SHL 18/19 : Örebro - Djurgårdens IF 22/9-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Inlägg: 7868
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 18/19 : Örebro - Djurgårdens IF 22/9-2018

Inlägg av Manijock »

Måste ju även se varför Alsing var dålig under slutet ifjol. Vilket ingen gjorde härinne, utan använde sekundär information som fakta.

Hur som haver, så spelar Leksand en annan typ av ishockey än vad vi gör. Speciellt under slutet av förra säsongen.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 18/19 : Örebro - Djurgårdens IF 22/9-2018

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev:Måste ju även se varför Alsing var dålig under slutet ifjol. Vilket ingen gjorde härinne, utan använde sekundär information som fakta.

Hur som haver, så spelar Leksand en annan typ av ishockey än vad vi gör. Speciellt under slutet av förra säsongen.
Såg Alsing mycket i Leksand och följt honom rätt väl sen Almtunatiden då jag gillat hans spel.
Tyckte han gjorde det bra oftast i Leksand men han gjorde lite väl mycket riktigt grova misstag som överskuggar allt annat. Men potentialen har alltid funnits där.
Hoppas det håller nu denna säsong. Skulle vara kul att få rätt för en gång skull.
Manijock
Inlägg: 7868
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 18/19 : Örebro - Djurgårdens IF 22/9-2018

Inlägg av Manijock »

Såg honom endast i Leksand. Så dominant som han var i grundserien är man inte om man är talanglös. Sen mycket riktigt, en del dåliga insatser. Men vafan grabben är ung. Jag är en av dem som ifrågasatte Högström när han åkte runt och drällde som sista back när han kom till oss. Den missen gör jag inte igen. Sådan talang växer inte på träd. Då får man försöka tolerera en del missar under inskolning.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 18/19 : Örebro - Djurgårdens IF 22/9-2018

Inlägg av ciirree »

Det är skillnad på att sätta ett frågetecken inför en säsong vs. att skriva saker som: "FAN SKA VI MED ALSING TILL!! AVGÅ JOCKE!!!", "Han sög i Leksand, lär suga här med" o.s.v.

Det är ju precis så det reagerades på Alsing av de flesta här på forumet. Att en spelare är sjundeback i ett kval betyder egentligen ingenting när en ny säsong börjar. Nytt lag, nya tränare, en ny spelidé.
Och, som så många andra nämnde redan i våras, räkna inte bort någon back som kommer hit sålänge Nyman är här. Samma misstag gjordes med Lagesson och Jeppe P.

Jag gjorde samma sak när Högström drällde runt med pucken på offensiv blå och såg nonchalant ut, det fick jag äta upp sen.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 18/19 : Örebro - Djurgårdens IF 22/9-2018

Inlägg av förevigtdjurgården »

Fortfarande sjukligt imponerad av styrkan i Josefsson att hålla pucken så länge trots uppvaktning av tre stycken Örebrolirare innan han serverar Lilja som gör exakt samma sak mot sin försvarare.

Kul också att se Axelssons offensiva tackling i upptakten av tredje(?), när han helt sonika tacklar undan försvararen som ska in och gröta.

Bulldozer-Djurgårn
Vila i Frid, DIF Hockey.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 18/19 : Örebro - Djurgårdens IF 22/9-2018

Inlägg av Praetori »

förevigtdjurgården skrev: Kul också att se Axelssons offensiva tackling i upptakten av tredje(?), när han helt sonika tacklar undan försvararen som ska in och gröta.
Japp, jag gjorde samma glada observation. En finfin reverse-tackle som fick mig att tänka på en annan lirare som var rätt bra på sådana.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar