säsong trots finalspel och dåligt placerade i löneligan.

önskelistan finns 1 till 2 vassa vingar varav Dick tar den ena platsen.
Tycker du inte att det är konstigt att vi skulle vara fattiglappar med en relativt färsk nyemission, semifinal förra året och final det här året? Förra året hade vi eget kapital på 21 miljoner. När ska vi satsa de där extra pengarna för att få hem 17:e guldet?

Blir otroligt trött på den här jävla offerkoftan föreningen verkar ha på sig. Man bedriver elitverksamhet i Sveriges största stad och om man inte kan få ihop större sponsorer att sponsra föreningen är de ett misslyckande. Inget illa menat till de sponsorer vi har men det är kanske inte de största företagen. Man kan prata om isytor och allt möjligt men om det är svårt att få politikerna att satsa kanske man måste satsa på en egen träningsanläggning.

Jag kanske låter bitter men då vi var så nära förra året hade jag hoppats på en större satsning i år.

Ps. Ska inte Ante meddela att han lägger av eller ska man låtsas den här säsongen också för försäkringspengarna?
Visst, det tillskjuts en del pengar emellanåt. Och tur det.
Men så länge det inte är några pengar man kan räkna med ska komma in varje säsong måste man ju handha de försiktigare.
Typ, jag utgår från den löneintäkt jag har varje månad, sedan att jag vinner pengar eller får något arv eller dylikt nu och då är ju en bonus.

Men obs, jag gissar på ett knappt plus i kassan denna säsong trots final, har inte sett några siffror.
Vi kanske gjorde en storvinst och då vore det ju helt underbara nyheter.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Det är väl styrelsen som sätter budget och Jocke får förhålla sig till den. Tycker ändå vi gör en satsning med en bred och bra trupp.

Budgeten lär väl vara snarlik med den ifjol.

Adam-Svedberg Samma
Urbom-Högström Dyrare
Bernhardt-Garrison Dyrare
Bobbo-Björnfot och Lill-Tjomme Samma
Förlängningar på Pettersson, Norell, Tom som förmodligen kostar lite mer.

Dick-Haga Lite billigare
Brodin-Hedman Samma
Macdavid-Wandell Dyrare
Wirtanen-Östman Billigare
Jonte-Guter Samma
Fjällby-Grewe/Holtz Billigare
Bergfors och Hanks förlängningar lär inte vara dyrare kontrakt än de hade denna säsong. Gissar att lönekostnaderna är rätt lika denna säsong.

Ett lag i stil med detta tycker jag verkligen är ett topp-6 lag i SHL. Bra spets och bredd både bland backarna och forwardsen.

Svedberg(Jensen)

Garrison-Hultström
Högström-Jeppe
Alsing-Tom
Norell/Björnfot/Lill Tjomme

Lilja-Josefson-Bemström
Haga-Strandberg-Bergfors
Hedman-Wandell-Guter
Possler-Östman-Holtz
Hank/Grewe/Ågren/Falk/Walli
Senast redigerad av mb81 den 2019-06-13 11:40:14, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag blir bara mer och mer övertygad över Axelsson. Allt pekar på en förlängning senare, en bra bit in på säsongen. Detta passar båda parter utmärkt.

.
Precis min känsla också :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Låst