SHL 21/22: Linköping - Djurgårdens IF 16/9

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 21/22: Linköping - Djurgårdens IF 16/9

Inlägg av förevigtdjurgården »

Lee Harvey Oswald skrev: 2021-09-16 20:37:31 Helt klart en bättre insats än i premiären, en ok bortamatch, men ingen riktig värdemätare då Lhc kommer finnas i botten av tabellen.
Har Sören inte tränat innan han kom till DIF?
Han ser mer än trög ut

Den där kommentatorn är lite rolig.
En elak Svenskalärare i hans uppväxt lurade honom att överanvända ordet… över, men på fel ställe.
-Han ser till Över att pucken kommer ut ur zon
-Där var det nära Över att pucken smiter in
Reagerade på exakt samma sak. Det är alldeles för låg nivå på språket i alldeles för många TV-sändningar. Ja, generellt. Folk blir ju helt till sig så fort man använder ett någorlunda ordentligt språk och har ingen aning om ordvalen man gör längre - jobbar med ungdomar, inte på något sätt i ett språk- eller utbildningssyfte men man blir rädd ändå.

För övrigt skönt att stå på andra sidan fladder-Jeppe. Han är fin när han är bra men när han vispar runt som han gjorde innan 1-3, kan jag ändå vara nöjd att vi inte har honom i våra färger längre.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2021-01-22

SHL 21/22: Linköping - Djurgårdens IF 16/9

Inlägg av Exile »

Lite blandade känslor, LHC är på pappret ett bottenlag... Man skulle gärna ha tillbaka Ågren/JJ istället Carey/Lorito, vi får hoppas att båda anpassar sig efter den stora isen i närtid.

Sörensen har man också mycket större krav på, även om han visar klass i många avseenden, tänker t ex på hur snabbt han låter pucken gå vidare i PP.

Kommentatorerna i Sverige är brutalt dåliga, det hjälper inte att Cmore är snåla med både Play-by-play och expertkommentator.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

SHL 21/22: Linköping - Djurgårdens IF 16/9

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

förevigtdjurgården skrev: 2021-09-16 21:06:36
Lee Harvey Oswald skrev: 2021-09-16 20:37:31 Helt klart en bättre insats än i premiären, en ok bortamatch, men ingen riktig värdemätare då Lhc kommer finnas i botten av tabellen.
Har Sören inte tränat innan han kom till DIF?
Han ser mer än trög ut

Den där kommentatorn är lite rolig.
En elak Svenskalärare i hans uppväxt lurade honom att överanvända ordet… över, men på fel ställe.
-Han ser till Över att pucken kommer ut ur zon
-Där var det nära Över att pucken smiter in
Reagerade på exakt samma sak. Det är alldeles för låg nivå på språket i alldeles för många TV-sändningar. Ja, generellt. Folk blir ju helt till sig så fort man använder ett någorlunda ordentligt språk och har ingen aning om ordvalen man gör längre - jobbar med ungdomar, inte på något sätt i ett språk- eller utbildningssyfte men man blir rädd ändå.

För övrigt skönt att stå på andra sidan fladder-Jeppe. Han är fin när han är bra men när han vispar runt som han gjorde innan 1-3, kan jag ändå vara nöjd att vi inte har honom i våra färger längre.
Ja, skönt med Jeppe i motståndartröja, helt plötsligt uppstår chanser från ingenstans

Visst är det fascinerande hur språket ändras, när ord succesivt börjar uttalas på ett annat sätt.
Några favoriter jag hör på jobbet då och då.
Egänkligen
Änkligen
Tröck
Böt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 21/22: Linköping - Djurgårdens IF 16/9

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-09-16 20:33:27 Positivt då?
Vinst.
#21 Cederqvist
Ludde
Högström
P.Johansson
Videll
Tur


Minus:
Spelet,. Idé?
Identitet?
Sörensen , förstakedja?
Carey , Lorito
Känns som att Barry börjar i rätt ända ändå. Mycket att jobba med och vi är helt klart efter på träningsklockan. De som klarar de individuella grunderna som krävs för idén fick lite friare tyglar idag och för övriga verkade det vara basics och lite skit-i-hur-det-ser-ut-i-övrigt istället för överkurs. Det blir ju en del icings och ostrukturerade uppspel som konsekvens men annars rätt bra både framåt och bakåt.

Sen tyckte jag mig se att Videll och Sören alternerade sidor emellanåt vilket såg hysteriskt roligt ut när LHC spelarna tittade tvärs över banan. Undrar om det var medvetet eller bara blev så vid ett par tillfällen pga fel i bytena?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

SHL 21/22: Linköping - Djurgårdens IF 16/9

Inlägg av -daniel- »

Nu missade jag första perioden så baserar mina lösrykta tankar på de resterande två:

Mantas gör en riktigt, riktigt bra match.

Tom känns lost.

Videll ser stark ut, precis som förväntat. Något trög men han kompenserar ju det med sin styrka och speluppfattning.

Sören ligger rejält efter, men kommer förhoppningsvis in i det om 5-6 matcher.

Lorito känns lite för tunn och klen hittills. Förvisso rätt så övertygande teknik.

Carey inte riktigt den spelaren jag hade förväntat mig. Trodde han skulle vara kvickare, tycker han känns lite vilsen på stora isytan men hoppas och tror han växer in i det.

Cederqvist kommer bli en riktigt bra spelare.

Rensfeldt gillade jag framförallt i RBK-tiden och trodde han skulle ta flera stora kliv, men kanske kommer först nu i DIF? Varit riktigt duktig hittills.

Totalt så gillar jag inställningen i det här laget 50 ggr mer än senaste säsongerna, vi spelar för varandra. Vi offrar oss. Fullföljer och står upp. DIF är ett riktigt lag hittills, sen får vi se hur långt det bär. Långt om Sörensen kommer igång och nordamerikanerna hittar in i grejerna än mer. Samt under förutsättning att vi hittar vårt försvarsspel och balansen mellan attack och försvar. Lite rädd för att vi kommer ha större problem när vi förväntas föra matcherna (framförallt på hemmaplan) att man virrar bort sig.
Bild
Manijock
Inlägg: 7888
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

SHL 21/22: Linköping - Djurgårdens IF 16/9

Inlägg av Manijock »

-daniel- skrev: 2021-09-17 07:21:12 Nu missade jag första perioden så baserar mina lösrykta tankar på de resterande två:

Mantas gör en riktigt, riktigt bra match.

Tom känns lost.


Videll ser stark ut, precis som förväntat. Något trög men han kompenserar ju det med sin styrka och speluppfattning.

Sören ligger rejält efter, men kommer förhoppningsvis in i det om 5-6 matcher.

Lorito känns lite för tunn och klen hittills. Förvisso rätt så övertygande teknik.

Carey inte riktigt den spelaren jag hade förväntat mig. Trodde han skulle vara kvickare, tycker han känns lite vilsen på stora isytan men hoppas och tror han växer in i det.

Cederqvist kommer bli en riktigt bra spelare.

Rensfeldt gillade jag framförallt i RBK-tiden och trodde han skulle ta flera stora kliv, men kanske kommer först nu i DIF? Varit riktigt duktig hittills.

Totalt så gillar jag inställningen i det här laget 50 ggr mer än senaste säsongerna, vi spelar för varandra. Vi offrar oss. Fullföljer och står upp. DIF är ett riktigt lag hittills, sen får vi se hur långt det bär. Långt om Sörensen kommer igång och nordamerikanerna hittar in i grejerna än mer. Samt under förutsättning att vi hittar vårt försvarsspel och balansen mellan attack och försvar. Lite rädd för att vi kommer ha större problem när vi förväntas föra matcherna (framförallt på hemmaplan) att man virrar bort sig.
Bland det sjukaste jag läst. Att kalla Tom för lost är som att kalla Edvard Blom för lågmäld. Han är den enda som konstant tittar bröstkorg istället för puck. Väldigt trevligt som omväxling mot innebandyförsvararna vi har i övrigt. Dock en riktig rallarindianare vid ett tillfälle igår. Första han gjort i DIF-tröjan som jag kan minnas.

I övrigt håller jag med om det mesta du skriver.

Mantas, firma Videll - Sörensen, Rensfeldt och Rhett är riktigt bra. Minuspoäng på Careys trötta backcheck(skulle inte han vara något extra på grillorna?) Loritos bristande smartness, Bengtssons backspel och Strandberg emellanåt. Verkar ligga betydligt längre bak i status än Sörensen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Linköping - Djurgårdens IF 16/9

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev: 2021-09-16 22:50:27
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-09-16 20:33:27 Positivt då?
Vinst.
#21 Cederqvist
Ludde
Högström
P.Johansson
Videll
Tur


Minus:
Spelet,. Idé?
Identitet?
Sörensen , förstakedja?
Carey , Lorito
Känns som att Barry börjar i rätt ända ändå. Mycket att jobba med och vi är helt klart efter på träningsklockan. De som klarar de individuella grunderna som krävs för idén fick lite friare tyglar idag och för övriga verkade det vara basics och lite skit-i-hur-det-ser-ut-i-övrigt istället för överkurs. Det blir ju en del icings och ostrukturerade uppspel som konsekvens men annars rätt bra både framåt och bakåt.

Sen tyckte jag mig se att Videll och Sören alternerade sidor emellanåt vilket såg hysteriskt roligt ut när LHC spelarna tittade tvärs över banan. Undrar om det var medvetet eller bara blev så vid ett par tillfällen pga fel i bytena?
Hoppas såklart att mina minus kommer vändas till plus inom kort. Sörensen kommer självklart att höja sig.
Men vi hade väldiga bekymmer med Saiks press-spel, och vi blev rätt nedtryckta igår mot ett blekt LHC.
Oroar mig för att vi kan ta rätt skralt med poäng till dess att spelet lyfter (om det lyfter :? )
För nog blir väl LHC ett bottenlag? Betydligt bättre lag väntar.(?)
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

SHL 21/22: Linköping - Djurgårdens IF 16/9

Inlägg av -daniel- »

Manijock skrev: 2021-09-17 09:09:41
-daniel- skrev: 2021-09-17 07:21:12 Nu missade jag första perioden så baserar mina lösrykta tankar på de resterande två:

Mantas gör en riktigt, riktigt bra match.

Tom känns lost.


Videll ser stark ut, precis som förväntat. Något trög men han kompenserar ju det med sin styrka och speluppfattning.

Sören ligger rejält efter, men kommer förhoppningsvis in i det om 5-6 matcher.

Lorito känns lite för tunn och klen hittills. Förvisso rätt så övertygande teknik.

Carey inte riktigt den spelaren jag hade förväntat mig. Trodde han skulle vara kvickare, tycker han känns lite vilsen på stora isytan men hoppas och tror han växer in i det.

Cederqvist kommer bli en riktigt bra spelare.

Rensfeldt gillade jag framförallt i RBK-tiden och trodde han skulle ta flera stora kliv, men kanske kommer först nu i DIF? Varit riktigt duktig hittills.

Totalt så gillar jag inställningen i det här laget 50 ggr mer än senaste säsongerna, vi spelar för varandra. Vi offrar oss. Fullföljer och står upp. DIF är ett riktigt lag hittills, sen får vi se hur långt det bär. Långt om Sörensen kommer igång och nordamerikanerna hittar in i grejerna än mer. Samt under förutsättning att vi hittar vårt försvarsspel och balansen mellan attack och försvar. Lite rädd för att vi kommer ha större problem när vi förväntas föra matcherna (framförallt på hemmaplan) att man virrar bort sig.
Bland det sjukaste jag läst. Att kalla Tom för lost är som att kalla Edvard Blom för lågmäld. Han är den enda som konstant tittar bröstkorg istället för puck. Väldigt trevligt som omväxling mot innebandyförsvararna vi har i övrigt. Dock en riktig rallarindianare vid ett tillfälle igår. Första han gjort i DIF-tröjan som jag kan minnas.

I övrigt håller jag med om det mesta du skriver.

Mantas, firma Videll - Sörensen, Rensfeldt och Rhett är riktigt bra. Minuspoäng på Careys trötta backcheck(skulle inte han vara något extra på grillorna?) Loritos bristande smartness, Bengtssons backspel och Strandberg emellanåt. Verkar ligga betydligt längre bak i status än Sörensen.
#43 är en av mina stora favoriter i det här laget, men igår var han inte bra. Trodde han var sjuk ett tag eller något, för jag kände inte igen honom.
Bild
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

SHL 21/22: Linköping - Djurgårdens IF 16/9

Inlägg av Praetori »

Matchtråd för Brynäs borta?! Nog för att vi spelar fußball på världsklassnivå mot Malmö samtidigt men ändå..... gameday liksom
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
daaviid
Inlägg: 4235
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL 21/22: Linköping - Djurgårdens IF 16/9

Inlägg av daaviid »

Varenda kotte har försovit sig idag?
#10
Inlägg: 13643
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

SHL 21/22: Linköping - Djurgårdens IF 16/9

Inlägg av #10 »

Men matchtråd för helvete!!!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8127
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

SHL 21/22: Linköping - Djurgårdens IF 16/9

Inlägg av Mattias_87 »

Riktigt jävla illa utan matchtråd.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

SHL 21/22: Linköping - Djurgårdens IF 16/9

Inlägg av Doyle »

Vem ska rullas i tjära o fjädrar. Säkert någon otrogen som hackat forumet o matchtråden :shock:
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1292
Blev medlem: 2016-02-24

SHL 21/22: Linköping - Djurgårdens IF 16/9

Inlägg av Harmageddon »

Hoppas att DIF laget är redo för match, vakna och taggad inför kvällens möte iaf…
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

SHL 21/22: Linköping - Djurgårdens IF 16/9

Inlägg av Frankie »

Vattendelare delux.
Skriv svar