Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Joas
Inlägg: 134
Blev medlem: 2006-04-15

Inlägg av Joas »

Först gnälls det att vi värvar spelare från lägre divisioner och sen gnälls det när vi värvar en etablerad elitseriespelare från ett finallag.

Hur orkar ni gnälla om allt hela tiden?

Vilka spelare skall vi värva för att göra alla nöjda?
Brutus
Inlägg: 77
Blev medlem: 2006-12-02

Inlägg av Brutus »

Kanske Chris Simon!!! hahahaha vore kul se han ta en fight med Jämtin
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Rocker skrev:
Sirrebirre skrev:
Caveman skrev:
Sirrebirre skrev:
Fnatte79 skrev: Mmm... det jag vill säga är väl mer att alla avgudar honom och när han
verkligen spelar så är han kung men han är inte jämn i sitt spel...
Han måste lyfta sig så att säga, hellre en bra jämnare spelare än en som
är helt osynlig ibland. Sen tror alla att det måste vara en lika bra spelare
som honom för att denne ska kunna spela bredvid och det är bull...
Ska ju inte vara en dålig spelare naturligtvis men om Linkan är jämnare
i sitt spel så blir det även lättare för hans kedjekamrater att leverera
oavsett namn i princip... Linkan är inte DIF... DIF är DIF, alla tillsamans.

Ja ja, smaken och tycket är som baken, delad!
äh.. Lägg ner, han har gjort över 45 poäng 2 säsonger irad, man kan inte vara på topp i 52 omgångar + slutspel...

Har redan sagt vad jag tycker, vi delar uppfattning.

Hade Linkan haft en sniper likt Hörnqvist förra säsongen så hade Linkan haft än mer poäng, då hade han varit där uppe i topp på poängligan med Mårtensson.. Sedan är det så att Linkan används flitigt i boxplay om det är rätt eller fel kan inte jag svara på, men Säcken tyckte tydligen det var rätt. Linkan är inte speciellt lat tror det mer ser ut som det, men visst ibland har han varit lite väl seg vid byten.
Sniper eller inte han gjorde 45 poäng denna säsong. Helt plötsligt börjar folk säga att han e lat, säger inte att han skulle gjort si och så med en annan spelare.. Säger bara att han är inte lat för lata spelare gör inte poäng, dom sitter på bänken..
Nej, han är verkligen inte lat. Linkan har dock en speciell stil, han ser riktigt seg ut på grillorna men i själva verket går det faktiskt undan.
Det var väl det jag skrev? Hade han haft en målskytt med sig så hade det blivit 20 poäng till.
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

Jag har inte påstått något annat...
al bundy
Inlägg: 55
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av al bundy »

MÅLSKYTT!
Pelle Prestberg
:twisted:
Vipul
Inlägg: 98
Blev medlem: 2006-04-09

Inlägg av Vipul »

al bundy skrev:MÅLSKYTT!
Pelle Prestberg
:twisted:
Driver du?! Aldrig i mitt liv!

Bastiansen Klar för Färjestad
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

stolpskott skrev:
Boråsaren skrev:MIF Redhawks ska visst storstäda i sin trupp efter fiaskot i kvalserien.


Lagkaptenen Mikael Wahlberg, 31, som varit i klubben sedan 2000, får lämna. Samma gäller för Emil Lundgren, Andreas Byström, Cole Jarrett, Patrik Lundh, Lasse Pirjetä, Jens Svensson och Jyrki Välivaara.
Dessutom uppvaktas backen Johan Björk och poängmaskinen Marcus Paulsson av elitserieklubbar.


Saxat från expressen.se

Något för DIF?
Marcus Paulsson tycker jag är ett mycket bra alternativ.
Varför är han ett mycket bra alternativ? En medioker allsvensk spelare platsar väl inte, då vi söker spets.
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Då ställer jag frågan Emil. har du ens sett han spela? Han är bäst i Malmö, kanske Carl-Söderberg är bättre. Påminner lite om Niklas, finns otroligt mycket kvaliteér i honom, han har utvecklats till en riktigt vass Ishockey spelare detta året.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

stolpskott skrev:Då ställer jag frågan Emil. har du ens sett han spela? Han är bäst i Malmö, kanske Carl-Söderberg är bättre. Påminner lite om Niklas, finns otroligt mycket kvaliteér i honom, han har utvecklats till en riktigt vass Ishockey spelare detta året.
Har sett honom spela och tror inte att han skulle göra mer än 20 poäng i Elitserien. Räcker det för oss som söker spets? Svaret på den frågan är givetvis nej.
Steef
Inlägg: 361
Blev medlem: 2008-03-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Inlägg av Steef »

Brutus skrev:Kanske Chris Simon!!! hahahaha vore kul se han ta en fight med Jämtin
det vore häfftigt
Nicke Sylvander
Inlägg: 1
Blev medlem: 2008-04-23

Inlägg av Nicke Sylvander »

Steef skrev:
Brutus skrev:Kanske Chris Simon!!! hahahaha vore kul se han ta en fight med Jämtin
det vore häfftigt
...men knappast rättvist!

Chris Simon skulle ju skrämma skiten hur tuffingen Ledin :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Nicke Sylvander skrev:
Steef skrev:
Brutus skrev:Kanske Chris Simon!!! hahahaha vore kul se han ta en fight med Jämtin
det vore häfftigt
...men knappast rättvist!

Chris Simon skulle ju skrämma skiten hur tuffingen Ledin :lol: :lol: :lol:
Vem är du nu då? Först Enok Svulander som mig, och nu Nicke Sylvander som Micke Nylander. Lägg ner!
Användarvisningsbild
Hugo Boss
Inlägg: 4
Blev medlem: 2007-11-14

Inlägg av Hugo Boss »

Emil svelander skrev:Vem är du nu då? Först Enok Svulander som mig, och nu Nicke Sylvander som Micke Nylander. Lägg ner!
Du har för höga tankar om dig själv!

Spänn av :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Inlägg av Örebroarn »

Emil svelander skrev:
Nicke Sylvander skrev:
Steef skrev:
Brutus skrev:Kanske Chris Simon!!! hahahaha vore kul se han ta en fight med Jämtin
det vore häfftigt
...men knappast rättvist!

Chris Simon skulle ju skrämma skiten hur tuffingen Ledin :lol: :lol: :lol:
Vem är du nu då? Först Enok Svulander som mig, och nu Nicke Sylvander som Micke Nylander. Lägg ner!
fan det börjar bli skrämmande här på forumet. Läser man inte noggrant tänker man att du och Micke Nylander för första gången skriver helt korkat så ser man att det är en copycat...
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

Jag är grymt nyfiken på de sista värvningarna inför nästa säsong. Dessa är, enligt mig, helt avgörande. Ossi stärkte inte direkt sina aktier till NHL-spel med tanke på sin insats i slutspelet, litet hopp finns kanske kvar. Är det nån som har koll på forwards som skulle passa in i lagbygget? Då menar jag självklart inga orealistiska drömvärvningar...
Låst