Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

Skulle gärna se Holmqvist i DIF. Rätt ålder, gott om talang, bra storlek, kan spela i alla situationer och i alla forwardspositioner och så råkar han ju vara från Rågsved och har DIF som moderklubb.. svårt att inte gilla allt det.

Så man kan väl anta att han lär väl vara klar för Linköping rätt snart..
Dif_in_my_heart
Inlägg: 291
Blev medlem: 2006-11-22

Inlägg av Dif_in_my_heart »

bastis7 skrev:jag känner nils ekman väldigt väl! pratade med honom igår och då sa han att lugano hört av sig och haft ett bra kontraktserbjudande tyvärr! han vill inte avslöja för mkt men verkar som det är dif eller en utländsk klubb! men inte RYSKA LIGAN!
det stämmer. står på eliteprospects
Äppelmos
Inlägg: 668
Blev medlem: 2007-01-05
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

rikkard skrev:
robin_dif skrev:Mika Hannula väljer spel i Schweiz allt enligt egen utsago.

Djurgården och Linköping tampas om Frölundas Michael Holmqvist.

detta meddelade Frasse på ett annat forum.
Holmqvist är sämsta tänkbara värvning. En diva av stora mått, med urkass attityd. En av elitseriens mest överskattade spelare. Låt LHC ta honom!
Håller med, vill ha Nisse typ så mycke häldre att jag skulle kunna bygga en ny hall åt DIF själv lixom...
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Inlägg av pekka21 »

Vore härligt med båda två för båda två är vad Djurgårn behöver enligt mitt sätt att se på det, i Holmqvist har vi centern som kan leda en kedja och Bremberg får äntligen en center värd namnet och i Ekman får man en hyggligt målskytt men som samtidigt är lite småful och elak.

Men ska man välja en så får det bli Holmqvist, ser man på dem övriga centrarna DIF har är det så man blir jätteimponerad och enligt mig så är centerpositionen själva ryggraden, det är centern som ska vara duktig framåt och bakåt.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2361548.ab

Lars Jonsson som det har pratats lite om här är enligt AB klar för Brynäs.
i
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Inlägg av Erik I »

Från dagens City:

"Hur blir det i höst egentligen?

– Jag pratar med Djurgården. Men sista månaden har många andra lag också hört av sig. Fast jag har inte lust att ta ställning till något samtidigt som säsongen håller på. Det tar en massa fokus så jag och min familj kommer inte bestämma oss förrän framåt sommaren, säger Ekman."

Svårt se att Ekman skulle spela för något annat ES-lag än DIF, återstår då att se om Schweiz (Lugano?) kan sno honom...
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Läser man hela artikeln med Ekman så verkar han ju vara ganska sugen på att komma hem till familjen efter tiden i Ryssland. Så Schweiz känns inte så troligt.
Men det skulle inte förvåna mig en sekund om tex Linköping vann kampen om Nisse pga fetare sedelbunt.

http://stockholm.city.se/2008/04/28/Rys ... _starkare/
Lycka är att vara djurgårdare
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Hmm, hur lyckades Lars Jonsson hamna i Brynäs? Vad erbjöd Brynäs som inte vi kunde?
Bild
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Inlägg av sportfåne »

en spännande kvalserie :lol: :wink:
DIF <3
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Det är väl i princip det enda..
Bild
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Inlägg av sportfåne »

mm :P men hade lars jonnson varit ett bra nyförvärv? vet inte så mycket om honom :/
DIF <3
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Han hade med ganska lätthet styrt upp vårat PP så att det iaf liknar något som kan kallas PP, så ja, han hade tillfört en hel del.
Bild
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Inlägg av sportfåne »

okej :) tack ;) mm PP måste förbättras helt klart
DIF <3
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Inlägg av Östgöten »

Therocket1 skrev:Hmm, hur lyckades Lars Jonsson hamna i Brynäs? Vad erbjöd Brynäs som inte vi kunde?
Dryga sex (6) miljoner för två år eller 330 000 kr (inkl. sociala kostnader i månaden). Det är drygt 150 000 kr mer i månaden (inkl. sociala kostnader i månaden) än Edvin Frylén.
Therocket1
Inlägg: 920
Blev medlem: 2005-08-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skarpnäck, Stockholm

Inlägg av Therocket1 »

Om man kan avvara dessa pengar på en spelare som håller på att bli hockeyinvalid så borde man kunna avvara dessa typer av summor som är bevisligen en spelartyp vi behöver. Jösses, man slutar aldrig att förvånas över det dåliga arbetet som utförs av värvningsansvariga.

Verkar som att ambitionen är att nå slutspel och sedan spelar det ingen roll vad som händer. Man står ju o stampar på samma plats varje säsong.

Är det nån som vet om man kan kräva en ny sportkommité vid årsmötet?
Bild
Låst