Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
al bundy
Inlägg: 55
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av al bundy »

Anders Bastiansen!
En hårt arbetande center.
Ett möjligt komplement till Linkan.
Användarvisningsbild
Höken
Inlägg: 167
Blev medlem: 2007-02-26

Inlägg av Höken »

Mikael Lind?

Är påväg från Brynäs. Är en mycket intressant spelartyp. Spelskicklig, men även riktigt målfarlig. 16 baljor blev det denna säsong. 37 poäng sammanlagt. Är även duktig i PP och BP. Tillsammans med Linkan skulle det säkerligen kunna bli succé!

Det som talar emot. Åldern. Lind är 36 år. Kanske Djurgården letar någon att bygga laget omkring?
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Användarvisningsbild
Killer Kennholt
Inlägg: 121
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Rotebro, Bor i Värmland

Inlägg av Killer Kennholt »

Såg på aftonbladet att FBK var intresserad av Matthias Trattnig! Hoppas faktiskt att vi också är lite sugna på honom om han nu har en plats att fylla i laget. En spelare som det är fart å fläkt i, samtidigt som han nu verkar kunna göra en hel del poäng också. Perfekt ålder och en som känner till staden och klubben!
Killer Kennholt Skjuter För Döda
peter johansson
Inlägg: 247
Blev medlem: 2006-06-07

Inlägg av peter johansson »

al bundy skrev:Tim Eriksson i den eller den kedjan med den eller den snubben. Men lägg ner sånt!
Hur killen presterar beror på vilket förtroende han får från tränarna och vilken KEMI som det blir i formationerna.
Det var väl inga höga odds på att Tim skulle återvända till staden.
Hur stora odds är det på Mika Hannula?
Gissningsvis mindre än Nisse iaf... :twisted:
Du har helt rätt ang Tim,låt honom få en chans innan ni kapar honom bara att hoppas att han inte är här inne och kollar läget!SKÄRPNING!!

Välkommen Tim och LYCKA TILL!!!!!!!
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Inlägg av Highwind »

Anledningen till att Linkan inte gjorde lika mycket poäng var främst att kedjan var tillbakatryckt i egen zon stora delar av elitserien. Anledningen var främst Per Bäcker och Thomas Johansson.
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Inlägg av sportfåne »

jag tycker tim eriksson är ett välldigt bra nyförvärv. sen tycker jag oxå bastiansen skulle vara välldigt kul att se i djurgården. sen ni som säger att dom bara är utfyllnads spelare så säger jag bättre dom här spelarna än mätta spelare som johansson. LINKAN ÄR KUNG
DIF <3
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

al bundy skrev:Anders Bastiansen!
En hårt arbetande center.
Ett möjligt komplement till Linkan.
Inte mig emot om han så bara tar med sig hälften av den Mora-tur han besitter...
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Inlägg av Remy Lebeau »

Bastiansen vore en mycket bra värvning. Men det är dock många klubbar som är ute efter honom, så frågan är om vi skulle ha en realistisk chans?

Nu har jag inte sett honom i ett par matcher, men han har gjort ett stabilt intryck.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Inlägg av robin_dif »

Bara en fråga som egentligen inte har nått med silly seasn att göra.
Men hur mycket sämre är finska ligan än den svenska?
För jag menar det finns en hel del transatlanter som kommer från Echl och Ahl och går in i finska ligan och gör 20-30 kassar på en säsong.
I Elitserien är det ju inte specielt vanligt att man plockar in en kanadensare eller amrikan från tex Echl och de undantag som finns är väl inte speciellt lyckade.
Så är finska ligan så pass mycket sämre än svenska? eller har de bättre scouting verksamhet i grannlandet, Och hittar duktiga transatlanter från "B" ligorna i Nordamerika?
Vore kul om någon kunnig kunde svara.
Användarvisningsbild
reservjesus
Inlägg: 1066
Blev medlem: 2007-09-28

Inlägg av reservjesus »

Har hört att DIF visat intresse för Västerås målvakt Johan Thalberg. Betyder de att Larsson sticker?
Någon som vet hur de blir med Larsson?
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

MIF Redhawks ska visst storstäda i sin trupp efter fiaskot i kvalserien.


Lagkaptenen Mikael Wahlberg, 31, som varit i klubben sedan 2000, får lämna. Samma gäller för Emil Lundgren, Andreas Byström, Cole Jarrett, Patrik Lundh, Lasse Pirjetä, Jens Svensson och Jyrki Välivaara.
Dessutom uppvaktas backen Johan Björk och poängmaskinen Marcus Paulsson av elitserieklubbar.


Saxat från expressen.se

Något för DIF?
Saknar Kung Wikegård!
Sirrebirre
Inlägg: 120
Blev medlem: 2006-11-12
Ort: Visby

Inlägg av Sirrebirre »

Caveman skrev:
Sirrebirre skrev:
Fnatte79 skrev:
Sirrebirre skrev:Kan hålla med om att han slarvar lite ibland, men jag vet spelare som garanterat är latare än Linkan. Och det är inte hans spelstil att backchecka lika hårt som de resterande forwards som finns på isen...

Finns inge fakta att inse, han ska ligga och fiska, det är därför han gör dom poäng han gör...
Mmm... det jag vill säga är väl mer att alla avgudar honom och när han
verkligen spelar så är han kung men han är inte jämn i sitt spel...
Han måste lyfta sig så att säga, hellre en bra jämnare spelare än en som
är helt osynlig ibland. Sen tror alla att det måste vara en lika bra spelare
som honom för att denne ska kunna spela bredvid och det är bull...
Ska ju inte vara en dålig spelare naturligtvis men om Linkan är jämnare
i sitt spel så blir det även lättare för hans kedjekamrater att leverera
oavsett namn i princip... Linkan är inte DIF... DIF är DIF, alla tillsamans.

Ja ja, smaken och tycket är som baken, delad!
äh.. Lägg ner, han har gjort över 45 poäng 2 säsonger irad, man kan inte vara på topp i 52 omgångar + slutspel...

Har redan sagt vad jag tycker, vi delar uppfattning.

Hade Linkan haft en sniper likt Hörnqvist förra säsongen så hade Linkan haft än mer poäng, då hade han varit där uppe i topp på poängligan med Mårtensson.. Sedan är det så att Linkan används flitigt i boxplay om det är rätt eller fel kan inte jag svara på, men Säcken tyckte tydligen det var rätt. Linkan är inte speciellt lat tror det mer ser ut som det, men visst ibland har han varit lite väl seg vid byten.
Sniper eller inte han gjorde 45 poäng denna säsong. Helt plötsligt börjar folk säga att han e lat, säger inte att han skulle gjort si och så med en annan spelare.. Säger bara att han är inte lat för lata spelare gör inte poäng, dom sitter på bänken..
Djurgår'n tills jag dör !
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

Sirrebirre skrev:
Caveman skrev:
Sirrebirre skrev:
Fnatte79 skrev:
Sirrebirre skrev:Kan hålla med om att han slarvar lite ibland, men jag vet spelare som garanterat är latare än Linkan. Och det är inte hans spelstil att backchecka lika hårt som de resterande forwards som finns på isen...

Finns inge fakta att inse, han ska ligga och fiska, det är därför han gör dom poäng han gör...
Mmm... det jag vill säga är väl mer att alla avgudar honom och när han
verkligen spelar så är han kung men han är inte jämn i sitt spel...
Han måste lyfta sig så att säga, hellre en bra jämnare spelare än en som
är helt osynlig ibland. Sen tror alla att det måste vara en lika bra spelare
som honom för att denne ska kunna spela bredvid och det är bull...
Ska ju inte vara en dålig spelare naturligtvis men om Linkan är jämnare
i sitt spel så blir det även lättare för hans kedjekamrater att leverera
oavsett namn i princip... Linkan är inte DIF... DIF är DIF, alla tillsamans.

Ja ja, smaken och tycket är som baken, delad!
äh.. Lägg ner, han har gjort över 45 poäng 2 säsonger irad, man kan inte vara på topp i 52 omgångar + slutspel...

Har redan sagt vad jag tycker, vi delar uppfattning.

Hade Linkan haft en sniper likt Hörnqvist förra säsongen så hade Linkan haft än mer poäng, då hade han varit där uppe i topp på poängligan med Mårtensson.. Sedan är det så att Linkan används flitigt i boxplay om det är rätt eller fel kan inte jag svara på, men Säcken tyckte tydligen det var rätt. Linkan är inte speciellt lat tror det mer ser ut som det, men visst ibland har han varit lite väl seg vid byten.
Sniper eller inte han gjorde 45 poäng denna säsong. Helt plötsligt börjar folk säga att han e lat, säger inte att han skulle gjort si och så med en annan spelare.. Säger bara att han är inte lat för lata spelare gör inte poäng, dom sitter på bänken..
Nej, han är verkligen inte lat. Linkan har dock en speciell stil, han ser riktigt seg ut på grillorna men i själva verket går det faktiskt undan.
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

Sirrebirre skrev:
Caveman skrev:
Sirrebirre skrev:
Fnatte79 skrev:
Sirrebirre skrev:Kan hålla med om att han slarvar lite ibland, men jag vet spelare som garanterat är latare än Linkan. Och det är inte hans spelstil att backchecka lika hårt som de resterande forwards som finns på isen...

Finns inge fakta att inse, han ska ligga och fiska, det är därför han gör dom poäng han gör...
Mmm... det jag vill säga är väl mer att alla avgudar honom och när han
verkligen spelar så är han kung men han är inte jämn i sitt spel...
Han måste lyfta sig så att säga, hellre en bra jämnare spelare än en som
är helt osynlig ibland. Sen tror alla att det måste vara en lika bra spelare
som honom för att denne ska kunna spela bredvid och det är bull...
Ska ju inte vara en dålig spelare naturligtvis men om Linkan är jämnare
i sitt spel så blir det även lättare för hans kedjekamrater att leverera
oavsett namn i princip... Linkan är inte DIF... DIF är DIF, alla tillsamans.

Ja ja, smaken och tycket är som baken, delad!
äh.. Lägg ner, han har gjort över 45 poäng 2 säsonger irad, man kan inte vara på topp i 52 omgångar + slutspel...

Har redan sagt vad jag tycker, vi delar uppfattning.

Hade Linkan haft en sniper likt Hörnqvist förra säsongen så hade Linkan haft än mer poäng, då hade han varit där uppe i topp på poängligan med Mårtensson.. Sedan är det så att Linkan används flitigt i boxplay om det är rätt eller fel kan inte jag svara på, men Säcken tyckte tydligen det var rätt. Linkan är inte speciellt lat tror det mer ser ut som det, men visst ibland har han varit lite väl seg vid byten.
Sniper eller inte han gjorde 45 poäng denna säsong. Helt plötsligt börjar folk säga att han e lat, säger inte att han skulle gjort si och så med en annan spelare.. Säger bara att han är inte lat för lata spelare gör inte poäng, dom sitter på bänken..
Nej, han är verkligen inte lat. Linkan har dock en speciell stil, han ser riktigt seg ut på grillorna men i själva verket går det faktiskt undan.
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Boråsaren skrev:MIF Redhawks ska visst storstäda i sin trupp efter fiaskot i kvalserien.


Lagkaptenen Mikael Wahlberg, 31, som varit i klubben sedan 2000, får lämna. Samma gäller för Emil Lundgren, Andreas Byström, Cole Jarrett, Patrik Lundh, Lasse Pirjetä, Jens Svensson och Jyrki Välivaara.
Dessutom uppvaktas backen Johan Björk och poängmaskinen Marcus Paulsson av elitserieklubbar.


Saxat från expressen.se

Något för DIF?
Marcus Paulsson tycker jag är ett mycket bra alternativ.
Låst